Lompe reactie van dierenbescherming of?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:34

branka16 schreef:
Uiteraard, hier vroeg ik ook om.
Ik wil graag de meningen van anderen.

Hier leer je toch alleen maar van?

Tips zijn meer dan welkom.

EN ik snap het nu echt wel dat ik lomp heb gereageerd :)

Maar ben nog steeds van mening dat hun reactie ook anders had gekund.

Ik vind niet dat hun reactie anders had gehoeven. Jouw manier van afzeggen was niet om over naar huis te schrijven (en dat weet je zelf nu ook, dus daar ga ik niet over door) maar geeft wel een negatieve toon aan de DB, want zij kunnen niet ruiken dat de auto écht verkocht is en je niet de zoveelste bent die toch liever van de zon wil genieten / geen zin meer heeft / betaalde functie ergens heeft gevonden / vul maar verder in.

Als je bij wijze van 10 gesprekken planned en er worden er 7 afgezegd, dan ben je bij nummer 8 ook in staat om te zeggen 'nou succes d'rmee' en verder niets.

Ook al is het vrijwilligerswerk, mij is altijd geleerd om te 'solliciteren' zoals je op een betaalde functie ook doet, en dus ook de oplossingen te vinden en je in te zetten als voor een betaalde functie. Ik denk dat dat ook is wat de DB je wil meegeven, dat je niet op die manier ergens op gesprek kan komen (of juist niet kan komen).

Ik denk dat het verstandiger was om te bellen, en bij geen gehoor een mail te sturen in plaats van sms. In de mail had je dan aan kunnen geven dat je meerdere malen hebt geprobeerd te bellen, maar geen gehoor kreeg.

Inderdaad een leermoment voor de volgende keer, probeer dan ook wat te doen met het leermoment :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:36

Achja, laten we eerlijk wezen: in het berichtje van de DB staan her en der ook wat foutjes.

Zo kunnen we allemaal wel gaan mierenn**ken.
Laatst bijgewerkt door RianneH op 15-05-14 13:51, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Privécommunicatie verwijderd, dit is niet toegestaan

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:37

Nooit meer hey en groetjes...

Ik móet het zeggen :=

Vind hun ook niet aardig, ik had niet zo boos terug gereageerd. Maar je kan dit enkel zien als een leerpunt.
En je had misschien de bus/trein/fiets kunnen nemen..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:39

Shirley schreef:
Ik vind jouw bericht niet netjes, maar dat van de DB ook niet echt zakelijk.
Kan me voorstellen dat ze balen, maar ze hoeven geen oordeel te vellen over hoe jij mogelijk zou handelen in een andere situatie, dat gaat ze geen bal aan :D

Ze hadden ook gewoon kunnen zeggen: Bedankt, maar dan zien wij verder af van een vervolgafspraak.

Ik denk dat dat meer als "uitleg" van ze was dat ook een vrijwilligersbaan een baan is waarvoor je verantwoordelijkheid neemt. En niet zomaar een "als ik zin heb" baantje omdat je niet betaald wordt. Ik geef ze groot gelijk en vind het zelfs een hele goede opmerking van ze, om mensen er op te wijzen.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:40

Wilawander schreef:
branka16 schreef:
Uiteraard, hier vroeg ik ook om.
Ik wil graag de meningen van anderen.

Hier leer je toch alleen maar van?

Tips zijn meer dan welkom.

EN ik snap het nu echt wel dat ik lomp heb gereageerd :)

Maar ben nog steeds van mening dat hun reactie ook anders had gekund.

Ik vind hun reactie eigenlijk nog heel erg netjes. Ik zou van een 26 jarige een ander sms je verwachten als wat jij verstuurd hebt.
Ik denk dat je het nog steeds niet helemaal begrijpt. maar in elk geval denk je erover na. :j

Succes bij je volgende gesprek :)

Hier ben ik het volledig mee eens.
Ik vind jouw mail/sms absoluut niet netjes opgesteld en zou daar zelf ook over vallen.
Daarbij maak ik geen onderscheid tussen een betaalde functie of vrijwilligerswerk

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:51

Nou, het lijkt me na 3 pagina's wel duidelijk dat niemand het zo ziet als TS....
Aan de andere kant mag de DB ook wel blij zijn met vrijwilligers. Maar blijkbaar hebben ze er genoeg.
Wordt erg makkelijk over vervangend vervoer gedacht. Ik woon in een gehucht en als ik naar een grotere plaats ga waar ik met de auto 20 minuutjes over doe, doe ik dat met openbaar vervoer minimaal anderhalf uur. Dan zou ik ook zoiets hebben van kunnen we een andere afspraak maken.
TS heeft geprobeerd te bellen, maar kreeg geen contact (wat ik helaas uit ervaring ook al meerdere keren heb gehad met de dierenbescherming...) Om het tijdig af te zeggen heeft ze ge'smst. Inderdaad iets andere tekst had ze kunnen gebruiken, maar het was met de goede intentie om tijdig iets te laten weten.
Voor een vrijwillige functie zou het voor mij ook niet meer hoeven zo :P

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:55

branka16 schreef:
Hey,

Ik zou vanmiddag komen voor een gesprek.
Nou hebben wij gisteren onze auto verkocht en zijn op zoek naar een nieuwe.
Maar nu kan ik helaas vanmiddag niet naar ...(Stad).
Ik zal nog even weer met jullie bellen als we weer een auto hebben (gaan vandaag al kijken naar een andere).
Dan kunnen we wellicht een nieuwe afspraak maken.

Sorry voor het ongemak.
Zou je even willen laten weten als je het berichtje hebt gelezen?
Anders bel ik nog een paar keer.

Groetjes Miranda

Wat denken jullie hiervan?

Ook al wil je eigenlijk niks meer horen over jouw bericht, wil ik toch even een paar dingen aangeven die mij opvielen en nog niet genoemd zijn. Ik bedoel het om te helpen, niet om je af te kraken (wat trouwens niemand hier doet volgens mij)

Als eerste de zin dat de auto verkocht is. In de OP spreek je over je vriend, in deze sms over wij. Ik zou hier al moeite mee hebben: kon dat niet 1 dagje opgeschoven worden? Omdat je spreekt over wij, lijkt het alsof het net zo goed jouw keus is geweest om niet 1 dagje te wachten. Verder is het, zoals a deren al zeiden, niet heel relevant om de exacte reden te vermelden. Als je dat wel doet (ik doe het zelf ook te vaak) kan je beter het hele verhaal erbij zetten want zo lijkt het idd alsof je er wel erg makkelijk over denkt.

Ook je woordkeus doet vermoeden dat je motivatie vrij laag is. Vooral het "even weer met jullie bellen" en "wellicht een nieuwe afspraak maken". Dat klinkt voor mij alsof je dat wel doet wanneer je daar zin in hebt en wanneer het net even lekker uit komt. Het klinkt niet alsof je moeite wil doen in ieder geval.

Tabaluga12

Re: Lompe reactie van dierenbescherming of?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:02

Jammer, niet zo goed aangepakt ts. Ik zou alsnog een mail sturen dat je echt heel graag wil komen en dat je het helaas niet goed had aangepakt.

tagger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:02

Hoe ga je om met (potentiële) vrijwilligers.
Waarschijnlijk was je niet de eerste die met een afmelding kwam...
Zie hier het nadeel van geschreven tekst. Die kan al snel anders overkomen dan bedoeld
( bokt staat er vol mee)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 15:31

Ik heb ook bij de DB vrijwilligerswerk gedaan en het werd me in dank afgenomen maar niet heus. Werd na 4 maanden gebeld dat ik niet meer terug hoefde te komen en kreeg geen onderbouwde reden. Je word zo aan de kant gezet. Ben daar echt flink boos om geworden. Ik ben nooit proper ingewerkt had hiervoor ook geen ervaring met vogels dus ik was er heel (schijnbaar te) voorzichtig mee. Dus zo professioneel is de dierenbescherming zelf ook niet... Geen bedankje niks.