Farmfood hondenbrok

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 18:37

Ik heb hem gekocht als kruising Chintzu (schrijf ik vast weer verkeerd :') ) en chihuahua

alleen geloof ik dat niet zo erg meer :')

De chintzu geloof ik nog wel omdat zijn vacht gewoon blijft groeien verder zie ik er meer een maltezer in

Ach....het is gewoon een schatje......soms kettergek maar zo ontzettend knuffelig <3 <3

Mizora

Re: Farmfood hondenbrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:17

Als je shih tzu probeert krijg je waarschijnlijk meer hits op google. Bij die van ons blijft het haar ook groeien, dat doen de haren van de meeste langharige gezelschapshondjes.

Ik zie er ook weinig shih tzu in, eerder maltezer. Ze heeft namelijk een mooi snuitje, terwijl een shih tzu een plat koppie heeft, vaak met onderbeet, en een chihuahua een kort snuitje.

Maar ik geloof direct dat het een schatje is, ze ziet er heel lief uit.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:53

Compliment dat je je verdiept in het voer +:)+
Enne je hond zal echt niet teleur gesteld zijn als hij een lekkere gezonde snack krijgt hoor :D

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 20:54

Ik zie zowaar een vachtje redelijk opknappen.
Van vettig en dood aanvoelend naar lekker zacht en donzig.
Helaas alleen nog op zijn kop, borst en ribbenkast.......boven zijn staart tot halverwege de rug heeft hij wel nog jeuk en een minder goede vacht.
Niet kaal maar wel bijt hij zichzelf daar nog en heeft nu ook een korstje zitten.
Ook de oude grotere hond doet het er prima op, alleen hun ontlasting is kogelhard en zwart van kleur.....

Ik verwacht dat met wat tijd ook de achterkant van de kleine beter zal gaan worden.
De warme plekken op zijn lijf zijn duidelijk aan het afnemen dus ik ben blij dat we nu overgestapt zijn.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:20

Harde ontlasting is in principe goed, donker ook. Dat betekent dat ze het goed verteren vaak. Is het ook serieus minder geworden?

Het stuk dat je beschrijft wordt trouwens vaak gekoppeld aan vlooienallergie. Daar zou je eventueel nog naar kunnen kijken of je toch iets kan vinden. Ik weet niet wat je gebruikt om te ontvlooien? Maar voor de rest, het klinkt goed en dus lekker op de ingeslagen weg doorgaan.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 21:22

Nee, vlooien heeft hij niet....ik zie ook geen vlooienpoepjes of eitjes.
Dat hou ik altijd wel goed in de gaten aangezien we best een veestapel hebben lopen hier.
Ik ga hem deze week wel weer even een wormenkuur geven.
Misschien dat hij daar nog op reageren kan?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:34

Die van ons reageert op een wormenkuur, dus ontwormen doen we eigenlijk nooit. Recent hebben we hem laten testen (omdat hij toch een aantal vage klachten had en bijna het dubbele eet van wat er voor zijn lichaamsgewicht wordt aangeraden en hij nog steeds slank is, soms zelfs tegen het magere aan). Hij was volledig schoon. En hij was toen al 2 jaar niet ontwormt. In zijn geval was, het gaat nu weer goed, het waarschijnlijk een geval van geïrriteerde darmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:34

Ik zou hem met stronghold ontwormen. Dan ben je meteen van heel veel ongedierte af en niet alleen wormen, voor het geval er toch iets van ongedierte in het spel zou zijn. Juist ook omdat je spreekt van een hele veestapel.
Het is ook minder gedoe dan tabletjes geven... Gewoon een pipet in de nek druppelen.

http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... -vitaminen

Verkrijgbaar bij de DA

Werkt ook super bij lokale behandeling van mijten en luizen bij paarden in bijvoorbeeld sokken van tinkers en shires.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 08:41

Dat zou ook nog wel eens een goeie kunnen zijn.....
Misschien nog niet eens zo verkeerd om dit een keer aan alle dieren hier te geven.
Ga ik even uitzoeken, dank je wel

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:47

Ook ik heb een hond die erg gevoelig is op voer.
Ook vers voer geprobeerd maar ook niet het gewenste resultaat.
daarna cavom wat al beter ging de jeuk ging weg. Nu op fokker country geperste brok. En alle klachten jeuk, vacht en uitslag verdwijnt langzaam.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 23:20

De kleine had zich vanmorgen tot bloedens toe kapot zitten bijten boven zijn staart.
Raar want de rest van zijn vacht ziet er juist zo veel beter uit.
Wij hebben ondertussen ook de keus gemaakt om gewoon heel de dag brokken voor ze te hebben staan.
Daar moeten ze duidelijk nog even aan wennen maar bij de honden van mijn zus werkt dat ook prima.
Op die manier kunnen ze gewoon eten als ze trek hebben, vind ik ook een fijner idee.

Maar goed....die kleine....die heb ik even mee naar de DA genomen want dit werkt zo ook niet.
Ik wilde hem eigenlijk laten testen op van alles.....maar het liep anders.

De arts opende de deur en riep met een zware stem.....ZWABBER???
Ik sta op en ga naar binnen.....
Hij kijkt me aan en vraagt....wie noemt in vredesnaam zijn hond nou Zwabber??? :')
IK...zei ik :+

Ik vertelde wat ik merkte en liet hem de wond zien.
Hij deed zijn handschoenen aan en begon aan die kleine zijn kont te rommelen :?
Ja hoor.....enorm verstopte en overvolle anaal klieren :r
Daar schijnen ze dus zo een last van te kunnen hebben.....wist ik niet....nooit eerder met mijn honden gehad.
Ook een spuit tegen de jeuk gehad om het rust te geven.
Mijn ervaring is dat zo een spuit 24 uur nodig heeft om te gaan werken maar de kleine lijkt nu al meer rust te hebben.

Over een half jaar weer terug om hem even na te laten kijken en misschien weer die dingen uit te laten knijpen.
Dat is dus iets wat ik echt niet zelf ga doen....gatverdamme wat is dat goor zeg :r

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 20:22

Voor wie er nog benieuwd naar was....

Ik heb beide honden op de farmfood brokken gezet.
Het staat er 24/7 dus ze eten zo veel ze willen.
De oudere hond Labrador was wat aan de zware kant en begint wat af te vallen.
Aan haar vacht merk ik nog weinig anders.

De kleine, waar het allemaal om begon.....
die heeft geen last meer, geen jeuk, niet meer bijten en krabben.
Zijn laatste allergie prik is nu wel uitgewerkt en de jeuk blijft nog steeds uit.
Ook hij blijft keurig op gewicht, is levendig en echt een blij hondje.