Aaien? Eerst vragen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 11:12

Anoeska27 schreef:
Mijn dochter van 2 weet het precies: "niet aaien, maar zwaaien". Ze is nu 2,5 en begrijpt dit prima. Soms reageren mensen als ze haar zien zwaaien door te zeggen dat ze best mag komen aaien en dan doet ze dat, maar anders mag ze er niet aankomen.

Wat ik zelf vervelend vind zijn van die honden die haar zien en gelijk op haar af komen en met hun neus haar nek in duiken. Doodeng vind ik dat.

Dat is wel een hele goeie!

__Sannne

Re: Aaien? Eerst vragen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 11:22

Erg handig zulke hesjes. Hier in de buurt wonen ook twee meisjes die altijd heel graag mijn honden willen aaien als ik met ze langsloop. Nou heb ik drie honden en gelukkig weten ze precies welke ze mogen aaien. Onze oudste vindt kinderen niet zo leuk en interessant dus die loopt meestal gewoon door, de jongste is nogal bang voor vreemde mensen dus die hou ik dan altijd bij me en de middelste vind alles leuk en prima dus die mogen ze zo lang en zo veel aaien als ze willen. Zijn die meisjes ook weer blij.

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 11:46

Ik heb sinds kort een Julius K9 Powerharness voor mijn reu, hierop kan je allerlei teksten bevestigen. Mijn hond loopt nu rond met 'SECURITY', en ik moet zeggen dat het mensen goed afschrikt. Ik heb er ook een hekel aan dat kinderen (volwassenen trouwens ook :+) mijn hond afleiden of aaien zonder het eerst te vragen. Nu is mijn hond erg vriendelijk (tenzij je er uit ziet als 'slecht volk'. Hij zal mij dan verdedigen door die persoon op afstand te houden. Hij stopt wel op mijn commando, maar zeker als ik met hem in het donker loop vind ik het wel fijn dat 'ie dat doet :) ) maar het is en blijft een hond. Ik vind tuigjes met deze teksten dus erg goed! Beter voor hond en eigenaar, maar ook voor kinderen die denken dat alle hondjes knuffelhondjes zijn.
Van de week nog was er een verstandelijk gehandicapte man die heel netjes vroeg/gebaarde of hij hem mocht aaien, super netjes +:)+ Hij mocht dan ook aaien en hond een poot laten geven, die man was helemaal blij :D Daarna nog een verstandelijk gehandicapte man (nog iets ernstiger) en die vroeg het ook netjes! Als (vrij ernstig) verstandelijk gehandicapten zo netjes kunnen vragen of ze een hond mogen aaien, moeten kinderen dat toch ook wel kunnen leren van hun ouders lijkt me...

Edit: veel mensen lezen ook niet precies wat er op het tuig staat, maar zo'n K9-tuig wekt op de een of andere manier de indruk dat het om een hulphond of politiehond gaat, en daarom blijven veel mensen toch op afstand. Nu hoor ik steeds ouders tegen hun kind zeggen 'Deze hond moet je even niet aaien, want hij is hard aan het werk' of 'Ga eerst maar even vragen of je de hond mag aaien, want het is een hulphond/politiehond/reddingshond/speurhond', terwijl het eerst altijd was 'Die hond ziet er lief uit, dus ga maar aaien'
Laatst bijgewerkt door StableDoor op 10-05-14 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 11:51

ja ik gebruik het sinds kort.
Ik heb eerst gewerkt met een geel lintje gelehond.nl maar merkte dat niemand dat kende en dus ook geen effect had.
Nu heb ik aan de riem een stuk met "niet aaien" zoals in de openingspost staat.

Verder heb ik een treponti tuig met daarop "niet afleiden"

Mijn hond vind grote groepen prima. Maar wanneer een vreemde aandacht van haar wil vindt ze dat eng en gaat blaffen. ;-)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:07

Onze hond heeft met 4 en 5 mei een veiligheidshesje aan gehad i.v.m. dat mensen anders op hem gaan staan soms (ja, vorig jaar gebeurd). Het onverwachte voordeel was dat kinderen en ouders eerder geneigd waren om te vragen of de hond geaaid mocht worden. En als ze het niet vroegen, dan riepen de ouders hun kind eerder terug als ik de hond afschermde. (onze hond vindt kinderen eng en gaat lopen blaffen en grommen. Hij vindt ze te onvoorspelbaar)

Afbeelding

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:08

Ik vind die riemen met tekst wel gaaf. Zelf vraag ik altijd eerst of de hond aaibaar is of niet. Maar genoeg mensen die dat niet doen ;)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:11

Mizora schreef:
Onze hond heeft met 4 en 5 mei een veiligheidshesje aan gehad i.v.m. dat mensen anders op hem gaan staan soms (ja, vorig jaar gebeurd). Het onverwachte voordeel was dat kinderen en ouders eerder geneigd waren om te vragen of de hond geaaid mocht worden. En als ze het niet vroegen, dan riepen de ouders hun kind eerder terug als ik de hond afschermde. (onze hond vindt kinderen eng en gaat lopen blaffen en grommen. Hij vindt ze te onvoorspelbaar)

Afbeelding

Maar die gaat zonder hesje ook compleet op in de achtergrond :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 12:12

Mizora schreef:

[ Afbeelding ]

Slim plan! Volgens mij vind de hond het ook wel best. Trouwens ook slim van die legerpenning! :j

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 16:37

bedankt!! Ik wist van het bestaan af en wilde op animal event aanschaffen maar daar niet gevonden. Nu weer een herinnering door dit topic en een link dus hij gaat hier komen.

Nee, geen valse of onbetrouwbare hond. Wel een hond die heel gezellig en leuk overkomt (x labrador) en als mensen opeens willen aaien en over hem gaan hangen dan springt hij in paniek grommend achteruit. Dan is het een ...(^(*%^%$# hond. Hij doet niets maar men schrikt zich helemaal naar. Dit wil ik zo gaan voorkomen. Gewoon niet aaien!

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 16:40

Hier stem ik volmondig mee in!

Ik zie soms kinderen zo naar een hond lopen en deze aaien. De eigenaar zegt er dan meestal wel wat van, al is het maar iets van "lief is die he" of een simpele "Aai hem naar niet, dat vindt hij niet zo fijn".

Bij de supermarkt staan wel eens honden, de baasjes zijn dan binnen in de winkel en de hond staat alleen te wachten. Kinderen lopen erop af en gaan hem aaien. Grote kans dat de hong naar de hand grijpt en je bijt.

Ideale oplossing om zulke tuigjes te hebben.

En inderdaad, altijd eerst vragen!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 16:41

pfff ik ben moeilijk deze gaan om de riem maar ik moet er hebben die ik om het handvat van mijn Tre ponti of hurtta tuig kan doen en dan een rode 'niet aaien'

Ben ik nu te moeilijk??? Of weet iemand dat deze er ook zijn? K9 tuig gebruik ik niet

en ze stonden dus wel op animal event lekker dom van me

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 16:51

Dierenfan, je kunt ook een grote en een kleine versie bestellen. Die kleine versie past om het handvat! :j

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 16:53

Anoeska27 schreef:
Mijn dochter van 2 weet het precies: "niet aaien, maar zwaaien". Ze is nu 2,5 en begrijpt dit prima. Soms reageren mensen als ze haar zien zwaaien door te zeggen dat ze best mag komen aaien en dan doet ze dat, maar anders mag ze er niet aankomen.

Wat ik zelf vervelend vind zijn van die honden die haar zien en gelijk op haar af komen en met hun neus haar nek in duiken. Doodeng vind ik dat.

Zo, dat is knap! Super dochter heeft u!

Ja dat lijkt mij inderdaad ook eng. Het blijven tenslotte dieren en dieren kunnen onverwachte dingen doen. Het kan zo mis gaan.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 16:58

Ik vind het er wel slim en handig uitzien! Bij onze hond is het geen punt dat mensen haar gaan aaien. Maar bestaan er ook van die dingen voor pony's? :'D Dan moeten de volgende teksten er op staan: 'niet voeren', 'niet het weiland betreden', 'geen andere paarden in dit weiland stallen' Er kruipen altijd mensen ons weiland in of zetten een paard bij in het weiland. Er zit een camping waar je ook met paard en wagen langs kunt en nemen aan dat ze het paard bij ons in het weiland moeten zetten.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:01

Gydja schreef:
Ik vind het er wel slim en handig uitzien! Bij onze hond is het geen punt dat mensen haar gaan aaien. Maar bestaan er ook van die dingen voor pony's? :'D Dan moeten de volgende teksten er op staan: 'niet voeren', 'niet het weiland betreden', 'geen andere paarden in dit weiland stallen' Er kruipen altijd mensen ons weiland in of zetten een paard bij in het weiland. Er zit een camping waar je ook met paard en wagen langs kunt en nemen aan dat ze het paard bij ons in het weiland moeten zetten.

Oei, dat is ook vervelend. Helemaal als je bedenkt wat die paarden misschien wel kunnen hebben (luizen, wormen etc). Misschien een bordje op het hek?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:03

Ik vind het wel een goede oplossing! Maar met een klein hondje blijft er haast geen hond meer over ...

De hondje van mijn oma is vroeger mishandeld en er echt niet van gediend als vreemde mensen/honden in de buurt komen. Omdat ze zó bang is kan ze dan ook bijten en dit is ook al eens gebeurt..

Maar eigenlijk zouden deze dingen niet nodig zijn! Als iedereen z'n kinderen netjes op zou voeden zouden ze niet op een hond af rennen om vervolgens zonder het te vragen te aaien.

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:15

Als ik een kind om m'n hond af zie komen zeg ik altijd tegen m'n hond: " niet weer een kindje opeten he?!" Die kinderen deinzen gelijk terug, en als ze er dan nog staan zal ik wel zeggen dat ze t altijd eerst moeten vragen.
Mijn honden lopen altijd los en doen geen vlieg kwaad daar niet van, maar ze moeten wel leren dat ze niet naar alle honden zomaar kunnen vind ik

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:16

KimD schreef:
Dierenfan, je kunt ook een grote en een kleine versie bestellen. Die kleine versie past om het handvat! :j

zit daar klittenband aan dan? Dat handvat kan niet open namelijk dus ik moet het erom kunnen vouwen.

Afbeelding

dit tuig heb ik en om dat handvat wil ik het hebben leesbaar en wel ;)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:17

Ik heb er eentje die als hij ligt snauwt bij aanraking door een ander. Ik wil hem eigenlijk graag korven als hij mee gaat op evenement maar mijn vriend wil dat niet. Die zegt dat mensen dan juist onterecht bang zijn van hem. Ik denk dan weer 'das mooi, laten ze hem ook met rust'.
Zo'n flapje aan het bandje zou dan wel weer top zijn.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:34

Woogy schreef:
Ik heb er eentje die als hij ligt snauwt bij aanraking door een ander. Ik wil hem eigenlijk graag korven als hij mee gaat op evenement maar mijn vriend wil dat niet. Die zegt dat mensen dan juist onterecht bang zijn van hem. Ik denk dan weer 'das mooi, laten ze hem ook met rust'.
Zo'n flapje aan het bandje zou dan wel weer top zijn.

die heb ik ook maar die leg ik altijd in een hoekje of in een bench als hij echt gaat slapen i.v.m. kinderen die soms erop willen duiken. Mijn andere wordt aangelijnd wel met rust gelaten als ik een gentle leader aan doe. Vele mensen zien dat toch nog steeds als muilkorf. Echter als hij los loopt lokken ze hem.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:36

Onze andere hondjes vinden het allemaal prima ook als kinderen erop springen, maar die ene dus niet.

Waar zijn die dekjes te koop?(overheen gelezen wellicht?)

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:37

Dat staat in de beginpost :D

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:39

Hier in onze buurt en omgeving wordt er bij mij altijd gevraagd of ze de honden mogen aaien. Ik vind dat ze er hier best streng (de ouders dan) mee zijn. Overigens wel goed en ik zou mij kinderen dat ook leren

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:49

woonde een tijd in Sliedrecht en daar werd je gewoon belaagd door piep kinderen die je honden wilden aaien, lekker als je net een nieuwe angstige hebt :s

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:00

Groot en klein besteld. We zien wel!