Anoeska27 schreef:Mijn dochter van 2 weet het precies: "niet aaien, maar zwaaien". Ze is nu 2,5 en begrijpt dit prima. Soms reageren mensen als ze haar zien zwaaien door te zeggen dat ze best mag komen aaien en dan doet ze dat, maar anders mag ze er niet aankomen.
Wat ik zelf vervelend vind zijn van die honden die haar zien en gelijk op haar af komen en met hun neus haar nek in duiken. Doodeng vind ik dat.
Dat is wel een hele goeie!
) mijn hond afleiden of aaien zonder het eerst te vragen. Nu is mijn hond erg vriendelijk (tenzij je er uit ziet als 'slecht volk'. Hij zal mij dan verdedigen door die persoon op afstand te houden. Hij stopt wel op mijn commando, maar zeker als ik met hem in het donker loop vind ik het wel fijn dat 'ie dat doet
) maar het is en blijft een hond. Ik vind tuigjes met deze teksten dus erg goed! Beter voor hond en eigenaar, maar ook voor kinderen die denken dat alle hondjes knuffelhondjes zijn.
Daarna nog een verstandelijk gehandicapte man (nog iets ernstiger) en die vroeg het ook netjes! Als (vrij ernstig) verstandelijk gehandicapten zo netjes kunnen vragen of ze een hond mogen aaien, moeten kinderen dat toch ook wel kunnen leren van hun ouders lijkt me...