Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xingee1 schreef:Vervelend dat het helaas niet meer kan genezen trysteffy, maar ze kunnen er wel oud mee worden toch? dankje ben ook erg blij met ze
![]()
Leuk! tobiaspruim, ben wel benieuwd als je foto's hebt?![]()
Amandananana je kunt vaak ook voer op je hand neerleggen en je hand in het hokje doen, en kijken of ze komen dat is vaak ook een manier om tam te makenbij een hebben we ook telkens het hokje opengelaten en die kwam uitzichzelf
![]()
Wij hebben ze ook gekortwiekt in het begin om tam te maken, omdat ze door het hele huis vlogen en soms tegen dingen opbotsten. Nu kunnen ze allebei vliegen en zijn ze tamen weten ze ook waar wat staat, ook wel fijn
Batlow schreef:Ik heb ook 2 parkietjes, allebei nog jong (2 jaar). Het is erg sneu om een parkiet alleen te houden en kan echt aanraden er anders 1 bij te kopen als je er 1 hebt! Wij hebben een grote binnenvoliere waar ze lekker de ruimte in hebben. 1 heeft kruipersziekte waardoor hij niet kan vliegen, hij kan daardoor wel erg goed klimmen. De ander kan wel vliegen maar blijf vaak bij ons andere parkietje. Fantastisch koppel is het! Wij leggen altijd hooi van stal op de grond. Vinden ze geweldig. Onze kruiper ziet er erg goed uit. Mooie glimmende veren erg actief en fluit erg veel. Hij is ook erg tam, kan er alles mee
Batlow schreef:Mijn parkieten bijten dus echt niet, ze knabbelen, maar echt bijten...
Hier mijn 2 donders, elkaar kroelen op het koppie
[ Afbeelding ]
Pearlx schreef:hielkebro schreef:heb er ook weer zin in om 2 parkieten te kopen, alleen ben zo bang voor de ziektes, zoals de kruipers ziekte..
Zorg dat je bij een goede fokker koopt en niet bij de dierenwinkel.
Gub schreef:Ik heb ze zomer en winter buiten zitten, samen met nog 2 kanaries en twee zebravinkjes.
Grasparkietjes kunnen prima tegen de kou, mits ze daaraan gewent zijn. Dus niet ineens een parkietje in de winter vanuit huis buiten doen, dan is de overgang wel heel groot.
En je moet buiten natuurlijk wel een tochtvrij binnenhokje hebben.
Die van mij hebben altijd buiten gezeten, dus weten niet beter. Ze hebben lekker de ruimte om te vliegen, en om nestjes te maken dus. Van dit paartje is het het eerste nestje, dat gaat niet altijd even goed. Van de 5 eitjes is er dus 1 uitgekomen.
Hopelijk maken ze in de zomer nog een nestje en gaat het dan beter.
Zal eens kijken of het lukt om een paar foto's van ze te maken.
Ik ben ook wel benieuwd naar foto's van jullie parkietjes
hielkebro schreef:heb er ook weer zin in om 2 parkieten te kopen, alleen ben zo bang voor de ziektes, zoals de kruipers ziekte..
Hij kan niet weg vliegen, maar erg leuk om hem dan open in een boompje te zetten. Je zag ook dat hij het erg leuk vond en flink ging fluiten naar de vogels buiten
verootjoo schreef:En in de zomer? Kunnen ze ook goed tegen de warmte? Bij ons in de tuin kan het nl best heel warm worden, en 's zomers is het natuurlijk wel eens 30graden of warmer.

Ik doe altijd trosgierst in dit flesje om ze bezig te houden. 
Had je ze van kleins af aan al samen in een hok de parkieten/valkparkiet?
een zit nog in het nest, ander kan al wel vliegen.. Dus alles bij elkaar gebeld voor een hok Enzo.. Gaat nog een drukke avond worden haha