quera schreef:Te veel moeite voor het dierenwelzijn?
Een chip doet net zoveel pijn als een oormerk.
Dus snap dat ze liever geld uit willen geven aan belangrijkere dingen zoals strijden om meer ruimte voor dieren.
Ja maar het gaat mij ook helemaal niet om het zetten ervan, dat heb ik eerder ook al gezegd, het gaat me erom dat die dingen niet zelden uitscheuren.
Ibbel schreef:Nee, maar ben je er levenslang door getraumatiseerd en kopschuw van geworden en zie je het nu als mishandeling/automutilatie? Nee toch hoop ik?
Nee, maar van sommigen van mijn piercings heb ik wel spijt

En nog maals, ik kan dat beredeneren, kan een dier dat ook?
En kan een dier ook zelf die beslissing maken?
Ibbel schreef:Nee, te fraudegevoelig. Er zijn altijd mensen die denken dat ze de boel moeten oplichten, en ongemerkte dieren opkopen (of "opvangen" van mensen die ze om wat voor reden kwijt moeten en zó blij zijn met die behulpzame meneer van internet die hun zielige geit gratis een goed leven wil geven...). En daarna verdwijnt zo'n geit, vervalst gemerkt en al, alsnog het comsumptiecircuit in met ongecontroleerd vlees.
Het zal een slager toch op een gegeven moment ook wel opvallen dat Jan Klaassen 2x per week met 5 ongemerkte geiten langs komt? Die kan daar melding van maken

Daarnaast hoe worden de oornummers bij gehouden? Zo kunnen chips toch ook bijgehouden worden?
Waar een wil is is een weg en ook als het niet chippen is is er heus wel een fijner alternatief te bedenken, maar het is gewoon zo makkelijk en die gescheurde oren nemen we maar voor lief, wij voelen het toch niet.