Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

primera schreef:De meeste honden vinden pups en overgang naar jonge hond niet leuk, ik ben altijd voorzichtig met pups en zoek liever naar betrouwbare honden in deze periode. Als ik met mijn honden een pup tegen kom loop ik om, losloop lijn ik ze dan nog liever aan, een volwassen hond wil wel eens een jonge hond corrigeren en daar zoeken ze maar een andere hond voor.
Altijd eerste basis is 'hier' echt hier, al is dat voor een pup vaak niet haalbaar. Een pup die in volle vaart aan komt stormen is voor andere honden niet leuk, je pup zag de signalen en draaide snel om, jammer dat de andere honden de pup gingen opjagen en bijten, het had de boodschap al begrepen
maura schreef:Het lijkt me dat het wel meevalt hoe hard de schop is geweest. Jullie hoorden immers wel het 'hij doet niks' en het gescheld daarna, maar blijkbaar geen jankende hond.
Los daarvan maakt de ene fout de andere niet minder fout. Dus ja, een hond laten loslopen waar ze aangelijnd horen te zijn is niet goed en een hond schoppen is niet goed en iemand uitschelden is niet goed, maar als die dingen worden niet minder goed of slecht door elkaar.
Het hele verhaal klinkt voor mij nogal als kleuterschoolniveau, waarbij Jantje het zandkasteel van Pietje kapottrapt omdat die zijn emmertje niet wilde uitlenen. Als je je daarin wilt mengen lijkt het mij raadzaam om te doen wat de juf in zo'n geval ook doet. Aan Jantje uitleggen dat het niet lief is om Pietjes zandkasteel om te trappen en aan Pietje uitleggen dat het niet lief is om je emmertje alleen voor jezelf te houden. En dan laat je ze sorry tegen elkaar zeggen en elkaar een handje geven.
Wil je dat niet, kun je dat niet, durf je dat niet of ben je van mening dat het bij volwassen mannen verspilde energie is om te proberen alsnog de lessen van de kleuterschool tussen de oren te krijgen, dan groet je de mensen beleefd en vriendelijk en loop je door.
anneliesdj schreef:Ik vind het maar raar dat iedereen zegt dat de schop terecht was want de hond mocht daar niet loslopen.
Als dit een losloopgebied was geweest, had hij dan niet mogen schoppen? Of ook wel?
anneliesdj schreef:Ik vind het maar raar dat iedereen zegt dat de schop terecht was want de hond mocht daar niet loslopen.
Als dit een losloopgebied was geweest, had hij dan niet mogen schoppen? Of ook wel?
Martine_R schreef:Nee, ik vind het zeker niet netjes dat die hond een schop heeft gekregen. En zo'n schop uit "paniek" geven lijkt me ook onzin. Wat denk je dat een Teckel gaat doen? Je hondjes opeten?
Martine_R schreef:Nee, ik vind het zeker niet netjes dat die hond een schop heeft gekregen. En zo'n schop uit "paniek" geven lijkt me ook onzin. Wat denk je dat een Teckel gaat doen? Je hondjes opeten?
, om hem wat duidelijker te beschrijven: hij was wel een stuk groter dan de gemiddelde tekkel, maar wel met een langere rug, ruwharig. Toch wel 1,5 tot 2 keer zo breed dan de aangelijnde hondjes. Dat waren echt van die ranke beestjes. Geen idee wat voor ras, niet zo op gelet.JPS schreef:Je geeft andermans, soms onopgevoede en asociale kinderen, toch ook geen schop als je last van ze hebt.. Mensen die geweld als oplossing gebruiken zitten in mijn ogen gewoon fout. Tegen medemens én dier.
) maar dan zou ik dat kind wel even duidelijk maken dat het klaar is, als de ouders er niks aan doen. Maar bij mij moet je dan wel ver gaan wil je dat ik ingrijp HorseLove28 schreef:Later bleek dat onze leuke overbuurman hem een schop had gegeven, omdat onze kat in hun tuin was... Natuurlijk kan je het niet leuk vinden dat een kat in je tuin komt, maar hij loopt gewoon buiten en hij kan dat toch niet weten?
. Maar als ik daar met een loopse teef had gelopen had die losloper toch mooi een klap voor zijn harses gekregen hoor, ik hoef geen oostindisch dove pups
JPS schreef:Je geeft andermans, soms onopgevoede en asociale kinderen, toch ook geen schop als je last van ze hebt.. Mensen die geweld als oplossing gebruiken zijn in mijn ogen gewoon fout bezig. Tegen medemens en dier.
terwijl je eigen hond ondertussen heeft liggen pissen van angst in ik die maar wenste dat ze in vredesnaam een keer van zich af snauwde. En dat niet een keer maar gewoon bijna elke week wel een keer. Achteraf gezien wou ik toch dat ik die vreemde hond een enorme trap of een opmieter met mijn riem had gegeven dat ie mijn hond met rust liet. Dan ben ik dus veel te beleefd, mijn hond veel te lief, en heb voor mijn gevoel mijn eigen hond echt in de steek gelaten.