Brainless schreef:M_Jacky schreef:Maar hoe groot is nou de kans dat zoiets gebeurd? Dan kan voor hetzelfde geld toch ook een reeënjong in de buurt van een hond komen als deze aangelijnd is?
Bovendien moet een loslopende hond onder appèl staan, en terugkomen bij de baas wanneer er toch een ree in de buurt is en alles, maar dat verhaal lijkt me duidelijk. Wat ik hiermee wil zeggen, ik ben me er bewust van dat je niet zomaar een hond los moet laten lopen.
Reekalfjes liggen, tussen het zogen door, verstopt in de bosjes/hoog gras.
Zij lopen dus niet rond, en als ze de leeftijd krijgen dat ze wat gaan rondscharrelen, dan gaan ze gelijk liggen als ze iets horen/zien.
Die zie je dus als mens eigenlijk nooit liggen.
En ja dat komt dus zo regelmatig voor, dat ze de mensen er wel op attenderen.
Eigenlijk zou ze dat geeneens hoeven te doen, als iedereen zijn hond gewoon aangelijnd houdt op plekken waar het verplicht is.
Om hier nog even op te reageren (en dan laat ik het hierbij) dat is nog steeds geen reden voor mij mijn hond continue aan te lijnen. De kans is klein dat ze direct naast te paden gaan liggen, en mocht dit zo zijn, dan moet je eigenlijk ook zelf niet gaan wandelen tijdens die periode. Of met de kinderen, die ik ook vaak genoeg van het pad zie gaan, of paardrijden, of mountainbiken en noem maar op.
(het is haar afgeleerd om naar levende beesten te springen)