asjemenou schreef:Amandavd schreef:Waarom toch per se egoïstisch zijn en een kat nemen, om hem vervolgens naar buiten te flikkeren, onder het mom, als ik een keer zin en tijd heb krijg je een aai, verder willen we je niet zien, want mam is allergisch. Ik kan daar echt met mijn hoofd niet bij.
Is het niet juist egoistisch als je een boerderijkat voor je eigen plezier binnen opsluit?
Waarom zou een kat buiten zo ongelukkig zijn?
TS heeft nog geen katten, en hoeft dus ook niet de keuze voor een boerderij kat te maken. Ik zeg ook nergens dat een buiten kat ongelukkig zou zijn. Ik vind het alleen egoïstisch dat TS toch een kat wilt, terwijl ze het dier niet alles kan bieden. Hij kan niet eens naar binnen als dat nodig is, want moeders is allergisch. Als je dat van te voren toch weet, waarom dan toch een kat nemen? Er wordt alleen gedacht aan TS haar plezier, niet aan het welzijn van de kat zo.

.
ik lees net dat jullie een hond hebben? Hoe gaat die reageren? Gaat hij ze niet verjagen ? Want als hij in huis mag en de poezen niet, lijkt dit mij niet de ideale situatie om poes en hond te leren samenleven en elkaar te accepteren...
katten (kitten) die voor mijn neus op een 4baansweg uit de auto gepleurd werden
en ja, raar maar waar, deze katten slapen elke nacht bij mij op bed, die zijn zo ubergelukkig dat ze binnen zitten.