Dochter gebeten door hond, welke stappen nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:03

Maar dat is toch ook wat je wil? Dat de eigenaar maatregelen treft. Dat hij excuses aanbied en eventuele schade vergoed? Maar dan moet de eigenaar het wel weten. Want wij weten niet of degene die met de hond liep het wel gezegd heeft.
Hoe vervelend het ook allemaal is maar hoe moeilijk is het om even naar die mensen toe te gaan en even te overleggen. Misschien zijn het echte "flodders" maar misschien valt het reuze mee en vinden ze het zelf ook vervelend wat er is gebeurd.

050206051012

Re: Dochter gebeten door hond, welke stappen nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:13

Ik zou daar zeker niet zelf aan de deur gaan bellen hoor. Rechtsbijstand inlichten, aangifte doen en de handel uit handen geven.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:30

Nou ja zeg hoezo niet? Het zijn toch gewoon mensen. Ts geeft zelf aan dat ze niet bang is voor ze.

InfinityT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:33

yarrah schreef:
nonskagek schreef:
Honden waarschuwen ALTIJD voor een aanval, ook de gefokte vechthonden. Al is het maar een fonkeling van razernij in de ogen. Je moet het alleen weten te herkennen.

Ik weet niet wat je ervaring is met honden. Maar je bent wel heel naïef. Er zijn honden die zonder aanleiding en waarschuwing aanvallen!

Deze hond die al bekend staat als gevaarlijk had door de eigenaar nooit op straat mogen komen met iemand die hem even uitlaat. Dat is een feit!

In mijn ogen is deze hond levensgevaarlijk en mag om mij een spuit krijgen en de eigenaar mag voor de rechter komen.

Let wel, ik ben een hondenliefhebber ik heb er al heel veel gehad in mijn leven en vele getraind. Maar ik heb een enorme hekel aan honden die zonder reden kleine kinderen pakken.

TS, je dochtertje heeft heel veel geluk gehad, maar aub zet alles op alles om er voor te zorgen dat deze hond nooit meer op straat terecht komt. Ik hoop de de eigenaar zijn verantwoording gaat nemen en daar ook voor gaat zorgen dat het nooit meer gebeurt. TS, je wil niet op geweten hebben dat deze hond nogmaals een kind pakt. Jij kunt er voor zorgen (omdat jij in je recht staat) dat het niet weer gebeurd.

Zoek als het niet lukt gewoon de pers op.
Maak nu foto's en zoek getuigen (winkelpersoneel)

Het moest niet mijn dochter zijn, dan had de eigenaar zeker een probleem.

Hallo Bokt.nl met kreten en persoonlijke aanvallen gebaseerd op... niks. Bedankt dat je me er even aan herinnert waarom het aanvoeren van meningen en ervaringen ook al weer geen goed plan is op Bokt. Mocht je nog verdere commentaren en persoonlijke kritieken hebben, doe dat maar even via privébericht, houden we het topic 'schoon' van nutteloze discussies.

Honden geven overigens wèl altijd een signaal, het wordt alleen niet herkent als waarschuwing omdat het minimaal is. Al is het maar een aangespannen spiertje, dat het dan niet gezien wordt... daar kan ik helaas ook niks aan doen. Ik denk ook niet dat de TS een aanval op haar kind accepteert, ik ben benieuwd wat er gaat volgen. Houd je ons op de hoogte TS?

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:39

Dat noem ik geen waarschuwen eerlijk gezegd.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 13:05

Wij noemen het een waarschuwing, voor de hond is het een natuurlijke reactie die voorafgaat aan een aanval.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 13:50

TS heel veel sterkte met je dochter :(:)

angst hoeft ze echt niet te ontwikkelen, als de uitleg maar goed is

ik ben zelf 2 x gebeten, 1 x met 7 jaar vol in mijn gezicht en een keer met 14 jaar in mijn arm
de eerste hond kende ik niet , liep bij de buren maar kreeg ik te horen dat ik die wel mocht aaien
de tweede hond kende ik al van pups af aan en speelde altijd met onze hond, geen idee waarom die zo fel aanviel

de hond die het dochtertje van TS beet was natuurlijk al opgefokt, liep al gekneld tussen iemands benen en te bijten in de riem
ik snap niet dat iemand met zo'n hond , zonder muikorf, tussen mensen gaat doorlopen 8)7

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 13:55

Wat naar voor je dochtertje en wat is ze dapper , ik ben benieuwd wat er uiteindelijk door politie en dergelijke gedaan gaat worden , ik zou het er ook niet bij laten zitten

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 14:07

Ik ga zo de politie bellen hoe de stand van zaken nu is.
Ik ga niet aan de deur voordat de politie is geweest, omdat ik deze persoon ken en weet dat hij dan maatregelen neemt en de hond eventueel elders onderbrengt.
Geen hond, geen zaak helaas.

Mijn dochter is niet bang geworden gelukkig, vandaag bij een andere, speelse hond geweest en dat vond ze totaal niet erg.
De volgende stap is haar in contact brengen met honden van hetzelfde ras, maar zoals het er nu uitziet houd ze er mentaal niets aan over.
Ze praat nog wel over de stoute hond, en vraagt wel waarom hij haar heeft gebeten.

De hond was idd opgefokt, maar ook als hij niet tussen de benen geklemd word of kort vastgehouden word is het dier een dolle.
Heb iemand gesproken die bewust uit een winkel is vertrokken omdat dezelfde hond totaal aan het doordraaien was en niet gecorrigeerd werd. (en zo nog meer verhalen gehoord)
Een muilkorf is het minste dat ik wil, natuurlijk kan het dier er in principe niets aan doen, maar feit is wel dat hij heeft gebeten en dat er meerdere gevallen zijn met deze hond waarbij het net goed/net niet goed ging.
Ik hoop dat de eigenaar een verbod gaat krijgen, maar dat is afwachten.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 14:08

Burgemeester en Wethouders bellen van de gemeente: zij kunnen aanlijn- en muilkorfgebod op leggen voor de hond

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 14:18

Dat is even schrikken zeg! Maar wat een dappere dochter heb jij! Vind het erg goed dat je haar ook weer met anderen honden in contact gaat brengen, zoals eerder gezegd zijn er genoeg mensen die hun kinderen weghouden bij honden omdat ze gebeten zijn.

Ik denk dat je op dit moment alles wat je kunt doen al wel hebt gedaan als ik het topic zo doorgelezen heb. Ik zou de dierenpolitie even afwachten en niet zelf te werk gaan, je weet nooit waar die man toe in staat is en hij kan zijn hond ook van te voren afstaan om consequenties te voorkomen ed. daar schiet je dan niets mee op omdat hij toch wel weer een nieuwe hond zal aanschaffen.

Ik wil nog wel even wat zeggen over het bijten.. Élke hond kan bijten én ze waarschuwen wel degelijk voor ze gaan aanvallen. Het probleem is dat wij deze waarschuwingen niet altijd zien / opvangen waardoor dit soort dingen kunnen ontstaan. Mijn opa en oma heeft een schat van een hond, ze zal bekenden nooit bijten, maar vreemden moeten onderweg niet te dicht in de buurt komen of haar willen aaien, want dan raakt ze in paniek (als pup mishandeld bij de "fokker") en kán ze bijten.

Je wilt niet weten hoe vaak ik met deze hond heb meegemaakt dat mensen hun kinderen erop af lieten rennen (!!) om even te aaien, want het is zo'n klein lief hondje (Boomer). Ik zeg niet dat TS dit doet, maar in zo'n geval kun je als eigenaar/persoon die de hond uitlaat een aanval niet altijd voorkomen en de hond zelf kan hier al helemaal niets aan doen.. Ik herken het echter wel wanneer zij wil gaan bijten omdat ze eerst haar tanden laat zien en "boos" kijkt, het zijn echt een paar seconden, maar het is wel een waarschuwing van "ik ga aanvallen".

Vind het altijd zo sneu dat honden er de dupe van worden.. Maar goed dat je actie onderneemt tegen de eigenaar, deze heeft bewezen geen goede eigenaar voor zijn honden te zijn.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 15:55

different1 schreef:
Mijn dochter is niet bang geworden gelukkig, vandaag bij een andere, speelse hond geweest en dat vond ze totaal niet erg.
De volgende stap is haar in contact brengen met honden van hetzelfde ras, maar zoals het er nu uitziet houd ze er mentaal niets aan over.
Ze praat nog wel over de stoute hond, en vraagt wel waarom hij haar heeft gebeten.

Wat zeg je dan tegen je dochter als ze zoiets vraagt?
Ik heb zelf nog geen kinderen, maar ik zou niet weten hoe ik dat moet uitleggen aan een jong kind, zonder hem/haar het idee te geven dat iedere hond voortaan zomaar kan aanvallen.
Het scheelt natuurlijk een hoop dat je haar direct weer in aanraking brengt met andere honden en zo te lezen reageert ze hier ook goed op.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 15:59

Mijn oom en tante hebben sinds een paar weken een puppy, die bijt natuurlijk ook nog (gelukkig wel speels) en vooral mijn jongste neefje vind dat niet leuk. Als hij gebeten wordt dan zeg ik hem gewoon dat het nog een baby is en hij niet begrijpt dat dat niet mag. Ook snapt hij inmiddels dat het niet de bedoeling is om hem pijn te doen, maar om te spelen, zo doen honden dat. :j Dus nu pakt hij een speeltje wanneer Kees (de hond) achter hem aan zit en is het ook goed.

Ik heb (gelukkig) ook nog geen kinderen, maar ik zou het niet te moeilijk maken. Zeker niet zeggen dat de hond vals was en daarom beet, of niet van kinderen houdt. Dan creëer je in mijn ogen juist angst.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 18:15

Ik vertel haar dat het een stoute hond is, zij niets fout heeft gedaan maar dat je dus nooit zomaar naar een vreemde hond toe moet gaan omdat ze dus kunnen bijten.
Ik zeg bewust niet dat het een gemene hond was.
Ook vertel ik haar dat er veel meer lieve dan stoute honden zijn, en idd dat sommige honden uit speelsheid kunnen bijten, maar die bijten dan meestal niet door zoals nu wel gebeurd is.
We hebben gelukkig zelf ook hondjes, kleintjes weliswaar, maar die zijn super met kinderen.
Ze is vrij bijdehand gelukkig, en kan goed onderscheid maken tussen braaf en stout, lief en gemeen.
De hond waar we vandaag waren is heel druk en wil ook tegen je aan springen en happen, dat vond ze totaal niet eng en "corrigeerde" zelf de hond door foei te zeggen.
Niet dat dat veel effect had, maar ze verstijfde gelukkig niet en dat vind ik al heel wat.

Politie gebeld, en meneer van de dierenpolitie was er niet.
Er werd aan gewerkt kreeg ik te horen, maar ik hang morgenochtend weer aan de lijn.

Ik heb net het verband verschoond, de wond blijft iets bloeden/wondvocht, maar niet meer zoals gister gelukkig.
Ik houd de wond onder verband, ik heb goede ervaringen met een iets vochtige wondomgeving ipv aan de lucht laten drogen.
Sowieso kan deze wond nog niet aan de lucht drogen ivm eventuele infectie's.
Het ziet er rustig uit, een heel mini klein beetje pus-achtig iets erop, maar verder mooi roze.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:15

Een wond van een hond gaat vaak zweren.
Heeft ze een spuit gehad?

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:18

vrouwke schreef:

ja dat staat eerder in het topic

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 20:14

jiperdepip schreef:
vrouwke schreef:

ja dat staat eerder in het topic

Wist niet dat je boos werd. :D
Ben al over de 50 en dan word je een beetje vergeetachtig.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:11

Ik wil me nergens mee bemoeien, maar de reactie van jiperdepip komt op mij niet boos over.
Eerder gewoon een reactie die zegt waar het op staat.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 21:29

Laten we het lief houden en geen welles-nietes verhaal beginnen.

Idd vrouwke, m'n dochter heeft al haar prikjes gehad waar ook tetanus bij zat. Ze is dus gelukkig nog goed beschermd.
De wond ziet er nu na 2 dagen mooi uit, goed roze en vrij rustig.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:38

Jee wat naar voor je dochter ts.
Die hond kan zo toch niet blijven lopen.
En de politie doet weinig dat weet ik ik ben zelf ook gebeten geweest door een herder kruising.
Het deed echt heel erge pijn en ik wist te ontkomen want anders had dat beest nog maal gebeten.
Ik was week kranten aan het bezorgen en ineens was dat beest er.
Politie deed niks was zo boos he een andere hond die ik ken heeft de poedel van mijn man dood gebeten en dat gekke gestoorde beest loopt nog vrij rond kun je je het voorstellen.
Veel sterkte ts en beterschap voor je dochter.

eef_doortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:40

ik heb je hele topic gelezen. als afgestudeerd dierenverzorger vind ik het echt erg belachelijk van de politie dat ze nu niet door pakken. Wij hebben uitgebreid les gehad over agressieve honden en hebben geleerd om in deze gevallen direct melding te maken want volgens mij is de politie mbt veiligheid verplicht om meteen in te grijpen ondanks dat de persoon die er over gaat niet aanwezig is, omdat ts zegt dat de hond dit vaker heeft gedaan lijkt me dat hier noodzaak. wie weet heeft hij ondertussen al meerdere aangevallen of een poging gedaan tot. TS Sterkte met je dochter en hopelijk houd ze hier niets aan over! maar gelijk heb je dat je contact bij de politie blijft houden

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 06:33

_Cowgirl schreef:
Vind het altijd zo sneu dat honden er de dupe van worden..

Klopt, dieren zijn altijd de dupe van de baas, maar bijten is een echte no go. Als het mijn hond zou zijn, hoe lief ook, dan had ik hem in laten slapen. Dit is geen gedrag dat getolereerd kan worden.

TS: sterkte met je dochter, gelukkig is ze niet bang voor andere honden. Heb ik eroverheen gelezen of hoe oud is ze?

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 06:48

Jeetje TS, wat een ontzettend vreselijke ervaring voor je dochtertje!!

Heb alleen de eerste pagina gelezen en wilde even reageren op deze post:

Bmamavan2 schreef:
1. Politie doet hier niks mee, je kan aangifte doen en hopelijk noteren ze het voor eventuele volgende meldingen
2. Stel de eigenaar zelfs schriftelijk aansprakelijk voor de geleden schade en geef aan dat je advies inwint bij een letsel-schade advocaat
3. Neem ook echt contact op met een letselschade advocaat, zij helpen je gratis verder en weten precies welke stappen er ondernomen moeten worden en welke financiele vergoeding er tegen over staat.

Ik heb hier namelijk heel andere ervaringen mee. Mijn kleine zusje (toen geloof ik 14 jaar) liep met twee honden van haar vriendin op straat (duitse dog pup en een dalmatier) toen een hond van verderop onder de schutting door is gekropen en de pup uit het niets, zonder aanleiding aanviel. Zusje is daar tussengesprongen, held als dat het is, en is daarbij tweemaal flink gebeten door de hond (was een ongecastreerde ongelovelijk grote ouderwets gebouwde rottweiler, niet dat ras iets uitmaakt, ben zelf bijv. gek op rotjes, deze was ook gewoon niet goed opgevoed). Ze heeft hier flinke littekens aan over gehouden en ook beide honden zaten onder het bloed en wonden, als zij er niet tussen was gesprongen was de pup hoogstwaarschijnlijk dood geweest.

In ieder geval, wij hebben inderdaad aangifte gedaan, waarna ook mensen uit de buurt met verhalen naar voren kwamen over de slecht opgevoede, redelijk agressieve hond. De eigenaren hebben toen een ultimatum gekregen: nieuw huis + goede opvoeding zoeken, of de hond moest ingeslapen worden. Uiteindelijk is de hond terug gegaan naar de fokker die de hond heeft gerehabiliteerd en toen een beter huisje heeft gezocht waar hij wel op zijn plaats is. (gelukkig, zusje had het zichzelf niet vergeven als de hond had moeten worden ingeslapen)

Er word dus wel degelijk iets gedaan door politie als het nodig is. Wij hebben er verder geen zaak oid van gemaakt, eigenaren van de pup hebben uit dankbaarheid haar kleding vergoed en de wond is, na een flinke ontstekking, gelukkig goed geheeld.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 10:07

M'n dochter is 4jr.

Ik heb het ook gemeld bij de dierenbescherming in deze regio, ze kunnen er immers maar vast vanaf weten.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:08

indd goed gedaan. ben benieuwd hoe het allemaal afloopt