Katten weren uit de tuin.....aparte oplossing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ben jij het eens met deze oplossing??

eens
94 (56%)
oneens
73 (43%)

Totaal aantal stemmen: 167

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:51

Ik vraag me eigenlijk af wat de beste man dan wel kan doen om de katten uit de tuin te weren.
Emmer water over gooien is praktisch onmogelijk, omdat je toch niet constant in je tuin zit te loeren op zoek naar een kat. Verder heb ik ook niet standaard een emmer water klaarstaan.
Stroomdraad: katten zijn toch wel behendig genoeg om daaroverheen te hupsen + elektriciteit is ook niet gratis.
Ik snap dat dit misschien voor de kattenliefhebbers de beste oplossing is, maar probeer maar eens een kat uit je tuin te houden (zeker als je tuin vol met prooien zit).

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:51

quartel schreef:
Maar dit zou in samenwerking met de buur opgelost moeten worden misschien.
Omdat het niet alleen om mijn katten gaat maar ook om zijn vogels en de overige katten in de buurt.
Iedereen hier in de wijk weet welke kat bij wie hoort trouwens

Ga gewoon bij hem langs. Heb het er met hem over. Dat het jou niet lekker zit en hoor zijn verhaal aan.
Jullie komen er vast wel uit :)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:55

IzAw schreef:
Katten kunnen in mijn ogen wel gewoon naar buiten op een drukke weg. Ongelukken gebeuren overal. Je moet alleen je kat leren dat de straat gevaarlijk is. Die van ons kijken inmiddels goed uit voor verkeer.
Katten moeten overal kunnen lopen, en horen niet binnen of een tuin alleen. :)

ik nodig ze vriendelijk uit in mijn tuin. Ik heb alleen geen voliere maar terriers. Als de kat dus in mijn tuin zou komen, is hij dus ws gewond of erger. Vind je het dan minder erg als ik een spijkerplank op de schutting maak?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:55

Ik begrijp het wel. Hij vraagt niet om die katten daar en dit goedkope oplossing.. een teil water op de rand zou ik ook niet accepteren. Moet ik een beetje mijn tuin vergallen voor ander mans dieren. Daarnaast is het ook niet functioneel, of de hele rand moet vol met bakken staan. Lekker uitzichtje zegt maar.. vind sneu voor de katten maar daar is eigenaar verantwoordelijk voor.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:58

Billy schreef:
ik nodig ze vriendelijk uit in mijn tuin. Ik heb alleen geen voliere maar terriers. Als de kat dus in mijn tuin zou komen, is hij dus ws gewond of erger. Vind je het dan minder erg als ik een spijkerplank op de schutting maak?

Daarom haalde ik dat net al aan.

Mijn honden hebben een keer een kat gegrepen die in onze tuin kwam. En het weet je wat het ergste is...?
Als hondeneigenaar ben je te allen tijden verantwoordelijk voor de daden van jouw hond(en) op eigen terrein en daar buiten.
Wij hebben toen ook een flinke boete gekregen. Ondanks dat we er niks aan konden doen.
En dat allemaal omdat andere hun katten niet bij zich willen houden en daardoor overlast aan andere bezorgen.

Ik wenst deze ervaring echt niemand toe. Het krijsen van die arme kat. Ik hoor het nog steeds.
Houd daarom gewoon je kat bij je.

Billy

Re: Katten weren uit de tuin.....aparte oplossing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:59

Nou hoe banketstaaf het ook is voor de eigenaar, die kat gaat in een zak in de container. No way dat ik een boete betaal omdat mijn honden mijn tuin ongediertevrij houden. En ja, daar reken ik vremde katten ook onder. Het is me nooit gebeurd, maar als het zo ver komt voel ik me niet verantwoordelijk

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:01

Geweldig billy, droog haha.

Ik hier op bokt ooit topic geopend dat ons jonge konijntje gegrepen was door een kat. Konijntje zat in een ren aan het hok. Hoor het arme ding nog gillen. Commentaar dat ik kreeg was konijn n hok houden want katten komen nou eenmaal in je tuin 8)7 . Nu een herder thuis en blijven ze netjes weg.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 18:04

jeetje .....we gaan toch niet suggereren dat ik mijn katten buiten laat en mijn buren de rekening stuur als er wat mis gaat he???!!!

Ik vertel net dat dat als eens eerder gebeurd was en ik mijn verantwoording zelf nam.

Ik vind het raar uitgedrukt om katten onder ongedierte te plaatsen in je woordenboek.
Verder zou ik het fijn vinden om on topic en respectvol te blijven
Laatst bijgewerkt door quartel op 26-04-14 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:04

Ik ben bang dat als de buurman een hond aanschaft tegen de katten dat hij ook zijn vogeltjes kwijt is _/-\o_ :=

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:04

jiperdepip schreef:
Ik ben bang dat als de buurman een hond aanschaft tegen de katten dat hij ook zijn vogeltjes kwijt is _/-\o_ :=

Nee hoor.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:05

Wat een absurde reacties in dit topic.. kan ik me absoluut niet in vinden.

TS, ik zou gewoon even een praatje gaan maken met de beste man. Jij wil niet dat je katten iets overkomt, hij wil niet zijn vogels iets overkomt. Moet wel een oplossing voor te vinden zijn denk ik. :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 18:05

HorseTopShop schreef:
jiperdepip schreef:

Nee hoor.

klopt....hij heeft namelijk een hond :')

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:06

quartel schreef:
klopt....hij heeft namelijk een hond :')

_O-

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:07

Waarom? Katten woelen de tuin om en schijten en pissen erin, of overal tegenaan. Dat is hetzelfde gedrag als wat bijv ratten vertonen. Dat vind ik ook ongedierte. Niet dat ik niet van katten houd, ik heb ze zelf vroeger ook gehad en ooit komen ze weer, maar ik hoef geen katten van vreemden in mijn tuin

Roosch

Allemaal leuk en aardig, maar als vogel zijnde zou ik eerder een hartverzakking krijgen van een hond die blaft dan van een kat die toch niet bij je kan komen. :')

jiperdepip

quote]
klopt....hij heeft namelijk een hond :')[/quote]

:D

Tallie1979

Ik heb katten, maar deze gaan echt niet naar buiten! Ik hou ze lekker veilig binnen en veroorzaak geen overlast.

Wat je buurman doet is niet leuk, maar wel logisch. De enige oplossing die je hebt, is zorgen dat de katten niet jouw tuin uit kunnen of ze binnen houden. :) Meer smaken heb je denk ik niet.

Ragdollcat

Re: Katten weren uit de tuin.....aparte oplossing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:12

Of help m ff met een schrikdraad op jouw kosten. En anders niet zo miepen.

Het zijn jouw katten en jouw keuze op ze buiten te laten lopen. Je laat ze los rondlopen.

Die buurman heeft wel wat anders te doen dan constant klaarstaan om water over ze heen te kunnen gooien.

Je kan ook je tuin zo inrichten dat je katten niet uit de tuin kunnen en ze in de tuin laten.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:13

quartel schreef:
jeetje .....we gaan toch niet suggereren dat ik mijn katten buiten laat en mijn buren de rekening stuur als er wat mis gaat he???!!!

Ik vertel net dat dat als eens eerder gebeurd was en ik mijn verantwoording zelf nam.

Ik vind het raar uitgedrukt om katten onder ongedierte te plaatsen in je woordenboek.
Verder zou ik het fijn vinden om on topic en respectvol te blijven

Volgens de wet is een huisdierhouder verantwoordelijk voor de (mis)gedragingen van zijn/ haar huisdier.
Elke schade die daar uit voortkomt kan dus verhaald worden op de eigenaar van dat dier.
Dus als een hond in zijn/haar eigen tuin jouw loslopende kat aanvalt en die kat heeft 'schade', zou jij dat kunnen verhalen op de eigenaar van die hond.
Oneerlijk he?
Tja, dan vindt ik die spijkers van de buurman een duidelijk signaal dat jij iets moet doen aan de situatie voordat hij een schadeclaim bij jou neerlegt... ;)

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:14

Katten zijn hele slimme beesten hoor. Ik denk niet dat ze snel op een spijkerbed gaan liggen, maar ik begrijp je zorgen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:15

Die man beschermt zijn eigen dieren omdat TS en anderen hun katten lekker los naar buiten laten. Het is niet echt diervriendelijk maar ik snap die man wel. Mijn opa had ook een volliere in de tuin en als daat iedere keer een kat inhangt word je het wel zat.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 18:16

Tallie1979 schreef:
Ik heb katten, maar deze gaan echt niet naar buiten! Ik hou ze lekker veilig binnen en veroorzaak geen overlast.

Wat je buurman doet is niet leuk, maar wel logisch. De enige oplossing die je hebt, is zorgen dat de katten niet jouw tuin uit kunnen of ze binnen houden. :) Meer smaken heb je denk ik niet.

Maar dan zijn ze ook niet al jaren gewent om de woonwijk in te gaan.
Als ze dat wel gewent waren had je ze echt niet meer in je tuin weten te houden.
Tenminste.....niet als het mijn katten waren dan....die zijn gewoon stront eigenwijs.

Eentje er van heeft al half open gelegen om te komen waar hij wilde zijn de sukkel.

Ik moet dan wel eerlijk bekennen dat de hond van de man al 100 jaar oud is hoor, die is niet zo druk meer.

Ik miep niet.....ik stel een vraag, dat is denk ik iets anders dan miepen.
Miepen laat ik aan mijn miepselpoes over :)

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:18

Ook ik vind inmiddels dat katten aardig op weg zijn om ongedierte te worden...... er zijn er zoveel dat het haast een plaag is.
Desondanks denk ook ik dat de katten slim genoeg zijn -ze hebben immers ook een stel ogen- om niet eens op de plank met spijkers te belanden. Daarmee ziet deze oplossing er wellicht onvriendelijk uit, maar issie dat waarschijnlijk niet.
Kun je je hier dan nog steeds niet in vinden: dan moet je je katten op eigen terrein zien te houden. Jouw katten, jouw verantwoordelijkheid. Het is niet het probleem van de buurman dat jouw katten niet binnen kunnen blijven, maar ook naar buiten moeten kunnen.

Er zijn genoeg methodes om katten in je eigen tuin te houden. Echter zie ik die bijna nergens. Snap ik: ze zijn lelijk..... maar goed. Tussen kunnen en willen zit ook een verschil......
https://www.google.nl/search?q=katten+i ... 24&bih=509
Laatst bijgewerkt door Irma_Maandag op 26-04-14 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:19

Topics over katten buiten laten, gaan aaaaaltijd dezelfde richting op. De voorstanders en tegenstanders kaarsrecht tegenover elkaar. :D

Ik geloof dat het hier in de wijk geen problemen opleveren. Er zitten talloze katten buiten in de omgeving, geloof dat wij niet de enige kattenliefhebbers zijn. Het ironische is dan wel dat die van mij niet buiten komen omdat dat niet verantwoord is. (ze zijn stokdoof)

Hier moet wel met de buurman over gepraat kunnen worden denk ik. Ik zou het onnodig vinden om jouw eigen tuin af te sluiten als de buurman de enige is die erover klaagt dat hij last heeft van je katten. Als je je eigen tuin afzet beperk je je katten in hun leefruimte, niet nodig denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:19

Ik zou naar je buurman gaan, straks zit jij met een kat met een spijkergat in zijn pootje bij de DA, grote kans dat dat gaat ontsteken. Ben je veel meer geld kwijt dan dat je samen met de buurman een andere oplossing bedenkt.

Hier lopen ze ook gewoon buiten hoor, er zijn hier genoeg katten buiten trouwens. Oude kat heeft een keer bij iemand binnen de vitrage kapot getrokken. Niks aan de hand, dat vergoeden wij wel, is onze kat immers. Niks aan de hand, geen kwade buren niks. Sfeer is er prima opgebleven.