Insecten dood slaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:30

Ik absoluut met 'hulpmiddel' :o (daas dan weer niet, als ie op een paard zit, schrikt die zich de krampen als je ineens een klap geeft met een krant o.i.d. .ben ik bang... :') )

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:31

Iolanthe schreef:
Uit nieuwsgierigheid: slaan jullie ze dan dood met je blote hand of met een "hulpmiddel"?

hangt er van af. Kom ik een mug tegen die even stil zit en heb ik niets bij de hand, dan gaat het met de blote hand. Spinnen gaan altijd met een mep dmv een krant oid. Brrr.. voor je het weet bijt de spin je hele hand af! :oo

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:32

Kentaro schreef:
Ik absoluut met 'hulpmiddel' :o (daas dan weer niet, als ie op een paard zit, schrikt die zich de krampen als je ineens een klap geeft met een krant o.i.d. .ben ik bang... :') )

Dat is inderdaad zo. Ik snap nog steeds niet waarom paarden wel reageren als je als waarschuwing even je hand opsteekt als ze drammen bijvoorbeeld, maar niets doen als je plots hun nek een harde klap verkoopt.

MarlindeRooz

Re: Insecten dood slaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:33

Alles wat mij pijn wil doen doe ik pijn. :))

Meestal probeer ik ze te vangen in een beker / bakje. :)

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:34

Ik heb het wel te doen met de "eendagsvliegen", leef je maar een dag wordt je ook nog dood geslagen :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:35

Arrabel schreef:
Ben blij te horen dat ik niet de enige ben! :D

Ik ben er ook zo een. Behalve met muggen en horzels, als die op mijn paard zitten. (Zelf heb ik niet zoveel last, vies bloed :p)

Zag laatst een vlinder met een gevouwen vleugel die niks meer kon. Die heb ik alsnog niet dood kunnen maken :o Mijn vriend heeft het gedaan en daarna heb ik nog wel 10x erop geslagen zodat ie zeker weten dood was :')

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:36

Tja, ik ben gewoon een watje met een zwak voor natuur en beestjes. Ik vind het veel te interessant om het te mollen en ben zo'n tiep die het leuk vind om een stoeptegel op te tillen om te kijken wat daaronder gebeurd. Een stuk leuker dan alle herhalingen op tv.
Heb gisteren nog een half uur lang tegen een bij aan lopen kletsen zodat het beestje op de lepel zou klimmen zodat ik 'm buiten kon zetten. Maar meestal hoeven ze niet eens naar buiten. Zelfs die grote spin in de slaapkamer die over het behang aan het tapdansen was. Ik heb 'm alleen maar gevraagd of het ook ietsjes zachter kon...

Dus beestjes doodslaan, nee. Máár...als ze zomaar bijten, en dat geldt voor elk levend wezen, krijgen ze een correctionele tik. Dat de gemiddelde mug dat niet overleefd is dan jammer. En van mijn verzorgpaardjes en mijn kattebeest blijf je ook af. Doe je dat niet dan sta ik niet in voor de consequenties en ook op dat punt maak ik geen uitzonderingen.

Deliana1993 schreef:
Ik heb het wel te doen met de "eendagsvliegen", leef je maar een dag wordt je ook nog dood geslagen :+

Ja, dat is toch sneu? Ben je een ééndagsvlieg, heb je je dag niet...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:37

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:37

Arrabel schreef:
Citaat:
Edit: Vliegen zijn vervelend en vlinders zijn mooi.

Dit vind ik dus een interessante uitspraak, ik heb er zelf over nagedacht en kwam inderdaad ook tot deze conclusie, maar dat is toch eigenlijk vreemd?
Omdat een vlinder mooi is sla je hem niet dood.
Als die vlieg nou ook heel mooi was... had je hem dan niet dood geslagen?

Dit is een beetje offtopic misschien en een rare vraag maar ik ga hem toch stellen.
Stel je moet 1 persoon dood schieten, er staat een hele knappe vrouw en een "lelijke" vrouw, wie zou je dan doodschieten?
Zou het mensen ook zo gaan? Dat mooie mensen eerder succes hebben dan de "lelijke"?

Nu ik er iets beter over nadenk denk ik dat er meer meespeelt dan alleen dat vlinders mooi zijn. Bijv. vliegen zijn irritant, komen telkens om je heen zoemen, kriebelen en zijn vies want ze zitten op poep en daarna op je eten. En ze kunnen ook nog bijten, dat doen ze niet altijd, maar ze kunnen het wel.
Vlinders en lieveheersbeestjes daarentegen zijn niet irritant en hebben een beter imago. Ze bijten niet en toch wel een hele grote factor, ja ze zijn mooi.. Maar als een mooie vlinder zich zou gedragen als een vlieg zou ik hem ook doodslaan. Daarnaast kan ik me niet anders herinneren dan dat mijn ouders vlinders en lieveheersbeestjes leuke dieren vonden en vliegen waren irritant en werden zonder pardon doodgeslagen.

Bij mensen, ja dan geldt ook dat ik de lelijkere eerder zou doodschieten. Waarom? Ik kan het niet zo uitleggen, gewoon op gevoel. Trouwens heb jij dat niet dat je bij zo'n stereotype dikke man onder de pukkels met cheetos chips in zijn halve baardje en drie blikjes bier op zijn bureau, die de hele dag alleen maar zit de gamen een afstotelijk gevoel krijgt? Dat is toch heel normaal? Niet dat die persoon dan niets waard is, echt niet. Maar mijn gevoel zegt eerst: Ren heel hard weg. Terwijl mijn verstand kan zeggen dat het waarschijnlijk een prima kerel is en heel aardig kan zijn en dat ik niet zoveel vooroordelen moet hebben.

(Oke, het verhaal is een beetje warrig geworden, maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel :) )

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:38

Ik probeer ze altijd te redden, alleen muggen die me uit m'n slaap houden, zijn er geweest :=

Oke, één keer zat er een ontzettend eng beest vlak boven m'n bed, toen heb ik m'n vader geroepen en die is van zijn leven ontnomen (het beest, niet mijn vader :'))

Ik kan er wel moeite mee hebben, interessante vraag ook, waarom een mug wel, en een vlinder niet? Ik vind het een lastige keuze. Ieder dier is ergens goed voor en het recht om zo'n dier van het leven te ontnemen omdat ie irritant is, hebben we eigenlijk niet.
Goed, eigenlijk vrij hypocriet om dan toch die mug dood te slaan, maar dan had ie niet in m'n kamer moeten komen...

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:39

Ik beken ook dat ik er ook zo een ben, behalve met dazen die op mij of paard zitten en met muggen die op me zitten.Dan handel ik uit reflex en zonder na te denken :+

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:40

De enigste insecten die ik dood sla zijn vliegen. Daar heb ik een beetje een hekel aan, maar voor de rest...of ik zet ze buiten (spinnen, wespen, bijen enz) of ik laat ze met rust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:41

Iolanthe schreef:
Uit nieuwsgierigheid: slaan jullie ze dan dood met je blote hand of met een "hulpmiddel"?

:')
De hand, de vuist, een slipper, een krant, een (elektrische) vliegenmepper. etc

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:41

Ahum...mijn onderschrift :+

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 13:42

ThreeFingers schreef:
Ahum...mijn onderschrift :+

_/-\o_ :')

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:43

Ik sla ook geen vliegen dood. Jaag ze alleen weg of zet ze keurig buiten. Ik sla of trap hooguit spinnen dood door de schrik. Zolang ze niet bewegen blijven ze meestal leven.
Vroeger was ik super erg, ieder vliegje buiten zetten. Ik doe geen vlieg kwaad :=

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:49

Pluizebolpum schreef:
Tja, ik ben gewoon een watje met een zwak voor natuur en beestjes. Ik vind het veel te interessant om het te mollen en ben zo'n tiep die het leuk vind om een stoeptegel op te tillen om te kijken wat daaronder gebeurd. Een stuk leuker dan alle herhalingen op tv.
Heb gisteren nog een half uur lang tegen een bij aan lopen kletsen zodat het beestje op de lepel zou klimmen zodat ik 'm buiten kon zetten. Maar meestal hoeven ze niet eens naar buiten. Zelfs die grote spin in de slaapkamer die over het behang aan het tapdansen was. Ik heb 'm alleen maar gevraagd of het ook ietsjes zachter kon...

Dus beestjes doodslaan, nee. Máár...als ze zomaar bijten, en dat geldt voor elk levend wezen, krijgen ze een correctionele tik. Dat de gemiddelde mug dat niet overleefd is dan jammer. En van mijn verzorgpaardjes en mijn kattebeest blijf je ook af. Doe je dat niet dan sta ik niet in voor de consequenties en ook op dat punt maak ik geen uitzonderingen.

kaylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:54

Ik sla vliegen , muggen en spinnen wel dood , maar libelle's , vlinders en lieveheersbeestjes zet ik buiten en ik heb ze ook een keertje gered.
Wespen en bijen laat ik liever met rust zit niet zo te wachten op een steek en dazen sla ik wel dood liever dan m'n pony word lek geprikt.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:55

Alle insecten die mij irriteren sla ik dood ja, hadden ze maar een ander huis moeten uitkiezen. En als ik ze niet zelf doodsla, dan vreet de kat ze wel op. Voor spinnen wil ik nog wel eens een uitzondering maken en ze netjes buiten zetten, die zoemen tenminste niet langs mijn hoofd of vliegen niet met luid kabaal de hele dag tegen je raam aan totdat ze zelf de weg naar buiten vinden of sterven.

kaylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:55

Deliana1993 schreef:
Pluizebolpum schreef:

Haha :')

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:05

Vliegen, dazen en soms spinnen gaan bij mij allemaal aan de galg.
Vliegen omdat 's zomers het HELE huis ermee vol zit en dat vind ik gewoon smerig, lees: ik sla zo'n 80 vliegen per dag dood, en er liggen absoluut geen etens resten in huis te slingeren -O-
Dazen omdat ze zowel mij als mijn paard helemaal gek maken en zeer doen.
Spinnen omdat ik er als de dood voor ben, de groten gaan naar de spinnen hemel, de kleineren probeer ik te vangen en buiten te zetten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:08

Ik word heel gelukkig als ik die rot mug dood mep in de kamer :D
Zilvervisjes dood ik ook met veel plezier :j

Maar de onschuldige dieren zoals spinnen of de huisvlieg probeer ik vrij te laten. Lukt het niet, dan pak ik de krant :=

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:10

Dazen, muggen en vliegen sla ik zo dood (tenzij ik mis). Muggen en vliegen meestal met een hulpmiddel, maar als een daas op mijn pony zit, sla ik die met de hand dood.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:10

maar zilvervisjes kunnen er toch niets aan doen dat ze een zilvervisje zijn? ik vind ze ook heel goor hoor, maar ik wil maar zeggen dat ze net zo onschuldig zijn als vlinders.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:13

Ik heb een kat die alles pakt wat vliegt/kruipt en ook opeet.

Het enige wat ikzelf naar buiten werk zijn motjes/vlinders,steekinsecten of van die grote vliegbeesten want dan is mijn interieur niet safe of het word een ritje naar de DA met bijbehorende rekening.