Golden Retriever eigenaren/fokkers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kekaro

Re: Golden Retriever eigenaren/fokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:21

Wat een mooie honden allemaal :D
Wij twijfelden destijds heel erg maar hebben uiteindelijk voor de labrador gekozen, heerlijke hond van alweer 7
Bij ons achter zit een golden fokker met echt hele mooie honden, the golden destiny in Purmerend
Erg lieve mensen...eventuele volgende hond wordt zeker een golden retriever :j

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 08:40

Zooo, dat zijn mooie honden! Heb hen ook maar gelijk een mailtje gestuurd... :')

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:42

Onze Tess hebben wij altijd alleen gehad en eigenlijk nooit problemen gehad... Maar wij wilden graag dat ons oudje nog mee zou helpen met de opvoeding van Marley.... En nu dus ook nog met Tip :)

PowerHorseW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:15

He wat leuk nog een Tess! Ik vind het nogsteeds hele leuke honden. En zal nooit meer een ander ras willen.
Toen ik Tess als pup kreeg kon zei op 10 weken al de basis van de gehoorzaamheid, zit, af, blijf, komen, aan de voet. Niet normaal zal ik maar zeggen. Toen ben ik met haar gaan trainen met hulphond oefeningen. Met als gevolg dat Tess nu licht aan licht uit, deur open en dicht. laadjes open en dicht. Spullen halen en op pakken. Was uit de machine halen, was van het wasrek halen. uit kleden etc,

Ik krijg vrijdag een operatie aan mijn kruisband, en zal dan 2 maanden in een rolstoel moeten doorbrengen. Gisteren bezig geweest met Tess en de rolstoel. En dat gaat alsof zei dat al jaren gedaan heeft. Ben benieuwd als ze straks toch echt als mijn hulphond mag spelen!! Zo trots op dit meisje.

De fokker van mij stuurt trouwens per nest ook 2 pups naar stichting hulphond :)

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 10:05

Wauw, dat is absoluut iets om sùper trots op te zijn! Alvast veel beterschap gewenst voor na je operatie trouwens...

Dat is dus zoiets waaraan ik mij kan ergeren hé, veel mensen zeggen oh het is een Golden, daar zit niet veel in. Maar kijk eens, ze helpen zo maar even heel veel mensen in hun dagdagelijkse doen en laten. Prachtig toch!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 21:36

Wat mooi king1234!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 23:20

Mijn vaders vriendin heeft een Golden retriever die volgende maand 1 jaar oud wordt, ze is hier meer dan de helft van de week (bijna altijd zeg maar haha). Ze is echt super makkelijk, altijd geweest ook. Er wordt een paar keer per dag mee gewandeld (het liefste ergens waar ze gewoon los mag en kan, zo kan ze haar energie een beetje kwijt. Vaak komen we dan een hond tegen met wie ze kan spelen.) In huis heeft ze gewoon wat speeltjes liggen en daar vermaakt ze zichzelf wel mee, ze slaapt ook nog heel erg veel. In huis is ze echt super braaf, ze heeft zelfs in haar puberteit niets kapot gemaakt, zelfs haar aller eerste puppy speeltjes zijn nog heel! Toen ze loops moest worden, was ze wel heel erg vervelend. Een beetje chagrijnig en toen ontdekte ze ook dat het leuk was om kranten kapot te scheuren, maar buiten dat heeft ze nog steeds niets gesloopt. Tegenover kinderen is ze super lief, als mijn baby neefje langskomt dan gaat ze er altijd bijliggen, blijft ze bij hem kijken enzovoorts- maar niet jaloers, ze vindt het reuze interessant allemaal, kinderen. Ook bij de kleinkinderen van mijn vaders vriendin is ze super, als die aan het spelen zijn gaat ze er lekker naast liggen, die kinderen mogen echt overal aanzitten en alles doen met haar, ze vindt het allemaal prima. Ze is gewoon gek op mensen en aandacht, ze is echt een allemansvriend. Ze vindt werkelijk iedereen leuk/lief/geweldig. Met andere honden is ze ook geweldig. Ze is wel ontzettend onderdanig, maar speelt heel erg graag met andere honden, ik ben nog geen één hond tegengekomen die ze niet leuk vond haha.

De puppy cursussen deed ze ook super goed, ze heeft alleen één onvoldoende gekregen bij het afsluiten daarvan (ik heb de cursus gedaan met haar); het begroeten. Ze is echt ontzettend enthousiast en wilt regelmatig nog tegen je aanspringen, maar dat wordt ook beter, nu ze iets ouder wordt, gelukkig.
Ze is erg slim en ik kan haar heel erg makkelijk iets aanleren; het leukste is het omrollen op commando haha.

Wij hadden hiervoor een beagle, maar wát een verschil zeg. Ik ben zo ontzettend gek op deze hond, het is echt mijn vriendje. Ze vindt alles leuk en mooi, ze is vreselijk lief, ze geniet ontzettend van alle aandacht en is zó betrouwbaar. Ik hoop dat ze heel erg oud mag worden haha.

http://i253.photobucket.com/albums/hh49 ... 29ec52.png
(samen)

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 6777_n.jpg
(met haar knuffelbeer haha <3 )

https://pbs.twimg.com/media/BTY1jeUCUAAmoSX.jpg
Als puppy <3

Ze is zeker niet de aller mooiste golden retriever die er is, maar haar karakter maakt alles goed haha. Het is echt m'n beste vriendje!

Edit; en dit is geschreven door een kattenmens!!!!! Ik heb vrij weinig met honden; ik ben echt gek op katten, altijd geweest ook. Maar voor "mijn" hondje maak ik graag een uitzondering haha.. :D

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 13:43

Wat zeg jij nou, ze is toch hartstikke mooi! :) Fijn dat je er zo'n leuke hond aan hebt! :)