Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
). Ik vind het toch niet geweldig dus ik wil eigenlijk overstappen op iets anders. Wij hebben vijf katten en de prijsklasse van RC is toch wel redelijk de max. maar ik zag dat Applaws niet heel erg veel duurder is die spreekt mij op het moment het meeste aan. Nachtlampje schreef:Proefzakjes was ik inderdaad ook naar op zoek, maar bv Hills/Acana/Iams en Carocat doen daar blijkbaar niet aanIk kon ze in ieder geval niet vinden. Purina wel, en daar heb ik ook een proefzakje op aangevraagd. Maar die staat wel laag in mijn lijstje van keuzes.
En ja, ze zouden hetzelfde voer moeten eten, graanvrij is voor mij geen pré (liefst wel zo weinig mogelijk) maar stel het komt toevallig zo uit dan is het mooi meegenomen.
Ik ga eens kijken naar Applaws.
Edit: Als ik dan even naar de samenstelling kijk, zie ik kookzout staan in de ingredienten. Daarnaast ook best een hoog fosforgehalte, dat is niet heel gewild toch?
waren in de aanbieding, zakjes van 300 gr Nachtlampje schreef:We hebben nu Applaws brokken besteld, die stonden ons het meeste aan. En Luca eet nu zo'n 50 tot 70 gram per dag, hebben we gewogen. Dus die eet niet te veel, plus dat hij niet aankomt maar ook niet afvalt. Plus het komt overeen met de "advieslijnen"
We willen daarbij voor het vocht blikvoer van de aldi gaan geven en 2 keer in de week kvv. Poes vind kvv in ieder geval lekker en ons lijkt het een mooi uitgebalanceerde voersamenstelling.
wij hadden in ieder geval omgerekend, dat met de 7,5 kg zak via Zooplus we 0,30 cent per dag kwijt zijn per kat, 9 euro per maand per kat. Dat vond ik zeker meevallen
Het gaat vooral om de gelei en dat hij er dol op is. Voor het echte vlees krijgt hij dan de kvv Nachtlampje schreef:Duhelo, blikvoer van de Aldi is qua samenstelling niet verkeerd, heb ik zeker naar gekeken. Is vooral voor het vocht, omdat Luca naar ons idee weinig drinkt, en sinds hij blikvoer erbij krijgt stinkt zijn ontlasting enorm veel minder. Daarnaast is hij er dol op en zijn de grotere merken echt belachelijk duur, 1,30 voor een blikje van 70 gram bijvoorbeeld![]()
Waardoor zou jij dat weglaten?
Nachtlampje schreef:blikvoer van de Aldi is qua samenstelling niet verkeerd, heb ik zeker naar gekeken. Is vooral voor het vocht, omdat Luca naar ons idee weinig drinkt, en sinds hij blikvoer erbij krijgt stinkt zijn ontlasting enorm veel minder. Daarnaast is hij er dol op en zijn de grotere merken echt belachelijk duur, 1,30 voor een blikje van 70 gram bijvoorbeeld![]()
Waardoor zou jij dat weglaten?
Of een kippenhartje. Ook vol vocht en goed voor het hart. (Zit veel taurine in) Kijk gewoon even wat de slager (over) heeft, dat is vaak helemaal niet duur. 
Nachtlampje schreef:Kvv krijgt hij van ons 2 keer per week, dat lijkt me niet genoeg om zijn vochtbalans op peil te houden.
Overigens, voor de geïnteresseerden, de samenstelling van Aldi blikvoer:
Vlees en dierlijke bijproducten (min 50%, o.a. 4% gevogelte, 4% eend)
Mineralen, oliën en vetten (min 0,2%)
Verder zit er (denk ik als bindmiddel) cassiagom in, dit staat bij technologische toevoeging.
Geen zout, geen suiker. Ook de brokjes van Aldi zijn echt niet heel verkeerd. Geen rare toevoegingen.
Ik zie daarin dus écht geen kwaad, en heb ook nergens iets gevonden over meerdere katten die op aldivoer blaasgruis krijgen. Een enkeling, zoals je dat ook vind bij elk willekeurig voermerk.
We hebben overigens een muis geprobeerd, maar behalve wat spelen heeft hij dat dier niet aangeraakt, en al helemaal niet geproefd of er in gebeten. Helaas dus
@Sorro, en 0,55 voor een blikje van 415 gram. Ik vind meer dan 20 euro voor drie weken daghapjes echt belachelijk uit verband getrokken. Hij wordt al genoeg verwend met zn kvv naar mijn inziens
Nachtlampje schreef:Kvv krijgt hij van ons 2 keer per week, dat lijkt me niet genoeg om zijn vochtbalans op peil te houden.
Overigens, voor de geïnteresseerden, de samenstelling van Aldi blikvoer:
Vlees en dierlijke bijproducten (min 50%, o.a. 4% gevogelte, 4% eend)
Mineralen, oliën en vetten (min 0,2%)
Verder zit er (denk ik als bindmiddel) cassiagom in, dit staat bij technologische toevoeging.
Geen zout, geen suiker. Ook de brokjes van Aldi zijn echt niet heel verkeerd. Geen rare toevoegingen.
Ik zie daarin dus écht geen kwaad, en heb ook nergens iets gevonden over meerdere katten die op aldivoer blaasgruis krijgen. Een enkeling, zoals je dat ook vind bij elk willekeurig voermerk.
De goede merken zoals Almo Nature, Cosma etc. krijgen ze ook wel eens hoor, maar elke dag wordt een duur grapje. Je betaald ook wel een beetje voor het merk heb ik het idee....
Jammer dat je niet in de buurt woont, ik had nog wel wat voor je gehad. Mijn katten eten het namelijk niet, ben nu overgestapt op Porta 21 grainfree. Maar applaws is zeker goed voer.