jesito schreef:Ik ben opzicht ook altijd wel voor dat konijnen samen moeten zitten, maar als ts geen konijn meer wil waarom zou ze er dan een bij gaan halen.
Daarbij zitten de opvangen vol genoeg en heeft dit konijn een prima huisje bij ts waar die gewent is en mag blijven tot ie sterft.
Het is niet ideaal zonder vriendje, maar mensen dan maar een tweede konijn erbij praten wat ze eigenlijk niet willen lijkt me ook niet echt de beste oplossing.
Mits het dier vrolijk blijft ogen en verder ook wat aandacht krijgt, vind ik dat het konijn prima zit.
TS, mocht je het dier toch naar de opvang brengen, ze nemen ook schuwe dieren maar misschien dat je ook eens bij een kinderboerderij kunt vragen of ze nog een nijn willen.
Een maatje is een basisbehoefte, net als ruimte, vers water en voer. Die basisbehoefte moet je imo niet nemen. Ik heb een opvang en ja er zitten konijnen genoeg, maar geen enkel konijn wordt alleen geplaatst, omdat het een basisbehoefte is. We zouden ze sneller kwijt zijn als ze alleen geplaatst worden en op zo'n plekje komen met ruimte en verder een lief baasje, maar een maatje moet je een konijn niet ontnemen.
Veel kinderboerderijen zitten niet zomaar op konijnen van buitenaf te wachten, ook bij een groot aantal zitten ze alsnog in hokken en je kan niet zomaar een konijn bij een bestaande groep zetten. Met een goede opvang is echt niks mis. Mensen die afstand doen van hun konijn, omdat ze zelf willen stoppen met konijnen en hun konijn niet alleen willen laten zitten ben ik heel blij mee. Zij denken in het belang van het dier.
Zelf ben ik bezig om meerdere senioren rennen te maken en alle konijnen die 7 a 8 jaar of ouder zijn die alleen zijn komen te zitten daarin op te vangen. Deze konijnen verhuizen ook niet meer. Ze komen in een senioren groep. Ik loop er namelijk ontzettend vaak tegen aan dat het maatje overlijd en de andere bijv. 9 is en vervolgens nog jaren alleen kan zitten, terwijl het gewoon echt sociale dieren zijn. Daarom zijn we bezig met een soort bejaardentehuis voor konijntjes te maken.
En nee bij een winkel kopen al helemaal niet beginnen, maar aan basisbehoefte voldoen is ook belangrijk.
@ Op_zoek
Ik hoop dat je er nog uit komt
Maar ik zou je echt Muffins aanraden voor hulp of Bunnybin.nl en zelf laten bemiddelen. Dan kunnen er mensen bij jou komen om te daten of jij met het konijn naar hun.