Ik ga echt niet een ekster uitmoorden, alleen wegjagen, tenslotte heeft hij al een van de kleine mereltjes meegenomen.
Voor gister nacht hebben we bij het mereltje wat stro neergelegd waar hij in kon verschuilen (het is al een wat ouder beestje kwamen we achter, we denken dat hij tegen de 'uitvlieg' periode aanzit) en heeft vanacht geslapen (echt heel erg schattig met zijn kopje onder zijn vleugel)
Papa en mama merel vanochtend weer druk aan het voeren, we hebben hem een uur geleden verplaatst naar een andere plek in onze tuin (onze tuin is zo goed als katvrij: er zit een hek omheen en katten worden meestal weggejaagd, niet omdat we ze niet mogen maar wegens onze konijnen).
En het hokje open gedaan. Papa en mama merel blijven nu nogsteeds voeren en kunnen uk nu vlieglessen geven. Ik hoop dat het goed gaat!
Houd jullie nog op de hoogte

Groot gelijk van die merels natuurlijk, zou ik ook doen als het mijn kind was. Maar goed het viel me toen dus ook op dat ze wel met 4 a 5 vogels sterk waren. Mijn kat heeft het hazenpad gekozen toen
Ik kon er destijds op internet helemaal niks over vinden.