Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

dierenfan schreef:honden idd ook zo'n leuk punt. Van mij mag iedereen een hond in huis nemen. Echter ik heb enorm veel medelijden met honden die vaak niet verder komen dan het einde van de straat waar het huis in staat of misschien nog een straat verder. Ik heb ook honden, bewust voor gekozen en dus ook bewust mee bezig. Oftewel minimaal 2 uur per dag is er iemand (vaak ik zelf) met hun bezig met wandelen, training, spelen enz. Daarnaast slapen ze voornamelijk.
Vivian__ schreef:Dierenfan, honden, katten, konijnen en cavia's zijn inmiddels echt geen wilde dieren meer. Deze dieren leven al honderden jaren met mensen samen. Dit kun je niet vergelijken met een tijger of leeuw.
dierenfan schreef:Vivian__ schreef:Dierenfan, honden, katten, konijnen en cavia's zijn inmiddels echt geen wilde dieren meer. Deze dieren leven al honderden jaren met mensen samen. Dit kun je niet vergelijken met een tijger of leeuw.
Een tijger of een leeuw houd de gemiddelde mens niet in gevangenschap en naar mijn mening kan je niet zeggen dat bijv. konijnen en katten geen wilde dieren zijn want ze kunnen nog steeds uitstekend in het wild leven (al heb ik het dan niet over een witte logge vlaamse reus of een pers met lange vacht)
Cassidy schreef:dierenfan schreef:honden idd ook zo'n leuk punt. Van mij mag iedereen een hond in huis nemen. Echter ik heb enorm veel medelijden met honden die vaak niet verder komen dan het einde van de straat waar het huis in staat of misschien nog een straat verder. Ik heb ook honden, bewust voor gekozen en dus ook bewust mee bezig. Oftewel minimaal 2 uur per dag is er iemand (vaak ik zelf) met hun bezig met wandelen, training, spelen enz. Daarnaast slapen ze voornamelijk.
De ene hond is de andere niet. Niet iedere hond en niet ieder hondenras heeft behoefte aan veel wandelen, spelen enz.

dierenfan schreef:Een tijger of een leeuw houd de gemiddelde mens niet in gevangenschap
Vivian__ schreef:dierenfan schreef:
Een tijger of een leeuw houd de gemiddelde mens niet in gevangenschap en naar mijn mening kan je niet zeggen dat bijv. konijnen en katten geen wilde dieren zijn want ze kunnen nog steeds uitstekend in het wild leven (al heb ik het dan niet over een witte logge vlaamse reus of een pers met lange vacht)
De discussie gaat over wilde dieren, dierentuinen/circussen etc.

Cassidy schreef:dierenfan schreef:Een tijger of een leeuw houd de gemiddelde mens niet in gevangenschap
In Nederland misschien niet, maar kijk eens naar Amerika. Ik heb wat filmpjes in een eerder topic geplaatst, van opvangcentra voor oa. grote katten. Daar belanden dieren die door particulieren van fokkers gekocht worden. Omdat het apart is. Maar als de dieren ineens groter worden, zijn ze ineens niet zo schattig meer.
Cassidy schreef:@dierenfan
Kijk maar eens naar een greyhound of een whippet. De perfecte couch potato en 2x 20minuten wandelen is voldoende. En als het regent, willen ze liever niet naar buiten. Natuurlijk houden ze ervan om eens compleet voluit te gaan maar dat kan niet overal.
En de meeste toy rassen gaan het echt niet trekken als je met ze gaat fietsen of dagelijks 2 uur hard met ze gaat trainen of spelen.

Cassidy schreef:Het is niet alleen de accomodatie waar ze in gehouden worden, het is de kennis en de kunde van de mensen die ze verzorgen. En dan, in een circus, het feit dat er doorgaans geen accomodatie is, er geen rust is, en ze dingen moeten doen die ze misschien liever niet zouden doen. En dan krijg je uitbarstingen, zoals die olifant die midden in de stad de benen nam en een aantal mensen doodde voordat ze hem zelf met over de 80 kogels moesten neerhalen.
?) die over kinderen heen rennen. Als een dier in paniek raakt kan het overal gruwelijk misgaan, ook met paarden en honden. Hoe denken jullie trouwens over olifanten die in Azië al eeuwenlang worden gebruikt in de bosbouw? Olifanten zijn dus ook al eeuwen gedomesticeerd of mag dat volgens jullie ook niet, terwijl je wel op een paard mag klimmen, die een ijzeren staaf in zijn mond mag duwen en 'kunstjes' laat vertonen? 
dierenfan schreef:Een tijger of een leeuw houd de gemiddelde mens niet in gevangenschap
Cassidy schreef:@ dierenfan, we hebben het nu niet over gedomesticeerde dieren. Katten, honden, konijnen, cavia's, ratten, op grote schaal gefokt en afgestaan omdat ze niet leuk meer zijn. Ja ook daar is een overschot, maar de dieren zijn doorgaans niet gevaarlijk. Dat zijn tijgers, leeuwen en andere wilde dieren, ook al zijn ze ingevangenschap geboren, zeer zeker wel. Dus kunnen we discussie op deze dieren concentreren? Dan blijven we ontopic. Dankjewel.
Pearlx schreef:dierenfan schreef:Een tijger of een leeuw houd de gemiddelde mens niet in gevangenschap
Hier misschien niet, maar in Amerika is het vrij makkelijk om aan een tijger, leeuw of beer te komen. Een stukje van de cites site:
Fact: The Association of Zoos and Aquariums estimates
that up to 12,000 tigers are being kept as PRIVATE PETS in
the USA alone, significantly more than the world's
entire wild population! 4,000 'house tigers' are believed to be
in captivity in Texas alone.
Cassidy schreef:Een olifant is geen gedomesticeerd dier. Filmpje al bekeken dat ik eerder geplaatst heb? Nee? Misschien alsnog even doen dan?
Ankie2011 schreef:Cassidy schreef:Een olifant is geen gedomesticeerd dier. Filmpje al bekeken dat ik eerder geplaatst heb? Nee? Misschien alsnog even doen dan?
Olifanten worden in Azië al eeuwen gebruikt in de bosbouw, in dit geval spreken we dus wel van een gedomesticeerd dier. Al eeuwen.

Ankie2011 schreef:Cassidy schreef:Een olifant is geen gedomesticeerd dier. Filmpje al bekeken dat ik eerder geplaatst heb? Nee? Misschien alsnog even doen dan?
Olifanten worden in Azië al eeuwen gebruikt in de bosbouw, in dit geval spreken we dus wel van een gedomesticeerd dier. Al eeuwen.
En filmpjes zeggen niets, die kun je naar goeddunken plaatsen om je eigen gelijk te halen. Zal ik ook even filmpjes plaatsen van olifanten in de bosbouw?