Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kuggur schreef:HorseTopShop schreef:Dit is helemaal geen kwestie van de hond redden. Dit is een kwestie van de hond weghalen bij iemand die er niet mee om kan gaan.
Deze hond is niet gestoord, gevaarlijk of wat dan ook. Deze hond heeft een stabiel iemand nodig waardoor zij ook weet waar ze aan toe is.
Grappig, een hond van dit kaliber die geleerd heeft dat hij zonder problemen mensen bloedende bijtwonden kan toebrengen. Dit een accptabel gedrag vind als zijn prooi (de kat) wordt afgenomen. Die daarvoor beloond is met respect (angst) van zijn slachtoffer. Tuurlijk, dat is geen gevaarlijke hond...
Seven schreef:Weet je wat het probleem is met dit soort gevallen, je kan zo'n hond heust weer op de rails krijgen alleen dan een geschikt iemand vinden om het dier weer over te nemen is zeer lastig.
Ik heb het zelfde betelend voor een jonge mastino x argentino super lieve hond daarna voor mij en kennissen van me zolang meneer bij mij was, herplaatsen was zeer moeilijk omdat hij heel snel weer in het oude gedrag viel door onconsequentie of niet genoeg kennis.
Soms moet je een keuze maken en dat is niet makkelijk maar nog een slachtoffer wil je ook niet
Goof schreef:HorseTopShop schreef:Deze hond stelt niks voor bij Lilo van mij. En dat is een geweldige hond geworden.
Je baseert de hele hond op verhalen van een ander. Ik hoop dat je je niet vergist.
Succes.
kimmie261 schreef:in het heetst van een strijd waar jij je als mens tussen mengt gebeten worden door een dier ( hond of kat is mij om het even) zou werkelijk belachelijk zijn als dieren daarvoor afgemaakt zouden worden....
deze hond heeft ook geen vreselijke schade gemaakt,en zal dus ook de vrouw alles behalve zijn aangevallen,zie het meer als de pech hebben dat je bij een reddingspoging met je hand net ergens tussen hebt gezeten waar je hand nou net niet tussen moest zitten..
ik heb eens een rottweiler hier gehad die zowat mijn hand amputeerde...ook in een stom gevecht,nou je leert wel af dan hoor om met je handen honden uit elkaar te halen,nog geen haar op mijn hoofd die ook maar 1 sec eraan gedacht heeft een gezonde en verder zeer menslieve hond daarvoor dood te laten maken..
het is dat hier een volwassen teef echt problemen in de roedel kán geven,zeker een wat pittigere hond,maar anders zou zo'n hond hier probleemloos stokoud mogen worden,maar hopenlijk wordt het wat met horsetopshop
Kuggur schreef:Gini schreef:Wie heeft het over honden redden? Ik heb het over honden opvoeden. Dat heet verantwoordelijkheid.
Want als je zo laks met een hondenleven begint om te gaan, dan kan je broodfokkers ook gewoon toelaten. Iedere teef om de zoveel tijd een nestje en alle overschot gewoon euthanaseren, want 'niet iedere hond kan gered worden'.
Reductio ad absurdum, zoek het op als je de term niet kent.

jannekespr schreef:kimmie261 schreef:in het heetst van een strijd waar jij je als mens tussen mengt gebeten worden door een dier ( hond of kat is mij om het even) zou werkelijk belachelijk zijn als dieren daarvoor afgemaakt zouden worden....
deze hond heeft ook geen vreselijke schade gemaakt,en zal dus ook de vrouw alles behalve zijn aangevallen,zie het meer als de pech hebben dat je bij een reddingspoging met je hand net ergens tussen hebt gezeten waar je hand nou net niet tussen moest zitten..
ik heb eens een rottweiler hier gehad die zowat mijn hand amputeerde...ook in een stom gevecht,nou je leert wel af dan hoor om met je handen honden uit elkaar te halen,nog geen haar op mijn hoofd die ook maar 1 sec eraan gedacht heeft een gezonde en verder zeer menslieve hond daarvoor dood te laten maken..
het is dat hier een volwassen teef echt problemen in de roedel kán geven,zeker een wat pittigere hond,maar anders zou zo'n hond hier probleemloos stokoud mogen worden,maar hopenlijk wordt het wat met horsetopshop
De kat is dood, dat lijkt me toch wel een 'vreselijke schade'. Ik snap dat je bedoelt dat het met de moeder meeviel, maar ik vind het nogal wat, dat een kat wordt doodgebeten.
kimmie261 schreef:tja,katten die hier op het terrein komen zijn hun leven ook niet zeker..wijselijk verstandig weten katten dat en ontlopen ze ons grond gebied..maar daarme is nog niet dat mijn honden gestoord zijn,of ze nou een rat ( jaa dat is vast wel heel goed,daar zal niemand een probleem mee hebben) konijn of kat vangen,dat maakt voor een hond die jaagt echt 0,0 uit,die ziet geen verschil in beestjes als het aan de jaag gaat...
.
. Maar als er een konijn waargenomen wordt, gaat ze er achteraan alsof haar leven ervan afhangt. En datzelfde met een eend, gans of kat. Sja... Wij roepen haar terug als ze gaat en ze luistert ook, maar op een terrein van ruim 30 ha kan je niet ieder moment in de gaten houden.
Gini schreef:Gini schreef:Hoezo?
Geen antwoordAltijd zo typisch. Je wordt zogezegd de mond gesnoerd met een anderstalige term en als je dan om uitleg vraagt, blijft het stil.
HorseTopShop schreef:Plaats eens een oproepje op Facebook. Genoeg mensen die deze hond een prima, stabiel leven kunnen geven.
dierenfan schreef:Zou jij deze hond dan gerust naast je hebben wonen of bij jou in de straat of om de hoek? Oftewel bij de tegenwoordige gemiddelde mens die een hond heeft zou je deze hond gerust durven herplaatsen? Gezien jij denkt dat er genoeg mensen zijn die een hond als dit aan kunnen?
dierenfan schreef:Wat gaat die huidige eigenaar doen als deze hond opgehaald wordt en ze van dit probleem af is? Gelijk om een andere? In dat geval zou ik ze niet hier bij helpen. De ene hond weg halen om de ander in zo'n situatie te brengen zou ik geen optie vinden.
sneeuwpop schreef:Tis sneu, maar je kunt imo niet alle dieren redden...
De risico's zijn imo te groot voor deze.
Hoeveel gezonde (jonge) dieren gaan er wel niet naar de sla ht elke dag... zo zie ik het - het leven is hard en vaak niet eerlijk. Ook in de natuur is het leven hard.
Je kunt helaas niet alles redden...je kunt hoogstends voorkomen dat deze hond nog een slachtoffer maakt.