Gevaarlijk hond trainen/herplaatsen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Re: Gevaarlijk hond trainen/herplaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 14:57

Hoezo?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 14:58

Kuggur schreef:
HorseTopShop schreef:
Dit is helemaal geen kwestie van de hond redden. Dit is een kwestie van de hond weghalen bij iemand die er niet mee om kan gaan.
Deze hond is niet gestoord, gevaarlijk of wat dan ook. Deze hond heeft een stabiel iemand nodig waardoor zij ook weet waar ze aan toe is.

Grappig, een hond van dit kaliber die geleerd heeft dat hij zonder problemen mensen bloedende bijtwonden kan toebrengen. Dit een accptabel gedrag vind als zijn prooi (de kat) wordt afgenomen. Die daarvoor beloond is met respect (angst) van zijn slachtoffer. Tuurlijk, dat is geen gevaarlijke hond...

Wel bij deze vrouw ja. Maar bij een stabiel, consequent iemand niet.
Ik ga vanavond deze mevrouw bellen. Kijken of we deze hond in mijn roedel kunnen introduceren.

Het feit alleen al dat deze vrouw de kat niet kon afpakken zegt genoeg.... Of anders.... Het feit alleen al dat deze vrouw zoveel signalen gemist heeft dat ze toch die kat probeerde af te pakken en daardoor gebeten is zegt genoeg.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 15:02

Ik hoop het voor je en als het doorgaat wens ik je succes (en behoud van gezondheid).
maar ik vind het erg onverstandig.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 15:05

Deze hond stelt niks voor bij Lilo van mij. En dat is een geweldige hond geworden.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 15:07

Seven schreef:
Weet je wat het probleem is met dit soort gevallen, je kan zo'n hond heust weer op de rails krijgen alleen dan een geschikt iemand vinden om het dier weer over te nemen is zeer lastig.

Ik heb het zelfde betelend voor een jonge mastino x argentino super lieve hond daarna voor mij en kennissen van me zolang meneer bij mij was, herplaatsen was zeer moeilijk omdat hij heel snel weer in het oude gedrag viel door onconsequentie of niet genoeg kennis.

Soms moet je een keuze maken en dat is niet makkelijk maar nog een slachtoffer wil je ook niet

Daarbij: zo'n hond heropvoeden lukt niet in 1 dag of in een maandje, als het al zou lukken, die garantie is er niet, en in de tijd dat die hond nog niet betrouwbaar is, is er (grote?) kans op nog meer slachtoffers... Het is de vraag hoe aanvaardbaar dat is... het gaat niet om een dwergkeesje dat een beetje happerig is.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 15:08

HorseTopShop schreef:
Deze hond stelt niks voor bij Lilo van mij. En dat is een geweldige hond geworden.

Je baseert de hele hond op verhalen van een ander. Ik hoop dat je je niet vergist.
Succes.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 15:09

in het heetst van een strijd waar jij je als mens tussen mengt gebeten worden door een dier ( hond of kat is mij om het even) zou werkelijk belachelijk zijn als dieren daarvoor afgemaakt zouden worden....

deze hond heeft ook geen vreselijke schade gemaakt,en zal dus ook de vrouw alles behalve zijn aangevallen,zie het meer als de pech hebben dat je bij een reddingspoging met je hand net ergens tussen hebt gezeten waar je hand nou net niet tussen moest zitten..

ik heb eens een rottweiler hier gehad die zowat mijn hand amputeerde...ook in een stom gevecht,nou je leert wel af dan hoor om met je handen honden uit elkaar te halen,nog geen haar op mijn hoofd die ook maar 1 sec eraan gedacht heeft een gezonde en verder zeer menslieve hond daarvoor dood te laten maken..

het is dat hier een volwassen teef echt problemen in de roedel kán geven,zeker een wat pittigere hond,maar anders zou zo'n hond hier probleemloos stokoud mogen worden,maar hopenlijk wordt het wat met horsetopshop :j

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 15:14

Goof schreef:
HorseTopShop schreef:

Je baseert de hele hond op verhalen van een ander. Ik hoop dat je je niet vergist.
Succes.

Dit is een 13 in een dozijn story. Klassiek verhaal van iemand die een hond in huis neemt en niet weer hoe ermee omgegaan moet worden.
Dit zijn honden die een goede aanpak nodig hebben. Honden die moeten weten waar ze aan toe zijn. Niet iedereen kan dit soort honden de baas.

En er is niet gezegd dat deze hond zeker naar mij komt.
Ik ga vanavond deze mevrouw bellen om meer te weten te komen over deze hond. En wie weet zit ze over een tijdje wel bij mij. Of misschien niet...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 15:19

HorseTopShop schreef:

Je kent de hele hond niet. Je oordeelt zuiver op verhalen van een ander.
Daarmee is dus ook niet te zeggen dat dit een dertien in dozijn verhaal is.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 15:21

Gini schreef:
Hoezo?

Geen antwoord -O- Altijd zo typisch. Je wordt zogezegd de mond gesnoerd met een anderstalige term en als je dan om uitleg vraagt, blijft het stil.

jannekespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 15:22

kimmie261 schreef:
in het heetst van een strijd waar jij je als mens tussen mengt gebeten worden door een dier ( hond of kat is mij om het even) zou werkelijk belachelijk zijn als dieren daarvoor afgemaakt zouden worden....

deze hond heeft ook geen vreselijke schade gemaakt,en zal dus ook de vrouw alles behalve zijn aangevallen,zie het meer als de pech hebben dat je bij een reddingspoging met je hand net ergens tussen hebt gezeten waar je hand nou net niet tussen moest zitten..

ik heb eens een rottweiler hier gehad die zowat mijn hand amputeerde...ook in een stom gevecht,nou je leert wel af dan hoor om met je handen honden uit elkaar te halen,nog geen haar op mijn hoofd die ook maar 1 sec eraan gedacht heeft een gezonde en verder zeer menslieve hond daarvoor dood te laten maken..

het is dat hier een volwassen teef echt problemen in de roedel kán geven,zeker een wat pittigere hond,maar anders zou zo'n hond hier probleemloos stokoud mogen worden,maar hopenlijk wordt het wat met horsetopshop :j

De kat is dood, dat lijkt me toch wel een 'vreselijke schade'. Ik snap dat je bedoelt dat het met de moeder meeviel, maar ik vind het nogal wat, dat een kat wordt doodgebeten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 15:27

Kuggur schreef:
Gini schreef:
Wie heeft het over honden redden? Ik heb het over honden opvoeden. Dat heet verantwoordelijkheid.
Want als je zo laks met een hondenleven begint om te gaan, dan kan je broodfokkers ook gewoon toelaten. Iedere teef om de zoveel tijd een nestje en alle overschot gewoon euthanaseren, want 'niet iedere hond kan gered worden'.

Reductio ad absurdum, zoek het op als je de term niet kent.

Ik ken de term, maar ik ga mank op de relatie tot hetgeen Gini zegt? Ik neem aan een onwaarheid waarbij die aanname tot een onwaarheid leidt?

Verder vind ik dit wel een lastige 'zaak', hoewel ik het grotendeels eens ben met o.a. Kimmie en HorseTopShop (voor wat betreft een dergelijke hond in de handen van iemand die er niet mee om kan gaan), denk ik wel dat je voor een redelijk oordeel meer moet weten over de hond en pas vanuit dat punt kunt bepalen of de hond 'geholpen' kan worden. Dus eerst ontmoeten, een duidelijker beeld van de situatie krijgen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 15:34

tja,katten die hier op het terrein komen zijn hun leven ook niet zeker..wijselijk verstandig weten katten dat en ontlopen ze ons grond gebied..maar daarme is nog niet dat mijn honden gestoord zijn,of ze nou een rat ( jaa dat is vast wel heel goed,daar zal niemand een probleem mee hebben) konijn of kat vangen,dat maakt voor een hond die jaagt echt 0,0 uit,die ziet geen verschil in beestjes als het aan de jaag gaat...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 15:36

jannekespr schreef:
kimmie261 schreef:

De kat is dood, dat lijkt me toch wel een 'vreselijke schade'. Ik snap dat je bedoelt dat het met de moeder meeviel, maar ik vind het nogal wat, dat een kat wordt doodgebeten.

Ik ook. Het verbaasd mij ook dat er nogal erg makkelijk gepraat over word dat er een kat doodgebeten is.
Owee als de hond een paard had gegrepen.

Ik sta nog wel eens aan de kant van de katteneigenaar als medewerker van de dierenambulance. Hele drama's heb ik al gezien waarbij de kat door een hond was gegrepen. Is altijd erg gezellig met de politie erbij :9k
Om nog maar te zwijgen wat er voor DA kosten aan vast zitten als de kat het wonderbaarlijk mag overleven.

Idem verhaal met hond bijt hond trouwens.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 15:40

kimmie261 schreef:
tja,katten die hier op het terrein komen zijn hun leven ook niet zeker..wijselijk verstandig weten katten dat en ontlopen ze ons grond gebied..maar daarme is nog niet dat mijn honden gestoord zijn,of ze nou een rat ( jaa dat is vast wel heel goed,daar zal niemand een probleem mee hebben) konijn of kat vangen,dat maakt voor een hond die jaagt echt 0,0 uit,die ziet geen verschil in beestjes als het aan de jaag gaat...

De hypocrisie van (voornamelijk) een katteneigenaar :D.

De honden hier jagen ook, echter houden wij ze op eigen terrein. Daarmee zijn het nog geen valse of gemene honden, alles behalve, zelfs. De labrador is een echte allemansvriend en weet niet eens wat mensen bijten is :'). Maar als er een konijn waargenomen wordt, gaat ze er achteraan alsof haar leven ervan afhangt. En datzelfde met een eend, gans of kat. Sja... Wij roepen haar terug als ze gaat en ze luistert ook, maar op een terrein van ruim 30 ha kan je niet ieder moment in de gaten houden.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 15:45

Ik denk dat we er ook niet persé op uit zijn om kost wat kost elke gevaarlijke hond te 'redden'.
Maar misschien wel deze hond, simpelweg omdat ik het gevoel erbij heb dat het dier nog geen eerlijke kans heeft gehad.
En bestaan er inderdaad geen mogelijkheden voor zo'n dier, of als iemand met meer kennis van zaken besluit dat het hopeloos is, dan zullen de eigenaren hoogstwaarschijnlijk wel hun verantwoordelijkheid nemen. Daarin hebben ze dan weinig keuze.
Maar er is toch niets mis mee om op z'n minst een poging te wagen om een goede oplossing te vinden voor deze hond?

De moeder is inderdaad voornamelijk gewond aan de hand. En heeft verder wat schaafwonden en kneuzingen etc. Wat waarschijnlijk niet gek is als je jezelf tussen 2 vechtende dieren plaatst?
En de incidenten met het oppaskindje voordien waren (voor zover ik weet) ook eerder 'waarschuwingen' dan dat ze hem echt gegrepen heeft. Maar in ieder geval niets waar je een klein kind nog aan wil blootstellen, daarom dat ik het ook vernoem.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 15:48

andermans paard loopt hier in algemeen niet als vogelvrij goed in de tuin die houden mensen meestal wel netjes op een eigen terrein,andersmans huistijgers wel,die laten mensen gerust op straat loslopen...

en tja,loopt er hier een kat in de tuin,ik wens hem veel geluk,hoop dat ie hard kan rennen dan....ik ga mijn honden er niet voor binnen houden of straffen...

luckystory,ik hoop echt dat je iemand voor deze hond kan vinden,tis een knap wijffie om te zien,en iemand die ook echt iets met de hond gaat doen en beter opvoed kan er een hartstikke leuke hond aan hebben :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 16:15

In principe is bijna elke hond heropvoedbaar bij de juiste eigenaar, met nadruk op juist. Dit dier is veel opvoeding nodig, hopelijk gaat het lukken en blijft zij ook bij diegene die dit doet. Dan is er niet zoveel aan de hand, het word pas link als ze dan weer word herplaatst en je niet weet of die op dezelfde manier met het dier omgaan. Ik moet wel zeggen dat ik er ook tussen zou springen als mijn ene dier het andere zou grijpen, wat ik daarna zou doen, ik weet het niet want ik heb het in veertig jaar gelukkig bij mijn eigen beesten nog niet meegemaakt.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 17:24

Gini schreef:
Gini schreef:
Hoezo?

Geen antwoord -O- Altijd zo typisch. Je wordt zogezegd de mond gesnoerd met een anderstalige term en als je dan om uitleg vraagt, blijft het stil.

Ik heb nog een leven naast bokt, in dit geval moest ik eerst een kapotte staldeur repareren. Sorry.
Mijn argumentatie dat de door de ts beschreven hond beter ingeslapen kon worden werd door jouw beantwoord met de redenatie dat je met een dergelijke instelling 'ook broodfok toe kan laten, iedere teef nestjes te laten produceren, om het overschot in te slapen'.
En dat is naar mijn mening een absurde extrapolatie.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 17:46

HorseTopShop schreef:
Plaats eens een oproepje op Facebook. Genoeg mensen die deze hond een prima, stabiel leven kunnen geven.

Zou jij deze hond dan gerust naast je hebben wonen of bij jou in de straat of om de hoek? Oftewel bij de tegenwoordige gemiddelde mens die een hond heeft zou je deze hond gerust durven herplaatsen? Gezien jij denkt dat er genoeg mensen zijn die een hond als dit aan kunnen?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 17:53

dierenfan schreef:
Zou jij deze hond dan gerust naast je hebben wonen of bij jou in de straat of om de hoek? Oftewel bij de tegenwoordige gemiddelde mens die een hond heeft zou je deze hond gerust durven herplaatsen? Gezien jij denkt dat er genoeg mensen zijn die een hond als dit aan kunnen?

Zou jij dan zomaar zo'n hond in huis nemen? Nee, dat doen mensen die er raad mee weten.
Er zijn genoeg herplaatsings-groepen op Facebook. En ik mag aannemen dat deze mevrouw de hond niet zomaar mee gaat geven aan iemand.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 12-04-14 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 17:56

@ Kuggur: Er zit toch echt wel een kern van waarheid in. Hond gedraagt zich niet naar onze zin? Ajuus hond! Voor jouw honderdduizend andere honden die zich wel weten te gedragen.

Mensen moeten eens verantwoordelijkheid gaan nemen. Koop potverdrie geen hond als je er geen verstand van hebt. En koop helemaal geen ras dat onder de risicogroep valt, als je daar de kennis niet voor in huis hebt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 17:57

Ik snap best dat mensen deze hond willen 'redden' dat zit nu eenmaal in vele mensen (ook in mij echter ik heb al teveel gezien en mee gemaakt denk ik). Ik ken heel de hond niet en wat hier in het topic beschreven wordt is te weinig om te zeggen dat het absoluut zeker een niet betrouwbare hond is echter wat geschreven wordt klinkt niet erg fijn zeg maar.
Wat gaat die huidige eigenaar doen als deze hond opgehaald wordt en ze van dit probleem af is? Gelijk om een andere? In dat geval zou ik ze niet hier bij helpen. De ene hond weg halen om de ander in zo'n situatie te brengen zou ik geen optie vinden.

Over een kat dood bijten zou ik niet zo makkelijk denken. Zeker al niet als het gaat om een lid van de roedel waar hij dus al langere tijd mee samen leeft en ook niet als het een gezonde kat was (erg zieke kat is weer een ander verhaal die zijn niet zo allert, snel en handig). Een hond die namelijk op katten jaagt en ze gerust dood bijt kan in zeer vele situaties niet los katten lopen namelijk overal en nergens.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 17:58

dierenfan schreef:
Wat gaat die huidige eigenaar doen als deze hond opgehaald wordt en ze van dit probleem af is? Gelijk om een andere? In dat geval zou ik ze niet hier bij helpen. De ene hond weg halen om de ander in zo'n situatie te brengen zou ik geen optie vinden.

Ik denk dat je eerst even moet gaan lezen voordat je commentaar geeft.
Deze mevrouw heeft de hond van haar dochter in huis. Het is helemaal niet de keuze geweest van deze mevrouw om een hond te nemen.

Goed lezen....

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:03

sneeuwpop schreef:
Tis sneu, maar je kunt imo niet alle dieren redden...
De risico's zijn imo te groot voor deze.
Hoeveel gezonde (jonge) dieren gaan er wel niet naar de sla ht elke dag... zo zie ik het - het leven is hard en vaak niet eerlijk. Ook in de natuur is het leven hard.
Je kunt helaas niet alles redden...je kunt hoogstends voorkomen dat deze hond nog een slachtoffer maakt.

Inderdaad, hier ben ik het volledig mee eens