Ervaringen eventuele operatie oudere hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 15:36

-O- Wat een flut bericht!!
Héél veel sterkte zo!!
(zou het kunnen dat ze iets geraakt hebben tijdens het castreren?!)

kimmie261

Re: Ervaringen eventuele operatie oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 15:40

he getverr...dat moet nou niet gaan gebeuren...hier draaien de duimen!!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 15:41

Sterkte en succes!

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 15:52

Ik heb even snel dit topic gelezen, heb je topic van je meisje ook gevolgd..
Hier draaien me duimen ook vollop mee ! Heel veel sterkte en hopelijk komt het allemaal goed!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 18:25

Nou bij binnenkomst druppelde die de hele wachtkamer onder.
Hij is gekatheteriseerd waar best wel veel urine nog mee kwam,genoeg om een seintje te geven dat hij toch echt wel moest plassen.
Wat neurologische testjes gedaan,zijn rechterachterpoot corrigeerde hij in eerste instantie niet,later reageerde hij goed op de rest van de testjes en corrigeerde hij wel.
het rare is weer dat hij dus soms wel in 1x plast.
Dus de vraag is wat is het, krijgt hij het seintje niet door?
Grote boek erbij gepakt van de urologie studie en samen zitten bladeren.
We kwamen op 2 dingen uit; incontinentie door de castratie ( al hebben ze dit nog niet eerder meegemaakt zo snel) of toch een neurologisch probleem wat goed zou kunnen aangezien hij op de rontgen in 2010 spondylose had in zijn staartwervel.Stomme is dat hij neurologisch goed scoorde,terwijl ik hem thuis ook weleens door zijn achterpoten zie gaan zo ook vanmiddag.
we starten nu met behandelen van het eerste, hij start met propalin 3x dgs. Heeft nu 1x gehad en vanavond nogmaals. daarna morgen 2x en ik moet morgenmiddag mijn dierenarts mailen hoe het gaat. ( of hij normaal plast), zo niet vrees ik dat we terug moeten en verder moeten kijken, zo wel blijft hij voor de rest hierop staan. Voor de zekerheid ook gestopt met de gabapentine om te zien of dit misschien een bijwerking kan zijn ( lijkt me sterk want hij staat hier al jaren op).

Hij eet verder prima (mag meer maar hij eet) drinkt weinig maar deed hij al. wel is hij afgevallen maar is ook niet zo raar na een operatie lijkt me. verder is hij rustig.
Ik weet niet goed wat ik er van moet denken maar ben bang dat het iets neurologisch is.
het is ook gewoon zo belachelijk van een reu die wel 10x markeert naar een reu die liever nu helemaal niet mee loopt en die helemaal niets doet behalve onderweg lopend urine druppelen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 18:28

Dierenarts neemt morgen telefonisch contact met me op.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:39

ik vind het niet goed klinken timo...sorry dat ik het zeggen moet,maar vind het best zorgelijk om te lezen...

:(

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 21:16

Nou hij heeft zojuist alles gedaan en een stuk levendiger. pakte ook zijn bal weer om te kauwen.
Wel borstelde die flink tijdens het poepen.achterste haren recht overeind dus er zit hem wel wat dwars.
Medicijnen voor 2 e keer op, ben benieuwd wat hij morgen gaat doen en of het blijvend is.

Ik vertrouw het ook niet zo, weet even niet wat meer te doen. Volgende stap zal rontgen zijn denk ik? Ik denk dat het hem in de rug niet goed zit maar weet niet of er misschien tijdelijk iets kan knellen of durft hij niet te plassen omdat houding hem soms zeer doet? Even afwachten vrees ik...

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 21:17

fijn dat hij in ieder geval nu alles kwijt is.

duimen verder voor verbetering morgen xx

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 16:17

hoe gaat het vandaag??

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 21:14

3 x geplast en niet gedruppeld.
Goed gegeten,verder rustig.
Voorlopig doorgaan met propalin en gabapentine hervatten om te zien of dit de oorzaak kan zijn.
Hij wil gewoon niet graag uit dus pijn houden we even scherp in de gaten.
Even afwachten...

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 18:15

Mannetje maakt het inmiddels weer wat beter gelukkig.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:19

Wat fijn ,een positieve update!!!
Uitlaten gaat ook weer beter?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 09:41

Hoe gaat het nu met hem??

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 09:47

Ik heb mijn hond van 11laten opereren aan melk klier kanker, er werden 6tepels verwijderd tijdens de operatie,
En eerlijk gezegd, ik doe het nooit meer, het herstel was heel zwaar voor mijn hond en ze had echt veel pijn, ook was een narcose eigenlijk te heftig op haar leeftijd.
De operatie heeft ook niet geholpen want ze heeft weer een tumor te grootte van een tennisbal in haar buik, ze heeft er nu geen last van maar zodra ze dat krijgt krijgt ze helaas een spuitje, ik doe haar geen plezier meer met een operatie, en buiten dat, een prijskaartje van weer 2500 euro voor een hoogbejaarde hond vind ik ook een beetje to much( hond is nu +- 14 jaar)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 09:51

@wendybrian; bij mijn teefje die in oktober is ingeslapen hadden ze me ook deze operatie aangeraden,omdat ik op internet las hoe heftig deze ingreep was heb ik de keuze ook niet gemaakt.
Ze is uiteindelijk overleden aan een tumor in haar hart.

Verder met buddy gaat het wel goed,hij heeft er wel een tik mee gehad maar doet het ondanks alles weer goed.
Uitlaten blijft een ramp,hij ziet er het nut niet van in behalve als hij moet poepen loopt hij in 1 stuk door.
Voor een plas staat hij om de 2 meter stil, ik wil/ snap het niet meer. Hij moet van mij in elk geval 1 plas doen dan geef ik pas toe. We gaan overigens wel in slakkengang vooruit.
In de tuin kuiert hij wel rustig rond van voor naar achter gelukkig,anders was ik zeker terug naar de dierenarts gegaan.
Ik hoop dat hij nog een poosje mee mag maar we denken dat zijn lijfje ook op aan het gaan is (als ik het cru mag benoemen versleten). We gaan nog voor een mooie zomer (typisch dat ik dat met Rumba ook zei) en alles wat verder nog komt is mooi meegenomen.
Mocht het niet meer gaan grijp ik uiteraard op tijd in,we leven nu gewoon van elke dag is er 1.
we proberen de routine erin te houden van het uitlaten,beweging blijft toch essentieel voor hem.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 10:02

mmm, niet echt de update waar ik op gehoopt had -O-
Ik hoop van harte dat het meer vooruit mag gaan! Je geeft hem in het ieder geval wel alle kansen die er zijn!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 10:07

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 10:10

Ik vind hem er wel goed uit zien!!
Is het slecht mee uit willen echt van na de operatie, of sinds hij zijn maatje moet missen??

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 10:13

Rumba trok hem wel mee met uitlaten,hij had geen keus want zij wilde wel dus hij moest wel volgen.
Het is nu wel erger geworden,hij loopt ook slechter na de operatie ,draven doet hij eigenlijk niet meer.
Nu staakt hij gewoon.

https://www.facebook.com/photo.php?v=77 ... =2&theater

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 10:18

het wordt een oud mannetje Timo..ik denk dat je hem gewoon lekker in eigen tempo een beetje moet laten wandelen,die oudjes geven zelf wel aan wat ze nog wel en niet kunnen,sommige oudjes vinden het gewoon heerlijk om de hele dag een beetje in huis te hangen en tutten,nou ja...dat heeft ook wel weer wat...

gewoon de lat zo hoog of laag leggen die hij zelf aan geeft,heeft ie een goede dag wandelen jullie een rondje extra,en anders doet ie het maar op zijn eigen tempo en manier in huis en met de tuin..

gewoon nog lekker genieten van hem,lief opaatje :+:

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 10:20

Ik heb hier geen geluid op de computer, maar hij laat zijn onderkant wel even goed zien zeg :+
Nogmaals, ik heb er geen geluid bij, maar zo ziet het er uit als een tevreden hond!?

Wel vervelend dat hij slechter loopt! Denkt de dierenarts wel dat dat beter gaat worden??

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 10:25

Hij is vreselijk aan het knorren op het filmpje hihi.
Dierenarts bood haar verontschuldigingen nog aan omdat ze nogal een flink stukje huid heeft laten zitten en hij daar dus altijd nog een flubbertje heeft hangen :+

Hij is binnen idd ook wel tevreden,eet ook beter dus is weer wat bij gekomen.
Binnen doet hij het goed, slapend meest van de tijd haha.
Ik denk inderdaad dat het de leeftijd is kimmie! in december 12 jaar is ook al een leeftijd voor zo'n grote man.
Dierenarts roept eigenlijk hetzelfde, op een gegeven moment is het lijf gewoon een keertje op.
We kunnen wel rontgen laten maken van de voorpoten/schouders etc,maar zie er de meerwaarde niet voor in. Kijken hoe lang hij het klinisch goed blijft doen denk ik maar.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 10:33

joh 12 is gewoon al een leeftijd waarna elke dag dat ie nog leeft er 1 wordt,en ja,dan gaan ze wat sjokken,en ach...laat hem,laat hem zijn plasje en poepje doen en als ie weer naar huis wil ga je naar huis,mannetje heeft het allemaal wel gezien inmiddels en in huis is hij gelukkig...maar een beetje betuttelen zo'n opaatje :D :+:

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 06:44

Helaas zo met Buddy terug naar de dierenarts,afgelopen dagen zit hij van achter allemaal te plukken.
Eens goed gekeken en er zitten dus nog 2 hechtingen in :+