hond gebruikt staart niet meer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kermis

Re: hond gebruikt staart niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 11:50

Ik vraag me af hoe hard die schop was,
Mijn honden krijgen namelijk ook wel eens een "schop" maar dat jullie hond zijn staart niet meer gebruikt vind ik knap gedaan :(

Niet dus..

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 11:52

Wat heeft iedereen weer lekker een oordeel klaar. WEl of niet schoppen.........nee hoort niet maar wel eens gehoord van schrikreactie?? Als mijn hond een kind in deze situatie bijt dan denk ik NU...nee zal hij geen schop krijgen, maar als het daadwerkelijk gebeurd dan weet volgens mij NIEMAND hoe je dan uit schrik reageert.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 11:56

quintusgl schreef:
Wat heeft iedereen weer lekker een oordeel klaar. WEl of niet schoppen.........nee hoort niet maar wel eens gehoord van schrikreactie?? Als mijn hond een kind in deze situatie bijt dan denk ik NU...nee zal hij geen schop krijgen, maar als het daadwerkelijk gebeurd dan weet volgens mij NIEMAND hoe je dan uit schrik reageert.

Ik vind het ironisch dat een mens wel uit een schrikreactie mag reageren, maar wanneer een hond dat doet, verdient het 'vliegles'.

De enige deelnemers in dit verhaal die een schop verdienen zijn de ouders en de eigenaar van de hond, imo.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 12-04-14 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 11:57

quintusgl schreef:

Ik denk dat je in een reflex anders kan reageren, ja, maar in een reflex zó hard schoppen dat hij zijn staart niet meer gebruikt....nee, daar geloof ik niet in.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 11:57

_San87_ schreef:
quintusgl schreef:

Ik vind het ironisch dat een mens wel uit een schrikreactie mag reageren, maar wanneer een hond dat doet, verdient het 'vliegles'.

Precies dit.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 11:58

Dan lees je verkeerd.
Er staat dat ik NU bij deze situatie de hond niet zou straffen maar als de schrikreactie er is weet je niet wat er gebeurd

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 12:00

Mijn bericht was niet naar jou, per se. Ik quotte je voor het gebruik van schrikreactie, excuus :D.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 12:02

hhensens schreef:
ik ken mijn hond langer en die is wel in voor een geintje.. ze heeft geen pijn meer dat staat vast.

Een hond haalt geen grappen uit echt leer je eens wat meer in van het gedrag van een hond serieus

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 12:08

hhensens schreef:
ik ken mijn hond langer en die is wel in voor een geintje.. ze heeft geen pijn meer dat staat vast.

_O- _O- Serieus, meen je dit? Dat is echt het belachelijkste wat ik ooit heb gehoord :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 12:11

Hé, als je hond wel in is voor een geintje, hoe weet je dan dat ie dat kind niet voor de grap beet :7?

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 22:15

Gaan we nu TS belachelijk maken?
Het kan toch best zijn dat de hond zich zieliger voordoet binnen dan buiten?
Omdat hij weet dat hij dan meer verwend wordt? Misschien heb ik het mis, maar het lijkt me niet onmogelijk :).

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 09:27

Onze hond trekt heel vaak een van zijn pootjes op en wil dan niet meer lopen. Raak.je het pootje aan met 1 vinger, zonder verder ook maar te kijken, loopt hij weer. Gewoon aandacht trekken dus.
Voordat iedereen begint; hij is laatst helemaal op de foto ed geweest omdat er artrose werd vermoed. Er is helemaal niks aan met hem aan de hand. Gewoon verveling of aandacht zoeken. Ook dat hij moeilijk loopt vaak, lopen we een ander rondje kan hij wel normaal lopen.

Honden doen niet alles alleen omdat ze echt pijn hebben..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:37

ilaan schreef:
Onze hond trekt heel vaak een van zijn pootjes op en wil dan niet meer lopen. Raak.je het pootje aan met 1 vinger, zonder verder ook maar te kijken, loopt hij weer. Gewoon aandacht trekken dus.
Voordat iedereen begint; hij is laatst helemaal op de foto ed geweest omdat er artrose werd vermoed. Er is helemaal niks aan met hem aan de hand. Gewoon verveling of aandacht zoeken. Ook dat hij moeilijk loopt vaak, lopen we een ander rondje kan hij wel normaal lopen.

Honden doen niet alles alleen omdat ze echt pijn hebben..

Maar ze doen het ook niet voor de gein. Die emotie kennen honden niet. Aandacht, ja. Voor de gein? Nee, sorry :)).

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 12:18

Diablo schreef:
quintusgl schreef:

Ik denk dat je in een reflex anders kan reageren, ja, maar in een reflex zó hard schoppen dat hij zijn staart niet meer gebruikt....nee, daar geloof ik niet in.

Je kunt natuurlijk de hond net verkeerd raken, het wil niet altijd zeggen dat er enorm geschopt is.

Gedragingen van een hond kun je best bekrachtigen, als hond in huis veel aandacht krijgt als hij wat mankeert kan het zijn dat hij dus dat gedrag blijft vertonen = staart laag dragen in dit geval.
Als hij buiten zijn staart normaal draagt heeft iig al wel veel minder last..

hhensens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 13:48

jongens laat maar hoor! als jullie mij nu belachelijk gaan maken.... daar kan ik niet goed over, dat doet pijn. ik wil ook alleen maar het beste voor mijn hond!

zet hier maar een slotje op.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 13:58

Dit soort dingen kan je beter niet op bokt zetten heeft ervaring mij geleerd TS ;) binnen een uur krijg je een 3 pagina lange discussie namelijk over wie wie moet opvoeden, en wie wie moet bijten en schoppen.
Bokkers zijn namelijk niet alleen perfect. Maar ook nog helderziend. Ze waren er ook allemaal bij, en weten precies wat er is gebeurd. Heb je die verborgen cameras niet gezien dan? Bij voorbaat kun je dus 1. Je hond al niet opvoeden en 2. Heb je geen verstand van kinderen. Je bent sowieso al fout want je had binnen 3 tellen bij de DA moeten staan. Liefst met bewijsmateriaal in de vorm van een ingescande rekening. Natuurlijk wel in de spoed uren met dubbel tarief!!
Knap he? Van al die mensen achter hun computer :D

Beterschap met je hond!

hhensens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 14:00

PenP2014 schreef:
Dit soort dingen kan je beter niet op bokt zetten heeft ervaring mij geleerd TS ;) binnen een uur krijg je een 3 pagina lange discussie namelijk over wie wie moet opvoeden, en wie wie moet bijten en schoppen.
Bokkers zijn namelijk niet alleen perfect. Maar ook nog helderziend. Ze waren er ook allemaal bij, en weten precies wat er is gebeurd. Heb je die verborgen cameras niet gezien dan? Bij voorbaat kun je dus 1. Je hond al niet opvoeden en 2. Heb je geen verstand van kinderen. Je bent sowieso al fout want je had binnen 3 tellen bij de DA moeten staan. Liefst met bewijsmateriaal in de vorm van een ingescande rekening. Natuurlijk wel in de spoed uren met dubbel tarief!!
Knap he? Van al die mensen achter hun computer :D

Beterschap met je hond!

bedankt! fijn dat er mensen zijn die ook rekening met mij houden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 14:46

hhensens schreef:
jongens laat maar hoor! als jullie mij nu belachelijk gaan maken.... daar kan ik niet goed over, dat doet pijn. ik wil ook alleen maar het beste voor mijn hond!

zet hier maar een slotje op.

als je dat niet wilt, is het misschien een idee je in hondengedrag te gaan verdiepen?

a) voorkom dit soort incidenten gewoon. Jij kunt gerust sneller zijn dan een kind, juist als eigenaar is het jouw verantwoordelijkheid bijtincidenten te voorkomen.

b) heb een beetje begrip voor je hond zeg. Een schrikreactie kan, maar je hond zo hard schoppen dat ie de staart niet meer gebruikt valt onder dierenmishandeling, belachelijk dat dat goed gepraat wordt. Een dier aan de staart trekken trouwens ook, dus kind had ook op de kop moeten krijgen.

Angelkisssss schreef:
Ik vind het eigenlijk grappig dat iedereen begint over de hond die niet mag bijten en over het kind, maar is niet de grootste fout/vraag waar waren de eigenaar/ouders??? Die horen op te letten wat dat kind doet bij de hond en die horen in te grijpen voordat de hond uit reactie kan bijten. Maar dat is zoals ik het zie. Natuurlijk hoop je nooit dat een hond bijt, maar een kind hoort niet aan de achtkant/staart van een dier te komen in mijn ogen.
Dit dus. Neem je verantwoordelijkheid.

hhensens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 15:22

ten eerste: ik heb mijn hond niet geschopt, dat deed mijn moeder uit schrik, ze schopte overigens niet ze gaf haar een schuiver en zoals ik al eerder zei: NIET HARD! het kan best zijn dat ze gewoon ongelukkig geraakt is! en daar kan ik niet aan doen. |o

ten tweede: ik heb al meerdere verslagen geschreven over het gedrag van een hond, dus daar heb ik degelijk WEL verstand van. oké het kind zat in dit geval (waarschijnlijk) fout en de hond kon er dus zogenaamd niets aan doen? bijten is bijten en dat tolereren we niet! mijn moeder was in gesprek met de vader van het kind en ze hebben het allebei niet gezien.... wel is duidelijk dat onze hond heeft gebeten. waarom? dat blijft een vraag.

en ten derde: jullie waren er niet bij en om dan mij in de zeik te zetten lijkt me niet terecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:31

't Is niet omdat je ergens een verslag over schrijft dat je er per se verstand van hebt :) vind ik nu niet een heel sterk argument.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:05

hhensens schreef:
ten eerste: ik heb mijn hond niet geschopt, dat deed mijn moeder uit schrik, ze schopte overigens niet ze gaf haar een schuiver en zoals ik al eerder zei: NIET HARD! het kan best zijn dat ze gewoon ongelukkig geraakt is! en daar kan ik niet aan doen. |o

ten tweede: ik heb al meerdere verslagen geschreven over het gedrag van een hond, dus daar heb ik degelijk WEL verstand van. oké het kind zat in dit geval (waarschijnlijk) fout en de hond kon er dus zogenaamd niets aan doen? bijten is bijten en dat tolereren we niet! mijn moeder was in gesprek met de vader van het kind en ze hebben het allebei niet gezien.... wel is duidelijk dat onze hond heeft gebeten. waarom? dat blijft een vraag.

en ten derde: jullie waren er niet bij en om dan mij in de zeik te zetten lijkt me niet terecht.

Mja, dan zou je ook moeten weten dat een hond niet weet wat 'een geintje uithalen' is... Toch?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:11

hoe moet een hond zich anders verdedigen dan? bijten mag niet, maar als het kind iets doet, waarbij de hond zich in het nauw gedreven voelt en niks meer kan, zal hij bijten. eigenlijk wel logisch toch?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:30

Een hond geeft meerdere signalen voor het gaat bijten!
Kijk naar de ogen, oren, bek, stand van de kop, En als een hond stresserig is of hij voelt zich niet fijn dan gaat hij likken aan zijn lippen.
Maar dat heb jij als het goed is goed in de gaten gehouden want je weet hoe hondengedrag in elkaar zit zeg je !!!!

Hier lees dit eens GOED doorhttp://dier-en-natuur.infonu.nl/hui ... -hond.html

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:30

Ik heb echt zitten gieren om dit topic _O- niet omdat de hond pijn had oid, dat is hartstikke vervelend, maar meer om de reacties.. :')

Fanta1; Fijn dat je een hekel hebt aan kinderen, maar voor veel mensen is een hond toch net wat minder belangrijk dan hun eigen kind :') Wel vind ik dat je gelijk hebt dat je zegt dat de hond recht heeft om zich te verdedigen. Dat wij mensen de hond als minder belangrijk zien wil inderdaad niet zeggen dat dat inhoudt dat de hond zich niet mag uiten.

TS, zoals al eerder gezegd haalt een hond inderdaad geen geintjes uit :D ik vond het wel grappig dat je dat zei trouwens, maar het is helaas niet zo :')

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:40

AfricanLady schreef:
Een hond geeft meerdere signalen voor het gaat bijten!
Kijk naar de ogen, oren, bek, stand van de kop, En als een hond stresserig is of hij voelt zich niet fijn dan gaat hij likken aan zijn lippen.
Maar dat heb jij als het goed is goed in de gaten gehouden want je weet hoe hondengedrag in elkaar zit zeg je !!!!

Hier lees dit eens GOED doorhttp://dier-en-natuur.infonu.nl/hui ... -hond.html

Klinkt wel geinig natuurlijk, maar als de hond volledig op zijn gemak was tot hij schrok van het kind dat hem ineens oppakte, zijn er geen signalen geweest. En naar wat ik hieruit lees, is dat wat er gebeurd is.