Mijn honden krijgen namelijk ook wel eens een "schop" maar dat jullie hond zijn staart niet meer gebruikt vind ik knap gedaan

Niet dus..
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

quintusgl schreef:Wat heeft iedereen weer lekker een oordeel klaar. WEl of niet schoppen.........nee hoort niet maar wel eens gehoord van schrikreactie?? Als mijn hond een kind in deze situatie bijt dan denk ik NU...nee zal hij geen schop krijgen, maar als het daadwerkelijk gebeurd dan weet volgens mij NIEMAND hoe je dan uit schrik reageert.
quintusgl schreef:Wat heeft iedereen weer lekker een oordeel klaar. WEl of niet schoppen.........nee hoort niet maar wel eens gehoord van schrikreactie?? Als mijn hond een kind in deze situatie bijt dan denk ik NU...nee zal hij geen schop krijgen, maar als het daadwerkelijk gebeurd dan weet volgens mij NIEMAND hoe je dan uit schrik reageert.
_San87_ schreef:quintusgl schreef:Wat heeft iedereen weer lekker een oordeel klaar. WEl of niet schoppen.........nee hoort niet maar wel eens gehoord van schrikreactie?? Als mijn hond een kind in deze situatie bijt dan denk ik NU...nee zal hij geen schop krijgen, maar als het daadwerkelijk gebeurd dan weet volgens mij NIEMAND hoe je dan uit schrik reageert.
Ik vind het ironisch dat een mens wel uit een schrikreactie mag reageren, maar wanneer een hond dat doet, verdient het 'vliegles'.
.
?
. ilaan schreef:Onze hond trekt heel vaak een van zijn pootjes op en wil dan niet meer lopen. Raak.je het pootje aan met 1 vinger, zonder verder ook maar te kijken, loopt hij weer. Gewoon aandacht trekken dus.
Voordat iedereen begint; hij is laatst helemaal op de foto ed geweest omdat er artrose werd vermoed. Er is helemaal niks aan met hem aan de hand. Gewoon verveling of aandacht zoeken. Ook dat hij moeilijk loopt vaak, lopen we een ander rondje kan hij wel normaal lopen.
Honden doen niet alles alleen omdat ze echt pijn hebben..
. Diablo schreef:quintusgl schreef:Wat heeft iedereen weer lekker een oordeel klaar. WEl of niet schoppen.........nee hoort niet maar wel eens gehoord van schrikreactie?? Als mijn hond een kind in deze situatie bijt dan denk ik NU...nee zal hij geen schop krijgen, maar als het daadwerkelijk gebeurd dan weet volgens mij NIEMAND hoe je dan uit schrik reageert.
Ik denk dat je in een reflex anders kan reageren, ja, maar in een reflex zó hard schoppen dat hij zijn staart niet meer gebruikt....nee, daar geloof ik niet in.

binnen een uur krijg je een 3 pagina lange discussie namelijk over wie wie moet opvoeden, en wie wie moet bijten en schoppen.

PenP2014 schreef:Dit soort dingen kan je beter niet op bokt zetten heeft ervaring mij geleerd TSbinnen een uur krijg je een 3 pagina lange discussie namelijk over wie wie moet opvoeden, en wie wie moet bijten en schoppen.
Bokkers zijn namelijk niet alleen perfect. Maar ook nog helderziend. Ze waren er ook allemaal bij, en weten precies wat er is gebeurd. Heb je die verborgen cameras niet gezien dan? Bij voorbaat kun je dus 1. Je hond al niet opvoeden en 2. Heb je geen verstand van kinderen. Je bent sowieso al fout want je had binnen 3 tellen bij de DA moeten staan. Liefst met bewijsmateriaal in de vorm van een ingescande rekening. Natuurlijk wel in de spoed uren met dubbel tarief!!
Knap he? Van al die mensen achter hun computer
Beterschap met je hond!
hhensens schreef:jongens laat maar hoor! als jullie mij nu belachelijk gaan maken.... daar kan ik niet goed over, dat doet pijn. ik wil ook alleen maar het beste voor mijn hond!
zet hier maar een slotje op.
Angelkisssss schreef:Dit dus. Neem je verantwoordelijkheid.Ik vind het eigenlijk grappig dat iedereen begint over de hond die niet mag bijten en over het kind, maar is niet de grootste fout/vraag waar waren de eigenaar/ouders??? Die horen op te letten wat dat kind doet bij de hond en die horen in te grijpen voordat de hond uit reactie kan bijten. Maar dat is zoals ik het zie. Natuurlijk hoop je nooit dat een hond bijt, maar een kind hoort niet aan de achtkant/staart van een dier te komen in mijn ogen.

vind ik nu niet een heel sterk argument. hhensens schreef:ten eerste: ik heb mijn hond niet geschopt, dat deed mijn moeder uit schrik, ze schopte overigens niet ze gaf haar een schuiver en zoals ik al eerder zei: NIET HARD! het kan best zijn dat ze gewoon ongelukkig geraakt is! en daar kan ik niet aan doen.![]()
ten tweede: ik heb al meerdere verslagen geschreven over het gedrag van een hond, dus daar heb ik degelijk WEL verstand van. oké het kind zat in dit geval (waarschijnlijk) fout en de hond kon er dus zogenaamd niets aan doen? bijten is bijten en dat tolereren we niet! mijn moeder was in gesprek met de vader van het kind en ze hebben het allebei niet gezien.... wel is duidelijk dat onze hond heeft gebeten. waarom? dat blijft een vraag.
en ten derde: jullie waren er niet bij en om dan mij in de zeik te zetten lijkt me niet terecht.
niet omdat de hond pijn had oid, dat is hartstikke vervelend, maar meer om de reacties.. 
Wel vind ik dat je gelijk hebt dat je zegt dat de hond recht heeft om zich te verdedigen. Dat wij mensen de hond als minder belangrijk zien wil inderdaad niet zeggen dat dat inhoudt dat de hond zich niet mag uiten.
ik vond het wel grappig dat je dat zei trouwens, maar het is helaas niet zo
AfricanLady schreef:Een hond geeft meerdere signalen voor het gaat bijten!
Kijk naar de ogen, oren, bek, stand van de kop, En als een hond stresserig is of hij voelt zich niet fijn dan gaat hij likken aan zijn lippen.
Maar dat heb jij als het goed is goed in de gaten gehouden want je weet hoe hondengedrag in elkaar zit zeg je !!!!
Hier lees dit eens GOED doorhttp://dier-en-natuur.infonu.nl/hui ... -hond.html