Vandaag zijn mijn baby's geboren!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nientsje

Re: Vandaag zijn mijn baby's geboren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 05:44

Hihi ik zal vanavond wel meer foto's plaatsen!

En als er iets is wat ik niet wil, is dat ze naar de slangen gaan. Brr moet er niet aan denken dat deze schatjes opgegeten worden :n

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 09:19

Ja de beestjes verbleven op school en bleven ook van school. Wel mocht je ze kopen als je wou

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 09:34

_Ashii_ schreef:
Ja de beestjes verbleven op school en bleven ook van school. Wel mocht je ze kopen als je wou

Dat mocht dus niet meer, omdat het dierenverblijf dan weer vol zou zitten met dieren van het fokproject

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 21:28

Weer twee foto's :D

Mijn baby's hebben me vandaag geholpen met leren!
Ze kropen tegen me aan, over me heen en in mijn trui := compleet met tanpastavlekken :+
Afbeelding

En deze kleine baby was op me gekropen en ging lekker liggen op mij en onder het dekentje <3
Afbeelding

Ze zijn totaal niet bang voor mensen, maar vinden het juist heel gezellig om tegen je aan te liggen en lekker te knuffelen :+:
Ze lopen nu, af en toe, ook heel dapper door de kooi, op onderzoek. Tot mama ze weer het huis in sleept :')

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 16:32

Ik heb het indd wel vaker gehoord dat deze opleiding zulke opdrachten geeft, volgens mij moet mijn zusje dit straks ook gaan doen (zal haar eens na vragen, volgens mij met muizen). Ik vind het van de zotte dat het zo moet, maar denk dat het overschot bij de slangen beland.
Desondanks zijn ze wel heel schattig :) en kan jij hier ook niet veel aan doen.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 16:36

Toen ik de foto's bekeek moest ik aan jou denken, omdat je laatst ook zei dat je een nestje had.
Wat blijkt, ben jij 't ook nog :') .

Ze zijn wel super cute <3 .

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 16:38

Wolferus schreef:
Toen ik de foto's bekeek moest ik aan jou denken, omdat je laatst ook zei dat je een nestje had.
Wat blijkt, ben jij 't ook nog :') .

Ze zijn wel super cute <3 .

Hihi haaii :D
Ja ze zijn echt zo cute <3

@Wemkelover, ja dat denk ik ook, maar die van mij laat ik niet opvoeren, kan ik niet over mijn hart verkrijgen.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 16:44

Ze zijn heel erg schattig!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 18:36

Zaterdagochtend is er een vrouw geweest om bij de kleintjes te kijken :)
Ze heeft dan ook 2 dametjes uitgekozen die straks bij haar mogen komen wonen en misschien dat ze ook nog 2 mannetjes wil, want ze kon niet kiezen :) Hihi

Hier wat foto's van vanmiddag, van een zooitje ongeregeld op mijn bed :=

Afbeelding
Vind het heel jammer dat deze foto zo wazig is, maar dit dametje gaat straks met een van haar zusjes, mee naar de vrouw die zaterdag geweest is.
Is ze niet schitterend? :+:

Afbeelding
Dit prachtige kleine meisje wou wel even poseren <3

Afbeelding
Dit groepje donderstenen lagen allemaal lekker onder mijn kussen, de rest lag ergens onder de dekens :')

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:37

Geweldig! Jammer dat ik geen plek meer heb :( ze zijn zo leuk!

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:50

Super schattig <3

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 20:48

Wat een super leuke jonkies heb je daar! <3

Ik wil toch even reageren op alle reacties van mensen die het dieronvriendelijk vinden.
Ik ben het er absoluut totaal mee eens dat je niet perse een nestje hoeft te fokken om iets te leren, maar ik zie niet waarom dit dieronvriendelijk is?
Ze doet de opleiding paraveterinair, net als haar klasgenoten. Ik neem dus aan dat ze wel weten hoe je een dier moet verzorgen.
Zo lang het dier een goede verzorging en omgeving heeft, en de jongen goed terecht komen vind ik er niets dieronvriendelijks aan.
Ik doe de opleiding dierverzorging, en bij mij op school wordt deze opdracht ook gedaan. Maar dan worden de dieren gewoon op school gehouden en verzorgd etc. En het wordt door de school vergoed.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 23:20

DianXX schreef:
Wat een super leuke jonkies heb je daar! <3

Ik wil toch even reageren op alle reacties van mensen die het dieronvriendelijk vinden.
Ik ben het er absoluut totaal mee eens dat je niet perse een nestje hoeft te fokken om iets te leren, maar ik zie niet waarom dit dieronvriendelijk is?
Ze doet de opleiding paraveterinair, net als haar klasgenoten. Ik neem dus aan dat ze wel weten hoe je een dier moet verzorgen.
Zo lang het dier een goede verzorging en omgeving heeft, en de jongen goed terecht komen vind ik er niets dieronvriendelijks aan.
Ik doe de opleiding dierverzorging, en bij mij op school wordt deze opdracht ook gedaan. Maar dan worden de dieren gewoon op school gehouden en verzorgd etc. En het wordt door de school vergoed.

Bedankt voor je reactie :)
Ik ben het ook met je eens. Vind dat "dier-onvriendelijk" wel heel cru klinken. Ik zorg goed voor al mijn dieren en hun komt ook niets tekort. Daarbij doe ik ook enorm mijn best om echt goede huisjes voor ze te vinden, geen goed gevoel bij een bepaald persoon, of geen goed huisje = jammer maar dan verkoop ik je geen rat.

Als iets dier-onvriendelijk is, lijdt een dier daaraan, dat is hier niet het geval.

Ik noem de opdracht eerder "overbodig" dan "dier-onvriendelijk".

Afgelopen zaterdag is een een hele aardige vrouw/meid langs geweest die helemaal verliefd was. Bij haar had ik meteen een "perfect"-gevoel, hoe zij met ze om ging. Ze heeft 2 dametjes uitgekozen die ze over 3 weken komt ophalen, en omdat ze 2 kooien mag, neemt ze misschien ook nog 2 mannetjes mee. En daar hoop ik op, want weet zeker dat er goed voor ze gezorgd gaat worden.

Morgenavond komt er iemand langs voor 2 mannetjes, dus ik ben benieuwd :-)

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 09:06

Dat is altijd fijn, om zo een goed gevoel bij iemand te hebben. :)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 09:18

Ja vind ik ook :)
Gisteren zijn er dus mensen geweest voor mannetjes, maar dat zijn toch 2 vrouwtjes geworden :=
De mevrouw van het stel was meteen verliefd op 1 dame, en dat was wederzijds want de kleine rattendame was niet bij haar weg te slaan hihi :)
Over 2 weekjes worden ze opgehaald :)

Wat ook wel leuk is, is dat deze mensen bij mij in het dorp wonen, dus bijven de kindjes toch lekker dichtbij :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 09:38

franka75 schreef:
Magrathea schreef:
Oh zoveel! :oo

Ik weet 't, er zijn al zoveel ratjes, maar die kleintjes zijn nog steeds echt ielig schattig <3
Ik wil ook weer aan de ratjes! Maar je woont net wat te ver :)

Dan ken ik iemand met een rattery in zoetremeer voor je.

Zeg dat nou niet :+ Tenzij ik een rattenkooi aan het plafond vastmaak heb ik er echt geen plek voor!! :')

Leuk dat je al mensen hebt! En ik heb het ook al gezegd... Zoveel onkunde als je ziet bij sommige dierenartsen, je mag van paraveterinairen in opleiding toch wel verwachten dat ze dieren kunnen verzorgen? Alleen zou ik het dan niet direct onder genetica scharen.

Idee :)* Misschien kun je bij je school aandragen dat de dierenbescherming elk jaar gastgezinnen zoekt voor zwangere zwerfpoezen. Dat je dat ook als opdracht zou moeten kunnen doen. Of welk ander drachtig (klein huis)dier dan ook :)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 18:23

Magrathea schreef:
Leuk dat je al mensen hebt! En ik heb het ook al gezegd... Zoveel onkunde als je ziet bij sommige dierenartsen, je mag van paraveterinairen in opleiding toch wel verwachten dat ze dieren kunnen verzorgen? Alleen zou ik het dan niet direct onder genetica scharen.

Nou precies.
En ik ben net alleen paraveterinair student, maar heb ook jarenlange ervaring met ratten. Als ik ze dan nog niet kan verzorgen weet ik het ook niet meer :')

Magrathea schreef:
Idee :)* Misschien kun je bij je school aandragen dat de dierenbescherming elk jaar gastgezinnen zoekt voor zwangere zwerfpoezen. Dat je dat ook als opdracht zou moeten kunnen doen. Of welk ander drachtig (klein huis)dier dan ook :)

Ik denk niet dat hun daar echt op in zullen gaan

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:15

Denk het ook niet, katten zijn toch weer heel anders dan knaagdieren.
Die kun je niet in een hokje houden. :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 08:35

Op zich, katten zijn wel klein :j
Je weet 't niet, je kunt het altijd voorstellen!

Hahaha nou het zit wel goed volgens mij bij jou :+

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 10:23

Gisteren zijn de mannetjes naar hun papa en oom in de kooi verhuist :+
Papa Klaas, van ruim 500gram, is wel een beetje eng haha maar Ome Jan is minder eng.
Ze liggen nu allemaal gezellig bij ome Jan te koezen, naawhh :+:

10mei zullen in totaal 4 meisjes en 2 jongetjes verhuizen naar een nieuw en liefdevol huis :-)
Dat verdienen ze! :D

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:46

Wat een belachelijk project... Ik ben zelf ook gediplomeerd paraveterinair (daarna wel doorgestudeerd in andere richtingen) en weet uit eigen ervaring dat er genoeg studenten zijn welke maar beter geen dieren kunnen houden laat staan een nestje kunnen fokken... Jij hebt gelukkig al ervaring met ratten en hebt het volgens mij top gedaan. Ben blij dat ik toentertijd niet zo'n project had (Barneveld).

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 17:05

Dat ben ik met je eens, dat niet alle paraveterinair studenten dieren kunnen houden..
2 klasgenoten, waar ik al niet fan van ben, deden die opdracht met muizen.. nou die muizen hebben niet lang geleefd... -O-

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 15:40

Morgen vliegt mijn eerste dame het huis alweer uit en zaterdag volgen de andere 4 meiden en 2 mannen ook al uit het nest ;( Ga ze stiekem wel missen, die schatjes.

Nog 5 mannetjes zoeken en liefdevol huis!
Om deze mannen gaat het <3
1:
Afbeelding
Afbeelding

2:
Afbeelding
Afbeelding

3:
Afbeelding
Afbeelding

4:
Afbeelding
Afbeelding

5:
Afbeelding
Afbeelding

Zijn ze niet super leuk? <3
Hopelijk vind ik ook voor hun een leuk thuis :j

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 22:16

Het is al even geleden, maar bij deze wil ik mededelen dat alle ratjes uit mijn nest, behalve een vrouwtje die ik zelf heb gehouden, nu (al geruime tijd) een fijn huisje hebben.
Met een paar van de kopers heb ik af en toe nog contact en ze zijn enorm blij met ze.
Eentje heb ik whatsapp en zij stuurt me af en toe wat leuke foto's. Zij, haar man en kinderen zijn enorm dol op hun 5(!!) nieuwe gezinsleden.

Ik kon niet gelukkiger zijn :)