Isabella krijgt baby nijntjes.. Spannend!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 12:16

Bedankt voor jullie info en input. Hier kan ik veel mee.

SORRY voor het onbedoeld verstoren van je topic TS. Y;(

Als er een rammetje tussen zit laat ik deze castreren en koppel ik aan de moeder.
De mensen die mogelijk een konijntje willen hebben veel ervaring en weten dat de kans bestaat dat het geen knuffel konijn gaat worden. Ook hun gaat het erom dat ze een goed leven krijgen.
Tot nu toe lijken ze erg mak, reageren rustig op optillen lopen niet weg voor je hand, juist in tegendeel. Ze zijn nieuwsgierig en komen vaak snuffelen..
Ik ben benieuwd!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 14:30

Hier twee dames samen en dat gaat al jaren prima. Ze hebben wel flink de ruimte en soms hebben ze dat ook nodig, maar het zijn dikke maatjes. Geen zusjes, maar wel ongeveer even oud (zit een week leeftijdsverschil tussen) en van dezelfde fokker.

We kregen ze met een x-aantal weken, ik weet niet meer precies hoe jong. Inmiddels zijn ze in december 6 jaar geworden, dus zitten ze inmiddels al ruim 6 jaar samen. Ben ik toch blij dat mijn meisjes bij het percentage 'voedsters die wel samen gaan' zitten. :D

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:21

Nsky86 schreef:
Ik vind het altijd heel heftig om een konijn te castreren. Maar een moeder en dochter gaat niet goed samen? Want dan hou ik het bij de moeder en dochter. Ik zal een foto bijvoegen van de konijntjes. Ze zijn trouwens wel al ontzettend mak en heel levendig.

[ Afbeelding ]

Ik vermoed dat de bovenste rechts en onderste rechts de moeder is? Dan heb je inderdaad te maken met halfwilde konijntjes.
Vaak worden deze in gedrag inderdaad echt wild, maar je hebt er ook hele tamme tussen zitten. Echter kunnen ze vrijwel bijna allemaal geweldig ontsnappen en kan je ze niet houden in een standaard hok of ren, dan worden ze helemaal gek. Wij laten inmiddels alle gevonden voedsters castreren om dit te voorkomen, om het ontzettend moeilijk is om de juiste baasjes te vinden. Deze konijnen alleen houden of in een ren kleiner dan 8m2 is echt geen doen voor ze. We hebben laatst een keer ze laten verwilderen door een wildopvang, omdat dat eerlijker was voor deze konijntjes. Ze waren heel veel in handen geweest, maar werd naar mate hoe ouder hoe wilder en hoe oneerlijker ze in gevangenschap te houden.
Wat ik probeer te zeggen is dat ze als ze naar andere mensen gaan je ze altijd in koppels plaatst met dus een hele grote overdekte ren. Deze baasjes zijn helaas moeilijk te vinden.

Twee dames gaat inderdaad soms goed, soms verkeerd en soms leven ze naast elkaar. Je moet er echt geluk mee hebben. Ruimte is daarbij wel een belangrijke factor.

Nsky86

Re: Isabella krijgt baby nijntjes.. Spannend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:40

Ja klopt , rechts boven en onder is de moeder. Ze is echt mega tam, loopt los in de tuin en huis, heel rustig, totaal niet druk, komt zelfs bij je op schoot zitten als je thuis bent. Laat ik zeggen dat in alle jaren dat we konijnen hebben we nog nooit zo een tamme hebben gezien!
2 vd 3 jongen zijn ook echt heel rustig.
Ik kijk het aan, gaat het idd niet zoals goed voor hen is zal ik contact opnemen met een wildopvang en laat ik ze desgewenst helpen :(

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 16:33

had je beloofd even foto's te sturen. Duurde wat langer haha, maar hier zijn ze!

Afbeelding

Afbeelding

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:38

Maaaarije schreef:
had je beloofd even foto's te sturen. Duurde wat langer haha, maar hier zijn ze!

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Zo dat is netjes! Hoe kom je erin om te verschonen?

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:43

Nsky86 schreef:
Maaaarije schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Zo dat is netjes! Hoe kom je erin om te verschonen?

De bovenkant is gewoon een klep met schanieren. Zet je er even een balk onder en dan blijft hij gewoon open staan :D

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:27

Ik schop dit topic even omhoog. Maar hoe is het nu eigenlijk afgelopen TS? Heb je baby nijntjes?