JasperM schreef:let wel op wanneer je ze neemt. goede vriendin van mij castreerde het mannetje en zette na 2 weken weer bij de voedster( ze waren beide nog jong) en ze hadden 3 weken later een nestje, 3 weken later hadden ze er nog 1. gelukkig konden ze alle konijnen kwijt bij de dierenwinkel waar ze ze hadden gekocht. zaten ze daar anders met 7 kleintjes en 2 grote
Onmogelijk.. een ram is na 2 weken absoluut 100% onvruchtbaar, dan moet er wat anders aan de hand zijn geweest. Verder draagt een konijn een maand dus 3 weken later kan een nest er ook niet zijn geweest. Waarschijnlijk dus bij elkaar gezeten voor de castratie.
Kodaloverrr schreef:De opvang heeft geen geschikte voedsters. Dit is bij de dierenwinkel en daar zitten ze naar mijn mening slechter
Ze zitten er slechter, maar koop jij daar je konijntje komen er weer twee veel te jonge konijntjes voor terug. Met 6 / 7 weken horen ze gewoon nog bij de moeder te zitten. Hoe meer ze verkopen hoe meer ze nemen, hoe meer konijntjes de dupe worden van broodfok. Echt nooit een konijntje van de dierenwinkel halen hoe leuk en schattig ook. Elk jong konijntje is schattig.
Verder is je ram al 9 maanden, zo'n baby kan je nog niet koppelen aan zo'n ventje. Laat hem zelf kiezen, als een nu baby voedster in de pubertijd komt kan het nog helemaal mis gaan.
Ennuh er zitten ook heel vaak schattige jonge hangoortjes in de opvang. Wij hebben er nu zelfs meerdere zitten en stuk voor stuk allemaal erg leuke lieve konijntjes. Er komen zelfs regelmatig raskonijntjes in de opvang terecht.
Zit er echt niks in de opvang in Lelystad? Ik zie namelijk geen grote voedsters op de website staan en misschien zit er wel meer in de opvang dan op de website staat.
http://www.opvangkaatjekeutel.nl/