Smuldier

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:28

Ik ben al met al met Lotgering goedkoper uit dan met Smuldier :j (bezorgkosten ook meegerekend)

050206051012

Re: Smuldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:36

De bezorgkosten vallen me goed mee, maar als er wekelijks bezorgd moet worden dan zit ik al op 24 euro per 4 weken aan enkel verzendkosten. Wellicht in de toekomst, mocht ik meer ruimte krijgen :j

Jullie hebben goede ervaringen met Lotgering?

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:37

Wij gaven altijd Smuldier aan de pups als we een nestje hadden. Zelf zijn we nu 2 maanden met de grote honden overgestapt naar vers vlees en voeren naturis. Het is wel een stukkie duurder, maar wel fijn gemalen. Vrienden van mij fokken met Duitse herders en die staan op lotgering. Dat hebben wij ook 1 keer geprobeerd maar 1 van onze honden heeft er 3x op overgegeven. Wij blijven gewoon bij naturis.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:55

Voor je vriezer-probleem? Er past voor 1 week in de lade bovenin je koelkast en je katten eten 8kg per week.

Ik weet natuurlijk niet hoeveel je exact nodig hebt, maar als je de ene week nou voor de katten besteld en de andere week voor de hond. Dan heb je zelden lege vriesruimte en kan je toch alles kwijt.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:57

Elke week bestellen voor de katten is ook geen optie. Punt 1 is dat ik ruim 10 euro bezorgkosten betaal, punt 2 (en véél belangrijker voor mij) is dat ik een halve avond bezig ben met afwegen, knippen, hakken, snijden en portioneren. Dat doe ik liever niet elke week, heb ik heel geen tijd voor :D :D

Maar Smuldier is verder oke hoor, ze vinden het heerlijk!

Mona2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:59

kimmie261 schreef:
eibergen is zo'n 200km rijden vanaf hier,en dan is de jumbo toch echt dichterbij :D ( overigens heb ik daar ooit eens voor gebeld,daar mijn vriend toen nog gedetacheerd zat en daar zo ongeveer langs reed als hij naar huis kwam,maar die mulder zei toen dat het goedkoper was bij een supermarkt te halen als bij hun aan de deur)

overigens voer ik niet alleen smuldier maar ook ahv-breda en veel vlees van de slachter,en soms bibi ,maar dat is flink prijzig als je 5 grote honden hebt...

op 4 kilo scheelt het inderdaad 10 cent. (winkel goedkoper dan mulder zelf)
juist omdat je veel grote honden dacht ik dat het makkelijker was,
Heb zelf ook 4 grote en 1 kleine dan,
ik scharrel ook wel alles bij elkaar hoor, geeft niks, die van mij zijn niet merkgebonden gelukkig :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:59

Quellian schreef:
De bezorgkosten vallen me goed mee, maar als er wekelijks bezorgd moet worden dan zit ik al op 24 euro per 4 weken aan enkel verzendkosten. Wellicht in de toekomst, mocht ik meer ruimte krijgen :j

ja ik wel :j

zie idd spookverhalen allemaal. Maar wat mij opvalt aan de spookverhalen is dat als je vraagt of ze gebeld hebben met lotgering je nooit echt antwoord krijgt op je vraag
en dat diegene die wel eens een slechte rol hebben gehad of hun hond 1 x slecht poept, of overgeeft meteen afwijken. Als ik een slechte rol heb, dan bel ik meteen en krijg je een nieuwe. Alsof een ander merk nooit wat zou kunnen mankeren :?
en overgeven en diarree kan ook andere oorzaken hebben. Of bijv een bepaald soort vlees waar de hond niet tegen kan, wild en kip schijnen veel honden gevoelig op te reageren
Laatst bijgewerkt door Ojajoh op 20-03-14 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:01

Dat bedoel ik niet. Je bestelt voor de katten begin week 1, dan eten zij de helft leeg.
Dan bestel je voor de honden begin week 2, die dan in het vakje boven de koelkast gaat en in het door de katten leeggegeten deel, dat als eerste door de honden wordt leeggegeten.
Zodat je begin week 3 weer de ruimte vrij hebt om het nieuwe kattenvoer aan te kunnen laten rukken. Dus om en om bestellen.

Maar als smuldier bevalt is smuldier uiteraard ook prima. Het was puur om de optie te laten zien zodat je het in je overweging mee kan nemen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:07

Even off topic :o
Maar ik lees over vlees afval/overblijfsel dat jullie bij de slager halen. Ik wil dat ook eens doen, maar waar moet ik naar vragen? Voordat ik met hele dure biefstuk of onverteerbaar bot thuis kom :P reageren mag per PB

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:15

Ojajoh schreef:
Quellian schreef:

ja ik wel :j

zie idd spookverhalen allemaal. Maar wat mij opvalt aan de spookverhalen is dat als je vraagt of ze gebeld hebben met lotgering je nooit echt antwoord krijgt op je vraag
en dat diegene die wel eens een slechte rol hebben gehad of hun hond 1 x slecht poept, of overgeeft meteen afwijken. Als ik een slechte rol heb, dan bel ik meteen en krijg je een nieuwe. Alsof een ander merk nooit wat zou kunnen mankeren :?
en overgeven en diarree kan ook andere oorzaken hebben. Of bijv een bepaald soort vlees waar de hond niet tegen kan, wild en kip schijnen veel honden gevoelig op te reageren

Zelf heb ik 1 keer lotgering geprobeerd zoals ik aangaf en dat 1 hond ervan had overgegeven. Verder heb ik het niet geprobeerd. Prijs technisch is het interessant, maar ik vind 1kg rollen prettiger om mee te werken. Ook is naturis fijner vermalen dan lotgering wat ik zelf prettiger vind en 1 hond van ons eet geen grover vlees. ( is echt een zeur wat betreft eten). Ook door negatieve verhalen in het verleden van lotgering ben ik er wel huiverig over als ik eerlijk ben.

Qua Smuldier hebben wij ook een paar keer gehad dat de verpakking bol stond. Deze hebben we toen uiteraard niet aan de pups gegeven. Moet wel zeggen dat als we pups hebben ze er helemaal dol op zijn.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:19

xSCWx schreef:
Even off topic :o
Maar ik lees over vlees afval/overblijfsel dat jullie bij de slager halen. Ik wil dat ook eens doen, maar waar moet ik naar vragen? Voordat ik met hele dure biefstuk of onverteerbaar bot thuis kom :P reageren mag per PB

een slachterij in de buurt bellen,en dan vragen naar vlees voor de hond,er wordt zoveel niet voor menselijke consumptie gebruikt dat kan je dan kopen,spiervlees/kopvlees/hart/tong,strotten enz...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:47

Ik had mijn lotgering toen via iemand anders, was geen slechte rol maar een slecht krat. Ik vind dat toch best kwalijk.
Herby is wel echt vers en goed en boven de €100 bezorgen ze het gratis thuis, bij lotgering betaalde ik rond de €11 bezorgkosten, de verpakking van lotgering vind ik ook bagger trouwens

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:38

dees_daan schreef:
Ik had mijn lotgering toen via iemand anders, was geen slechte rol maar een slecht krat. Ik vind dat toch best kwalijk.
Herby is wel echt vers en goed en boven de €100 bezorgen ze het gratis thuis, bij lotgering betaalde ik rond de €11 bezorgkosten, de verpakking van lotgering vind ik ook bagger trouwens

de bezorgkosten zijn 8 euro, waarschijnlijk tel jij het statiegeld erbij op

en er is wel bekend dat er idd eenmalig slechte kratten zijn uit gegaan die kwamen door een kapotte vriezer
maar ook dus mensen die geklaagd hadden en nieuw gekregen hebben en dat er daarna actie op ondernomen was
(en natuurlijk zijn de tegenhangende verhalen er ook)

en tja wat versta jij onder "wel echt vers" en hoe controleer je dat dan.

maar goed , iedereen moet in merken hun eigen keuzes maken. Ik heb er iig geen slechte ervaringen mee, en iedereen die ik ken die het voert (dat zijn er best veel) ook niet.

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:50

Smuldier wordt hier ook goed gegeten en geen last van ontlasting en/of vacht +:)+

Even offtopic;

lisem94 schreef:
Belangrijk puntje: rauw en brokken mag je nooit tegelijk geven(zelfde maaltijd), brokken is een andere manier van verteren. Je mag het dus wel op dezelfde dag geven.

Is ook al achterhaalt, want met geperste brok mag/kan dat wel :j
Daarom voer ik een geperste brok, want ik voer daarnaast ook kvv/blik (om medicatie te verstoppen :D) In de ochtend meng ik geperste brok met kvv/blik en 's avonds krijgt ie alleen geperste brok.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:51

maar de zuurtegraad van het maagzuur is anders bij een brok dan bij rauw vlees, zeker ook niet geheel onbelangrijk

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:56

Ik dacht dat de zuurtegraad zich altijd aanpaste naar hetgene wat de hond in zijn maag krijgt (en dat is inderdaad verschillend bij brok en vlees). Dus dat als ik een combi voer van geperste brok en vlees dat het zuur zich daaraan aanpast :o

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:27

ik had iets gelezen over dat dat wisselen niet goed was….vandaar

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:32

De verhalen wisselen nog al, maar tegenwoordig zijn ze er wel achter dat het niet zo veel uitmaakt. Alleen als je brok voert en daarnaast hele rauwe botten is het oppassen, want voor botten verteren moet de zuurgraad wel anders zijn als voor brok en dat kan gevaarlijk zijn. In KVV zijn de botten of niet aanwezig (smuldier) of fijngemalen dat hij een stuk simpeler verteerd.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:40

Ojajoh schreef:
dees_daan schreef:

de bezorgkosten zijn 8 euro, waarschijnlijk tel jij het statiegeld erbij op

en er is wel bekend dat er idd eenmalig slechte kratten zijn uit gegaan die kwamen door een kapotte vriezer
maar ook dus mensen die geklaagd hadden en nieuw gekregen hebben en dat er daarna actie op ondernomen was
(en natuurlijk zijn de tegenhangende verhalen er ook)

en tja wat versta jij onder "wel echt vers" en hoe controleer je dat dan.

maar goed , iedereen moet in merken hun eigen keuzes maken. Ik heb er iig geen slechte ervaringen mee, en iedereen die ik ken die het voert (dat zijn er best veel) ook niet.

Helaas meerdere malen slechte ervaringen met Lotgering, daarom overgestapt op Smuldier en sindsdien geen slecht etende honden , of brakende honden meer gehad.
Moet nog altijd mijn geld terug krijgen van 6 bedorven kratten vlees van Lotgering, dat was niet de eerste keer, maar voor de derde keer dat ik een bedorven partij van ze had, dat vind ik geen toeval meer. Weet dat er zelfs gevallen zijn van dieren die zijn overleden door Lotgering.

Geef mij maar Smuldier, kan daardoor eens een andere smaak erdoor gooien als ik dat wil zonder een heel of half krat er van aan te moeten schaffen.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:51

Ik voer ook Lotgering, haal het zelf bij de boerderij en ziet er altijd goed en fris uit (anders zou ik het ook niet meenemen). Dus heel tevreden over de Lotgering, regelmatig krijgen we nog lekkere hapjes kado. Verder dus de Smuldier pens, Carnibest, Alaska zalm en vlees en barfhapjes van degomeat.

Mijn reu werd twee keer heel ziek van de Carnivoer (braken en hevige diarree).

Meggiemeg; weet jij waar die dieren aan zijn overleden?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:51

Ik heb ook een tijd Lotgering gevoerd. Eerst was het goed, toen smerig vlees, dat rook of er schoonmaakmiddel in zat. Toen een bedorven krat. Geen afspraken te maken over levertijden: We zijn er tussen 11 en 12 mevrouw...kwamen ze om 14.00 aankakken. ZZonder koelauto's destijds met half ontdooide pakjes. Kom je nog te laat op je werk ook.
Lotgering gebeld, ja er is wat mis gegaan, vakantiekrachten blablabla.
Nooit excuses gehad, nooit compensatie voor smerig vlees.
Ik voer nooit Lotgering mee, wat een rommel.
Geef dan liever Smuldier, met een premix, uit een nette fabriek waar gecontroleerd wordt.
Mijn honden eten trouwens gewoon vlees met geexpandeerde brok door elkaar.
Dat geneuzel over niet gelijk verteren...Als een hond een konijn eet, verteren de botjes ook anders als het vlees en het vet en de huid. Daar gaan ze toch ook niet dood aan? Een hond kan dat prima aan hoor, je moet er ook geen watterig mietje van maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:30

Dat was hier ook zo, die nieuwe verpakking vond ik sowieso bagger, ik had dus een kauwgom krat.. Moest rond de €11 bezorgkosten betalen, Herby bezorgd het boven de €100 gratis.
Die verpakking is net als leverworst, mooi strak, diepgevroren als ze het brengen en het lekt niet bij het ontdooien.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:32

Ik voer lotgering, ik ben er erg tevreden over!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:04

dat overleden verhaal heb ik ook gelezen en TS kon destijds geen antwoord geven op de vraag of ze daadwerkelijk contact had gehad met lotgering.
daarbij had ze zelf verklaard grijs stinkend vlees te hebben gegeven, nadat meerdere dieren ziek waren geworden gaf ze het alsnog…tja…
sorry vind het vreselijk dat de dieren zijn overleden,maar beetje suf was het wel

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:45

Oke, nouja gelukkig nooit meegemaakt hier....