Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yinnar schreef:Ik heb er zes. Allen geholpen, gechipt, geënt en ontwormd. De kattenbak staat buiten in de tuin. Geen last van stank. Ook in de zomer buiten niet.
Ik las iets over dat katten onhygienisch zouden zijn en dat is echt onzin. Katten zijn enorm schoon op zichzelf. Ze wassen zich onderhand de hele dag door.
xApple schreef:Yinnar schreef:Ik heb er zes. Allen geholpen, gechipt, geënt en ontwormd. De kattenbak staat buiten in de tuin. Geen last van stank. Ook in de zomer buiten niet.
Ik las iets over dat katten onhygienisch zouden zijn en dat is echt onzin. Katten zijn enorm schoon op zichzelf. Ze wassen zich onderhand de hele dag door.
Ik vind een kat zelf niet heel onhygiënisch maar hij laat wel veel haren achter, en vuiltjes van buiten,
daarbij ruik je het altijd (oké 90%) als iemand een kat heeft, zeker als het er meerdere zijn. Maar misschien kom ik gewoon bij vieze mensen met katten, dat kan ook
Magrathea schreef:Mag ik vragen wat je dan ruikt? De kattenbak? Of de katten zelf?
Want kattenbak ruiken is een kwestie van genoeg leegscheppen en/of een goede vulling hebben die geurtjes opneemt. Een "kattenlucht" heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord maar bij mijn ouders gaan de kussentjes enzo regelmatig in de was zodat het lekker fris blijft.
Overigens hangt verharen veel af van het soort kat (de een heeft wat meer ondervacht dan de ander, zeker langharige raskatten) en het voer.
xApple schreef:Magrathea schreef:Mag ik vragen wat je dan ruikt? De kattenbak? Of de katten zelf?
Want kattenbak ruiken is een kwestie van genoeg leegscheppen en/of een goede vulling hebben die geurtjes opneemt. Een "kattenlucht" heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord maar bij mijn ouders gaan de kussentjes enzo regelmatig in de was zodat het lekker fris blijft.
Overigens hangt verharen veel af van het soort kat (de een heeft wat meer ondervacht dan de ander, zeker langharige raskatten) en het voer.
Ik bedoel dan echt zo'n kattenluchtjeNet als bij mensen die een hond hebben, daar hangt ook
altijd een heel overheersende geur vind ik. Als ik een kattenbak ruik vind ik dat gewoon echt
heel erg vies. Maar dat bedoel ik dus niet. Ik geloof wel dat er mensen zijn die alles netjes houden maar zoals ik al zei; misschien heb ik gewoon de verkeerde mensen getroffen. Ik zie echt vaak overal haren, vieze bakjes, kussens en kleden die echt overvol zitten met haar, katten die op het aanrecht en de
tafel lopen en in bed slapen.. Brr nee dat vind ik dus onhygiënisch.