Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Paperboy schreef:Dit soort correctie middelen zouden toch echt verboden moeten worden, als je alleen op deze manier een hond kunt trainen moet je helemaal geen hond nemen!
Er is geen goede manier om dit soort banden te gebruiken, er is maar 1 goede manier om je hond te trainen en dat is met rust, geduld, respect en heel veel liefde. Triest hoe mensen dit soort dingen nog proberen goed te praten....
. Anders was ik er niet aan begonnen.Kuggur schreef:Er is een heleboel mis met het gebruik van een teletac óók tijdens training, zeker als het gaat om schapendrijven (kan niet zo goed oordelen over andere disciplines).
Het is niet nodig en er is een grote potentie je hond voor z´n leven te bederven.
Zeker als je een bordercollie hebt aan de sensibeler kant van het spectrum.Wilawander schreef:In de training niks mis mee. Ooit wel eens een TT op je arm geprobeerd? Stelt niks voor, je krijgt eerder een schrikreactie.
Je moet hem ook om je hals doen, en iemand anders het knopje laten bedienen.
Bij voorkeur iemand met een kort lontje, die jouw taal niet spreekt en je iets ingewikkelds wil aanleren (je weet niet wát).
essiesilly schreef:Waarom men zegt dat een Schokband niet erg is als je m goed gebruikt .. Dan snap ik niet dat zo iets voor IEDEREEN te koop is! Iedere halve gare kan zo n ding aanschaffen en dat maakt hem zeker gevaarlijk!
8nnemiek schreef:Ik zou toch echt liever een trilling of schokje in mijn nek krijgen dan een flinke ruk aan de lijn. Zo'n band is gewoon een modern hulpmiddel, net als de lijn, en net als de zweep en sporen bij het paardrijden..
Brainless schreef:8nnemiek schreef:Ik zou toch echt liever een trilling of schokje in mijn nek krijgen dan een flinke ruk aan de lijn. Zo'n band is gewoon een modern hulpmiddel, net als de lijn, en net als de zweep en sporen bij het paardrijden..
http://www.youtube.com/watch?v=s84s6gX2_Zs
Dat die mensen er ook zijn zal ik niet ontkennen maar hier word hij gewoon netjes ingezet en maar zeer zelden. Wij doen IPO en die honden staan zo hoog in de driften dat je met pakwerk bv. de keuze heb. Of je geeft op standje 6 een correctie wat perfect werkt of je corrigeert aan de halsband. Dat laatste geeft enorm veel stress en dat eerste word aangenomen en daarna is het duidelijk. 
Ik kreeg door diverse kenners het advies de tt onder begeleiding. Colorado schreef:Doordat de huishond en de pups niet luisterden (die ik dus niet kon corrigeren) ben ik uiteindelijk ook de controle over de andere honden verloren en hebben ze het achterblijvertje aangevallen (en geloof me, 6 honden kun je niet tegelijkertijd aan hun halsbanden meesleuren).