Ruwharig (of broken coat) Jack Russels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 08:32

Diesel van 17 gaat nog redelijk. In huis is hij de baas over de andere 2, maar met lopen heeft hij de laatste tijd wel moeite. Maar zolang hij nog vrolijk en blij door huis huppelt vind ik het prima. Hij is overigens een klein, iel, gladharig Jack Russelltje. Die ander twee zijn zeer flink. Ik denk dat ze hoger zijn dan de teefjes die ik hier op de foto's zie. En zeker breder. Nou moet ik wel eerlijk bekennen dat zeker die van 3, Mikey, iets te dik is. Maar hij loopt heel veel en eet weinig en dunner krijgen we hem helaas niet.

@Sall, ik kan me voorstellen dat jullie dat oudje nog steeds missen. Dieseltje is al zowat mijn halve leven bij me, ik ken hem langer dan mijn man :) . Nu hij zo oud wordt en het de laatste maanden wat minder gaat, wordt ik me er wel van bewust dat het straks een groot gemis gaat worden als hij er niet meer is. Maar hopelijk haalt hij z'n 18e verjaardag nog in augustus, dat zou mooi zijn!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 09:14

Dat zou zeker mooi zijn!
'Ons' oudje was niet eens van ons maar van een goede vriendin, maar zo'n grote persoonlijkheid!
En ik zie het nu ik zelf een Jack heb, hoe klein ook, ze nemen een grote plek in je leven in :+

Dakota_75

Re: Ruwharig (of broken coat) Jack Russels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 10:34

Ik ga met je mee hopen dat Dieseltje in augustus in goede gezondheid zijn 18e verjaardag mag meemaken. Dat zou toch helemaal super zijn!? En natuurlijk is het een groot gemis als je hondje dan wegvalt. Ik heb helaas al twee keer eerder afscheid moeten nemen van een hondje (op 9 jarige leeftijd - kanker -, en op 13 jarige leeftijd). Het wordt toch echt een lid van je gezin dus ze horen er gewoon bij! Ik hoop dat Daisy ook zo oud mag worden hoor.

IK ben wel heel benieuwd naar foto's van je hondje Sanie22! Ik hou eigenlijk wel van breed maar ja, ik heb hiervoor dan ook drie Engelse Staffords gehad (eentje woont nog bij mijn ex, de andere twee dus overleden) dus ik ben wel wat breder gewend haha. Ik vind Daisy eigenlijk best wel iel O:-) .

Maar wat je zegt Sall, het zijn kleine hondjes met een grote persoonlijkheid!

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 15:30

Hoe gaat het nu met Lola Sall? ;)

Ik ben gisteren voor het eerst naar de flyball cursus geweest met Daisy. Erg leuk moet ik zeggen dus die gaan we afmaken! Begin gemaakt met springen over een hindernis (mevrouw ging er eerst omheen haha). En ook geoefend met de ballenbak!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:51

Oh wat leuk! Heerlijk hoor om samen met je hondje bezig te zijn
Lola is vandaag 21 dagen, ze wilde vanmorgen haar bakje niet leeg eten en ze is nog steeds erg rustig voor haar doen.
Dusss tot zo ver laat ze alle gewenste symptomen zien ;-)
Ik zal nog even een week 3 voor het zwangerschaps dagboek in elkaar flansen ;-)

edit:

Tadaaaaa!
Afbeelding

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 18:32

Ja zeker leuk om zo met je hondje bezig te zijn! ;)

Leuk gemaakt weer 'Week 3'. Vooral dat sudderen in de zon hahaha. Dat mag Daisy ook graag doen. Ze is sowieso graag buiten. Ik heb gisteren een nieuwe fiets gekocht en nu heb ik ook een mand voor voorop de fiets besteld, deze:

Afbeelding

Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat bevallen. Ze is namelijk nogal onzeker dus zal wel even oefenen worden denk ik haha. Hebben jullie ervaring met jullie Jack op de fiets?

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:16

Mooi ding!
Ja ik heb een rieten mand voor op de fiets.
Zorg ervoor dat je haar goed vastzet. Ik doe dat met twee lijntjes zodat ze geen kant op (uit het mandje) kan.
Lekker snoepjes mee en korte stukjes met iets leuks als doel (los/spelen etc)

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 21:27

Ja hier zitten ook riempjes bij waar ik haar mee kan vastzetten. Ik wil ook vooral met haar gaan fietsen om iets verder op te kunnen gaan lopen bijvoorbeeld haha. Ik heb zelf wat gezondheidsproblemen en wij hebben op niet al te ver vanaf mijn huis een heel mooi gebied waar je kan wandelen. Het is voor mij alleen net te ver om daar lopend ook nog heen (en weer terug) te gaan én daar dan ook nog eens een flink stuk te gaan wandelen. Dus vandaar dat ik dat dan per fiets wil overbruggen. Dus een fijne wandeling is sowieso wat haar te wachten staat. En belonen met wat lekkers is ook een goed idee natuurlijk!

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 08:55

Zo, ik heb weer even bij gelezen :)

Dakota, wat leuk dat je met flyballen bent begonnen! Ik heb dat met Rilwy ook gedaan, hij vond het geweldig en was er ook best goed in. Helaas moeten stoppen doordat hij steeds werd aangevallen door een andere hond in de groep...

Sall, hoe is het nu met Lola?

Wij hebben helaas afgelopen vrijdag onze oude Diesel moet laten inslapen. Hij is 17 jaar en 8 maanden geworden, een prachtige leeftijd. Dat biedt wel troost, maar maakt het gemis er niet minder om. Gelukkig hebben we Mikey en Riley nog, dus stil in huis is het niet.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:01

Hey sanie,
Wat sneu van diesel... Helaas hebben wij onze oude labrador Sem ook vrijdag moeten laten inslapen.. Pffff ben er erg verdrietig over.

Met Lola gaat het goed, ze is nu ruim 5 weken zwanger en groeit gestaagd!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:03

Ik heb ruwharen, broken en een gladhaar, allemaal met stamboom, en ik fok er ook mee. Wat mij betreft zie ik geen karakterverschillen tussen de vachtstructuren, wel wordt er in de fokkerij ook heel erg gelet op karakter.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:05

Wij hebben zowel een ruwharige als een gladharige JR, allerbei zonder stamboom en allebei zijn het geen drukke honden.

Ik vind ook dat er veel schuil gaat in opvoeding en omgang. Die van ons zijn bij bezoek altijd wel erg enthousiast, maar na 10 minuten liggen ze gewoon in die mand. Ze komen als ik roep en ze blijven als ik wil. Liggen prima de gehele dag in de mand om in de avond nog heerlijk te lui te zijn.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:19

dit was nog van week 4:
Afbeelding

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 10:15

Ah wat leuk om weer wat activiteit hier te lezen! :)

Sanie en Sall sterkte met het verlies van jullie hond, dat blijft echt het allermoeilijkste gedeelte van het houden van honden hè. En ook al behalen ze een prachtige leeftijd, het gemis wordt er niet minder om.

Ja Flyballen vindt Daisy ook helemaal geweldig tot nu toe hoor. Moet ook bijna wel als bal-o-fiel :p. Jammer dat je met Riley moest stoppen door die andere hond... je zou toch denken dat als die hond zich niet in kan houden dat hij dan maar moet vertrekken?! Helaas moeten we nu zeker twee keer overslaan want Daisy is inmiddels al 10 dagen loops en dan mag je niet heen... Dus ik ben achter het huis aan het oefenen zover dat kan (met geïmproviseerde sprongen en hij moet 'touch' doen op een zwart plankje net als bij het ballenapparaat zeg maar, alleen moet ik de bal nu zelf gooien hahaha.

Billy wat leuk dat je fokt, waar zit je als ik vragen mag? Ik zie in je profiel een gronings gedicht staan vandaar hahaha ;).

WinBinChes; ik denk dat opvoeding ook zeker er wat mee te maken heeft hoe druk ze zijn hoor. Bij Daisy is het net zo, in het begin heel enthousiast maar binnen gewoon lekker rustig. Buiten kan ze dan daarentegen weer heerlijk haar ei kwijt qua energie.

Sall wat fijn dat het zo goed gaat met Lola, schiet al aardig op hè?! En die blik van haar hahaha, ik herken hem wel!

Voor diegene die nog niet hun hondje hebben geshowd hier.... ehm... foto? ;) Ik ben gek op foto's kijken van leuke russeltjes! :D

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 10:49

Ik zal van de week eens kijken voor een foto. Ik zit nu op de telefoon een weet niet hoe ik dan kan plaatsen. Zijn black en tan allebei

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:42

Ik woon in Rotterdam.
Black and tan zijn per definitie geen Jack Russells trouwens....

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 16:59

Rotterdam, dat is niet bepaald Groningen dus hahaha. En nee black en tan zijn geen officiële Jack Russels, maar dat is een discussie apart denk ik zo ;).

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:10

Wat een leuke ruwe koppies komen er voorbij!
Mag ik me ook melden? Geen Jacks, wel Parson Russell Terriërs :D

Een oudje van 12 jaar en onze puppy van bijna 2 jaar oud. Allebei broken! (En met stamboek)
Toch kan ik me wel vinden in wat er op de eerste pagina gezegd werd over karakter en stamboek/niet-stamboek. En daarnaast heb ik ook altijd het idee dat er qua karakter/aanwezigheid verschil zit tussen een Jack en een Parson!

Die van ons hebben allebei een aardig karakter en de jongste heeft energie voor tien, maar niet tot het irritante aan toe. (Gelukkig!)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:15

Dakota_75 schreef:
Rotterdam, dat is niet bepaald Groningen dus hahaha. En nee black en tan zijn geen officiële Jack Russels, maar dat is een discussie apart denk ik zo ;).

Nee, kom oorspronkelijk uit Groningen.
Ik vind dat wel relevant, ik erger me er dood aan dat allerlei kruisingen ook Jack Russells genoemd worden en dat mijn honden dan afgerekend worden op de karakters en fokfouten van allerlei hussels.

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 17:18

Ja hoor Renskep, natuurlijk mag jij je ook melden. Heb je foto's van je tweetal? Ben erg nieuwsgierig ;). Ik geloof ook direct dat er met stamboom ook meer op karakter gelet zal worden (lijkt me tenminste wel de bedoeling). Wat voor verschil qua karakter vind jij tussen de Jack en de Parson?

Ik snap dat je dat als fokker relevant vind hoor Billy, alleen ik weet dat er hele discussies over gevoerd worden en ik vind het een beetje jammer als dat in dit topic gaat gebeuren snap je? Dus vandaar dat ik er liever (in dit topic dan) niet op door ga. ;). Maar ik begrijp zeer zeker je punt.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:23

Jaa foto's genoeg, maar dat lukt me niet zo goed via de telefoon. Dus vanaf de laptop zal ik ze snel eens showen! :)

Nou ik heb het idee dat een Parson iets introverter is. :o maar ik vind ze heel erg leuk!
Ik kan me ook niks anders voorstellen dan een terriër als ik zelf een hond heb laters... :P

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 17:25

Hartstikke leuk renskep, ik wacht geduldig af ;). Ik vind terriers ook sowieso erg leuke honden. Ik heb hiervoor drie engelse staffords gehad, ook geweldige honden!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 08:12

Billy schreef:
Ik woon in Rotterdam.
Black and tan zijn per definitie geen Jack Russells trouwens....

Klopt, maar ik had al vermeld dat er geen stamboom bij zat ;)

Beide moeders zijn trouwens wel Jack Russels. De vader van de ene is Teckel, onze JackTeck en van de andere weet ik het niet. Wel allebei super vriendelijk en luisteren goed.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 17:34

Week 5 :)
Helaas afscheid moeten nemen van onze labrador ;(
Afbeelding

week 6
Afbeelding

en week 7
Afbeelding

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 17:47

Wat mooi gemaakt met de foto's van jullie Lab er bij! Altijd fijn zulke herinneringen te hebben!

Zo te zien gaat het wel heel goed met Lola hè. Ze krijgt inderdaad al een mooi buikje! En nog maar 2 weken!! Dat gaat echt hartstikke snel allemaal. Ik ben echt heeeeel nieuwsgierig naar haar puppies hoor :D .

Daisy zit nu aan het eind van haar loopsheid, ze gaat niet meer voor andere honden (en katten hahaha :p ) staan en de zwelling begint weer wat af te nemen. Ben er wel blij om hoor, kan ze binnenkort weer lekker los en kunnen we ook weer naar flyball! :)