Wat is het verschil? Canadese Herder vs Zwitserse Herder

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

chuzzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:20

Anja_Joost schreef:
Leuk dier chuzzle!

thanks, is ook een hele fijne hond. ze heeft me 2 mooie nestjes gegeven, waarvan ik zelf ook van ieder nest een teefje heb aangehouden. Ze heeft het netjes op show gedaan, is een heerlijke hond om mee te trainen, agility, gehoorzaamheid, kunstjes. Maar ook een super huishond. Totaal niet eenkennig, ik heb haar wel aan cursisten gegeven om mee te trainen, en dat doet ze dan ook netjes.

chuzzle

Re: Wat is het verschil? Canadese Herder vs Zwitserse Herder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:21

kan nu ook even de foto's van de andere witjes bekijken, zit op mijn laptopje. Wat een mooie honden allemaal.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:24

Tjemig Chuzzle dat is wel wat anders dan mijn ervaring. Mijn broer heeft net helaas afscheid moeten nemen van zijn 12 jarige witte herder en ik was altijd het vaste oppas adres. Hij deed het bij mij goed, maar was verder erg eenkennig zowel naar andere dieren als naar mensen. Verder wat de rest zegt wel heel gefocussed, en altijd werkwillig. En echt een goedzak :+:
Dino was ook langharig en het verharen was in huis wel een issue ja. Witte vlokken = heel herkenbaar :)) goed borstelen of laten plukken bij de salon hielp goed

Maar de opvoeding doet natuurlijk ook veel, ga er ook wel van uit dat ze allebei in een hele andere omgeving opgegroeid zijn.

chuzzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:30

Silviabol schreef:
Tjemig Chuzzle dat is wel wat anders dan mijn ervaring. Mijn broer heeft net helaas afscheid moeten nemen van zijn 12 jarige witte herder en ik was altijd het vaste oppas adres. Hij deed het bij mij goed, maar was verder erg eenkennig zowel naar andere dieren als naar mensen. Verder wat de rest zegt wel heel gefocussed, en altijd werkwillig. En echt een goedzak :+:

Maar de opvoeding doet natuurlijk ook veel, ga er ook wel van uit dat ze allebei in een hele andere omgeving opgegroeid zijn.

ik laat mijn honden al bewust van pup af aan door een aantal verschillende mensen "handelen". Uiteraard wel mensen waar ik bekend mee ben en weet dat ze hetzelfde werken als ik dat doe. Ook mijn puppen in het nest worden door een aantal verschillende mensen verzorgd. Ik weet dat de witte de neiging heeft om eenkennig te zijn, vandaar dat ik daar al vroeg mee begin. Als ik ga trainen bij de hondenclub, gaat de pup mee. Ik ga dan zelf trainen en de pup gaat bij iemand anders op schoot/aan het riempje. Gedurende het trainingsuur wisselt de pup vaak een aantal keer van persoon (koffie halen, mensen helpen, dus even naar iemand anders). Dus onze honden zijn dit van kleins af aan gewend. Het is al eens gebeurd dat ik zou gaan trainen voor behendigheid, maar me verstap met uit de auto stappen. Geen training, helaas. dus aan de koffie. Zie ik opeens mijn twee volwassen honden in het behendigheidsparcours. Hadden de andere cursisten ze meegenomen, want ze vonden het wel zielig dat hun dan niet konden trainen. En de honden hadden de grootste lol. Ook bij de dierenarts zijn ze overigens zo makkelijk. Hij vaccineert ze en kijkt ze na als ik de paarden ga halen om te vaccineren. Honden staan dan gewoon los, zonder halsband of wat bij hem en geven ook nog kusjes <3

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:55

Mijn tante heeft witte herders, en ik kan je zeggen dat het erg leuke honden zijn! Ze hebben een aantal jaar geleden eentje aangeschaft en hebben er ondertussen 4 :P ach, je weet hoe dat gaat haha.
Met hun teefje hebben ze vorig jaar een nestje gefokt en daar één pup van gehouden, waar ze ook mee willen gaan fokken. Ben vorig jaar wezen kijken bij de pupjes en was echt helemaal verliefd :+:
Dit is hun site, staat ook info op over het ras zelf en over de gezondheid etc. http://www.sjonah-mae.nl/index.html

chuzzle

Re: Wat is het verschil? Canadese Herder vs Zwitserse Herder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:58

haha, herkenbaar. Ik heb in 2007 mijn eerste witje gekocht in Oostenrijk. In 2009 een witje erbij, uit nederland. In 2011 een nestje, teefje aangehouden. In 2013 nestje, ook teefje aangehouden. In 2015 zal waarschijnlijk de teef uit 2011 voor het eerst gedekt worden, ben op zoek naar een geschikte partner. Tot nu toe zeg ik, daar houd ik zelf geen van, 5 honden is teveel. Mijn man is al bezig, met misschien toch wel..... Voor degene die het leuk vinden, mijn honden kun je terugvinden op www.cricketmountains.nl