Buren Gaan u echt te ver.help

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:43

love_western schreef:
Als er mensen last hebben van je katten, moet je ze binnen houden en eventueel afgesloten tuin.

+1 _/-\o_

En TS heb jij je pilletjes wel gepakt ? Weet je wel dat het mensen kan kwetsen met dat te zeggen over een trein !
Als je zo tegen je buren doet kan ik het wel geloven dat er problemen zijn

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:43

Brilletje schreef:
Even ter verdediging TS: Geloof dat het nu voor iedereen wel duidelijk is, dat dit niet het meest heldere verhaal is....dus misschien heeft het geen nut meer om dat te vermelden?

Ze kan de OP nog steeds aanpassen. ;)

DanaDeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:44

Geen touw aan vast te knopen. Waarom zouden de buren zeuren en eisen dat je je katten wegdoet als je ze binnen hebt? (neem ik aan vanwege kattenbak?) Wat de rest er mee te maken heb begrijp ik al helemaal niet.
Als ik jou was zou ik proberen me niet zo op te laten fokken, maar kijken hoe je dit kunt oplossen, met of zonder prof. hulp.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:47

Oke, ik snap t. Haal eerst even diep adem en doe rustig!
Ten eerste: Laat je buren banketstaaf, ze hebben je niks te maken en ze stalken je ook niet!
Maak de schutting dicht en laat ze lekker kijken naar buiten, er zijn nou eenmaal mensen die niks beters te doen hebben dan loeren en zeuren.
Ten tweede: Ga met iemand praten over je trauma's, want je komt niet heel gezond over zo! En val ook je buren daar niet mee lastig...

Sterkte! Hou je taai en geef de katten een knuffel van mij ;)
Toedels!

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:47

Loveskary schreef:
Door dat verleden volgde zelfmoord pogingen en kwam de politie altijd mee tot grote bek aan toe en geweld want is het zo als ze je bij zoiets uit je huis halen dan loop je een flink trauma op.
.

Ik weet niet hoe jij je dan gedragen hebt tegen over de politie. Maar normaal geven ze niet zomaar een grote bek, of gebruiken ze geweld.

Over je katten. Zorg er gewoon voor dat ze niet bij de buren kunnen komen.

Anoniem

Re: Buren Gaan u echt te ver.help

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:49

TS, in je openingspost staat onderaan dit:

Hou het alsjeblieft netjes want ben toch al over de zeik ik houd van die dieren.

Ik stel voor dat je je eigen raad opvolgt; hou het netjes. Je buren moet je nog een tijdje naast wonen en zo te lezen ben je geen makkelijke. Ieder verhaal heeft twee kanten, zo ook dit verhaal gok ik.

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:50

TS. een ander kan niet zomaar over jou dieren beslissen. Als jij ze goed verzorgd, gaat het hem echt niet zomaar lukken om jou katten weg te krijgen.

Even voor de duidelijkheid, een vraag die meerdere stellen: komen jou katten buiten?
Zo ja, misschien een optie om ze binnen te houden, zodat jou buren zeker geen last hebben van jou katten.

Als ze niet binnen kunnen blijven (6 lijkt me erg veel binnen + een hond) misschien dan toch wat katten naar stal brengen als de stal eigenaar het er mee eens is? Kunnen ze lekker vrij buiten rond lopen, lekker door het weiland rennen, zijn ze niemand tot last. Jij ziet ze toch nog iedere dag, en kan zo toch nog met ze kroelen en eventueel verzorgen. (eten geven, kammen, ontvlooien etc.)
Misschien brengt de zorg voor minder dieren thuis ook een beetje rust in je hoofd, en laat jij aan je buren zien dat je echt wel bereid bent om mee te denken en op zoek gaat naar oplossingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:50

Lieve TS,

ik stel voor dat je even kalmeert, even een fijne kop thee neemt, wat yoga gaat doen, en je even goed op je ademhaling concentreert, en dan weer je verhaal probeert te vertellen. Ik begrijp dat je ontzettend boos bent op de wereld om je heen, maar je verhaal is nu een grote scheldpartij, en dat is een beetje jammer.
Komma's en het gebruik van alinea's zullen verder je verhaal beter te lezen maken, vermoed ik. Verder is zo een seksistische uithaal naar je buurvrouw ook niet nodig, tenslotte zijn we de traditionele rollenverdeling al vrij lang voorbij.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-03-14 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:51

Euh... TS is er net zo moelijk met je te communiceren in het echie?

Dan krijg ik nog bijna de neiging om de buren te begrijpen... :=

caboclo

Re: Buren Gaan u echt te ver.help

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:55

ik snap er ook weinig van
maar als jij jou katten lekker binnen houd hebben de buren er ook geen last van..
je zegt dat t binnen katten zijn dus dat is niet zo lastig lijkt me.

je kan even goeds ook rustig eventueel met iemand er bij met elkaar gaan praten..
daar bereik je meer mee dan dit.!

succes

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:55

nu ja, ik wacht wel even een post af van een rustige ts.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:08

Moderatoropmerking:
In overleg met ts is besloten dit topic gesloten te houden.