Katten binnen of buiten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Katten binnen houden of buiten

Binnen
157 (51%)
Buiten
148 (48%)

Totaal aantal stemmen: 305

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:33

love_western schreef:
Ik vind het altijd wel grappig om te lezen van mijn kat is geen jager, mijn kat schijt niet andermans tuinen. Maar hoe weten jullie dat zo goed?

Mijn moeder houdt helaas haar katten wel buiten. Kan er niks aan veranderen. Maar ik kan nu niet met overtuiging zeggen dat die katten geen jagers zijn. Of alles netjes bij mijn moeder op de kattenbak doen.

Omdat mijn kat alleen buiten komt als ik in de buurt ben. En de kattenbak verschoon ik dagelijks :P .
Heus, ze is die echt die uitzondering :)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:34

Mijn kat blijft binnen. Heb een Ragdoll x Pers met een typisch Ragdoll karakter. Ze is zo aanhankelijk dat ze met iedereen mee zou lopen + ben bang dat ze meegenomen wordt. Ook is ze bij haar vorige baasje nooit buiten geweest, ze kent verkeer etc. helemaal niet.

Wel mag ze als het weer wat beter wordt op mijn (afgezette) balkons.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:34

love_western schreef:
fransje23 schreef:

Ja ik weet precies hoe groot het territorium van mijn kat is :j Tot het einde van de straat en tot het water.
Katten, zeker in katrijke buurten, hebben ene redelijk vast territorium en ook veelal een vast routine.
Meeste katten komen dan ook geen kilometers ver in bewoond en katrijk gebied.
Die leuke docu: the secret life o the cat van de BBC geeft daar ook een mooi beeld van.

Wat raar dat het hier wel gebeurd :+ En er lopen hier helaas veel katten buiten.

Ik zeg ook de meeste :)
Zullen vast wel een uitzondering tusen zitten.
Kat van mijn buurjongen heeft een territorium van nog geen 150 meter rondom huis. Mijne haalt de 800 meter tot het einde van de straat.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:37

binnen, ik heb genoeg dode katten hier voor de deur zien liggen.. dus nee dank je.

(aangevallen door honden of aangereden)

ik heb wel bijna alle kamers overloop en trappen altijd voor ze beschikbaar, 5 krabpalen waarvan 2 tot plafon.. ik woon alleen dus het is deels een katteninrichting.. :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:37

Ik woon in het bos, de buurman zijn vorige vrouw had 4 katten en die liepen altijd bij ons in de tuin. (Andere kant van de weg en vrijstaand beide)
we hebben een hek om de tuin, maar toch liepen ze er. Maar mij hoor je er niet over want ik gun die kat zijn vrijheid.

Moet die hork wel zijn mond houden als mijn hond bij hem in de tuin loopt, want hij denkt dat hij dan te recht heeft om honden te schoppen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:40

Katten kunnen/ mogen gewoon buiten net als honden MAAR wel in eigen tuin. Wil je de investering om. 'm bij je te houden niet doen, moet je geen kat nemen of 'm binnen houden.

Anoniem

Re: Katten binnen of buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:42

Onder binnen houden, versta ik ook dat ze buiten komen in een afgesloten ruimte.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:42

In de zomer het gejank van die katten aan horen de hele nacht terwijl je moet gaan werken fijn hoor.
Mijn pupje de eerste keer in de tuin word direct aangevallen door een kat, wel fijn in je eigen tuin ! Sinds deze voorvallen ligt de airsoft toch klaar! Niet om te raken maar om ze weg te jagen !

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:44

love_western schreef:
Dus daarom moeten we de katten maar gewoon buiten op straat laten lopen? Zodat ze vijvers leeg vissen, vogeltjes vangen. Schijten in tuinen?

Ik laat mijn hond uit zodat hij zijn energie kwijt kan. Net zoals ik elke dag een uur flink met de katten in huis speel.

Als je mijn eerste bericht van het topic terug leest dan weet je hoe ik er over denk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:45

Aryana schreef:
love_western schreef:
Dus daarom moeten we de katten maar gewoon buiten op straat laten lopen? Zodat ze vijvers leeg vissen, vogeltjes vangen. Schijten in tuinen?

Ik laat mijn hond uit zodat hij zijn energie kwijt kan. Net zoals ik elke dag een uur flink met de katten in huis speel.

Als je mijn eerste bericht van het topic terug leest dan weet je hoe ik er over denk.

Ja dat je het beide waar vind en dat het misschien beter is om geen katten te houden.

Later zeg je dat je vind dat katten ook recht hebben om een frisse neus te halen.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:46

Ayasha schreef:
Katten kunnen/ mogen gewoon buiten net als honden MAAR wel in eigen tuin. Wil je de investering om. 'm bij je te houden niet doen, moet je geen kat nemen of 'm binnen houden.

Dit vind ik wel wat kort door de bocht.

Toen ik mijn kat in huis nam hoopte ik ook dat ze binnen kon blijven en daarmee gelukkig zou zijn. Helaas liep dat anders en sloopte ze heel de inboedel.. Tot ze snachts naar buiten ging en daar lekker in bomen kon klauteren. Ik laat mijn kat dus ook 's nachts buiten en daar is ze veel vrolijker en liever onder.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:48

Er staat toch dat je hem in de tuin kan houden? Is ook buiten. Zet je de tuin af, kan die buiten op eigen terrein

MarlindeRooz

Re: Katten binnen of buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:51

Maar uiteindelijk nemen mensen katten voor zichzelf. ;)

Wij wilden ook pas een hond als we vrij woonden, we hebben nu 2000m2 tuin met veeeel bos en gras zodat de hond met mooi weer buiten kan zijn. (dat ze dat niet wil is dan jammer. :') )

Als je niet in de middle of nowhere woont dan zou ik zelf mijn tuin katproof maken of anders geen kat nemen.

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:54

love_western schreef:
Ja dat je het beide waar vind en dat het misschien beter is om geen katten te houden.

Later zeg je dat je vind dat katten ook recht hebben om een frisse neus te halen.

Dat vind ik dus ook, maar dat heeft dus ook z'n keerzijde. Daarom vraag ik mij ook af of katten wel gehouden moeten worden.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 00:03

love_western schreef:
Boras schreef:
Mens en dier horen natuurlijk (letterlijk en figuurlijk) buiten te komen.
Helemaal een huisdier waarvan je zegt te houden.
Kan dat niet, dan moet je geen kat houden.
Dat een kat niet zou weten wat buiten is, vind ik een kulargument. Het dier zou genieten in zijn natuurlijke leefomgeving als hem dat niet vanaf het begin ontzegt was om welke reden dan ook.

Een paard hoort niet altijd binnen, een kat natuurlijk ook niet.
Kan dat niet, neem er dan geen.

Dus omdat iemand zijn katten graag los laat lopen. Moet ik mijn tuin er tegen beveiligen? Zodat ze niet aan mijn vissen komen en niet in mijn tuin schijten :+

Zal ik mijn hond dan eens in jou tuin laten schijten :D

Joh, lees eerst eens goed voordat je zo onnodig onvriendelijk en asociaal reageert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 00:04

Aryana schreef:
love_western schreef:

Dat vind ik dus ook, maar dat heeft dus ook z'n keerzijde. Daarom vraag ik mij ook af of katten wel gehouden moeten worden.

Waarom zouden katten niet binnen kunnen dan? Mijn katten hebben genoeg speelgoed en een krabpaal tot plafon. Speel veel met ze. Dus ze krijgen daarnaast ook nog eens veel aandacht van mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 00:05

Boras schreef:
love_western schreef:

Dus omdat iemand zijn katten graag los laat lopen. Moet ik mijn tuin er tegen beveiligen? Zodat ze niet aan mijn vissen komen en niet in mijn tuin schijten :+

Zal ik mijn hond dan eens in jou tuin laten schijten :D

Joh, lees eerst eens goed voordat je zo onnodig onvriendelijk en asociaal reageert.

Het is ook asociaal om je kat in andermans tuin te laten schijten :+

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 00:06

Hier ook. Daarnaast kunnen ze heerlijk naar buiten kijken, en als de temperaturen meezitten staat ook de balkondeur open (met hor).

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 00:08

Boras schreef:

Zeg je dat ook even tegen alle katteneigenaren waarvan de kat van voor hinder zorgt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 00:08

Maar goed kan iemand mij uitleggen waarom een kat wel het recht heeft om zo los te lopen op straat. Maar dat ik mijn hond wel achter het hek moet houden en 3 x daags uit moet laten. En dat de paarden verderop achter een draadje worden gehouden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 00:12

love_western schreef:
Maar goed kan iemand mij uitleggen waarom een kat wel het recht heeft om zo los te lopen op straat. Maar dat ik mijn hond wel achter het hek moet houden en 3 x daags uit moet laten. En dat de paarden verderop achter een draadje worden gehouden.

Omdat wij de baas zijn over paarden en honden maar katten zijn de baas over ons. :7

Dat is er gewoon ingeslopen, net als dat paarden in een stal horen (???) en dat konijnen alleen in een hij horen. Allemaal gewoonten en aannames.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 00:14

MarlindeRooz schreef:
love_western schreef:

Omdat wij de baas zijn over paarden en honden maar katten zijn de baas over ons.

Dat is er gewoon ingeslopen, net als dat paarden in een stal horen (???) en dat konijnen alleen in een hij horen. Allemaal gewoonten en aannames.

Sorry maar hier thuis zijn de katten niet de baas over ons. Ze weten heel goed wat wel mag en wat niet. Maar waarom worden de andere dieren dan wel beperkt in hun ruimte. Waarom kunnen we het dan niet ook niet met katten doen.

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 00:15

Onze 2 zijn bijna de hele dag buiten te vinden. Kunnen lekker door de weilanden en de natuur struinen. Bijna iedereen hier in de buurt heeft katten en ze lopen allemaal buiten. Muizen, konijnen en vogels worden af en aangesleept, niet zo leuk om te zien maar het is de natuur... Katten alleen maar binnen vind ik sneu en mocht ik ze niet naar buiten kunnen laten dan ook geen katten hier.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 00:25

kimz_angel schreef:
Boras schreef:

Zeg je dat ook even tegen alle katteneigenaren waarvan de kat van voor hinder zorgt :)

Uh? Deze begrijp ik niet. Wat heb ik met die mensen te maken?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 00:47

Ik vind dat katten buiten horen. Behalve als je een raskat hebt kan ik wel begrijpen dat het moeilijk is om deze buiten te laten. Ik heb zelf een raskat gehad die ook buiten kwam en heb een harde les geleerd doordat die kat na nog geen halfjaar gewoon zomaar meegenomen is door iemand.
Katten zijn nu eenmaal katten, tja, daar heb je weinig aan te zeggen. Ze leven nu eenmaal meer op zichzelf en zijn niet zo afhankelijk van mensen als andere dieren.
Als je je kat niet wilt uitlaten omdat je naast een drukke weg woont of geen ruzie met de buren wilt vind ik dat prima MITS je binnenshuis voor genoeg afleiding kan zorgen en de kat genoeg ruimte heeft, zo niet, had je maar geen kat moeten nemen, want een kat binnen houden die niet genoeg ruimte en/of afleiding heeft vind ik gewoon complete dierenmishandeling. Ik heb zelf vaak genoeg gezien wat het met een kat kan doen om binnen opgesloten te worden zonder de juiste manier van aanpak, en dan zijn mensen steeds verbaasd dat hun kat agressief is.
Wij wonen naast een drukke steenweg, maar we hebben geen buren, dus onze kat mag gewoon buiten. Ons huis is volledig omringd door velden, dus toilet genoeg voor onze kat. De drukke weg is een risico, maar dat wisten we op voorhand voordat we de kat namen, als katteneigenaar is de kans nu eenmaal groot dat je kat omver wordt gereden, dus dat houden we altijd in ons achterhoofd.
Wil je een kat maar heb je niet de middelen om deze binnen te houden? Neem dat verdomme ook geen kat, want daar komt sowieso niks goeds van. Mensen denken vaak niet verder na dan hun neus langs is bij de aanschaf van een dier.