Doorrijden na aanrijden kat??!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 10:58

Ik neem aan dat het de vos fataal werd, en niet vitaal :+

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:02

Heb het ook een keer zien gebeuren. Een kat kwam plots voor onze auto ingeschoten, wij konden nog remmen, maar de tegenligger niet meer. De kat is helemaal meegedraaid met het wiel, en is toen de oprit van een huis ingevlucht. We zijn gestopt om te kijken hoe het was, maar het dier was al aan het stuiptrekken.
Soms kan je een aanrijding gewoon niet vermijden. Moest ik ooit een dier aanrijden zou ik zeker stoppen als het mogelijk is, ik kan het zelf niet over mijn hzrt krijgen om door te rijden.
Laatst bijgewerkt door Snollygoster op 02-03-14 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:03

Heb niet alle reacties nog gelezen,
Maar ook ik heb 1 keer een kat doodgereden.
Op een 60km weg langs allerlei boerderijen richting het volgende dorp.
Nee ik reed niet te hard, maar de kat schoot achter de boom vandaan en sprong zo onder mijn voorwiel.
Er viel niet te remmen want de timing was bijzonder slecht. Donker, zwarte kat, blinde hoek door boom en waarschijnlijk lange aanloop van de kat vanaf het boeren erf..
Ben terug gereden om te kijken of hij ook echt dood was, en dat was gelukkig ook zo. Heb hem daarna naast de boom in het gras gelegd. Hij lag half in de berm en half op de weg.
Ik was vol over zn koppie gereden....

Had mij wel voorgenomen dat als hij nog zou leven dat ik zn nek zou omdraaien om hem pijn te besparen. Gelukkig niet meer nodig.

Het is altijd sneu als je een beest op de weg ziet liggen. Heb zelf ook 2 katten sinds een paar jaar, maar ze gaan echt niet door de voordeur naar buiten. Lekker in de tuin, steeg en verder mogen ze. Maar ik laat ze niet los tussen de drukke auto's en dergelijke.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:04

femo schreef:
@Ilaan, wat een rare eigenaren. sorry maar je wilt je kat toch wel begraven en niet laten verrotten langs de weg?

maar misschien is dat voor iedereen persoonlijk. :S

Mijn hond is 3 jaar geleden op de snelweg in almere doodgereden. (was mijn schuld, want een hond hoort natuurlijk niet op de snelweg) Ik had een husky, en die liep altijd los. alleen schoot er net voor haar neus, een vosje langs, hup de snelweg over. Mijn hond, waar ik zo van hield, lag 12 meter uit elkaar, met de darmen aan de ene kant, en de lever aan de andere kant. plus brokstukken van de idioot die haar heeft aangereden maar is doorgereden.

Politie wou niet komen.. tsjah, eerst wel, maar na 3 kwartier waren ze er nog niet. even gebeld, en ze vonden het niet meer nodig om te komen.

Ik kan er NIET bij dat je niet stopt ook al is het dier dood. (mits je niet kunt stoppen) maar alsnog bel je de dierenambu. Ik heb echt een trauma gehad. het doet echt heel erg veel met je.. nog steeds trouwens..

Je kan toch niet verwachten dat mensen met gevaar voor eigen leven stoppen op een snelweg voor jouw hond, die toch al dood is? Wat had die persoon moeten doen? Remmen? Op de snelweg? Waar minimaal 100 gereden wordt, remmen voor een hond? Weet je hoe gevaarlijk dat is?

Ik vind het heel erg voor je, maar die persoon treft absoluut geen blaam, het spijt me zeer.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:04

dees_daan schreef:
Ik neem aan dat het de vos fataal werd, en niet vitaal :+

Oh oeps :') dat bedoel ik haha!

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:08

_San87_ schreef:
femo schreef:
@Ilaan, wat een rare eigenaren. sorry maar je wilt je kat toch wel begraven en niet laten verrotten langs de weg?

maar misschien is dat voor iedereen persoonlijk. :S

Mijn hond is 3 jaar geleden op de snelweg in almere doodgereden. (was mijn schuld, want een hond hoort natuurlijk niet op de snelweg) Ik had een husky, en die liep altijd los. alleen schoot er net voor haar neus, een vosje langs, hup de snelweg over. Mijn hond, waar ik zo van hield, lag 12 meter uit elkaar, met de darmen aan de ene kant, en de lever aan de andere kant. plus brokstukken van de idioot die haar heeft aangereden maar is doorgereden.

Politie wou niet komen.. tsjah, eerst wel, maar na 3 kwartier waren ze er nog niet. even gebeld, en ze vonden het niet meer nodig om te komen.

Nee, dat remmen had niet gekund waarsch. stoppen wel. ze lag half op de vluchtstrook en het was een zeer brede vluchtstrook.

Ik kan er NIET bij dat je niet stopt ook al is het dier dood. (mits je niet kunt stoppen) maar alsnog bel je de dierenambu. Ik heb echt een trauma gehad. het doet echt heel erg veel met je.. nog steeds trouwens..

Je kan toch niet verwachten dat mensen met gevaar voor eigen leven stoppen op een snelweg voor jouw hond, die toch al dood is? Wat had die persoon moeten doen? Remmen? Op de snelweg? Waar minimaal 100 gereden wordt, remmen voor een hond? Weet je hoe gevaarlijk dat is?

Ik vind het heel erg voor je, maar die persoon treft absoluut geen blaam, het spijt me zeer.

Nee, dat remmen had niet gekund waarsch. stoppen wel. ze lag half op de vluchtstrook en het was een zeer brede vluchtstrook.
bovendien BEL je gewoon de Dieren ambu of iets dergelijke. of vind jij het normaal om niets te doen als je iets anrijd?

sorry, maar ik vind dit nogal scheef, ik zeg niet eens dat hij had kunnen remmen. ik zeg dat hij had kunnen bellen, of had kunnen stoppen. al helemaal als er onderdelen van je auto liggen.

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:09

Wij hebben ook eens een kitten van 5 weken aangereden/overgereden..
Lag waarscheinelijk op de auto band te slapen toen we weg reden.. beesje is waarscheinelijk te vroeg uit het nest gehaald of naar buiten gedaan.
Mijn vader is gelijk met hem naar de dierenarts gereden ookal was hij al opslag dood, dierenambulance heeft hem meegenomen hij had ook geen chip etc. Vader roept nog steeds dat als hij geleeft had of hadden kunnen redden hem hadden gehouden..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:10

Dus jij wil serieus dat iemand op een snelweg, waar je dus minstens 100km per uur rijdt en je mede weggebruikers ook, stopt voor een beest dat daar in de eerste plaats niet had moeten lopen? En dan is degene die door rijdt (en daarmee denkt aan zijn eigen leven en dat van de mensen die rond hem rijden) in de fout terwijl jij degene bent die de hond laat loslopen langs die weg?
Ik vind het eerder idioot om een hond, hoe goed afgericht ook, los te laten lopen langs een snelweg.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:11

nafnaf schreef:
Wij hebben ook eens een kitten van 5 weken aangereden/overgereden..
Lag waarscheinelijk op de auto band te slapen toen we weg reden.. beesje is waarscheinelijk te vroeg uit het nest gehaald of naar buiten gedaan.
Mijn vader is gelijk met hem naar de dierenarts gereden ookal was hij al opslag dood, dierenambulance heeft hem meegenomen hij had ook geen chip etc. Vader roept nog steeds dat als hij geleeft had of hadden kunnen redden hem hadden gehouden..

Ahh.. je kunt er gewoon niks aan doen! :(

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:12

Ayasha schreef:
Dus jij wil serieus dat iemand op een snelweg, waar je dus minstens 100km per uur rijdt en je mede weggebruikers ook, stopt voor een beest dat daar in de eerste plaats niet had moeten lopen? En dan is degene die door rijdt (en daarmee denkt aan zijn eigen leven en dat van de mensen die rond hem rijden) in de fout terwijl jij degene bent die de hond laat loslopen langs die weg?
Ik vind het eerder idioot om een hond, hoe goed afgericht ook, los te laten lopen langs een snelweg.

Jeetje, mensen. ga niet oordelen terwijl je niet weet hoe of wat. de hond was een behoorlijk eind weg van de snelweg. maar is de vos zo ver gevolgd dat ze toch de snelweg bereikte.

Walgelijk deze reactie's. en ja, je hoort te stoppen als je kunt. en dat kon bij deze.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:13

Nee dat hoor je niet, dat MAG je zelfs niet voor een beest.
De reacties zijn niet minder walgelijk als de jouwe waar je de bestuurder een idioot noemt. Ik zou me eerder diep schamen dat mijn hond door mijn onverantwoordelijkheid een ongeval had kunnen veroorzaken met mogelijk doden tot gevolg.

Ik begrijp dit soort topics nooit. Hoe mensen hun verantwoordelijkheid zo op een ander kunnen af schuiven.. (en dit laatste in het algemeen)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 02-03-14 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

femo

Re: Doorrijden na aanrijden kat??!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:14

Jawel, je MOET stoppen als je dat kan. je moet kijken of je het beest eerste hulp kunt verlenen. politie heeft dat bevestigt.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:14

Bij ons thuis was er een keer aangebeld.
Stond een vrouw bij de deur met een dode kat in een luier.
Ze had hem aangereden en vervolgens in een luier (die ze toevallig in haar auto had liggen) gelegd.
Ze belde bij ons aan om te vragen of hij van ons was, of dat wij hem herkenden.
Helaas was hij van ons, maar we waren zeker blij dat ze de moeite heeft gedaan om de eigenaren op te zoeken!
Toch fijn om te weten wat er gebeurt is en dat niet veel mensen hem dood hebben zien liggen.

Ook zelf een keer onderweg (op de fiets) naar school een dode kat zien liggen.
Hij leek op een kat van ons, maar aangezien ik aardig laat was, snel doorgefietst.
Wel direct mijn moeder gebeld en die heeft hem direct opgehaald en vervolgens begraven.
Wel een beetje banketstaaf dat ik die kat smiddags ineens zag lopen...
Mijn moeder heeft dus een wildvreemde kat lopen begraven :o

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:15

Gaan we daar serieus een discussie op voeren? Het is al erg genoeg dat zoiets gebeurd is. Nee, je kan het niet meer terug draaien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:16

femo schreef:
Jawel, je MOET stoppen als je dat kan. je moet kijken of je het beest eerste hulp kunt verlenen. politie heeft dat bevestigt.

Hoe ver zat je van de snelweg als je het hebt kunnen zien gebeuren (gezien een hond beduidend veel sneller is dan een mens zeker in achtervolging)...
Er zitten haken en ogen aan jouw verhaal. Jammer voor de hond, ik hoop voor het dier dat ie op slag dood was (en dat vermoed ik ook wel aan die snelheden.)

SecretLIN

levensgevaarlijk stoppen op de snelweg.. iets wat je leert bij je autorijlessen lijkt me!

Als ik kan stop ik zeker en hou vaak ook rekening mee dat er dieren kunnen oversteken

Legoblokje

Ekeif96 schreef:
Ook zelf een keer onderweg (op de fiets) naar school een dode kat zien liggen.
Hij leek op een kat van ons, maar aangezien ik aardig laat was, snel doorgefietst.
Wel direct mijn moeder gebeld en die heeft hem direct opgehaald en vervolgens begraven.
Wel een beetje banketstaaf dat ik die kat smiddags ineens zag lopen...
Mijn moeder heeft dus een wildvreemde kat lopen begraven :o

Sorry ekeif, vooral het laatste zinnetje moest ik toch echt even om lachen :')

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:18

SecretLIN schreef:
levensgevaarlijk stoppen op de snelweg.. iets wat je leert bij je autorijlessen lijkt me!

Als ik kan stop ik zeker en hou vaak ook rekening mee dat er dieren kunnen oversteken

je stopt gelukkig ook nooit op de snelweg, maar op de vluchtstrook ;)

Ayasha
Blogger

SecretLIN schreef:

Ik heb even de wet opgezocht; In Nederland mag je enkel stoppen voor een groot dier (een grote hond, paard, hert) indien je eigen leven in gevaar is óf wanneer je veilig kan stoppen.

femo: houd je PB's aub bij je. :) als je wat te zeggen hebt doe je dat maar hier, niet via PB (of fatsoenlijk, dan kan er wel gepb't worden)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 02-03-14 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

femo

Ayasha schreef:
femo schreef:

Hoe ver zat je van de snelweg als je het hebt kunnen zien gebeuren (gezien een hond beduidend veel sneller is dan een mens zeker in achtervolging)...
Er zitten haken en ogen aan jouw verhaal. Jammer voor de hond, ik hoop voor het dier dat ie op slag dood was (en dat vermoed ik ook wel aan die snelheden.)

omg! serieus?! ik HEB het NIET zien gebeuren. je moet niet oordelen, joh.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:19

femo schreef:
_San87_ schreef:

bovendien BEL je gewoon de Dieren ambu of iets dergelijke. of vind jij het normaal om niets te doen als je iets anrijd?

sorry, maar ik vind dit nogal scheef, ik zeg niet eens dat hij had kunnen remmen. ik zeg dat hij had kunnen bellen, of had kunnen stoppen. al helemaal als er onderdelen van je auto liggen.

Je mag niet stoppen op de vluchtstrook voor een dier dat dood is. Sowieso is stoppen op de vluchtstrook gevaarlijk en doe je dat dus alleen in geval van nood. Een dier dat dood is, is geen geval van nood.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:19

Ayasha schreef:
Nee dat hoor je niet, dat MAG je zelfs niet voor een beest.
De reacties zijn niet minder walgelijk als de jouwe waar je de bestuurder een idioot noemt. Ik zou me eerder diep schamen dat mijn hond door mijn onverantwoordelijkheid een ongeval had kunnen veroorzaken met mogelijk doden tot gevolg.

Ik begrijp dit soort topics nooit. Hoe mensen hun verantwoordelijkheid zo op een ander kunnen af schuiven.. (en dit laatste in het algemeen)

Misschien moet je niet zo hard roepen en oordelen want ongelukken gebeuren in het leven als buitenstaander is het makkelijker oordelen.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:20

Ok, dan heeft de politie vast en zeker gelogen! anyway, ik heb geen zin om hier over een discussie te voeren. ik wou het gewoon delen, omdat ik het in dit topic vond passen. maar ik krijg alleen maar gezeik van jullie, en het doet me teveel pijn om me te gaan verdedigen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:21

Dan weet je dus ook niet of ie veilig kon stoppen. En voor de Nederlandse wet (ja de nederlandse) is dat wel een voorwaarde. :) Veilig kunnen stoppen of doorrijden moet het eigen leven in gevaar brengen.. :)
De wetten voor dieren zijn anders dan die voor mensen. :) Vreemd dat de politie jou anders verteld. :)

fransje: tuurlijk gebeuren ongelukken, maar dan moet je een ander daar toch niet de schuld van geven? Tuurlijk is het triest en heeft geen van de partijen dit gewilt. Maar ook de bestuurder van de auto niet. Die man/vrouw is misschien ook huilend thuis gekomen omwille van hetgeen dat gebeurt is. :) Ik weet dat ik van slag zou zijn als me zo iets zou overkomen. :)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:22

femo schreef:
SecretLIN schreef:

je stopt gelukkig ook nooit op de snelweg, maar op de vluchtstrook ;)

goh neem aan dat mensen wel snappen wat ik bedoel