Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

femo schreef:@Ilaan, wat een rare eigenaren. sorry maar je wilt je kat toch wel begraven en niet laten verrotten langs de weg?
maar misschien is dat voor iedereen persoonlijk. :S
Mijn hond is 3 jaar geleden op de snelweg in almere doodgereden. (was mijn schuld, want een hond hoort natuurlijk niet op de snelweg) Ik had een husky, en die liep altijd los. alleen schoot er net voor haar neus, een vosje langs, hup de snelweg over. Mijn hond, waar ik zo van hield, lag 12 meter uit elkaar, met de darmen aan de ene kant, en de lever aan de andere kant. plus brokstukken van de idioot die haar heeft aangereden maar is doorgereden.
Politie wou niet komen.. tsjah, eerst wel, maar na 3 kwartier waren ze er nog niet. even gebeld, en ze vonden het niet meer nodig om te komen.
Ik kan er NIET bij dat je niet stopt ook al is het dier dood. (mits je niet kunt stoppen) maar alsnog bel je de dierenambu. Ik heb echt een trauma gehad. het doet echt heel erg veel met je.. nog steeds trouwens..
_San87_ schreef:femo schreef:@Ilaan, wat een rare eigenaren. sorry maar je wilt je kat toch wel begraven en niet laten verrotten langs de weg?
maar misschien is dat voor iedereen persoonlijk. :S
Mijn hond is 3 jaar geleden op de snelweg in almere doodgereden. (was mijn schuld, want een hond hoort natuurlijk niet op de snelweg) Ik had een husky, en die liep altijd los. alleen schoot er net voor haar neus, een vosje langs, hup de snelweg over. Mijn hond, waar ik zo van hield, lag 12 meter uit elkaar, met de darmen aan de ene kant, en de lever aan de andere kant. plus brokstukken van de idioot die haar heeft aangereden maar is doorgereden.
Politie wou niet komen.. tsjah, eerst wel, maar na 3 kwartier waren ze er nog niet. even gebeld, en ze vonden het niet meer nodig om te komen.
Nee, dat remmen had niet gekund waarsch. stoppen wel. ze lag half op de vluchtstrook en het was een zeer brede vluchtstrook.
Ik kan er NIET bij dat je niet stopt ook al is het dier dood. (mits je niet kunt stoppen) maar alsnog bel je de dierenambu. Ik heb echt een trauma gehad. het doet echt heel erg veel met je.. nog steeds trouwens..
Je kan toch niet verwachten dat mensen met gevaar voor eigen leven stoppen op een snelweg voor jouw hond, die toch al dood is? Wat had die persoon moeten doen? Remmen? Op de snelweg? Waar minimaal 100 gereden wordt, remmen voor een hond? Weet je hoe gevaarlijk dat is?
Ik vind het heel erg voor je, maar die persoon treft absoluut geen blaam, het spijt me zeer.
nafnaf schreef:Wij hebben ook eens een kitten van 5 weken aangereden/overgereden..
Lag waarscheinelijk op de auto band te slapen toen we weg reden.. beesje is waarscheinelijk te vroeg uit het nest gehaald of naar buiten gedaan.
Mijn vader is gelijk met hem naar de dierenarts gereden ookal was hij al opslag dood, dierenambulance heeft hem meegenomen hij had ook geen chip etc. Vader roept nog steeds dat als hij geleeft had of hadden kunnen redden hem hadden gehouden..
Ayasha schreef:Dus jij wil serieus dat iemand op een snelweg, waar je dus minstens 100km per uur rijdt en je mede weggebruikers ook, stopt voor een beest dat daar in de eerste plaats niet had moeten lopen? En dan is degene die door rijdt (en daarmee denkt aan zijn eigen leven en dat van de mensen die rond hem rijden) in de fout terwijl jij degene bent die de hond laat loslopen langs die weg?
Ik vind het eerder idioot om een hond, hoe goed afgericht ook, los te laten lopen langs een snelweg.
femo schreef:Jawel, je MOET stoppen als je dat kan. je moet kijken of je het beest eerste hulp kunt verlenen. politie heeft dat bevestigt.
Ekeif96 schreef:Ook zelf een keer onderweg (op de fiets) naar school een dode kat zien liggen.
Hij leek op een kat van ons, maar aangezien ik aardig laat was, snel doorgefietst.
Wel direct mijn moeder gebeld en die heeft hem direct opgehaald en vervolgens begraven.
Wel een beetje banketstaaf dat ik die kat smiddags ineens zag lopen...
Mijn moeder heeft dus een wildvreemde kat lopen begraven
SecretLIN schreef:levensgevaarlijk stoppen op de snelweg.. iets wat je leert bij je autorijlessen lijkt me!
Als ik kan stop ik zeker en hou vaak ook rekening mee dat er dieren kunnen oversteken
als je wat te zeggen hebt doe je dat maar hier, niet via PB (of fatsoenlijk, dan kan er wel gepb't worden) Ayasha schreef:femo schreef:Jawel, je MOET stoppen als je dat kan. je moet kijken of je het beest eerste hulp kunt verlenen. politie heeft dat bevestigt.
Hoe ver zat je van de snelweg als je het hebt kunnen zien gebeuren (gezien een hond beduidend veel sneller is dan een mens zeker in achtervolging)...
Er zitten haken en ogen aan jouw verhaal. Jammer voor de hond, ik hoop voor het dier dat ie op slag dood was (en dat vermoed ik ook wel aan die snelheden.)
femo schreef:_San87_ schreef:
Je kan toch niet verwachten dat mensen met gevaar voor eigen leven stoppen op een snelweg voor jouw hond, die toch al dood is? Wat had die persoon moeten doen? Remmen? Op de snelweg? Waar minimaal 100 gereden wordt, remmen voor een hond? Weet je hoe gevaarlijk dat is?
Ik vind het heel erg voor je, maar die persoon treft absoluut geen blaam, het spijt me zeer.
Nee, dat remmen had niet gekund waarsch. stoppen wel. ze lag half op de vluchtstrook en het was een zeer brede vluchtstrook.
bovendien BEL je gewoon de Dieren ambu of iets dergelijke. of vind jij het normaal om niets te doen als je iets anrijd?
sorry, maar ik vind dit nogal scheef, ik zeg niet eens dat hij had kunnen remmen. ik zeg dat hij had kunnen bellen, of had kunnen stoppen. al helemaal als er onderdelen van je auto liggen.
Ayasha schreef:Nee dat hoor je niet, dat MAG je zelfs niet voor een beest.
De reacties zijn niet minder walgelijk als de jouwe waar je de bestuurder een idioot noemt. Ik zou me eerder diep schamen dat mijn hond door mijn onverantwoordelijkheid een ongeval had kunnen veroorzaken met mogelijk doden tot gevolg.
Ik begrijp dit soort topics nooit. Hoe mensen hun verantwoordelijkheid zo op een ander kunnen af schuiven.. (en dit laatste in het algemeen)
Veilig kunnen stoppen of doorrijden moet het eigen leven in gevaar brengen..
Vreemd dat de politie jou anders verteld. 
Ik weet dat ik van slag zou zijn als me zo iets zou overkomen.
femo schreef:SecretLIN schreef:levensgevaarlijk stoppen op de snelweg.. iets wat je leert bij je autorijlessen lijkt me!
Als ik kan stop ik zeker en hou vaak ook rekening mee dat er dieren kunnen oversteken
je stopt gelukkig ook nooit op de snelweg, maar op de vluchtstrook