Kiki is gedekt, vol verwachting.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:56

spicegirl schreef:
waarop dan getest ?
mss testresultaat inscannen ? kunnen we meekijken..

Why??

Dit gaat wel heul erg ver zeg...

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:57

Kipje39 schreef:
spicegirl schreef:
waarop dan getest ?

Why??

Is al gezegd ;)

vuurneon

Re: Kiki is gedekt, vol verwachting.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:58

Wanneer kan er worden bevestigd of gecontroleerd dat de dekking succesvol is?

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:00

Kipje39 schreef:
spicegirl schreef:
waarop dan getest ?

Why??

Is al gezegd ;)[/quote]

Sorry, niet het hele topic gelezen.
Wilde ook niet reageren totdat ik die vraag zag ;)

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 15:01

vuurneon schreef:
Wanneer kan er worden bevestigd of gecontroleerd dat de dekking succesvol is?

Na een maand ongeveer :)

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:02

Tsja, niet de beste keuze, zou ook niet mijn keus zijn. Maar ik blijf volgen omdat ik toch benieuwd ben wat eruit gaat komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:03

Wat ik me afvraag TS, even uit pure interesse want ik heb geen verstand van fokken.
Je zegt dat je 3 hondjes bent verloren afgelopen jaar en dat je niet kan wachten op nieuwe, maar ondertussen wordt er wel aan alle kanten aangegeven dat dit qua kruising een risico is. Dan loop je dus het risico op weer vroegtijdig hondjes kwijtraken. Waarom kies je dan toch om dit te doen?

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 15:09

Er staat nergens dat ik niet kan wachten?
Had Kiki ook eerder kunnen laten dekken als het daarom te doen was.
En waarom zou ik vroegtijdig mijn hondjes verliezen?
Ik heb een gezonde kruising hier niks mis mee.
En hondjes overlijden ook van ouderdom he.
En ja had ook een hondje (met stamboom) die ziek was, die wij hebben moeten laten gaan.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:17

Hoe ging de dekking eigenlijk? Hoe lang stonden ze gekoppeld?
Breng je je teef nog een keer naar de reu? Of laat je het bij één dekking? (Als ik een topic volg ben ik ook direct heel nieuwsgierig natuurlijk :D ).

(Tip: Beperk het aantal dekkingen tot twee, met hooguit één dag tussen die twee paringen. Anders kan de teef op verschillende tijdstippen bevrucht worden en krijgt zij pups van te verschillende leeftijd, waardoor sommige pups te lang of te kort gedragen worden).

ironic__ schreef:
Hoop dan ook op een teefje, omdat mijn reu absoluut niet met een reu samen kan, ondanks dat hij gecastreerd is.
Zou je hier nog verder op in willen gaan?
Een drachtige teef stijgt namelijk in rangorde en zal daarom dominanter worden. Iets wat niet elke andere hond tolereert. En een reu die niet met andere reuen kan klinkt daarom niet echt als een goede situatie i.c.m. een drachtige teef..
Laatst bijgewerkt door Sabini op 27-02-14 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:20

Na mijn ervaring met mijn hond wil ik gewoon niet meer denken aan pups en evt misvormingen... Mijn hond was een mechelaar x mechelaar, kwamen er 2 misvormde pups uit... De bevalling kwam niet op gang, pups daalden niet in, hond verloor vuil groen slijm...
Bah, nooit mer pups voor mij of mijn hond !

Wat ik hier nu mee wil zeggen is dat het ALTIJD mis kan gaan... Iedereen die hier zegt dat deze 'kruising' gezondheidsproblemen met zich meebrengt, daar kan ik inkomen. Maar mijn hond is gedakt (per ongeluk) door een andere mechelaar en dit ging ook mis...
Fokken geeft altijd risico's of je het nu wil of niet.

TS, ik ga je topic volgen, want ik ben zeker en vast benieuwd naar de pups :j Hoop voor jou dat je niet de helft moet meemaken van wat ik heb meegemaakt met mijn hond ! Laten we duimen voor een gezond klein nestje +:)+

Vind jou naakthondje trouwens wel een knappe dame hoor :j
Ikzelf ben eerder een herder-type en naakthonden veroveren mijn hart dan ook niet meteen, maar die van jou ziet er een zeer verzorgde meid uit. Ben er zeker van dat ze een goed leven leidt bij jou :D

En wat betreft iedereen die zeurt over testresultaten, stamboompapieren ed... Jeetje zeg, ik zou ook de stamboom van mijn hond niet online zetten :+ Eerst en vooral omdat het dus openbaar is en ten slotte omdat er nogal gedwongen wordt om de testresultaten mee te delen en verantwoording af te leggen. Door dat 'dwingende' en 'opdringerige' zou ik sowieso al niks meer posten :+

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 15:23

Mijn reu is te laat gecastreerd en wil Kiki graag dekken, hij doet pogingen op haar hoofd overal maar verder niks, hij kan ook niks klaar maken. Maar die 2 zijn de beste maatjes en ik ken hem door en door daar maak ik mij geen zorgen over.
Kiki gaat overdag overal mee naar toe dus alleen met hem is ze eigenlijk nooit.
Ze gaat morgen nog een keer terug naar de dekreu.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:24

Sabini schreef:
Een drachtige teef stijgt namelijk in rangorde en zal daarom dominanter worden. Iets wat niet elke andere hond tolereert. En een reu die niet met andere reuen kan klinkt daarom niet echt als een goede situatie i.c.m. een drachtige teef..

dit kan ik wel volledig beamen !
Mijn hond heb ik sinds eind december 2013. Ze zou zogezegd goed met honden overweg kunnen, maar toen ze hier kwam beet ze letterlijk hard van zich af. Haar recht, snauwen en zelfs echt aanvallen. Mevrouwtje Mechelaar was een heel gedoe met andere honden :=
Het was geen probleem zolang ze haar met rust lieten, maar vanaf dat ze snuffelden, konden ze een duidelijke snauw verwachten :j

In het begin erg veel moeite mee gehad en zelfs wat spijt van het nemen van de hond, want ze was toch best agressief naar andere honden toe...
Achteraf bleek ze dus drachtig te zijn... Dat verklaart haar gedrag natuurlijk wel :o

Ze is nu de pups kwijt, geen last meer van hormonen en is een speelse dame geworden naar andere honden toe :j (likt aan de lippen, gaan zelf gaan ruiken en lokt speelgedrag uit)

Hele verandering in gedrag na de dracht en voor mij ook meteen een hele opluchting :Y)

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:30

Ik hoop dat er gezonde pups uit komen , maar eerst maar eens afwachten of ze echt zwanger zal zijn.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:35

Jullie gaan weer heel erg ver, de ts vragen om de gezondheidsresultaten in te scannen? 8)7
De pups zitten er waarschijnlijk dus al, er was genoeg advies gegeven in het vorige topic, en ze heeft toch besloten om ermee door te gaan. Het zou ook absoluut mijn keuze niet zijn, ik hoop in ieder geval voor ts dat er gezonde pups uitkomen en dat ze leuke pups kan aanhouden!

(het is trouwens niet omdat beide ouders gezond zijn verklaard dat de pups dit ook zijn, omdat ze qua ras zo verschillen (maar ookal zouden ze van hetzelfde ras zijn dit is natuurlijk nooit 100% garantie op gezonde pups))

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:47

Oef ik hoop dat daar leuke pups uit gaan komen...

Heb je ook betere fotos van aanstaande moeder?
Wel vreemd dat er van de reu geen betere foto's zijn terwijl je zegt dat de eigenaar hiervan al ruim 20 jaar fokt dan zorg je op zijn minst toch ook voor mooie foto's van je trotsen die je hebt lopen om aan anderen te kunnen laten zien.
Had persoonlijk nooit deze keuze gemaakt ik had het in jou teefje binnen het eigen ras gezocht maargoed nu moet ze nog dragend zijn, ben dan wel heel benieuwd wat hieruit gaat komen want met de voorstelling die ik er nu van heb zie ik t niet zo heel positief.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:54

een echte fokker doet niet mee met dit soort kruizingen dus neem aan dat de vader niet van een fokker is.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:08

Sabini schreef:

Een drachtige teef stijgt namelijk in rangorde en zal daarom dominanter worden. Iets wat niet elke andere hond tolereert. En een reu die niet met andere reuen kan klinkt daarom niet echt als een goede situatie i.c.m. een drachtige teef..[/quote]

Dat hoeft lang altijd niet zo te zijn, over het algemeen zijn reuen heel tolerant naar teefjes, ook als ze drachtig is.
Wij hebben een behoorlijk dominante reu, die inderdaad niet goed met andere reuen overweg kan, maar de teven geven echt nooit problemen, ook niet als ze drachtig zijn.
TS, wat dapper dat je, na je vorige topic, dit topic opent :D .

Edit: quote verkloot, sorry.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:19

Ben benieuwd wat eruit komt.

Los van de kruising vraag ik me af waarom je voor deze chi hebt gekozen? Hoewel ik sommige chi's echt heel leuk vind, vind ik deze helemaal niks. En waarom heb je besloten om voor een chi te gaan en niet een ander naakthondje of bijvoorbeeld een vlinderhondje om maar iets te noemen? Niet als aanval bedoeld maar vooral nieuwschierig.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 16:39

Bren79 schreef:
Oef ik hoop dat daar leuke pups uit gaan komen...

Heb je ook betere fotos van aanstaande moeder?
Wel vreemd dat er van de reu geen betere foto's zijn terwijl je zegt dat de eigenaar hiervan al ruim 20 jaar fokt dan zorg je op zijn minst toch ook voor mooie foto's van je trotsen die je hebt lopen om aan anderen te kunnen laten zien.
Had persoonlijk nooit deze keuze gemaakt ik had het in jou teefje binnen het eigen ras gezocht maargoed nu moet ze nog dragend zijn, ben dan wel heel benieuwd wat hieruit gaat komen want met de voorstelling die ik er nu van heb zie ik t niet zo heel positief.

20 jaar fokt?????
Waar haal je dat vandaan?

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 16:42

Diablo schreef:
Sabini schreef:

Dat hoeft lang altijd niet zo te zijn, over het algemeen zijn reuen heel tolerant naar teefjes, ook als ze drachtig is.
Wij hebben een behoorlijk dominante reu, die inderdaad niet goed met andere reuen overweg kan, maar de teven geven echt nooit problemen, ook niet als ze drachtig zijn.
TS, wat dapper dat je, na je vorige topic, dit topic opent :D .

Edit: quote verkloot, sorry.[/quote]
Ik verwacht ook helemaal geen problemen tussen hem en haar, ze gaan juist heel goed samen, en ze is altijd met ons mee als wij weg zijn.
Dapper? Ik blijf bij mijzelf en ga niet op al die sensatie in :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:45

Sorry maar volgens mij is een dit een volgtopic. En geen topic om discussie te voeren over de keuze van de ouder honden. Mag TS altijd nog zelf bepalen, lijkt mij.

Er is een centraal topic om jullie discussie verder te voeren:
[BB] [Centraal]Discussietopic over fokken van huisdieren

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 16:48

love_western schreef:
Sorry maar volgens mij is een dit een volgtopic. En geen topic om discussie te voeren over de keuze van de ouder honden. Mag TS altijd nog zelf bepalen, lijkt mij.

Er is een centraal topic om jullie discussie verder te voeren:
[BB] [Centraal]Discussietopic over fokken van huisdieren

+:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:54

Nou ja ik vind het nogal naief van TS om ten eerste na meerdere negatieve aanbevelingen over deze kruising de goede tips te negeren en het alsnog te doen en ten tweede naief omdat je weet dat je negatieve reacties kunt verwachten, dan een topic opent maar niet blij bent met de negatieve reacties. Ik hoop voor de hondjes dat het goed gaat komen, maar gosh wat ben je naief.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:05

Meerdere negatieve aanbevelingen van paardenmensen... Ik vraag me af hoeveel mensen die hier iets van zeggen daadwerkelijk bezig zijn met het fokken van honden, hobbymatig of professioneel.

Nogmaals, mijn keuze zou het ook niet zijn, maar om nu te zeggen dat het raar is dat ts niet luistert naar een hoop paardenmensen (ondanks dat ze advies vroeg in de eerste plaats).

Heb trouwens een voorbeeld van deze rassencombi gevonden:
Afbeelding

Er is zelfs een naam voor deze kruising: de Chi-Chi
http://www.dogbreedinfo.com/c/chichi.htm

Maar deze is helaas ook een voorbeeld:
Afbeelding ;(

Ik zou de kans niet willen nemen dat de pups er zouden uitzien als de laatste, maar nogmaals, dat is persoonlijke keuze. Hopelijk vind je goede eigenaars voor de pups, hoe ze er ook mogen uitzien!

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:06

Is dit naïviteit ??
Ik persoonlijk vind dit niet zozeer naïef... TS kent haar hond het beste, heeft voldoende opzoekwerk gedaan naar haar zeggen en ze heeft zich ook ingelezen en geïnformeerd bij (verschillende) fokkers.
Het is niet omdat ze de 'raad' van bokkers niet opvolgt, dat ze daarom naïef is ;)

En ze zegt ook niet dat ze geen negatieve reacties wil, ze heeft gewoon wijselijk besloten om er niet op in te gaan omdat dit toch nergens toe leidt. Ik vind dit eerder verstandig dan naïef :)

Advies geven is één ding, je mening geven kan ook uiteraard. Maar moet je daarom verwachten dat iedereen zomaar die raad opvolgt als die persoon in zijn thuissituatie en omgeving zich voldoende heeft geïnformeerd ? :)