ongelukje met hondje en labrador pup..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 10:03

MyWishMax schreef:
Dat is dus wat ik bedoel love_western. Jij hebt er op gelet, maar veel doen dat niet. Of je hebt zoals Noa_M mensen die het niet erg vinden als pup. Ik ben gevaarlijker als mijn hond in zulke situaties :') Als ik zeg dat iets niet mag, dan mag het niet.

Qua baasgerichter, een labrador kan net zo baasgericht zijn. Als ik bij mijn GT kijk zijn haar labradors net herders, die ze ook heeft. (okee, jachtlijn labrador en werklijn herder)

Ho, ik zeg niet dat ik het niet erg vind omdat ze pup is! Dat is juist meestal de instelling van andere mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 10:03

Oh ze mogen gerust mijn hond aanhalen. Maar als ik wandel, wil ik niet telkens stil staan omdat mensen mijn hond willen aanhalen. Het is mijn hond, laten ze zelf een aanschaffen.

En de meeste halen ook nog eens aan zonder te vragen. Dan vind ik het helemaal niet erg als mijn lab tegen ze op springt met zijn modder poten.

Bij mij op de honden school hebben ze ook moeite met labradors. Dus na deze cursus stop ik ook. Maar ze kunnen helaas niet zeggen dat die van mij moeilijk te trainen is. Want alle commando's doet hij ook gewoon goed. Behalve de commando's die ik niet zo belangrijk vind. Maar hij is wel een van de beste van de groep. Zolang hij zich niet verveelt.

Volgend jaar komt hier ook een mechelaar. En dan weet ik zeker dat ik niet gestoord word met wandelen. Aangezien we zondag ook wandelen met mijn moeders vriend en die heeft ook een mechelaar. Maar meeste mensen gaan spontaan de andere kant op als ze haar zien.

Noa_M

Re: ongelukje met hondje en labrador pup..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 10:05

Ik wil gewoon nu nog niet dat ze haar aaien met wandelen. Juist omdat ik die controle nog niet goed heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 10:16

MyWishMax schreef:
Dat is dus wat ik bedoel love_western. Jij hebt er op gelet, maar veel doen dat niet. Of je hebt zoals Noa_M mensen die het niet erg vinden als pup. Ik ben gevaarlijker als mijn hond in zulke situaties :') Als ik zeg dat iets niet mag, dan mag het niet.

Qua baasgerichter, een labrador kan net zo baasgericht zijn. Als ik bij mijn GT kijk zijn haar labradors net herders, die ze ook heeft. (okee, jachtlijn labrador en werklijn herder)

Klopt labradors kunnen net zo goed baasgericht zijn. Maar bij een lab moet je er wel iets meer voor doen merk ik. Die zijn toch een tikkeltje sneller afgeleid soms.

Maar alles wat mensen leuk vinden als ze pup zijn, vinden ze meestal minder leuk als ze groot zijn.

dees_daan schreef:
love_western, dat is het ook, ze zijn gewoon heel verschillend, tijdens het spelen kunnen beide lomp uit de hoek komen, ik vind het toch prettiger om met een herder te werken maar ieder z'n ding.

TS, ik zou me niet te veel zorgen maken, het kan gebeuren, dat mensen zeggen ik vind het niet erg dat ze springen als pup vind ik ook dom, vinden ze het nog steeds grappig als de hond over de 20kg is? Denk het niet..

Ik heb ook liever een herder hoor. Maar mijn vader wou het absoluut niet. En heb er absoluut geen spijt van dat ik een lab heb gekocht. Want vind het een heerlijk beest. Maar voor mijn werk komt er volgend jaar toch een mechelaar. Want nu hij de hond kent van mijn moeders vriend is hij er toch anders over gaan denken.

Noa_M schreef:
ik heb die man niet meer gezien. Ook aan andere mensen gevraagd of ze hem misschien kennen, maar ook zij kende hem niet. Als ik hem weer zie, zal ik mijn excusses aanbieden.

Met dat het niet altijd leuk en vriendelijk kan ben ik het wel eens hoor. Ik vind het alleen zelf heel moeilijk toe te passen. Gelukkig kan ik wel zonder getrek over straat, alleen het (dichtbij) passeren van mensen/honden is lastig.

Daar heb ik ook zo'n hekel aan. Toen ze nog klein was en ze sprong tegen iemand op, als ik er dan wat aan deed/van zei reageren mensen standaard met: "ach, het is nog een pup. Ik vind het niet erg". Nee, mevrouw maar ik wel. En als ze straks echt groot is, vinden andere mensen dat ook niet leuk meer. Ze snappen niet dat je nu wilt aanleren dat het niet mag, zodat ze dat straks ook niet doen.
Een labrador is lastig omdat die (naar mijn idee) het verschil tussen werken en spelen van nature niet zo duidelijk heeft. Alles is spelen en leuk. Maar dat wisten we voordat we eraan begonnen, daarom ook meteen met de cursus begonnen en gaan ook alle mogelijke cursussen volgen.

Dit incident is voor mij wel weer even een wake up call geweest. We moeten hier hard mee aan de slag. Ik zal morgen even bij de cursus voorleggen hoe zij vinden dat ik er het beste mee om kan gaan.

Het is misschien heel lastig. Maar wees ook maar streng op dat moment naar andere mensen. Het is jou hond en jij wilt dat niet. Klaar, hebben hun niks mee te maken.
Ik heb ook wel eens boze mensen gehad. Ja sorry niet mijn probleem, schaf dan lekker zelf een hond aan.

Ik vond in het begin boos worden ook moeilijk hoor. Puur omdat Blaz dan de meeste schattige koppen kon trekken. Intussen geen moeite meer mee. Want hij had ook geen medelijden met mij, als ik telkens met mijn handen thuis kwam die open lagen. Omdat meneer zo nodig hard moest happen als ik hem beloonde.

Blaz weet trouwens wel goed het verschil tussen spelen en werken. Probleem is alleen dat we ons beide snel vervelen op cursus. Dus we gaan straks lekker speuren en misschien de jacht in.

Maar scheelt misschien ook wel dat dit niet mijn eerst hond is.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 10:18

Noa_M schreef:
MyWishMax schreef:

Ho, ik zeg niet dat ik het niet erg vind omdat ze pup is! Dat is juist meestal de instelling van andere mensen.

Dat bedoelde ik ook inderdaad, maar staat er nogal krom. Sorry

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 08:09

Gelukkig!

Ik kwam vanochtend tijdens het uitlaten het hondje weer tegen! Dit keer met een vrouw. Ik ben erop af gestapt.(Noa netjes laten zitten) en heb haar aangesproken. Ze wist helemaal nergens wat van! Ik weet zeker dat het hetzelfde hondje was. Maar die man heeft dus niks tegen haar gezegd. Ik heb gezegd dat ik hem nog heb proberen te zoeken en heel blij ben dat alles goed is met hun hondje! Ze was heel aardig en zei dat dit soort dingen gebeuren en dat het meestal wel goedkomt als er maar gaan auto aankomt.

Ik heb me dus echt een week druk gemaakt om iets wat hij niet eens tegen zijn vrouw verteld! Maar goed, het hondje is terecht!
Toch ben ik blij dat het gebeurd is, want Noa en ik hebben echt een grote sprong gemaakt in de gehoorzaamheid!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 09:08

+:)+

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 09:49

A super! Gelukkig dat alles goed is gekomen. En ook dat je er duidelijk van geleerd hebt en mee aan de slag bent gegaan, top van ja, echt waar +:)+

Hier ook 2 labjes, eentje perfect getrainde aan de leiband, echt heerlijk om mee te wandelen, maar andere honden kunnen best moeilijk zijn, ook al omdat er bij ons erg weinig zijn waardoor we de situatie te weinig konden oefenen. Maar laat je ze los en ze heeft geen oren meer naar je. Zo heeft elk dier wel iets.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:53

Wat fijn!

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:00

stille meelezer,

fijn dat alles goed is met het hondje!
Goed dat je nog je excuses heb aangeboden.

ff offtopic, maar heten je hond en je paard beide Noa? wat grappig zeg.

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 13:35

@SanneJas: uhh ja :o
Alleen zit er wel een verhaal achter. Eerst had ik mijn paard. Helaas heb ik haar na lang sukkelen en eindelijk de diagnose hoefkatrolontsteking in combinatie met artrose naar een fokker gedaan. Hij is heel erg gecharmeerd van haar bloed en heeft een hengst waar ze een perfecte combi mee zal vormen. Nu staat ze heerlijk 24 uur per dag op de wei met vriendjes en zie je helemaal niks meer van haar aandoening. (het zal alleen een probleem opleveren als je met haar gaat rijden)
Dus toen we in September onze nieuwe pup in huis kregen, kwam mijn vriend met de naam Noa. Als een "eerbetoon" aan het paard Noa. <3