MyWishMax schreef:Dat is dus wat ik bedoel love_western. Jij hebt er op gelet, maar veel doen dat niet. Of je hebt zoals Noa_M mensen die het niet erg vinden als pup. Ik ben gevaarlijker als mijn hond in zulke situaties

Als ik zeg dat iets niet mag, dan mag het niet.
Qua baasgerichter, een labrador kan net zo baasgericht zijn. Als ik bij mijn GT kijk zijn haar labradors net herders, die ze ook heeft. (okee, jachtlijn labrador en werklijn herder)
Klopt labradors kunnen net zo goed baasgericht zijn. Maar bij een lab moet je er wel iets meer voor doen merk ik. Die zijn toch een tikkeltje sneller afgeleid soms.
Maar alles wat mensen leuk vinden als ze pup zijn, vinden ze meestal minder leuk als ze groot zijn.
dees_daan schreef:love_western, dat is het ook, ze zijn gewoon heel verschillend, tijdens het spelen kunnen beide lomp uit de hoek komen, ik vind het toch prettiger om met een herder te werken maar ieder z'n ding.
TS, ik zou me niet te veel zorgen maken, het kan gebeuren, dat mensen zeggen ik vind het niet erg dat ze springen als pup vind ik ook dom, vinden ze het nog steeds grappig als de hond over de 20kg is? Denk het niet..
Ik heb ook liever een herder hoor. Maar mijn vader wou het absoluut niet. En heb er absoluut geen spijt van dat ik een lab heb gekocht. Want vind het een heerlijk beest. Maar voor mijn werk komt er volgend jaar toch een mechelaar. Want nu hij de hond kent van mijn moeders vriend is hij er toch anders over gaan denken.
Noa_M schreef:ik heb die man niet meer gezien. Ook aan andere mensen gevraagd of ze hem misschien kennen, maar ook zij kende hem niet. Als ik hem weer zie, zal ik mijn excusses aanbieden.
Met dat het niet altijd leuk en vriendelijk kan ben ik het wel eens hoor. Ik vind het alleen zelf heel moeilijk toe te passen. Gelukkig kan ik wel zonder getrek over straat, alleen het (dichtbij) passeren van mensen/honden is lastig.
Daar heb ik ook zo'n hekel aan. Toen ze nog klein was en ze sprong tegen iemand op, als ik er dan wat aan deed/van zei reageren mensen standaard met: "ach, het is nog een pup. Ik vind het niet erg". Nee, mevrouw maar ik wel. En als ze straks echt groot is, vinden andere mensen dat ook niet leuk meer. Ze snappen niet dat je nu wilt aanleren dat het niet mag, zodat ze dat straks ook niet doen.
Een labrador is lastig omdat die (naar mijn idee) het verschil tussen werken en spelen van nature niet zo duidelijk heeft. Alles is spelen en leuk. Maar dat wisten we voordat we eraan begonnen, daarom ook meteen met de cursus begonnen en gaan ook alle mogelijke cursussen volgen.
Dit incident is voor mij wel weer even een wake up call geweest. We moeten hier hard mee aan de slag. Ik zal morgen even bij de cursus voorleggen hoe zij vinden dat ik er het beste mee om kan gaan.
Het is misschien heel lastig. Maar wees ook maar streng op dat moment naar andere mensen. Het is jou hond en jij wilt dat niet. Klaar, hebben hun niks mee te maken.
Ik heb ook wel eens boze mensen gehad. Ja sorry niet mijn probleem, schaf dan lekker zelf een hond aan.
Ik vond in het begin boos worden ook moeilijk hoor. Puur omdat Blaz dan de meeste schattige koppen kon trekken. Intussen geen moeite meer mee. Want hij had ook geen medelijden met mij, als ik telkens met mijn handen thuis kwam die open lagen. Omdat meneer zo nodig hard moest happen als ik hem beloonde.
Blaz weet trouwens wel goed het verschil tussen spelen en werken. Probleem is alleen dat we ons beide snel vervelen op cursus. Dus we gaan straks lekker speuren en misschien de jacht in.
Maar scheelt misschien ook wel dat dit niet mijn eerst hond is.