Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sassol schreef:Mja kimmie dat ben ik niet met je eens. De premix van Smuldier bestaat uit vitamine A, D en E en dat is het. Daar maak je mijns inziens een menu niet ineens compleet mee. Ik vind die term dan ook erg misleidend en een goede verkooptruc.
MyWishMax schreef:Ben ik met je eens, maar het is volgens mij de wetgeving die ervoor zorgt dat een KVV alleen compleet mag heten als er een premix aan toegevoegd wordt. Maar of er ook verplichte ingredienten voor die premix zijn, volgens mij niet?
Esther schreef:MyWishMax schreef:Ben ik met je eens, maar het is volgens mij de wetgeving die ervoor zorgt dat een KVV alleen compleet mag heten als er een premix aan toegevoegd wordt. Maar of er ook verplichte ingredienten voor die premix zijn, volgens mij niet?
Wat je verteld over premix en compleet zijn klopt niet!
Mixen zijn ook compleet als er 4 diersoorten in een mix verwerkt zijn in een bepaalde verhouding van spiervlees, orgaan en bot. Oa Tammenga en Darf maken op deze manier hun mixen compleet.
Andere merken zijn compleet gemaakt met premixen, is niks mis mee, het is maar waar je voorkeur naar uit gaat.
MyWishMax schreef:Bassenqua schreef:Ik voer NRV van Best4Dogs en Herbyvers in combi met zalmkarkassen, zalmkoppen, ribben, runderknars etc als lekkertje tussendoor. Lotgering heb ik zéér slechte ervaringen mee, verrot en verkleurd vlees en slechte ontlasting bij de honden.
Om het even duidelijk te houden: Het is KVV van best4dogs en herbyversNrv is een methode om zelf samen te stellen waar die kvv's qua verhoudingen op gebaseerd zijn.
Wat is dan KVV en wat is dan NRV en wat is BARF? Zoals ik het had begrepen is KVV gemalen vlees met een premix van vitamines en eventueel rijst/groente toevoeging. NRV is gemalen spiervlees, orgaan en bot waarvan je 5 verschillende diersoorten moet voeren om het compleet te krijgen en Barfen is zelf een menu samenstellen en het in complete stukken te voeren.
Hoop dat het andere vlees wat beter ruikt. Honden vinden het iig heerlijk

Dat doe ik idd ook. Zeker Havanna is makkelijk in de gaten te houden door haar bouw maar eerlijk gezegd denk ik nog eerder dat ze is aangekomen dan afgevallen
De uk moest toch wat afvallen... Ze kregen altijd best volle bakken dus ik kan me wel voorstellen dat het even wennen is voor ze nu, maar over het algemeen gaan ze na het eten tevreden slapen dus het zal allemaal wel meevallen ook hoor