Niet zindelijk wordende hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 13:28

Mijn vader wil niet dat de honden vlees krijgen. Dat is nou eenmaal zo en blijft zo.
Ik ben bang dat we het dan maar moeten accepteren.
Edit: Hij poept meestal 's ochtends en na het avond eten.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:30

suus_pepper schreef:
Mijn vader wil niet dat de honden vlees krijgen. Dat is nou eenmaal zo en blijft zo.

Dan had je vader een cavia ofzo moeten nemen..

Honden horen vlees te eten. Dat hebben ze nodig om goed te kunnen leven.

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:32

Ik zou rauw vlees wel overwegen. Onze honden poepen hooguit tweemaal per dag en het fijne is dat hun ontlasting heel klein, droog en compact is, een soort harde keuteltjes. Dat trekt een stuk minder in je vloer, als er eens een ongelukje zou gebeuren. Ik ben zelf ook vegetarisch, maar besef me dat honden vleeseters zijn.

Geryon

Re: Niet zindelijk wordende hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:35

Een van onze honden kregen wij ook niet zindelijk. Uiteindelijk viel na 5 jaar het kwartje. Succes :=

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:55

suus_pepper schreef:

Krijgen de pony's ook geen gras omdat jullie geen gras eten?
Als je een vleesetend dier koopt moet je toch ook zorgen dat hij vlees kan eten! Het hoeft niet per se barf te zijn, een kvv of een goede brok kan ook.
Beetje triest vind ik dat, als je vader het niet wil voeren (ook begrijpelijk) zal iemand anders het diertje moeten voeren. Maar je kunt niet stellen dat het dier het niet mag hebben.

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:05

Je moet met deze hond helemaal overnieuw beginnen.
Hij heeft al 'geleerd' dat hij in huis kan poepen/plassen.

Niet straffen als hij wat in huis doet.
Gelijk naar buiten ALS hij wat in huis doet.
Ander voer geven, dit is troep.( ik voer zelf Cavom)
Goed en lang genoeg uitlaten, goed belonen als hij het buiten doet.

Je moet consequent blijven, daarmee ben je al halverwege.

Voor de nachten kun je sowieso het water op tijd weghalen en op tijd voer geven + goed uitlaten.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:23

suus_pepper schreef:
Hij eet nu pedigree met rundvlees.
We weten dat het vleeseters zijn, maar het is niet anders. Als ik later zelf een hond heb wil ik ze wel vers vlees geven. Maar daar heb ik de keus niet over en ik heb nou niet echt het idee dat hij het niet op kan houden..

je hebt ook brokken die meer vlees en minder granen bevatten, zou ook al veel doen qua hoeveelheid poep.

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:05

suus_pepper schreef:

Maar je kan toch eens gaan testen of het met ander voer beter gaat? Kijk, het kan ook heel goed gedragsmatig zijn en dan gaat ander voer niets uitrichten. Echter, het is een kleine moeite om eens te kijken of een voerwisseling wat doet. Hoeft niet perse vlees te zijn he, met alle respect maar Pedigree is zo mogelijk wel de grootste zooi die je je hond kan voorschotelen. Een betere brok kan ook al een verschil maken. Of kijk eens naar Renske vers, zelf heb ik hier goede ervaringen mee bij een hond die tijdelijk geen vers kon verdragen. Bevat veel vlees en weinig tot geen rommel.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:13

Ik vermoed sterk dat dieet maatregelen geen oplossing zullen zijn.
Hoe sta je tegenover bench training TS?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:16

Kuggur schreef:

Dan poepen ze iig wel een stuk minder, scheelt al opruimwerk.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:23

Urielle schreef:
Kuggur schreef:

Dan poepen ze iig wel een stuk minder, scheelt al opruimwerk.

Tsja, als jij dat aceptabel vindt, okay. Ik vermoed dat de TS liever een zindelijke hond heeft.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:48

Op 1 staat een gezonde en gelukkige hond, daar draagt goed voer ook aan bij.
Mijn hondje is door leeftijd soms onzindelijk, dan ben je blij als je twee keer per dag wat droge kleine drolletjes hebt ipv drie keer per uitlaatbeurt bergen nattigheid die groter zijn dan je hond zelf. Of ze het nu binnen of buiten doen trouwens, want het is ook niet echt fijn opruimen met een zakje als je alles over het wegdek uitsmeert.
Voor het zindelijk maken heeft TS al genoeg tips gehad.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:16

Schilderrijke beschrijving, uiteraard op eigen ervaring gebaseerd?
Ik voer gewoon brok, van een redelijke kwaliteit, en dat vrij absurde beeld dat jij daar schetst is niet mijn ervaring.
Maar goed ik begin eraan gewend te raken, de mythe van de rauw voer panacea.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:28

Ik zou helemaal opnieuw beginnen met de zindelijkheidstraining, alsof het een pup is. Vaak naar buiten gaan en buiten belonen alsof hij echt iets super goed heeft gedaan wanneer hij z'n behoeften heeft gedaan. Als hij binnen wat doet, compleet negeren en opruimen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:58

heeft hij stress buiten omdat hij het op houd?

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 07:16

Bench training staan we open voor, maar zoals in de OP staat poept hij daar ook in. We weten dus niet hoe we daar mee verder moeten.
Hummer heeft een doodnormale ontlasting. Dus kunnen we ophouden over dat vers vlees zo fantastisch is?!
Hij is buiten heel blij, hij rent en speelt. Ik denk ook dat hij het misschien buiten vergeet..

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 07:23

suus_pepper schreef:
Hij is buiten heel blij, hij rent en speelt. Ik denk ook dat hij het misschien buiten vergeet..

Aan de lijn niet laten rennen en spelen. Uit gaan aan de lijn betekend poepen en plassen.
Desnoods heel vervelend op 1 plek blijven staan tot hij wat gedaan heeft. Dan uitbundig belonen. En pas dan mag rennen en spelen.
Zoals eerder gezegd zal je van voor af aan moeten gaan beginnen.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 07:38

Misschien een rare vraag, maar heeft hij überhaupt andere problemen?
Mijn fb is nu 2 jaar en ook niet zindelijk, maar door ook andere problemen en andere dingen die niet werkte, hebben wij een mriscan laten maken en hij blijkt een hersenafwijking te hebben, waardoor hij bv nooit zindelijk zal worden.
Overdag geeft hij inmiddels goed aan op enkele ongelukjes na en 's nachts liggen er kranten voor hem en dat gaat prima

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 08:04

Ik heb ook een klein hondje gehad, kruisinkje Malthezer en Lasa apso. Ook nooit zindelijk gekregen.
Mijn ouders hebben altijd honden gehad, heb dit ook nooit eerder meegemaakt.
Is nooit veranderd, hondje is 16 jaar geworden...ongelukjes zijn er altijd geweest, ook verschillend van dag tot dag.
Ik heb er mee leren leven ;(

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 09:28

HorseTopShop schreef:
suus_pepper schreef:

Aan de lijn niet laten rennen en spelen. Uit gaan aan de lijn betekend poepen en plassen.
Desnoods heel vervelend op 1 plek blijven staan tot hij wat gedaan heeft. Dan uitbundig belonen. En pas dan mag rennen en spelen.
Zoals eerder gezegd zal je van voor af aan moeten gaan beginnen.

dat hangt toch ook van de situatie af, de mijne mogen eigenlijk zelden hun behoeftes doen aan de lijn. Enkel in uitzonderlijke gevallen wanneer het niet anders kan en dan krijgen ze ook eerst een "commando" en lange lijn alvorens het mag.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 09:43

Ik zeg zelf altijd: heb je een probleem? Begin bij de basis.

Begin weer als pup. In de bench beginnen. Als die wakker wordt > direct naar buiten. Eerst plassen en poepen, dan pas aandacht en beloning. Doe hem desnoods aan de riem zodat die even niet kan rennen, vliegen en hollen en laat hem uit zonder de andere hond.

Ik stond een week lang elke 3 uur met mijn pupsel buiten en toen begreep die het al. Dan kun je weer een rondje overslaan. Blijkbaar heeft hij tijdens het uitlaten zijn gedachten heel ergens anders en moet je hem daar even temperen.

Mijn DH van 4 jaar heeft dat ook, wil alleen maar spelen en gek doen. Maar moet altijd eerst even streng zijn dat hij zijn behoeftes moet doen en dan mag die zijn beloning komen halen en gek doen. Hij doet het nu bijna direct al en dan is de wandeling een groot feest hoor!

TS; wat me opvalt is dat je wel weet wanneer die het vaak doet. Dus er zit een soort patroon in. Als je dat weet, waarom blijf je dan niet net zolang buiten zodat die het doet en bouw je vanuit daar weer verder?

@petitparis: dat is maar net wat je ze leert. Net als dat gezeur dat een hond het overal doet waar die loopt. Nee, gras = behoefte en niet midden op straat.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 09:57

Ben ik het mee eens Ceasar. Honden zijn slimmer dan we denken. En er is niets wat je een hond niet kan leren. (Behalve piano spelen dan :P )

Zo heb ik mijn honden bijvoorbeeld aangeleerd dat ze bij elke oversteek moeten gaan zitten. Of dat ze pas op mijn commando mogen gaan eten.
Evenals inderdaad het poepen. Alleen op het gras. En ze weten ook dondersgoed dat het gras in de voortuin van de buren geen poep en plas plek is.

Honden zijn zo slim.
Maar zonder goede timing en beloning zullen ze niks leren. Ja, ongewenst gedrag.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 09:45

suus_pepper schreef:
Wij hebben Hummer als pup gekregen, het is een heel lief hondje dat alles prima vind. Toen hij een paar maanden oud was, waren wij verbaast over dat hij nog steeds niet zindelijk was.
We hebben de eerste paar weken kranten op de grond gehad, daarna heeft hij geweten dat hij niet binnen mag plassen of poepen (niet slaan, wel streng toespreken en hem een stuk verderop duwen en wegsturen).
Dit hielp niet en we hebben het ook een poos genegeerd. Wij hebben het idee dat straffen hem maar even raakt en hij het snel vergeet.

We hebben hem ook een paar weken 's nachts in de bench gehad. Hier deed hij ook gewoon zijn behoefte in en ging er ook gewoon in liggen.

Nog even wat informatie :list: :
- Mijn ouders hebben meerdere honden gehad maar hebben dit nog nooit meegemaakt
- Hummer is 3 jaar oud
- Hij gaat 4 keer per dag 20 minuten wandelen maar hij presteert het om 5 minuten na het uitlaten alweer te poepen in huis
- Hij is naar de dierenarts geweest
- Er is een gedragsdeskundige langs geweest

Ik ben zelf niet zo'n fan van krantzindelijk maken, daarmee leer je honden dat ze binnen mogen plassen. Straffen bij binnen plassen heeft geen zin, zal er alleen voor zorgen dat de hond niet in jullie zicht wilt plassen (wat hij nu ook doet als ik het goed begrijp).
En als de hond 's nachts in de bench poept/plast, dan heb je hem te lang in de bench gelaten.

Kortom: de zindelijkheidstraining is fout gegaan, waardoor de hond het gewoonweg nooit geleerd heeft.

Overnieuw beginnen dus. Na het eten/spelen/slapen/drinken naar buiten. En niet naar binnen gaan, tot de hond zijn behoeftes gedaan heeft. (De ene hond poept 1x per wandeling, de ander 2, dit zul je dus moeten weten van je hond)
Mocht je de hond betrappen als hij plast/poept, optillen en buiten zetten waar het wel mag en een feestje bouwen *\o/*
En naast vlees zijn er ook andere soorten brokken die ook een verschil kunnen maken in de hoeveelheid ontlasting die de hond kwijt moet.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 09:56

Caesar schreef:
Ik zeg zelf altijd: heb je een probleem? Begin bij de basis.

Begin weer als pup. In de bench beginnen. Als die wakker wordt > direct naar buiten. Eerst plassen en poepen, dan pas aandacht en beloning. Doe hem desnoods aan de riem zodat die even niet kan rennen, vliegen en hollen en laat hem uit zonder de andere hond.

Ik stond een week lang elke 3 uur met mijn pupsel buiten en toen begreep die het al. Dan kun je weer een rondje overslaan. Blijkbaar heeft hij tijdens het uitlaten zijn gedachten heel ergens anders en moet je hem daar even temperen.

Mijn DH van 4 jaar heeft dat ook, wil alleen maar spelen en gek doen. Maar moet altijd eerst even streng zijn dat hij zijn behoeftes moet doen en dan mag die zijn beloning komen halen en gek doen. Hij doet het nu bijna direct al en dan is de wandeling een groot feest hoor!

TS; wat me opvalt is dat je wel weet wanneer die het vaak doet. Dus er zit een soort patroon in. Als je dat weet, waarom blijf je dan niet net zolang buiten zodat die het doet en bouw je vanuit daar weer verder?

@petitparis: dat is maar net wat je ze leert. Net als dat gezeur dat een hond het overal doet waar die loopt. Nee, gras = behoefte en niet midden op straat.

Hier ben ik het helemaal mee eens , en ik zou ook een andere brok adviseren ipv de veel te zoute brok die je nu geeft
(als je geen vlees wil geven oke, maar kijk dan aub wel naar een betere brok het liefst een persbrok)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:10