Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
suus_pepper schreef:Mijn vader wil niet dat de honden vlees krijgen. Dat is nou eenmaal zo en blijft zo.
Ik ben bang dat we het dan maar moeten accepteren.
Edit: Hij poept meestal 's ochtends en na het avond eten.
suus_pepper schreef:Mijn vader wil niet dat de honden vlees krijgen. Dat is nou eenmaal zo en blijft zo.
suus_pepper schreef:Hij eet nu pedigree met rundvlees.
We weten dat het vleeseters zijn, maar het is niet anders. Als ik later zelf een hond heb wil ik ze wel vers vlees geven. Maar daar heb ik de keus niet over en ik heb nou niet echt het idee dat hij het niet op kan houden..
suus_pepper schreef:Hij is buiten heel blij, hij rent en speelt. Ik denk ook dat hij het misschien buiten vergeet..
HorseTopShop schreef:suus_pepper schreef:Hij is buiten heel blij, hij rent en speelt. Ik denk ook dat hij het misschien buiten vergeet..
Aan de lijn niet laten rennen en spelen. Uit gaan aan de lijn betekend poepen en plassen.
Desnoods heel vervelend op 1 plek blijven staan tot hij wat gedaan heeft. Dan uitbundig belonen. En pas dan mag rennen en spelen.
Zoals eerder gezegd zal je van voor af aan moeten gaan beginnen.
)suus_pepper schreef:Wij hebben Hummer als pup gekregen, het is een heel lief hondje dat alles prima vind. Toen hij een paar maanden oud was, waren wij verbaast over dat hij nog steeds niet zindelijk was.
We hebben de eerste paar weken kranten op de grond gehad, daarna heeft hij geweten dat hij niet binnen mag plassen of poepen (niet slaan, wel streng toespreken en hem een stuk verderop duwen en wegsturen).
Dit hielp niet en we hebben het ook een poos genegeerd. Wij hebben het idee dat straffen hem maar even raakt en hij het snel vergeet.
We hebben hem ook een paar weken 's nachts in de bench gehad. Hier deed hij ook gewoon zijn behoefte in en ging er ook gewoon in liggen.
Nog even wat informatie:
- Mijn ouders hebben meerdere honden gehad maar hebben dit nog nooit meegemaakt
- Hummer is 3 jaar oud
- Hij gaat 4 keer per dag 20 minuten wandelen maar hij presteert het om 5 minuten na het uitlaten alweer te poepen in huis
- Hij is naar de dierenarts geweest
- Er is een gedragsdeskundige langs geweest
Caesar schreef:Ik zeg zelf altijd: heb je een probleem? Begin bij de basis.
Begin weer als pup. In de bench beginnen. Als die wakker wordt > direct naar buiten. Eerst plassen en poepen, dan pas aandacht en beloning. Doe hem desnoods aan de riem zodat die even niet kan rennen, vliegen en hollen en laat hem uit zonder de andere hond.
Ik stond een week lang elke 3 uur met mijn pupsel buiten en toen begreep die het al. Dan kun je weer een rondje overslaan. Blijkbaar heeft hij tijdens het uitlaten zijn gedachten heel ergens anders en moet je hem daar even temperen.
Mijn DH van 4 jaar heeft dat ook, wil alleen maar spelen en gek doen. Maar moet altijd eerst even streng zijn dat hij zijn behoeftes moet doen en dan mag die zijn beloning komen halen en gek doen. Hij doet het nu bijna direct al en dan is de wandeling een groot feest hoor!
TS; wat me opvalt is dat je wel weet wanneer die het vaak doet. Dus er zit een soort patroon in. Als je dat weet, waarom blijf je dan niet net zolang buiten zodat die het doet en bouw je vanuit daar weer verder?
@petitparis: dat is maar net wat je ze leert. Net als dat gezeur dat een hond het overal doet waar die loopt. Nee, gras = behoefte en niet midden op straat.