Zielige dieren kopen: handel in stand houden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:55

Goed idee. Ga ik ook niet doen. Fijne avond verder.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 08:12

Cassidy schreef:
dierenfan schreef:
Daarom geef mij maar een asielhond. Volwassen of pup is mij evenveel waard!

En hoe weet jij dat die hond uit dat asiel niet ook uit broodfok komt? :D

dat kan me geen barst intereseren. Immers met een hond uit een GOED asiel halen (en ja in het asiel waar al mijn honden vandaan komen loop ik zelf al 11 jaar rond inmiddels) steun ik de broodfok absoluut niet. Die weten niet eens dat een hond van hun in het asiel beland is en nu bij mij zit bij wijze van spreken.

Dus een zeer rare vraag wat mij betreft waar jij zelf het antwoord echt wel op wist maar ik leg het gerust uit!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 08:14

Cassidy schreef:
geerke schreef:
o.k....dus honden uit het asiel halen mag ook niet meer? :o?

Je kunt precies zien of een dier uit broodfok komt of niet. Een rashond die in het asiel beland en niet via rasverenigingen wordt herplaatst, daar zou ik mijn vraagtekens bij zetten.

hoeft niet hoor. Wij nemen bij stamboom honden altijd contact op met de fokker en vragen dan of de fokker de hond komt halen, mee helpt met herplaatsen of ervan af ziet en wij het zelf doen. Ligt ook aan de situatie waar die fokker op dat moment zich in bevind en hoe de hond in kwestie is. Wel laten wij stamboomhonden dus de opvang in komen als wij denken dat de mensen die de hond weg doen z.s.m. van de hond af willen en er niet om geven waar de hond beland. Immers als er een nromaal gesprek plaats kan vinden en er is sprake van een stamboomhond dan verwijzen wij naar de fokker om eerst die de te benaderen ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 08:16

Cassidy schreef:
Jullie gaan snel, en ik heb nog andere dingen die ik tegelijkertijd doe met bokken. Dus even geduld tot ik mijn antwoord heb gecomponeerd. Als ik daar straks nog zin in heb.

:D ach gut jezelf klem gepraat :+

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 15:38

Cassidy schreef:
Goed idee. Ga ik ook niet doen. Fijne avond verder.

Jammer, ik wil graag weten wat jouw visie is, dus als je je nog bedenkt: ik ben heel benieuwd!

mika11

Re: Zielige dieren kopen: handel in stand houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:25

Ik zou ook niet snel een hond uit het asiel nemen.
Niet omdat ik dan de broodfok zou steunen, de broodfokker verdient daar dan niks meer aan.
Maar wel omdat er naar mijn idee veel broodfokhonden/pretnest honden in het asiel zitten.
Daar kunnen die honden niks aan doen, hartstikke sneu juist, ze zijn een product van verkeerd fokken.
De jonge honden kunnen wel gezond verklaard zijn maar je hebt geen idee welke erfelijke ziektes, afwijkingen de kop op gaan steken.
Of misschien zijn het wel raszuivere honden maar waarom komen die in het asiel?
Als je je hond bij een goede fokker koopt, kun je vaak daar nog wel terecht voor hulp. :)

Gelukkig is dit alleen maar mijn persoonlijke mening en zijn er mensen die liever wel een asielhond willen.
Maar mijn 2 honden heb ik gekocht na onderzoeken wat voor mij een goede fokker van het ras was.
En hoe ze zelf met de honden omgingen, de ouderdieren getest op afwijkingen, karakter van de ouders etc.
Ik wil geen hond waar ik niet van weet hoe hij in elkaar zit, waar hij is gefokt,of de ouders zijn getest, hoe hij is opgevoed.

Het zou al schelen als er met het fokken van dieren niet zo klakkeloos word omgegaan, en er alleen maar wordt vermeerderd om winst te maken.
Er is een overschot aan zielige dieren maar toch wordt er maar doorgefokt met nieuwe ladingen zielige dieren.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:29

mika11 schreef:
Ik zou ook niet snel een hond uit het asiel nemen.
Niet omdat ik dan de broodfok zou steunen, de broodfokker verdient daar dan niks meer aan.
Maar wel omdat er naar mijn idee veel broodfokhonden/pretnest honden in het asiel zitten.
Daar kunnen die honden niks aan doen, hartstikke sneu juist, ze zijn een product van verkeerd fokken.
De jonge honden kunnen wel gezond verklaard zijn maar je hebt geen idee welke erfelijke ziektes, afwijkingen de kop op gaan steken.
Of misschien zijn het wel raszuivere honden maar waarom komen die in het asiel?
Als je je hond bij een goede fokker koopt, kun je vaak daar nog wel terecht voor hulp. :)

Gelukkig is dit alleen maar mijn persoonlijke mening en zijn er mensen die liever wel een asielhond willen.
Maar mijn 2 honden heb ik gekocht na onderzoeken wat voor mij een goede fokker van het ras was.
En hoe ze zelf met de honden omgingen, de ouderdieren getest op afwijkingen, karakter van de ouders etc.
Ik wil geen hond waar ik niet van weet hoe hij in elkaar zit, waar hij is gefokt,of de ouders zijn getest, hoe hij is opgevoed.

Het zou al schelen als er met het fokken van dieren niet zo klakkeloos word omgegaan, en er alleen maar wordt vermeerderd om winst te maken.
Er is een overschot aan zielige dieren maar toch wordt er maar doorgefokt met nieuwe ladingen zielige dieren.

Het vetgedrukte, is dat de reden dat je geen asielhond wilt nemen? Ik begrijp hem namelijk niet zo goed :o Als er alleen maar honden in het asiel zouden zitten die b.v. van gescheiden gezinnen komen of mensen die overleden zijn, zou je dan wel een asielhond nemen? Of bedoel je iets anders?

dierenfan

Re: Zielige dieren kopen: handel in stand houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 18:30

overigens voor mensen die denken alleen zielige honden in het asiel
Inmiddels lopen er uit ons asiel al 3 honden in tuig als blindegeleidehond te werken!! Er zijn er nog 2 in opleiding en ja ook 2 afgekeurd (1 had ED en de andere bleef te klein die kans is aanwezig als je geen voorouders weet en de hond vroeg uitgegroeid blijkt te zijn).
Daarnaast nog een aantal honden die nu bij de politie werkzaam zijn of als drugshond o.i.d.

Niet enkel zieke, zielige, niet gezonde dieren dus ;)