Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cassidy schreef:dierenfan schreef:Daarom geef mij maar een asielhond. Volwassen of pup is mij evenveel waard!
En hoe weet jij dat die hond uit dat asiel niet ook uit broodfok komt?
Cassidy schreef:geerke schreef:o.k....dus honden uit het asiel halen mag ook niet meer?
Je kunt precies zien of een dier uit broodfok komt of niet. Een rashond die in het asiel beland en niet via rasverenigingen wordt herplaatst, daar zou ik mijn vraagtekens bij zetten.
mika11 schreef:Ik zou ook niet snel een hond uit het asiel nemen.
Niet omdat ik dan de broodfok zou steunen, de broodfokker verdient daar dan niks meer aan.
Maar wel omdat er naar mijn idee veel broodfokhonden/pretnest honden in het asiel zitten.
Daar kunnen die honden niks aan doen, hartstikke sneu juist, ze zijn een product van verkeerd fokken.
De jonge honden kunnen wel gezond verklaard zijn maar je hebt geen idee welke erfelijke ziektes, afwijkingen de kop op gaan steken.
Of misschien zijn het wel raszuivere honden maar waarom komen die in het asiel?
Als je je hond bij een goede fokker koopt, kun je vaak daar nog wel terecht voor hulp.![]()
Gelukkig is dit alleen maar mijn persoonlijke mening en zijn er mensen die liever wel een asielhond willen.
Maar mijn 2 honden heb ik gekocht na onderzoeken wat voor mij een goede fokker van het ras was.
En hoe ze zelf met de honden omgingen, de ouderdieren getest op afwijkingen, karakter van de ouders etc.
Ik wil geen hond waar ik niet van weet hoe hij in elkaar zit, waar hij is gefokt,of de ouders zijn getest, hoe hij is opgevoed.
Het zou al schelen als er met het fokken van dieren niet zo klakkeloos word omgegaan, en er alleen maar wordt vermeerderd om winst te maken.
Er is een overschot aan zielige dieren maar toch wordt er maar doorgefokt met nieuwe ladingen zielige dieren.
Als er alleen maar honden in het asiel zouden zitten die b.v. van gescheiden gezinnen komen of mensen die overleden zijn, zou je dan wel een asielhond nemen? Of bedoel je iets anders?