Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Gini schreef:Zeker bij dieren die al overtallig zijn en die zelfs een plaag vormen voor andere fauna en flora is het soms beter om de natuur haar werk te laten doen.
Dat maakt uitzetten van muizen en ratten inderdaad ook zo moeilijk, want je doet veel moeite om zo'n beestje te redden (iets waar elk levend wezen recht op zou moeten hebben) en dan maakt een ander het dood omdat het 'ongedierte' is. Yiruma schreef:Ik snap wel dat jullie het een beetje onzin vinden dat ik hem probeer groot te brengen, maar als hij tam zou zijn (stel hij haalt het ) en niemand wil hem heb ik nog steeds de mogelijkheid hem zelf te houden.
Over 't muisje;
niet veel veranderd, weer gepoept en goed gegeten. Slaapt nu lekker onder de warmteplaat.
rien10 schreef:Wilde muis in n kooitje? Poeh, als er n (gedomesticeerd) paard 24 uur op stal staat gaat heel bokt uit haar (!) dak.
Yiruma schreef:Stel hij is perfect geschikt om z'n eigen eten e.d. te vinden laat ik hem natuurlijk vrij. Maar als hij het niet kán wil best wat investeren om hem te houden, en dat hoeft niet gelijk in een klein kooitje te zijn
Suelza schreef:Yiruma schreef:Stel hij is perfect geschikt om z'n eigen eten e.d. te vinden laat ik hem natuurlijk vrij. Maar als hij het niet kán wil best wat investeren om hem te houden, en dat hoeft niet gelijk in een klein kooitje te zijn
En denk dat deze niet meer uitgezet kan worden, alle essentiële informatie om te overleven heeft hij niet meegekregen.
En hij weet ook niet beter dus de reactie hierboven lijkt mij wst overdreven. Ik had niet verwacht dat hij de nacht zou halen, leuk om te lezen dat de eerste nacht gelukt is. En zolang het blijft eten en poepen, werkt in ieder geval de binnenkant!

het was gewoon een heel klein muisje, die zijn gewoon heel moeilijk. Je hebt je best gedaan, petje af hoor, ook voor je vader