Hele jonge baby muis gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bren79

Re: Hele jonge baby muis gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 12:52

Pffff en dan ben ik blij dat de katten en honden het muizenbestand beetje in toom houden gaan jullie ze redden, heb geen problemen met ze zolang ze mijn spullen dekens halsters kapot maken, doen ze dat wel zoals ik heb zie ik ze liever dood sorry hoor.
Maar iig succes met proberen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 13:02

Dat is een beetje het nadeel van menselijke interventie. Het natuurlijke evenwicht wordt verstoord. Zeker bij dieren die al overtallig zijn en die zelfs een plaag vormen voor andere fauna en flora is het soms beter om de natuur haar werk te laten doen.
Maar zo kon ik ook niet redeneren toen ik dat nestje wriemelende roze muisjes zag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 13:11

Gini schreef:
Zeker bij dieren die al overtallig zijn en die zelfs een plaag vormen voor andere fauna en flora is het soms beter om de natuur haar werk te laten doen.

Je bedoelt mensen? :+
Als er 1 soort alles vernietigd en verstoord zijn wij het wel... En dan menen we ook nog het recht te hebben om te bepalen wat er wel en niet mag leven. :r Dat maakt uitzetten van muizen en ratten inderdaad ook zo moeilijk, want je doet veel moeite om zo'n beestje te redden (iets waar elk levend wezen recht op zou moeten hebben) en dan maakt een ander het dood omdat het 'ongedierte' is.

Yiruma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 15:29

Ik snap wel dat jullie het een beetje onzin vinden dat ik hem probeer groot te brengen, maar als hij tam zou zijn (stel hij haalt het ) en niemand wil hem heb ik nog steeds de mogelijkheid hem zelf te houden.
Over 't muisje;
niet veel veranderd, weer gepoept en goed gegeten. Slaapt nu lekker onder de warmteplaat.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 15:32

Je moet om de 2u voeren met lactosevrije melk.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 15:33

Wilde muis in n kooitje? Poeh, als er n (gedomesticeerd) paard 24 uur op stal staat gaat heel bokt uit haar (!) dak.

xcowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 15:38

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 15:52

rien10 schreef:
Wilde muis in n kooitje? Poeh, als er n (gedomesticeerd) paard 24 uur op stal staat gaat heel bokt uit haar (!) dak.

Ik denk dat je punt een bericht of 2 geleden wel duidelijk was :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 15:54

Yiruma schreef:
Ik snap wel dat jullie het een beetje onzin vinden dat ik hem probeer groot te brengen, maar als hij tam zou zijn (stel hij haalt het ) en niemand wil hem heb ik nog steeds de mogelijkheid hem zelf te houden.
Over 't muisje;
niet veel veranderd, weer gepoept en goed gegeten. Slaapt nu lekker onder de warmteplaat.

Dat soort muisjes kun je toch gewoon weer uitzetten?

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 15:57

rien10 schreef:

Ben jij met 't verkeerde been uit bed gestapt? Er is een verschil tussen een baby muisje dat zelfs zn ogen nog gesloten heeft en een volwassen paard van 1.70m in een boxje van 3 bij 3.

TS: respect hoor, dat je er zoveel tijd en moeite in steekt! Ik kan je helaas niet helpen, maar ik hoop voor je dat 'ie 't redt. Heb je al een plan mocht dat het geval zijn en hij is niet helemaal tam?

Yiruma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 17:13

Stel hij is perfect geschikt om z'n eigen eten e.d. te vinden laat ik hem natuurlijk vrij. Maar als hij het niet kán wil best wat investeren om hem te houden, en dat hoeft niet gelijk in een klein kooitje te zijn :)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 18:38

Yiruma schreef:
Stel hij is perfect geschikt om z'n eigen eten e.d. te vinden laat ik hem natuurlijk vrij. Maar als hij het niet kán wil best wat investeren om hem te houden, en dat hoeft niet gelijk in een klein kooitje te zijn :)

En denk dat deze niet meer uitgezet kan worden, alle essentiële informatie om te overleven heeft hij niet meegekregen.

En hij weet ook niet beter dus de reactie hierboven lijkt mij wst overdreven. Ik had niet verwacht dat hij de nacht zou halen, leuk om te lezen dat de eerste nacht gelukt is. En zolang het blijft eten en poepen, werkt in ieder geval de binnenkant!

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 18:43

Zo'n beestje kun je inderdaad niet in het wild uitzetten.
Hij is niet gewend aan het voor zichzelf zorgen. Bovendien weet hij volgens mij niet beter dan een tamme muis hoe het is om in het wild te leven.
Wat ik me meer afvraag is of je hem, stel dat hij het overleefd, zijn hele leven alleen laat zitten.
Maar goed, je hebt laten zien dat je de verantwoordelijkheid neemt voor zo'n beestje, dus daar zal ik niet over zeuren :)

Top dat je je zo inzet voor het beestje! +:)+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 19:24

Suelza schreef:
Yiruma schreef:

En denk dat deze niet meer uitgezet kan worden, alle essentiële informatie om te overleven heeft hij niet meegekregen.

En hij weet ook niet beter dus de reactie hierboven lijkt mij wst overdreven. Ik had niet verwacht dat hij de nacht zou halen, leuk om te lezen dat de eerste nacht gelukt is. En zolang het blijft eten en poepen, werkt in ieder geval de binnenkant!

Volgens mij krijgen muisjes helemaal geen informatie van mams en verlaat mams ze als ze geen melk meer nodig hebben.

Edit: even opgezocht, ze horen wel bepaalde kreten te leren. Zonder die kreten wordt het moeilijker om te overleven..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 20:09

Straks staat TS daar te gillen voor dat diertje. :D

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 20:38

Met de hand groot gebrachte muisjes worden gewoon weer wild hoor. Muizen zijn alles eters. Laat ze in de zomer vrij en ze eten zaadjes bij het leven. De nestjes van min werden gewoon weer hartstikke wild, die had ik niet eens kunnen houden al had ik het gewild..

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:20

Gini schreef:
Straks staat TS daar te gillen voor dat diertje. :D

_/-\o_ _O-

Ben heel benieuwd hoe het muisje, en of het muisje groot gaat worden. Heb je al een naam voor hem/haar? Of blijft het voorlopig gewoon het en muis? :P

Yiruma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 10:23

Heel verdrietig nieuws, mijn vader zou hem 's nachts van 12 tot 4 voeren, en ik vanaf 6u.
Mijn vader is dus door zijn wekker heen geslapen waardoor hij om 3 uur niks gekregen heeft :n
Toen ik om 6uur wou gaan voeren lag hij dood in zijn 'nestje'. Vind het heel vervelend, als m'n vader hem toen had gevoerd leefde hij waarschijnlijk nog.
Gr Yiruma

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 10:30

Denk dat hij al wat anders onder de leden had hoor.
Van 1x een voerbeurt overslaan zal hij niet direct doodgegaan zijn.

Yiruma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 10:32

Oh, in dat geval zou ik niet weten wat er was. Hij was wel echt even groot als een duimnagel zowat, misschien was hij wat zwakker o.i.d.
Maar iedereen nog bedankt voor de hulp!

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:38

Erg jammer dat het dan toch hier eindigt :(
Maar nog steeds, erg knap dat jullie het hebben geprobeerd, en zo ver zijn gekomen!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 12:14

Och, wat jammer... Maar je hebt het geprobeerd! Ik denk niet dat de voerbeurt het is geweest, maar dat hij toch al zwak was. Je hebt hem een kans gegeven, helaas is het niet gelukt. Maar petje af voor al je inzet en de inzet van je vader! Velen zouden het niet hebben gedaan voor een muisje.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 13:10

Ik hoop dat je je vader niet zo openlijk beschuldigd van de dood van het muisje? Ik vind het namelijk al zeer nobel van hem dat die dat überhaupt voor zijn dochter wilde doen. Mijn vader zou mij zien afkomen namelijk. :=
Je hebt het geprobeerd en het heeft niet mogen zijn, zeer jammer, maar het lag wel in de lijn der verwachtingen. Ik zou oprecht verbaasd geweest zijn en jou gefeliciteerd hebben wanneer het wel was gelukt. :)
En maak je niet gek met redenen te willen, zoals ik al eerder zei, soms zijn ze gewoon te jong om zonder moeder verder te kunnen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 13:34

Ik denk niet dat het aan die gemiste voerbeurt gelegen heeft hoor :) het was gewoon een heel klein muisje, die zijn gewoon heel moeilijk. Je hebt je best gedaan, petje af hoor, ook voor je vader :)

Yiruma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 17:41

@Gini, nee dat doe ik niet, vind het heel fijn dat hij me toch heeft geholpen, maar hij zei zelf tegen mij dat hij vond/denkt dat het zijn schuld was. Inderdaad jammer, maar ook te verwachten.