annepaardoes schreef:StalNollie schreef:annepaardoes, het verkleinen van de bench heeft wel degelijk een functie, mits de pup heeft geleerd niet in eigen slaapplek te plassen/poepen.
deze pup heeft dat niet geleerd dus zal deze optie niks zijn.
verder ts ik heb geen tips voor je.
De pups worden bij een goede fokker ook niet ik een klein hokje gepropt om te zorgen dat ze hun slaapplek niet bevuilen. Ik blijf het kul vinden. Als die pup moet dan moet hij. Hoe klein die bench ook is. Ik vind het alleen maar hondonvriendelijk om de bench zo klein mogelijk te maken voor je eigen gemak dat het dier zijn bench niet onder smeert. Als die pup kan leren dat een kleine bench zijn slaapplek is kan hij ook leren dat een grote bench zijn slaapplek is. Hij zal tenslotte ook moeten leren dat het gehele huis zijn plek wordt waar het niet meer gaat poepen en plassen.
als ik jou was zou ik eens meer verdiepen in een hond/pup
de moeder hond leert een pup niet zijn of haar hok te bevuilen,
als de pup van de moeder afgaat en hij heeft een te grote ruimte kan hij en poepen/plassen en droog liggen waardoor het kan zijn dat een hond niet zindelijk word hierdoor.
als je de bench kleiner maakt zal hij niet zijn hok vervuilen omdat hij heeft geleerd van mama dat dit niet hoort.