Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Baileysdream schreef:Geerke, als jy al direct begint metvermoed dat er in dit geval iets schort aan de opvoeding van de hond. Heb het daar nooit over gehad. Als je duidelijk had gelezen komt deze hond van slecht tehuis af. Verwacht men dan dat je in 2 jaar andermans fouten kan oplossen.
Joolien, de dober doet dit ook wanneer hy steun zoekt.. kan hy dit dan ook niet gaan blokkeren?
Essiesilly, we doen ook veel zoek spelletjes met 'm.
Hebben ook een bal waar je snoepjes in kan stoppen en die haalt hy er altyd erg snel uit.
Baileysdream schreef:Slaapkamer gaat niet lukken, we slapen allemaal boven, en hij kan wel trapklimmen maar hij is doodsbenauwd om naar beneden te lopen.. als pup was ie nog wel te dragen maar nu echt niet meer..
NoName126, dit hebben we dus al gedaan. wat werd ons vermeld.. de hond moest zich niet aanstellen hij leefde nu bij ons, we moesten hem maar op zn 'donder' geven als ie het deed.. en anders eens buiten een hok maken en hem daarin stoppen
speurneusc schreef:nee dat zou ik niet doen daar leert ie nix van, alleen dat ie nog meer in de steek gelaten wordt, dit is een hondje dat nooit geleerd is om een tijdje op zichzelf te zijn, hangt daardoor erg aan de baas (de roedel voor hem) en als de baas hem dan nog eens weg gaat stoppen dan gaat dat ws fout, daar kweek je dan een hond mee met verlatingsangst.
Baileysdream schreef:MirandaDvG, Vooral in het begin spelen der wijze hem de basis aangeleerd, zit, blijf, volgen.
hij raakte al in paniek als je hem beloonde.
We zijn express niet met hem op een puppiecursus gegaan, onze eerste hond zijn we er wel mee naar toe gegaan en hier leren ze alleen maar spelen spelen spelen, endat je zomaar naar elke hond toe mag gaan.
we hebben een GT erbij gehad, dat staat verder naar boven vermeld.
ja de eerste 7 maanden heeft hij in een bench gezeten, wat er voor de rest is gebeurd weten we niet.. de oude eigenaar wil hier geen uitspraak over doen. hy was ook altijd kopschuw, op moment dat je hem wilde beloonde kroop die in mekaar alsof je hem wilde slaan.. dus zn hele verleden weten we niet.
dus we weten niet in hoeverre er verkeerde dingen hem wel zijn aangeleerd, in de bench raakt hij iig helemaal in paniek.. vandaar dat we de bench maar ook weg hebben gelaten sinds dat hij normaal in de woonkamer blijft.
het is een ongecastreerde reu, beide zijn dat.
Joolien, Hij zoekt steun op momenten dat er word geschreeuwt (Met voetbal.. mannen)
momenten dat hij zich niet lekker in zn vel voelt.
Carrotcake, ja een gedragskundige heeft dat gezegd, daarom gaan we liever ook niet meer naar deze toe.
, dat snapt een bange hond echt, maar niet heus!spatter schreef:Mijn ervaring is precies andersom en ik heb al de nodige honden gehad, ook opvangers.
Honden die onzeker zijn en piepen moet je juist wel aandacht geven.
Ze voelen zich al zo onzeker en dan laat je ze in de steek , dat is toch totaal onlogisch![]()
Ze zoeken steun , vertrouwen, geef dat dan ook, laat zien dat jij de stabiele factor bent die weet wat er gedaan moet worden.
Laat de hond dicht bij je in de buurt, lekker meelopen zoveel als kan en op den duur durven ze steeds meer afstand te nemen en vertrouwen ze er op dat jij de boel wel in de gaten houdt en regelt.
Een hond negeren is hetzelfde als hem buiten de groep zetten voor dat moment, dat geeft echt vertrouwen![]()
, dat snapt een bange hond echt, maar niet heus!
Je laat hem in de steek op het moment dat hij letterlijk vraagt om je steun.
Verwar een bange hond niet met een dominante hond die opdringt, dat verschil is enorm en vraagt een totaal andere aanpak.
susanne_m schreef:Het is een dober, ga eens op en dober site zoeken en veel gedrag zal je bekend voorkomen.
Ik heb het grofweg doorgelezen.
Wat ik begrijp:
A, het gaat om een DOBER, niet een willekeurige hond. Een dober betekend een hond die zeer lichtgevoelig, sensibel is. die van alle dagen het zelfde houd, en niet goed tegen spanning kan.
B, jullie hebben een onzekere hond gestraft?
C, Zijn jullie al eens met de dober op een doberwandeling, of een dober (dan wel rottweiler) kringgroep geweest?
wat doen jullie zoal met de hond, per week?
spatter schreef:Mijn ervaring is precies andersom en ik heb al de nodige honden gehad, ook opvangers.
Honden die onzeker zijn en piepen moet je juist wel aandacht geven.
Ze voelen zich al zo onzeker en dan laat je ze in de steek , dat is toch totaal onlogisch![]()
Ze zoeken steun , vertrouwen, geef dat dan ook, laat zien dat jij de stabiele factor bent die weet wat er gedaan moet worden.
Laat de hond dicht bij je in de buurt, lekker meelopen zoveel als kan en op den duur durven ze steeds meer afstand te nemen en vertrouwen ze er op dat jij de boel wel in de gaten houdt en regelt.
Een hond negeren is hetzelfde als hem buiten de groep zetten voor dat moment, dat geeft echt vertrouwen![]()
, dat snapt een bange hond echt, maar niet heus!
Je laat hem in de steek op het moment dat hij letterlijk vraagt om je steun.
Verwar een bange hond niet met een dominante hond die opdringt, dat verschil is enorm en vraagt een totaal andere aanpak.
speurneusc schreef:tsja dierenfan dat zijn ws honden die van huis uit niet al de problemen vertonen die deze doberman heeft, en ik heb indirect wel heel veel mee te maken gehad.
dat is waarom je het op een forum zet natuurlijk. TS moet ook niet alles uit dit topic gaan uitproberen maar alleen de dingen eruit halen die voor haar en haar hond werken.
Baileysdream schreef:Valt me op dat iedereen wat anders zegt.. ene zegt wel goed negeren andere weerniet..
Degene die ooit met zo'n hond te maken heeft gehad, GT is of veel met dobbers heeft gewerkt heb ik wel een filmpje voor op het moment dat je in de gang staat, wat de dober dan doet.. (piepen dus)
) maar t kan wel eens een hele nacht duren voor dat je dat doorbreekt. Denk bijv aan kinderen bij het programma EHBO die niet door willen slapen, vaak zijn de ouders eerst uuuuuren bezig om het vol te houden maar daarna valt het kwartje en gaat het goed.