Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KimD schreef:Alle pups? Een naakthond krijgt over het algemeen 2 pups, gemiddeld gezien.
TS, als je zeker van je zaak bent en enige ervaring hebt zeker doen. Wel zou ik op zijn minst zorgen dat je eventuele kopers hebt want het kan natuurlijk zijn dat ze er zomaar 4 krijgt.
Saskia9 schreef:Dan kan het nog gebeuren,gewoon om in je achterhoofd te houden natuurlijk.
Ik snap de reacties in het topic wel,echter is het gewoon NIET verboden om te fokken met kruisingen. Dus je kunt boos reageren dat het niet verstandig is etc etc,ik ben het wel met TS eens dat kruisingen vaak gewoon minder gezondheidsproblemen hebben dan rasechte,waar ook nog eens flink mee getest is. Dat zegt dus lang niet altijd iets in mijn ogen.
Zodra TS goed de afwegingen maakt,ervoor zorgt dat de pups goed ter wereld komen en een goed baasje krijgen eventueel,wie houdt haar dan tegen?
Voorbeeldje,de fokkers die maar door blijven fokken met mopshondjes waarvan de neuzen steeds korter worden en daar een hoop problemen mee krijgen,dat mag wel want die hebben stambomen...
Sorry,maar door zulke dingen snap ik TS wel.
TS,maak goede overwegingen,kijk altijd verder. Inderdaad of de 2 kruisingen elkaar niet in de weg zitten,want sommige kruisingen zijn gewoon niet geschikt samen. Maar kan dat wel en zorg je ervoor dat je alles probleemloos begeleidt,dan wens ik je veel succes en tegen die tijd wel een topic openen he?!
janderegelaa schreef:De lelijkste hond ter wereld was zo'n kruising....
http://www.vrouwonline.nl/actueel/diere ... ereld.html
Saskia9 schreef:Ik denk dat Ts haar fokdoel 'knuffelen' omschrijft als gewoon een hondje voor haar zelf. Zonder duidelijke bedoelingen voor sport etc. Dat kan toch?
Waarom worden er anders andere honden gefokt? Misschien heeft ze het wat onhandig geformuleerd,maar ik denk dat TS haar bedoelingen goed zijn. Ze wil gewoon een leuke hond fokken voor haar zelf en zoekt in ieder geval nog naar informatie. Zulke mensen zie je niet altijd hoor!
Zolang iets niet verboden is en dus gewoon toegestaan is in deze wereld,kun je je er beter bij neerleggen en op een vriendelijke manier duidelijk maken waarom 2 kruisingen beter niet te kruisen is of iets dergelijks.
Ik geloof in je goede bedoelingen hoor maar wat mij tegen staat (bij fokken met hondjes in het algemeen hoor, niet persoonlijk bedoeld) is het feit dat er dan een hondje voor zichzelf gehouden wordt maar de rest wel voor een paar honderd euro op internet staat. Misschien een hele banketstaaf gedachte van mij maar dan schiet toch de vraag door mijn hoofd: gaat het om leuke puppy's of om geld? Los van de kosten die je er zelf aan maakt natuurlijk, dat begrijp ik. ironic__ schreef:Dat is jou mening, maar dat betekend niet dat het per definitie slecht is. Juist omdat de chihuahua vaak wat mankeert zijn wij verder gaan kijken. Dat jij dat egoistisch vind is jou gedachten.
Diablo schreef:Al zou ze er wat aan verdienen, wat is daar mis mee? Geld is geen vies woord hoor.
) gewoon niet het juiste uitgangspunt, geld kun je verdienen met werken. Sorry TS het is niet mijn bedoeling je topic te verzieken, had niet meteen zo'n defensieve reactie verwacht. Iloontjeehh schreef:Diablo schreef:Al zou ze er wat aan verdienen, wat is daar mis mee? Geld is geen vies woord hoor.
Sorry, misschien denk ik hier gewoon meteen te negatief over maar ik heb te vaak in mijn omgeving hondjes gefokt zien worden voor de verkoop terwijl de asiels vol zitten met leuke hondjes. Ik vind fokken voor geld (geen vies woord hoor) gewoon niet het juiste uitgangspunt, geld kun je verdienen met werken. Sorry TS het is niet mijn bedoeling je topic te verzieken, had niet meteen zo'n defensieve reactie verwacht.
Iloontjeehh schreef:Diablo schreef:Al zou ze er wat aan verdienen, wat is daar mis mee? Geld is geen vies woord hoor.
Sorry, misschien denk ik hier gewoon meteen te negatief over maar ik heb te vaak in mijn omgeving hondjes gefokt zien worden voor de verkoop terwijl de asiels vol zitten met leuke hondjes. Ik vind fokken voor geld (geen vies woord hoor) gewoon niet het juiste uitgangspunt, geld kun je verdienen met werken. Sorry TS het is niet mijn bedoeling je topic te verzieken, had niet meteen zo'n defensieve reactie verwacht.
dream_lot schreef:Ik ben het zeker niet mee eens dat kruisingen minder problemen hebben, juist meer.
Iloontjeehh schreef:Diablo schreef:Sorry, misschien denk ik hier gewoon meteen te negatief over maar ik heb te vaak in mijn omgeving hondjes gefokt zien worden voor de verkoop terwijl de asiels vol zitten met leuke hondjes. Ik vind fokken voor geld (geen vies woord hoor) gewoon niet het juiste uitgangspunt, geld kun je verdienen met werken. Sorry TS het is niet mijn bedoeling je topic te verzieken, had niet meteen zo'n defensieve reactie verwacht.
Zolang de dieren er niet onder lijden, vind ik het prima als er (wat) geld aan over gehouden wordt, het moet inderdaad, naar mijn mening, niet de hoofdreden zijn.
Vind je trouwens wel top reageren!
Billy schreef:Ik denk dat het afhangt van welke kruising je maakt, of het een gezonde hond oplevert.
Als je 2 rassen neemt die allebei dezelfde genetische misser hebben, krijg je daar niet per definitie een gezonde hond uit.
Hoe meer variatie, hoe gezonder. Natuurlijke selectie ipv menselijke selectie.
Twee keer dezelfde zwakheid is niet handig idd. janderegelaa schreef:De lelijkste hond ter wereld was zo'n kruising....
http://www.vrouwonline.nl/actueel/diere ... ereld.html