Hond mee naar hotel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:47

Amandavd schreef:
En denk eens aan de mensen die bang zijn voor honden, die gaan er vanuit dat ze rustig kunnen eten zonder bang te hoeven zijn. En ja, je kan ook bang zijn voor een hond die rustig 100 meter verderop zit.

Ja maar dan hebben ze een probleem waar ze in deze maatschappij zo nu en dan toch wel eens tegen aan lopen, en ze zouden er goed aan doen om daar aan te werken.

Je kunt niet overal ter wereld honden weren die niemand ooit iets gedaan hebben omdat er een enkeling bang is voor honden.

Er zijn ook mensen met fobie voor katten, en die kunnen ook in je tuin komen of overal los lopen. Daar kraait ook geen haan naar.

Als je een probleem ergens mee hebt en dat probleem ligt bij jou zelf, moet je dat niet afschuiven op een ander. Dat is echt niet fair.

Aulaantje_x

Re: Hond mee naar hotel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:52

Wij gaan al ruim 10 jaar op vakantie met de hond (Labrador Retriever) in Oostenrijk. We hebben eigenlijk nog nooit problemen gehad als we de hond meenamen in een restaurant, gewoon even netjes vragen en dan vinden veel mensen het alleen maar leuk. Heel vaak werd de hond bijna vriendelijker ontvangen dan wij! :P *lees: meteen een bakje water en iedere keer als ze langskwamen toch even aanhalen*. Zolang je je hond afgericht hebt en hij netjes onder de tafel/stoel blijft is het geen probleem.
Daarnaast ben ik het eens met wat calippe zegt, je kunt niet met iedereen rekening houden. Mocht er iemand echt last van hebben dan kan je altijd vragen of je op een plekje uit het zicht van die persoon mag zitten.

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:54

Min ouders hebben een restaurant hier in Oostenrijk en bij ons zijn honden welkom(hebben er zelf ook 2) maar bij sommige restaurants niet! Gewoon even na vragen voor je naar binnen gaat!

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:07

Het grappige is altijd dat, als we de hond een keer meenemen een restaurant in (tijdens een wandeling ofzo), ik heel erg mijn best doe om geen overlast te veroorzaken. Dus inderdaad in een hoekje, hond onder de tafel en stil blijven liggen. Maar omdat wij in het bezit zijn van een bijzonder fluffy Golden eindigt het er altijd mee dat er mensen op hun knieën voor het tafeltje liggen om hem toch maar te kunnen aaien..... Vindt hij ook best natuurlijk......

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:56

Ik vind het echt aso dat je tegenwoordig dan volgens sommige hier maar zelf moet gaan kijken of er ergens wel of geen honden toegestaan zijn als je zonder die beesten wilt eten. Waarom kun je je hond niet gewoon thuis laten en zelf bedenken; Goh, ik ben gek op mijn hond, maar andere misschien niet. Misschien kan ik rekening houden met andere, zeker in een openbare plek zoals een restaurant, en mijn huisdier gewoon thuis laten. Misschien i.p.v. aan mijn eigen te denken eens aan een ander?

Zou toch van de zotte zijn als ik mijn slang of vogelspin in een doosje mee zou nemen naar een restaurant en naast mij op de tafel zou zetten. Kijken hoeveel mensen dan beginnen te gillen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:59

calippe schreef:
Amandavd schreef:
En denk eens aan de mensen die bang zijn voor honden, die gaan er vanuit dat ze rustig kunnen eten zonder bang te hoeven zijn. En ja, je kan ook bang zijn voor een hond die rustig 100 meter verderop zit.

Ja maar dan hebben ze een probleem waar ze in deze maatschappij zo nu en dan toch wel eens tegen aan lopen, en ze zouden er goed aan doen om daar aan te werken.

Je kunt niet overal ter wereld honden weren die niemand ooit iets gedaan hebben omdat er een enkeling bang is voor honden.

Er zijn ook mensen met fobie voor katten, en die kunnen ook in je tuin komen of overal los lopen. Daar kraait ook geen haan naar.

Als je een probleem ergens mee hebt en dat probleem ligt bij jou zelf, moet je dat niet afschuiven op een ander. Dat is echt niet fair.

En waarom moet jij van jou huisdier, mijn last maken? Want dat is in feite wat je doet. Jij kan blijkbaar niet zonder hond en moet die blijkbaar over mee naar toe slepen. Dan schuif je ook jou probleem op een ander. Namelijk je dier.

Het is nondepie een restaurant waar we het hier over hebben he, en niet het park of wat dan ook.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:07

turtlelito schreef:
Het grappige is altijd dat, als we de hond een keer meenemen een restaurant in (tijdens een wandeling ofzo), ik heel erg mijn best doe om geen overlast te veroorzaken. Dus inderdaad in een hoekje, hond onder de tafel en stil blijven liggen. Maar omdat wij in het bezit zijn van een bijzonder fluffy Golden eindigt het er altijd mee dat er mensen op hun knieën voor het tafeltje liggen om hem toch maar te kunnen aaien..... Vindt hij ook best natuurlijk......

Dát is dus ook onwijs herkenbaar. Ol is dan wel geen fluffy golden, maar hij is wel ongelofelijk aantrekkelijk, blijkt _O- Hij krijgt het ook ál-tijd voor elkaar om alle aandacht zijn kant op te krijgen, door alleen maar een beetje extra zielig te gaan liggen kijken onder de tafel _O-

De discussie of honden thuishoren in een restaurant blijft een lastige. En het is ook een piepklein stukje tolerantie. Want ik begrijp heel goed dat niet iedereen op mijn hond zit te wachten, en daarom neem ik Ol (zoals eerder gezegd) ook liever niet mee als ik ergens bínnen moet gaan eten. Op het terras zie ik er echter weinig kwaad in. Ik houd 'm kort, zorg er voor dat hij geen overlast veroorzaakt en ga desgewenst ergens in een hoekje zitten als mensen dat liever hebben. Doe ik niet moeilijk om, want ik weet: ík vind die hond ongeveer het meest geweldige schepsel van de wereld, maar anderen kunnen dat natuurlijk heel goed met mij oneens zijn.

Maar IK zit persoonlijk ook wel eens op een aantal dingen niet te wachten :P Zo zat ik eens schuin tegenover een mevrouw die bij elke hap haar kunstgebit een stukje uit d'r mond liet komen :') Of een meneer die met z'n mond wagenwijd open kauwde := En dan zal ik niet eens beginnen over sommige (absoluut niet alle!) kinderen in restaurants :+ er is altijd wel iets wat je niet aanstaat. In het geval van een allergie; tuurlijk, ik schuif op, no problem. Ik bedoel maar, er is voor allebei de kanten imo iets te zeggen, en het is gewoon een onwijs lastige situatie :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:10

Een restaurant is bij uitstek geen plaats waar huisdieren horen te komen. Een terrasje vind ik weer wat anders, maar echt binnen een restaurant horen beesten niet thuis. Net zoals in de supermarkt, in de winkel etc. Het is i.m.o. geen plek voor een dier.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:10

Het ligt ook aan het restaurant denk ik..

Ga je in een redelijk luxe restaurant eten dan verwacht ik daar geen huisdieren.
Ga ik in een erg luxe restaurant uit eten dan verwacht ik daar geen huisdieren en geen kids.

Maar ga ik bijv wandelen in een bos/bij het strand en ik wil wat gaan drinken en lunchen. Dan weet ik dat ik daar honden tegen kan komen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:03

quera schreef:

Ga je in een redelijk luxe restaurant eten dan verwacht ik daar geen huisdieren.
Ga ik in een erg luxe restaurant uit eten dan verwacht ik daar geen huisdieren en geen kids.

Maar ga ik bijv wandelen in een bos/bij het strand en ik wil wat gaan drinken en lunchen. Dan weet ik dat ik daar honden tegen kan komen.

Nou zo denk ik er ook over.
Als wij een uurtje of 3 over het strand lopen en daarna in een strandhuis een happie eten, doen we dan gewoon met honden. Als wij een lange wandeling in het bos/over de hei maken, en daarna in het pannenkoekenhuis een hapje eten, doen wij dat gewoon. Dat zijn locaties waar vaak veel honden zijn en ze ook (meer dan) welkom zijn. Ga ik ergens in een stad uit eten, dan verwacht ik daar ook geen honden en daar komen de honden van mij ook niet.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:04

Machie schreef:
quera schreef:

Nou zo denk ik er ook over.
Als wij een uurtje of 3 over het strand lopen en daarna in een strandhuis een happie eten, doen we dan gewoon met honden. Als wij een lange wandeling in het bos/over de hei maken, en daarna in het pannenkoekenhuis een hapje eten, doen wij dat gewoon. Dat zijn locaties waar vaak veel honden zijn en ze ook (meer dan) welkom zijn. Ga ik ergens in een stad uit eten, dan verwacht ik daar ook geen honden en daar komen de honden van mij ook niet.

Precies :D

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:05

En dan zit je in zo'n strandtent en dan zul je maar amandavd tegenkomen.... Vuile blikken.... oeps..

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:07

calippe schreef:
En dan zit je in zo'n strandtent en dan zul je maar amandavd tegenkomen.... Vuile blikken.... oeps..

Daar trek ik me dan minder dan niks van aan :) Honden mogen al bijna nergens loslopen, als ik dan een strandtent bij een losloopgebied uitkies dan trek ik me niks aan van zulke mensen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:07

calippe schreef:

Tenzij je natuurlijk op het terras zit. Wat je vaak in het bos/op het strand hebt. Tenminste ik neem aan dat als het lekker weer is je niet binnen gaat zitten als er een terras is. Dan heeft ze er geen problemen mee :D

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:10

Gelukkig ga ik nauwelijks op vakantie in Nederland. Duitsers zijn toch iets toleranter...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 08:32

calippe schreef:

Sorry maar waar slaat dit op? Als je eens je oogkleppen af deed zetten kon je lezen dat ik zei dat ik dat heus wel begrijp op een terrasje.

Dat jij zo asociaal bent en geen rekening met je medemens wilt houden en andere mensen tot last wilt zijn met je huisdieren prima. Maar andere mensen hebben wel nog fatsoen en denken wel nog eens aan een ander door te zeggen, nee ik laat mijn hond thuis. Want ook al ben ik gek op mijn beest, betekent nog niet dat andere op mijn stinkende onopgevoede keffende en kwijlende haarbal zitten te wachten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 09:59

Gelukkig heb ik alleen haarballen die wel opgevoed zijn, niet keffen en niet stinken. :D

Als wij dus in het bos gaan lopen (en dat doen wij niet op een zonnige zondag, maar door de weeks als het maar droog is), dan mogen we in de winter dus niet eens even een kopje koffie drinken van jou? Dan moeten we maar zonder hond gaan lopen, want die moet thuis blijven?

Ik neem mijn honden bijna nooit mee een restaurant in, maar de keer dat we het willen vragen we eerst of het mag en of er ruimte is om afgelegen te zitten. Handdoek mee en ze liggen daar keurig op. Maar goed, de keren dat ze meegaan zijn in strandtentjes of in een restaurant in het bos waar ze welkom zijn. Op weg naar vakantie blijven ze of in de auto, of we rijden door de mac drive :+ Als we op zomervakantie gaan, gaan we dus ook amper naar restaurants, omdat we dan niet apart kunnen zitten en het te warm is om in de auto te blijven.

Ik heb alle begrip voor mensen die bang zijn en weet hoe het is om allergisch te zijn voor honden en ze toch tegen te komen. Ik zal daar dus echt rekening mee houden. Ik heb alleen geen begrip voor mensen die zich alles toe eisen en roepen dat andere mensen geen fatsoen hebben. Waarom zouden we geen fatsoen hebben als het gevraagd wordt, we apart gaan zitten, de honden aangelijnd moeten blijven liggen en we ook nog kijken wat voor tent het is en hoe druk voor we naar binnen gaan? Een chique restaurant zal ik nooit komen met honden, maar dat vind ik ook geen plek voor kinderen. Een strandtentje bij het losloopstrand waar ze hondvriendelijk zijn (hangen vaak nog bordjes ook), daar ga ik gewoon zitten. Daar blijf ik niet weg omdat er iemand vindt dat alle honden stinkende onopgevoede keffende en kwijlende haarballen zijn.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 10:17

Wij hebben in de 3 jaar dat we onze hond hebben, ze altijd meegenomen op vakantie. Zowel in huisjes/appartementjes als hotels. We hebben er nooit problemen mee ervaren. Misschien scheelt het dat onze hond heel klein is :) Meestal mag ze zelfs in het restaurant van het hotel, en dan ligt ze inderdaad gewoon onder de stoel, maar als dat niet mag, dan gaat ze tijdelijk in de auto. Dat is voor haar fijner dan op een vreemde hotelkamer en gaat prima. Eigenlijk is onze hond in nog geen enkel hotel of huisje geweigerd. Wij gaan dan meestal wel voor de wandelvakanties in de natuur, we zoeken geen luxe stadshotels met vier sterren uit o.i.d. In een hele sjieke bedoening zou ik me wel ongemakkelijk voelen met hond :P

Amandavd: ik vind het zelf wel een beetje apart dat je je zo ontzettend stoort aan de aanwezigheid van een hond. Als ie keft/heel hard hijgt/piept/over je heen kwijlt of op een andere manier zijn aanwezigheid kenbaar maakt dan snap ik het, daar houd ik ook niet van, maar als 'ie gewoon onder een stoel of tafel ligt en je merkt niet eens dat hij er is, behalve als je goed kijkt, snap ik niet wat het probleem is. In een restaurant ben je nou eenmaal met z'n allen, het is geen privéplek, en dat vraagt dus gewoon wat verdraagzaamheid. Blijkbaar vinden mensen het fijn om hun hond mee te nemen. Andere mensen hebben krijsende kinderen bij, zijn hartstikke luidruchtig of stinken zelf. Helaas, dan moet je niet in een restaurant gaan zitten (of naar een heel luxe gaan). Als honden zijn toegestaan, zie ik er echt geen probleem in.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 10:37

Nee, als hondenbezitter doe je moeite om je aan te passen door huisjes/appartementen/hotels/restaurants te vinden waar je welkom bent. En dat zou je dan af moeten slaan, omdat er mensen kunnen zijn die het vervelend vinden? Als je het werkelijk zo enorm vreselijk vindt of echt erg allergisch bent, kan je zelf ook nadenken waar je gaat zitten. Dan is een strandtent op het losloopstrand niet echt verstandig. Bij hotels/appartementen/huisjes heb je vaak een splitsing. Kamers waar honden toegestaan zijn en waar ze verboden zijn. Als hondeneigenaar geef je aan dat je met een hond komt, als je absoluut niet in een kamer wilt waar er een hond heeft gezeten geef je dat ook aan.

EDIT: En wij zijn extreem voorzichtig in het meenemen van onze honden. Ze zijn nu eenmaal groter en indrukwekkender dan een schoothond. Daar houden we dus rekening mee.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 10:44

VogeltjeM schreef:
Wij hebben in de 3 jaar dat we onze hond hebben, ze altijd meegenomen op vakantie. Zowel in huisjes/appartementjes als hotels. We hebben er nooit problemen mee ervaren. Misschien scheelt het dat onze hond heel klein is :) Meestal mag ze zelfs in het restaurant van het hotel, en dan ligt ze inderdaad gewoon onder de stoel, maar als dat niet mag, dan gaat ze tijdelijk in de auto. Dat is voor haar fijner dan op een vreemde hotelkamer en gaat prima. Eigenlijk is onze hond in nog geen enkel hotel of huisje geweigerd. Wij gaan dan meestal wel voor de wandelvakanties in de natuur, we zoeken geen luxe stadshotels met vier sterren uit o.i.d. In een hele sjieke bedoening zou ik me wel ongemakkelijk voelen met hond :P

Amandavd: ik vind het zelf wel een beetje apart dat je je zo ontzettend stoort aan de aanwezigheid van een hond. Als ie keft/heel hard hijgt/piept/over je heen kwijlt of op een andere manier zijn aanwezigheid kenbaar maakt dan snap ik het, daar houd ik ook niet van, maar als 'ie gewoon onder een stoel of tafel ligt en je merkt niet eens dat hij er is, behalve als je goed kijkt, snap ik niet wat het probleem is. In een restaurant ben je nou eenmaal met z'n allen, het is geen privéplek, en dat vraagt dus gewoon wat verdraagzaamheid. Blijkbaar vinden mensen het fijn om hun hond mee te nemen. Andere mensen hebben krijsende kinderen bij, zijn hartstikke luidruchtig of stinken zelf. Helaas, dan moet je niet in een restaurant gaan zitten (of naar een heel luxe gaan). Als honden zijn toegestaan, zie ik er echt geen probleem in.

Ik heb helemaal geen problemen met honden, er lopen er 7 rond hier. Waar ik wel problemen mee heb, is dat mensen het dood normaal vinden om hun huisdier mee te nemen naar een restaurants. En nogmaals, lezen is moeilijk, heb ik al eerder gezegd dat ik een terras weer iets anders vind dan gewoon een restaurant in de stad. Dat is net zoals een winkel, een supermarkt etc, geen plek voor huisdieren.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 10:59

Nee hoor, ik had wel gelezen dat je terrasjes wel oké vindt, dus daar heb ik het dan ook niet over. Ik heb het over binnen zitten. Vind jij lezen moeilijk? :P (oké flauw)

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:06

Amandavd schreef:
calippe schreef:

Sorry maar waar slaat dit op? Als je eens je oogkleppen af deed zetten kon je lezen dat ik zei dat ik dat heus wel begrijp op een terrasje.

Dat jij zo asociaal bent en geen rekening met je medemens wilt houden en andere mensen tot last wilt zijn met je huisdieren prima. Maar andere mensen hebben wel nog fatsoen en denken wel nog eens aan een ander door te zeggen, nee ik laat mijn hond thuis. Want ook al ben ik gek op mijn beest, betekent nog niet dat andere op mijn stinkende onopgevoede keffende en kwijlende haarbal zitten te wachten.

Wie is er hier nou asociaal?

Als ik een hele dag weg ga, neem ik mijn honden mee. Anders kan ik niet een hele dag weg.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:31

Je zal maar blind zijn, en mensen constant horen zeuren over je vieze, harige vlooienbaal :=
Nee, ik kan me er echt niet druk om maken.
Zo veel restaurants zijn er al niet waar je met een hond binnen mag, dus als je er niet van houdt heb je keus zat waar geen honden binnen mogen.
Als ik een flink stuk ben gaan wandelen met hondlief langs het strand of in het bos dan is het heerlijk om binnen ergens een hapje te gaan eten met een grote kop chocomel :)

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:11

als ik mijn hond mee zou nemen naar een restaurant, dan zou ik inderdaad kiezen voor een "hond-vriendelijk" restaurant.

Ik vind het niet netjes om een hond mee te nemen naar een gewoon restaurant. Als je zelf geen honden hebt, ruik je het en ook honden die weinig geur afgeven kunnen allergische reacties oproepen.

Mijn moeder heeft hele erge astma en ontzettend veel last van allergien. Vorig jaar kerst zaten wij met de hele familie in Van der valk, toen mijn moeder plots last kreeg van allergie. Later bleek dus ook dat er een paar tafels naast ons een hond onder de tafel zat. Het feestje was dus voorbij. Wel een "klacht" ingediend (niet echt klacht maar wel doorgegeven dat dit de reden van vertrek was voor 16 personen, en dus geen nagerecht was besteld), en we hebben toen ook tegoedbonnen gekregen als compensering. Dus heel netjes opgelost.

Ik snap best dat je als je zo'n erge last hebt van allergie, je dan beter vantevoren kunt vragen (dat doen we nu dus ook). Echter, plekken zoals een restaurant, supermarkt oid verwacht ik gewoon geen honden. Terras, strandtenten en dergelijken wel, en daar zal je mijn moeder dan ook niet vinden.

Laatst zag ik zelfs een meisje bij de h&m met een hond. Fijn dan als je daarna kleren gaat passen waar die hond langs gewandeld heeft.

Als ik sommige reacties hier lees, vinden sommige hondeneigenaren het genot van hun hond belangrijker dan hun medemens. Het lijkt wel alsof honden en mensen gelijk zijn als ik t moet geloven.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:18

8nnemiek schreef:
Je zal maar blind zijn, en mensen constant horen zeuren over je vieze, harige vlooienbaal :=
Nee, ik kan me er echt niet druk om maken.
Zo veel restaurants zijn er al niet waar je met een hond binnen mag, dus als je er niet van houdt heb je keus zat waar geen honden binnen mogen.
Als ik een flink stuk ben gaan wandelen met hondlief langs het strand of in het bos dan is het heerlijk om binnen ergens een hapje te gaan eten met een grote kop chocomel :)

De blindengeleidehond vind ik een uitzondering omdat deze mensen de hond nodig heeft. Elk ander baasje kan heus wel even zonder hond