Ik zou zelf ivm het vieze mandje toch even zn bloedwaardes laten checken voor lever/nierfuncties, die kunnen apart staan van eventuele incontinentie en eventuele rugproblemen.
Verminderde lever/nierfuncties komen natuurlijk, net als incontinentie, vaker voor bij oudjes

Mocht het wel incontinentie zijn dan is hier ook een simpel pilletje voor, niks ergs aan opzich.
Is er ook voor teefjes, waarbij het wel eens voorkomt na steriel. dat ze incontinent worden.
Zo van de foto's te zien zou t me ook niets verbazen als er toch iets niet helemaal lekker zit in zn rug/heupen.
Misschien dat masseren kan helpen?
Heb zelf geen ervaring met gediagnosticeerde hernias, maar onze vorige dame kreeg ook last van dr heupen en rug.
Haar masseerde ik sowieso 1x per week en dat werkte heel fijn, beetje combineren met fysio achtige bewegingen

(als Tommie het ook lekker vind om lekker geaaid enz te worden misschien een idee? )
Wij kunnen natuurlijk van achter de pc minder zeggen dan een DA, onderzoeken etc, maar misschien heb je hier iets aan.
(dementie heb ik geen ervaring mee, verwarde poes in halve slaapstand wel, die kan ook paniekerig en verdwaald wakker worden. Als ze je dan ziet en je dr aait is alles weer goed)
Hopelijk heeft ie nog een lekker leventje bij jullie en valt t allemaal mee
Ik ben er met aaien ook nog steeds wat voorzichtig mee omdat hij toen hij kwam zo mager was, dan zit dat bot echt recht onder de huid. Nu niet meer, maar ik ben toch nog heel voorzichtig met hem. Als je iets meer richting de flanken gaat aaien maakt hij krabbewegingen met zijn achterpootje dus daar aai ik niet.
)