Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
schuimpie schreef:Puur uit interesse: waarom vinden sommige mensen het zo belangrijk dat de hond wil werken voor voer? Op bepaalde punten in haar training was het inderdaad wel handig geweest, maar ik heb eigenlijk altijd wel een manier gevonden om het op te lossen zonder snoepje.
Op mijn club hadden ze tot mijn hond ook nog nooit meegemaakt dat een pup absoluut niet op voer/speeltje reageerde, maar na een paar weken geprobeerd te hebben zijn we een andere methode gaan proberen die wel werkte voor haar!
Ondertussen pakt ze bijna overal wel een snoepje aan, ook op cursus. Maar eigenlijk vind ik het wel handig dat mijn hond stemgemotiveerd is. Ze luistert dus naar mij omdat ze weet dat het leuk is, niet omdat er eten te halen is.
En is ieders uiteindelijke doel niet dat de hond reageert op stem/klank? Bij een volgende hond ga ik in ieder geval proberen om het op dezelfde manier aan te pakken
HorseTopShop schreef:Hij blokkeerd compleet. Vandaag weer.
Er is niks aan de hand, totdat ik wat van hem vraag.
Hij gaat zitten en niks boeit hem meer.
Ik heb staan springen, blij gedaan, rauw vlees, etc.
Maar hij reageerd niet meer. Hij verstijfd en doet niks meer.
schuimpie schreef:Wat vervelend voor de hond en voor jou! Enig idee waar dit gedrag vandaan komt? Is het altijd zo geweest of wordt het steeds erger?
Esther schreef:Wat jammer.
Wat zeggen ze er op de cursus van?
Kuggur schreef:Even afgezien van de vraag of deze hond ueberhaupt te motiveren is met voedsel; Ik gebruik succesvol gedroogde lever. Eigenlijk alleen bij de basisgehoorzaamheid, later is het bij mijn soort training niet nodig/bruikbaar (maar wordt ook als snack voor de lekker wel erg gewaardeerd).
Maak het zelf, lever koken, in dunne plakjes snijden en dan in een gewone oven op lage stand (50 graden of zo) en deurtje een beetje open drogen. Heb nog geen hond gehad die daar niet in geinteresseerd was.
Kuggur schreef:HorseTopShop schreef:Dat heb ik allemaal al geprobeerd. Helaas zonder succes.
Dan vermoed ik dat je toch naar een andere motivatie dan voedsel moet gaan zoeken.
Succes met je hond.

HorseTopShop schreef:Thx
Het gaat niet meer om motiveren. Het is een ander probleem. En we gaan nu uitzoeken wat het is.
Hij is op die momenten niet te motiveren. Sterker nog, het is niet meer mogelijk contact met hem te krijgen.
Hij sluit zich volledig af en reageert en beweegt niet meer. Niet op snoep, niet op eten, niet op mensen, niet op andere honden.
Hij lijkt wel in trance.

eponine schreef:Ben je al eens met je vraag bij een gedragstherapeut geweest?
eponine schreef:Hoe reageert hij in een groep honden?
eponine schreef:Met spelen?