SAKKIA schreef:Dat is bij die van mij echt niet mogelijk hoor. Hoe lief hij ook is, dat op zijn rug liggen laat hij al niet toe. Ik denk echt dat we het met 2 man moeten doen, 1 vasthouden, 1 knippen.
Maar misschien laat ik het eerst 1 keer bij de dierenarts doen om te kijken hoe ze het doen en dat ze me duidelijk uitleggen hoe en wat, zodat ik het de volgende keer zelf kan doen.
Kat laten staan vind ik zelf echt niet werken. Geen idee hoe de DA werkt, ik doe het vanaf het begin af aan zelf.
Dat is bij die van mij echt niet mogelijk hoor. Hoe lief hij ook is, dat op zijn rug liggen laat hij al niet toe. Ik denk echt dat we het met 2 man moeten doen, 1 vasthouden, 1 knippen.
plus dat het grote katten zijn en dus ook geen nagels maar klauwen hebben en dat is niet grappig....
. Ik laat ze altijd op tafel staan tegen me aan, 1arm zeg maar bovenlangs over de kat heen en dan nagels uit en knippen maar. Maar in de praktijk zijn ze vaak wat angstiger en onder de indruk. Thuis bij m'n eigen poezels zou ik het echt niet voor elkaar krijgen! Gelukkig komen ze buiten! Wb of het nodig is, tja als je je er erg aan stoort, knip ze dan met ronde (Guillotine schaar heet dat volgend mij) om inscheuren te voorkomen. Voor de poes is het niet nodig. Voor oudere katten belangrijk: controleer ze 1x per maand of ze niet rond gaan groeien, ze krijgen sneller soort kalknagels en ik weet niet goed waarom, maar die hoesjes komen er minder goed af of ze worden harder en slijten daardoor minder. Vooral de duimnageltjes. Heb al genoeg ingegroeide nagels voorbij zien komen. *auw*