Hoe krijg je dit schoon?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limitless

Re: Hoe krijg je dit schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:07

Als je dichterbij woonde had ik best langs willen komen en hadden we het samen kunnen doen, ben niet bang aangelegd voor katten, al krabben of bijten ze. Maar kun je het écht niet proberen met een flinke dosis kalmeringsmiddel of hem in de douche ruimte eerst suf laten stomen? Dat hielp bij onze katten ook wel, moet je alleen oppassen dat hij niet echt flauw gaat vallen (al kan dat misschien bij die van jou veel oplossing :+ )

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:44

Jammer genoeg is 'wassen' de enige oplossing wanneer iets vuil is. Persoonlijk zou ik mijn kat dit toch gewend maken. Je zou maar eens omwille van medische redenen je kat moeten wassen.
Droogshampoo, babydoekjes en dergelijke producten werken niet wanneer iets echt vuil is. Heel stiekem ben ik benieuwd wat je verwacht had van dit topic buiten adviezen om te wassen? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:48

Twee van die katsels van mij worden ook zo staatsgevaarlijk als ik maar met een druppel water in de buurt kom := ik snap heel goed dat wassen geen optie is :D ik heb op zijn minst zo'n klassiek ridderharnas nodig bij ze :=

Wij hadden er ook eentje die in de sloot was gedonderd. Die heb ik met een handdoek gevangen. Mee naar het balkon genomen en flink gerost: alle troep kwam vrij. Handdoek moest meteen weggegooid worden, del ucht was echt :r misschien dat dat helpt?

Even naar de dierenarts en met een roesje wassen is ook weer zo wat namelijk :+

Daarna kon ze zichzelf wel weer schoonmaken. :+

Die langharige van ons kan wel in bad. :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 18:59

Mijn kat is nu eenmaal geen doorsnee huis tuin en keuken kat ;)

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:03

Ik zou hem de regen in gooien. Regent die een beetje schoon!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:08

En ze kijkt zo snoezig op de foto. :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:10

Krijg je de kat wel in een transportbox zonder dat je armen, gezicht verbouwd worden? Want dan doe je m daar in en zet je m met transportbox en al in de douchebak. Kun je met de sproeier alsnog compleet doorweekt maken, desnoods zelfs wat groene zeep of dierenshampoo (vantevoren een beetje onder het mom van "aaien") smeren, wel heel goed uitspoelen. Daarna met een handdoek droog maken. Zo deed ik dat met mijn staatgevaarlijke kat die in de drek gelegen had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:17

Ts; ik ben benieuwd wat voor reacties je had gehoopt buiten wassen.. Er zijn ongeveer 45 manieren aangegeven (overdreven natuurlijk) om je kat überhaupt een beetje schoon te krijgen en op alles zeg je nee... Niet om je aan te vallen of zo, ik vraag me gewoon af wat je dan verwacht?

Als je alle droge manieren al geprobeerd hebt zit er niks anders op....

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:24

Dat is dus niet waar, lees mijn post maar eens. En ik begrijp het heel goed hoor, het is nou eenmaal lastig met katten.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:24

GamblersCup schreef:
Krijg je de kat wel in een transportbox zonder dat je armen, gezicht verbouwd worden? Want dan doe je m daar in en zet je m met transportbox en al in de douchebak. Kun je met de sproeier alsnog compleet doorweekt maken, desnoods zelfs wat groene zeep of dierenshampoo (vantevoren een beetje onder het mom van "aaien") smeren, wel heel goed uitspoelen. Daarna met een handdoek droog maken. Zo deed ik dat met mijn staatgevaarlijke kat die in de drek gelegen had.

Wat een goed idee! Een om te onthouden zeg, thanks. Misschien kijkt je kat je daarna dagen niet meer aan ;-) maar is dan wel schoon.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:30

in de trimsalon zetten ze katten vaak in een emmer met speciale shampoo. De katten klauwen zich meestal vast aan de rand van de emmer en zo kun je ze wassen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:33

moonsparkle, als je een kat hebt die dat niet accepteerd, wordt er niet aan de rand geklauwd, maar in je ogen enzo. Die emmer water is geschikt voor maar een klein percentage katten ;-)

stefje: ja, ze zijn wel boos daarna, maar de kat is wel schoon en je leeft nog. Sommigen vinden het afdrogen dan weer prettig, en zijn het douchen alweer snel vergeten.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:36

Ik verbaasde me er zelf ook over, maar ik denk dat het bij 8 op de 10 katten super ging :D misschien troffen we het :P de meeste van de katten bij de trimsalon hebben ook wel wat vachtverzorging nodig en zijn het wellicht ietsje meer gewent.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:36

Dit is mijn kat ook eens gebeurd, die hebben we weer buiten gezet en heeft zichzelf schoon gewassen :P

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:37

Dat zou heel goed kunnen natuurlijk. Dat zal dan niet de eerste keer geweest zijn. Maar er zitten echt staatsgevaarlijke katten bij die je letterlijk naar het leven staan als het om water gaat, en die wil je echt NIET in een emmertje water plonzen hoor! :D

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:37

Het regent heel hard,dus je kan hem nu buiten zetten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:04

GamblersCup schreef:
Dat zou heel goed kunnen natuurlijk. Dat zal dan niet de eerste keer geweest zijn. Maar er zitten echt staatsgevaarlijke katten bij die je letterlijk naar het leven staan als het om water gaat, en die wil je echt NIET in een emmertje water plonzen hoor! :D

Als je lekker op de bank zit, handdoek over de kop zodat hij niets ziet, goed vastpakken in nekvel en dan naar de douche en in één keer kopje onder in bad en meteen loslaten, voor hij kan gaan krabben.
Het is ff op hoop van zegen, maar als je geluk hebt is hij nat genoeg om de ergste troep eraf te krijgen.

Maar wat ik zei; naar buiten gooien en door lang (nat) gras laten lopen werkt prima en hebben ze geen hekel aan, of gewoon met forse regen de deur uit gooien, hoef je hem alleen af te drogen als hij terug komt.

Edit; Ik weet waar een kat toe in staat is als hij water niet leuk vind, ik heb er ook zo een. Als je die maar water laat zien liggen je armen open tot op het bot. Prima zelfmoordmachine.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 11-02-14 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 21:06

Gc: nop, is ook kansloos ;)

Doanique, geen idee, als ik het wist zou ik geen topic openen lijkt me?
Kat is gewoon alles behalve makkelijk. Is geen brave schootkat, raakt makkelijk in paniek, en dan is ie gewoon gevaarlijk. Als ik met de handdoek aan kom zit ie al met ogen als schoteltjes.

Maar goed, met steeds nat maken en af drogen is ie al een stuk schoner :j

Hij is net ook buiten geweest.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:07

Klinkt als onze ex boerderijkat :)
Maar zo wild als hij was (hij viel je al aan als je naar hem keek) is hij toch echt in bad geweest toen hij met -12 in de mestput was gevallen.
Toen hij daarna in huis moest blijven is hij noodgedwongen tam geworden, tegenwoordig de liefste kat ever maar blijft half-wild.
Afbeelding

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 00:32

Dan ben ik benieuwd hoe je het beest naar de dierenarts brengt als dat nodig is ts...

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 06:47

GamblersCup schreef:
Dan ben ik benieuwd hoe je het beest naar de dierenarts brengt als dat nodig is ts...

Ik vind jou tips van wassen in der vervoersbox wel een goede, hier had ik nog even niet bij stil gestaan. Als ik naar mijn vervoersbox kijk dan is dat wel de oplossing inderdaad. Heel erg bedankt voor je tip, denk dat ts hier ook zeker wel uit de voeten had gekund, maar schijnbaar is dat ook niet goed genoeg.

Nogmaals GamblersCup, heel erg bedankt voor je tip!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 07:23

Ik dacht ook direct aan wassen in vervoerbox, nadeel is dat als je daarna ooit naar dierenarts moet je hem er niet meer in krijgt.

Je kan ook een badlaken helemaal natmaken en je kat hier mee vangen en oprollen. Ze kunnen dan niet krabben of bijten. Zo kan je je kat redelijk schoon krijgen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 08:12

Ik doe mijn poesen altijd in een wasmand met deksel.Handig voor half wilde katten met scherpe klauwen.
Wel goed dichtplakken anders een groot probleem in de auto.Kan ook in de douche.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 08:22

Klinkt bekend :o Die van mij kwam afgelopen september zo thuis:

Afbeelding

Incl kroos e.d. :+ En stinken als een........ ja slootgraver dus.

Hij is toch echt in bad geweest (was ie nog nooit eerder geweest dus wist ook niet hoe hij zou reageren). En nee hij vond het niet leuk en hij was te handelen. Hij miauwde wel zo hard dat mijn vriend bezorgt kwam vragen of alles goed ging :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 08:54

GamblersCup schreef:

Met heel veel stress, letterlijk vangen in een handdoek, in de kist frotten, en dan vervolgens een kat die een paar dagen van slag is.
Dat wil ik zoveel mogelijk voorkomen buiten de da om.