Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
). Zelfs zo vol snot dat hij er echt heel slecht aan toe was en ik heb dagen gedwangvoederd heb. Deze heb ik een zoutoplossing gegeven en pijnstillers en ontstekingsremmers. Die pijnstillers en OR is omdat ze zich dan vaak net wat beter voelen en toch wat beter gaan eten en drinken en zich ook wat beter verzorgen e.d.
Ik had van de DA wat meegekregen (ze heeft het me gratis meegegeven omdat het ding toen al open was en ze het zelf zou moeten weggooien, dit was bij het konijn, bij de kat hadden we ook die voor baby's)
GamblersCup schreef:Nou, wel verplicht stomen dus. Maar ik ga het anders doen: ik ga hem tussen mijn benen vasthouden, handdoek eroverheen en daaronder de pan met water en zout. Water en ZOUT ja, want dat is gewoon de beste en zachtste methode. Wordt niet voor niks voor kinderen en dieren gebruikt. Zei ze er nog even achteraan. En daarmee moet het echt flink loskomen, het zal gaan stromen uit z'n neus. Maar da's goed, weg ermee. Nu nog niet, laat hem eerst even bijkomen van ritje dierenarts. Hij is nu nog even boos op me![]()
.
. Spoelen met (afgekookt) zout water is wel een hele zachte manier om de neus te spoelen.
GamblersCup schreef:Zucht.
. Maar dan hoef je niet zo te zuchten als andere zich wel aan de natuurwetten moeten houden
GamblersCup schreef:Nou, wel verplicht stomen dus. Maar ik ga het anders doen: ik ga hem tussen mijn benen vasthouden, handdoek eroverheen en daaronder de pan met water en zout. Water en ZOUT ja, want dat is gewoon de beste en zachtste methode. Wordt niet voor niks voor kinderen en dieren gebruikt. Zei ze er nog even achteraan. En daarmee moet het echt flink loskomen, het zal gaan stromen uit z'n neus. Maar da's goed, weg ermee. Nu nog niet, laat hem eerst even bijkomen van ritje dierenarts. Hij is nu nog even boos op me![]()
Afijn, beestje heeft een prikje gehad om de slijmvliezen wat te slinken, geeft ook al verlichting. Heb tabletten meegekregen, andere antibiotica, die zouden moeten aanslaan en dan moet ie echt beter worden... kat nummer 2. De andere was begin vorige week de klos, maar heeft er niet zo'n erge last van gehad. Antibiotica prikje en met 3 dagen was alles weg.
)jilleroo schreef:je zou de kat ook in je douche ruimte kunnen zetten en dan de douche even heet laten lopen zodat de ruimte zich vult met stoom (niet de kat onder de hete douche natuurlijk)
die van mij ligt gewoon te maffen op de wasmachine als ik douche)
kun je nog brokjes en water en evt mandje erbij zetten. zit ie even apart, of je gaat erbij zitten.
GamblersCup schreef:saden, mijn badkamer is groot en er zit een heel goed ventilatiesysteem in. Er blijft geen stoom hangen, hoogstens wat op het raam ivm kou buiten, zelfs de spiegels blijven "open". Was mijn eerste gedachte ook, maar gaat m niet worden helaas
Shirley schreef:GamblersCup schreef:saden, mijn badkamer is groot en er zit een heel goed ventilatiesysteem in. Er blijft geen stoom hangen, hoogstens wat op het raam ivm kou buiten, zelfs de spiegels blijven "open". Was mijn eerste gedachte ook, maar gaat m niet worden helaas
Daar leent haar badkamer zich niet voor, Bambolina en jilleroo
fargo schreef:Wat ik altijd doe en deed als een kat snipverkouden is, dan zet ik een (olie)brandertje neer met water en een plens druppels essentiële olie - in de kamer waar de kat is. Dan ben je aan het stomen zonder dat de kat er boven hoeft te hangen. Het geeft echt verlichting. Ik merk het zelf ook als ik erg verkouden of benauwd ben. Je kunt hiervoor bijvoorbeeld pepermuntolie of dennenolie of eucalyptus gebruiken (http://www.aromatherapie-info.com/aroma ... griep.html).
Annemiek80 schreef:fargo schreef:Wat ik altijd doe en deed als een kat snipverkouden is, dan zet ik een (olie)brandertje neer met water en een plens druppels essentiële olie - in de kamer waar de kat is. Dan ben je aan het stomen zonder dat de kat er boven hoeft te hangen. Het geeft echt verlichting. Ik merk het zelf ook als ik erg verkouden of benauwd ben. Je kunt hiervoor bijvoorbeeld pepermuntolie of dennenolie of eucalyptus gebruiken (http://www.aromatherapie-info.com/aroma ... griep.html).
pepermunt slaat denk ik ook behoorlijk op de ogen (heb ik wel iig lol)
) bij mij. En het wordt natuurlijk verdampt hè?ElCid schreef:Ons is, toen een van de paarden verkouden was, ook aangeraden om met zout te stomen. Dat werkt zeker wel ( ontsmettend en zet negatieve ionen om in positieve, of andersom?).