Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LadyMadonna schreef:Ik heb geen staart, geen oren die ruim kunnen bewegen, geen vacht die ik op kan trekken.
Ik loop op twee benen ipv 4 poten, en m'n lip optrekken maakt ook niet zoveel indruk.
Ben ik roedelleider? Nee, ik ben tenslotte een mens, geen hond.
Ben ik baas? Dat dan weer wel
LadyMadonna schreef:Een roedel is een groep honden. Een roedelleider is dus ook een hond.
Evaa_ schreef:Ik snap niet waarom iedereen het met elkaar eens zou moeten zijn?
Iedereen heeft z'n eigen manier van het werken en omgaan met honden wat voor hen goed werkt.
De een doet dat dmv dominantie , en is daar heel succesvol in, en er zijn ook tegenstanders van..
Nou en? Laat iedereen lekker doen waar die zich goed bij voelt, je krijgt echt niet dmv zo'n filmpje iedereen om..
We zijn allemaal mensen, en we kunnen het niet allemaal hetzelfde doen, en dat moeten we ook niet willen..
Dus hou op om anderen zo te overtuigen dat "een roedelleider" zijn slecht is.
In de paardensport heb je toch ook voor en tegenstanders van een bepaalde trainings methode?
Zucht, ik word zo moe van dit soort topics
LadyMadonna schreef:Een roedel is een groep honden. Een roedelleider is dus ook een hond. Ik ben geen hond, dus geen roedelleider.
Vind dat echt zo'n onzin term...
Een hond is een hond, een mens is een mens...
Air schreef:LadyMadonna schreef:Een roedel is een groep honden. Een roedelleider is dus ook een hond. Ik ben geen hond, dus geen roedelleider.
Vind dat echt zo'n onzin term...
Een hond is een hond, een mens is een mens...
Een roedel is een groep honden DUS een roedelleider is ook een hond? Want?
Is een bejaardenbegeleider ook een bejaarde?
Het woord roedelleider zegt toch niets meer en niets minder dan 'leider van een roedel'.
Lara_Silver schreef:Je hebt een hond en die voed je op. Waarom allemaal rare termen en complexe theorieën op hondentraining gaan plakken? Vroeger en voor mij nog steeds vandaag heb je een hond en die voed je op zodat hij zonder lijn voet loopt, en bij je komt als je hem riep, hij niet tegen mensen op springt en hij niet bedelt. Dat is basis, de rest is bijzaak.
Doet hij het goed krijgt hij een aai, een 'braaf' en soms een snoepje, en is hij stout word hij gecorrigeerd. Vanaf het prille begin; ja is ja en nee is nee. Wat maakt dat jou dan? Nou helemaal niets, jij bent de mens, hij is de hond. Er kan nooit sprake zijn van een roedel, want je bent immers een mens, en geen hond, rare gedachtegang ook.
Je staat niet boven jou hond als een dominante leider, want je hond weet precies wat hij aan jou heeft en welke regels er gelden. Je leert hem wat je wilt en hoe, je staat niet boven hem om hem te domineren, is nergens voor nodig als de basisopvoeding goed zit.
Sassol schreef:Als ik mijn lip optrek omdat mijn hond te dichtbij in de buurt kom als ik eet, snapt hij overigens heel goed wat ik bedoel. Eveneens als ik grom. Lippen likken, hoofd afwenden en al die andere dingen die je als mens wel kan doen snappen honden overigens ook heel goed hoor.
LadyMadonna schreef:Ik heb geen staart, geen oren die ruim kunnen bewegen, geen vacht die ik op kan trekken.
Ik loop op twee benen ipv 4 poten, en m'n lip optrekken maakt ook niet zoveel indruk.
Sassol schreef:LadyMadonna schreef:Ik heb geen staart, geen oren die ruim kunnen bewegen, geen vacht die ik op kan trekken.
Als ik mijn lip optrek omdat mijn hond te dichtbij in de buurt kom als ik eet, snapt hij overigens heel goed wat ik bedoel. Eveneens als ik grom. Lippen likken, hoofd afwenden en al die andere dingen die je als mens wel kan doen snappen honden overigens ook heel goed hoor.
Air schreef:door een deel hondse signalen.