Niet willen optillen, Ragdoll kitten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Re: Niet willen optillen, Ragdoll kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 15:22

Ik zal eens gaan kijken wat dat HCM inhoud.
We hebben eergister een berichtje gestuurd. Omdat we ook haar geboortedatum niet weten. Wederom nog niks gehoord. Mijn vader zou vandaag gaan bellen. Dan zal ik gelijk even doorgeven of hij dat kan vragen. Kan je zulke dingen niet zelf aanvragen?

Ik weet verder niks van de moeder/vader af.

Nee, ze gaat niet meer weg. Dan maak ik mijn kater ook van streek. Die twee zijn net jut en juul. Liggen al samen in een mandje ect.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 15:35

Nee, de eigenaar vd kater moet een dekbewijs afgeven aan de eigenaar vd poes en dan kan de eigenaar vd poes met dat dekbewijs bij de rasvereninging stambomen aanvragen, dat duurt dan een paar weken en dan krijg je ze netjes thuisgestuurd.
Als zij zelf eigenaar van kater en poes is dan moet ze dat dus zelf regelen met haar vereniging. Zelfs bij oepsnesten van hetzelfde ras kan dat gewoon. (mits ze niet met diezelfde poes al zoveel nesten in de 2 jaar heeft gehad)

Over HCM is veel te vinden gelukkig http://www.specialcats.nl/nl/HCM-Hypert ... omyopathie

http://www.gencouns.nl/nwshcmragdoll.php

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 15:59

Waar maken we ons druk om. Het is een hobby poes. Wel of geen stamboom boeie. Alsof elke fokker of hibby fokker slecht voor zn beesten is. Bij paarden doen we maar wat en hoor je nooit iemand. Lijnenteelt ja leuk. Ik vind het allemaal zo overtrokken.

Ik heb drie ragdolls. Heb ook een nestje gehad wel onverwacht. Bleek drachtig bij aankoop. Maakt die mensen imo niet slecht waar ik haar kocht. Bij mij worden ze super super verzorgd. Ben ik ook meteen slecht dat ik ze zonder stamboom heb verkocht? En louche?

Hcm kan elke kat krijgen. Nu testen en er is niks wil niks zeggen. Dat ontwikkelt zich. Dat het bij ragfolls meer voorkomt wil niet zeggen DAT ze het krijgt.

Lijkt wel of iedereen iemand met een raskat op stang wil jagen. Htk katten kunnen ook vanalles krijgen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:00

En soms gaat er iets mis. Ook bij paarden dus ook bij katten.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:03

Goede keuze dat je de kittens weg laat halen als ze drachtig is. Zo jong een nestje is al niet goed, en dit ras is ook niet super makkelijk met de jongen. Ik heb zelf een nestje gehad bij een ragdoll, helaas is moeder later overleden aan baarmoederontsteking... Brengt dus genoeg gevaren met zich mee :\

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:04

Ze zijn juist wel makkelijk tov andere rassen. Er kan altijd iets mis gaan. De een is ook een betere moeder dan de ander. Bij mij ging het perfect. Dus pech gehad.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:05

Niet dat ts dit moet willen met zo'n jonge kat. Niet dat je me verkeerd begrijpt.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:00

Zonnetje81 schreef:
Waar maken we ons druk om. Het is een hobby poes. Wel of geen stamboom boeie. Alsof elke fokker of hibby fokker slecht voor zn beesten is. Bij paarden doen we maar wat en hoor je nooit iemand. Lijnenteelt ja leuk. Ik vind het allemaal zo overtrokken.

Ik heb drie ragdolls. Heb ook een nestje gehad wel onverwacht. Bleek drachtig bij aankoop. Maakt die mensen imo niet slecht waar ik haar kocht. Bij mij worden ze super super verzorgd. Ben ik ook meteen slecht dat ik ze zonder stamboom heb verkocht? En louche?

Hcm kan elke kat krijgen. Nu testen en er is niks wil niks zeggen. Dat ontwikkelt zich. Dat het bij ragfolls meer voorkomt wil niet zeggen DAT ze het krijgt.

Lijkt wel of iedereen iemand met een raskat op stang wil jagen. Htk katten kunnen ook vanalles krijgen.

Het is ook een hobby poes, maar ze betaalt een raskattenprijs..... dan mag er ook wel een stamboom bij zitten en geteste ouders lijkt me

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 17:05

Ze is inderdaad een hobbypoes. Fokker heeft ook katten met stamboom. Maar het gaat ons om de poes en niet om een papiertje oid. Al is het wel belangrijk dat zij lichamelijk gewoon in orde is.
Onze andere hobbyragdoll ook zonder stamboom kostte evenveel, maar kregen we wel kittenfotos van mee en ze liet ons beide ouders zien.

Wij willen haar ook niet drachtig, dus mocht dat zo zijn gaan we echt naar mogelijkheden kijken. Het is een super lieve poes. Dus we mogen absoluut niet klagen.

Ik houd jullie iig op de hoogte. Ze moet om 14.20 bij de dierenarts zijn.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:24

Een stamboomkat kost 650 of meer. Dus 350 is niet teveel.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:33

Wat betreft het oppakken van poeslief...ik heb hier ook zo'n pluisbol rondlopen en die wil ook echt niet gepakt worden, knuffelen graag, maar niet oppakken. Dan verliest een kat de controle en er zijn sommige exemplaren die hier niet tegen kunnen en het ook nooit zullen apprecieren...Ben al 2 jaar bezig met af en toe haar voorpootjes van de grond te tillen voor even en dat gaat wonderwel goed de laatste tijd :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:36

En htk-katten zijn gratis af te halen op marktplaats. Je argument trekt op niets.
Maar laat deze discussie nu eens achterwege. Er zijn genoeg andere topic over dit onderwerp. Hier gaat het om de kat van TS. Over het optillen van de poes (en nu ook een stukje gezondheid/mogelijke zwangerschap). Laat het toch eens zijn.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:34

Heb je het persoonlijk tegen mij? Want ik begon die discussie niet. En je taalgebruik mag wel respectvoller tegen wie je het ook had. En wat ts betaalt moet ze zelf weten. Alleen dit is geen htk kat. Geen stamboom aangevraagd wil niet perse zeggen een niet-raskat.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 18:56

Wij wilde geen htk, we hebben een kat gehad. Van de boerderij, is vroeg overleden zonder enkele reden. Maand ervoor nog bij de DA voor controle geweest.
We wilde graag een binnenkat, knuffelig, die erg gericht is op zijn baasje. Via een collega van mijn vader kwamen we bij het ragdoll ras. Niet alle htk zijn binnenkatten en knuffelig.
Dus daarom zijn we voor een raskat gegaan, dan maakt het nog niet uit dat ze 300,400 of 500 kost. Als ze maar gezond is. :j

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:26

voor gelukkig zijn met je huisdier is gelukkig geen prijs,
ze is super blij met de kat en ondanks dat ik nee had gezegd bij de (rare) aanschaf en zij ja heeft gezegd heeft ze nu dit schattig diertje <3

naar de dierenarts en laten checken en hopelijk voor haar is het diertje helemaal in orde en kan het gewoon een heerlijk leventje bij TS tegemoet gaan :j

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 14:00

We vertrekken bijna, ik houd jullie op de hoogte. :j

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:01

Succes!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 14:02

Dankje! :D

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:12

Succes! Ik ben benieuwd of en wat ze nou heeft.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 15:23

Ze is niet drachtig, geen hartruis, geen navelbreuk, geen 6 maanden, niet ziek en vlooien. Ze weegt 3,7 kilo.
Ze is wss een broodfokker poesje.

Ze heeft nu een enting gehad, ontwormings- pilletjes waren we al mee begonnen, een vlooienpupetje beide katten.
over 2,5 week sterilastie+chippen en tijdens de nacontrole krijgt ze de '' boost '' enting. of zo

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 16:27

hoe oud zou ze zijn dan?

zie je wel, een hele foute fokster dus maar gelukkig is er niks geks gevonden

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 17:12

Dierenarts gokt rond de 8/9 maanden.
Hij riep er een assistent bij, die niks van de kat wist. Die keek naar de tandjes en poes en zei al dat ze rond de 8 maanden zou zitten.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:17

Dan zal ze het wel gewoon niet prettig vinden om opgepakt te worden, kan toch ook?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 17:17

Ja, dat is de uiteindelijke conclusie denk ik. Geen probleem.
Ondertussen loopt ze al regelmatig zelf de trap op en af. Zoldertrap (normale trap..) durft ze nog niet.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:22

Zoldertrap is vaak open, dat durven ze meestal inderdaad niet. Wel balen dat het broodfok lijkt te zijn, op die manier hou je dat onbedoeld in stand. Maar gelukkig is ze niet drachtig, hoewel die harde buik dan toch wel wat vreemd blijft.
Gewoon rustig opbouwen verder dan, begin eerst eens met aaien onder de buik terwijl ze staat, rustig aan uitbouwen naar optillen. Succes!