ervaringen over Dog Lovers Gold brokken voor de hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sunny_l0ve

Re: ervaringen over Dog Lovers Gold brokken voor de hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:02

De dog lovers is op zich wel te combineren met kvv, het verschil is alleen dat die brok uitzet in de maag (geëxpandeerd) en kvv valt direct uit elkaar in de maag. Daarom word er dus geadviseerd om geëxpandeerd niet samen met kvv te geven en eerder de geperste brok.
Wat je kan doen om buikklachten te voorkomen is om het niet op gelijke dagen te geven. De ideale combinatie is 4 dagen vlees en 3 dagen brok, waarbij op die dagen ook enkel het één word gegeven. Uiteraard kun je dit afwisselen, maar mocht je brok willen geven doe het dan de volgende dag zodat de maag al leger is. Zo voorkom je problemen.
Overigens hoeft niet altijd fout te gaan, er zijn genoeg mensen die er bij zweren dat een geëxpandeerde brok prima gaat met vlees. Ik ben daar iets voorzichtiger mee, zeker met grotere honden die meer risico op een maagtorsie hebben denk ik dat je de problemen beter kunt voorkomen en niet op moet zoeken.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:05

Is dog lovers gold dan niet alleen als geperste brok te verkrijgen?
Tenminste, de variant die ik heb is geperst, juist omdat ik dus 3 vleeswaren hanteer.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 19:08

Klopt, het is de bedoeling om hem 100% op de kvv te houden. Dit doe ik al een jaar, maar mijn reu heeft af en toe dagen dat hij niet wil eten. Op die momenten wil ik iets anders aanbieden, zijn maag is dan leeg. Ik heb geperste brok gehad maar daar had hij mega veel ontlasting op.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:21

sunny_l0ve schreef:
De dog lovers is op zich wel te combineren met kvv, het verschil is alleen dat die brok uitzet in de maag (geëxpandeerd) en kvv valt direct uit elkaar in de maag. Daarom word er dus geadviseerd om geëxpandeerd niet samen met kvv te geven en eerder de geperste brok.
Wat je kan doen om buikklachten te voorkomen is om het niet op gelijke dagen te geven. De ideale combinatie is 4 dagen vlees en 3 dagen brok, waarbij op die dagen ook enkel het één word gegeven. Uiteraard kun je dit afwisselen, maar mocht je brok willen geven doe het dan de volgende dag zodat de maag al leger is. Zo voorkom je problemen.
Overigens hoeft niet altijd fout te gaan, er zijn genoeg mensen die er bij zweren dat een geëxpandeerde brok prima gaat met vlees. Ik ben daar iets voorzichtiger mee, zeker met grotere honden die meer risico op een maagtorsie hebben denk ik dat je de problemen beter kunt voorkomen en niet op moet zoeken.

er zijn ook verhalen dat de afwisseling er van helemaal niet goed is voor het maag darm stelsel… dus ja wat is wijsheid?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:00

Mijn honden honden hadden op de geperste brok van prins en Cavom ook heel veel ontlasting... met dw DLG niet...gewoon 1 x daags.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:04

Vandaag eens dlg passion high proteïn meegenomen ipv de vis. Het werd lekker gegeten, benieuwd of ze hier ook iets sneller mee aanzetten

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 20:06

Paintlinger schreef:
Mijn honden honden hadden op de geperste brok van prins en Cavom ook heel veel ontlasting... met dw DLG niet...gewoon 1 x daags.

Dat klinkt goed! Want die bergen ontlasting op de Prins geperste brok hier vond ik echt niet normaal!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:07

Hier net weer 30 kg cold pressed binnen..... Ik heb eindelijk ' mijn brok' gevonden.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:49

De geperste brok met de hoogste kwaliteit ingrediënten is uit mijn hoofd orijen, de biofood geperste brok staat ook goed aangeschreven. Nu ben ik ook zeer te spreken over dog lovers. Zoals al eerder gezegd is, het is maar net hoe de hond er op reageert. Sommige honden doen het weer perfect op de prins of cavom.

De meningen met het combineren van de brokken is inderdaad verschillend. Ik werk zelf in een dierenspeciaalzaak en tot nu toe heeft iedere vertegenwoordiger, ook die van geperste brok gezegd dat de combinatie wel kan mits het goed gedoseerd word. Er zijn namelijk veel mensen die kvv erg duur vinden met een grote hond, wat ook minder voordelig is dan een gemiddelde kwaliteit brok.
Ik zou zelf persoonlijk als de hond al gevoelig op de maag ligt helemaal niet het risico nemen om het te combineren, maar als je het wel wilt doen dan zou ik die 4 om 3 dagen aanhouden.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 21:21

Is Orijen geperst? dacht dat dat gebakken was.
Acana moet ook zo goed zijn, de theorie is prachtig maar mijn honden gingen er slecht op.

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:05

Ik geef mijn honden elke ochtend brokjes van dogs lovers gold. En s'avonds krijgen ze meestal iets van KVV of barf of iets in die richting. Soms aangevuld met wat brokjes. Gaat prima.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 07:45

Nou de DLGbrokken blijven hier voorlopig nog in de zak. Mijn reu eet ineens weer uitzonderlijk goed zijn vers vlees, ben ik erg blij mee want daar ligt zeker mijn voorkeur. Hij eet weer lekker anderhalve kilo per dag :D . Ga nu weer langzaam de verschillende kvv merken uitbouwen.
Bedankt voor de reacties want ik ben er wel uit dat als er brok gevoerd moet worden ik voor de DLG ga, lees daar toch veel goede reacties over!