Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
WillemYntJee schreef:Ja ook tegen vlooien (en oormijt), maar het is ook ontworming. En tenzij je een kat of hond hebt die veel rauw vlees ed eet is het niet nodig om elke maand ook te ontwormen.
WillemYntJee schreef:Ja ook tegen vlooien (en oormijt), maar het is ook ontworming. En tenzij je een kat of hond hebt die veel rauw vlees ed eet is het niet nodig om elke maand ook te ontwormen.
Er is een onderzoek bezig, al een aantal jaar, over wormen bij honden en het voeren van vers vlees. Die honden hebben helemaal niet meer wormen dan brokken honden. 
WillemYntJee schreef:MWM had t er misschien inderdaad beter niet neer kunnen zetten als rauw vlees maar wat ik bedoel is prooidieren als muisjes vogels etc. Dat is ook rauw vlees
Gabsie seresto bandje! Werkt een aantal maanden en beter dan de eliminall pipetten.
WillemYntJee schreef:Comfortis is er zeker wel voor katten! T nadeel van comfortis vind ik persoonlijk alleen dat de gewichtmarges zo klein zijn. Je moet t redelijk secuur doseren.
D'r zit wel een veiligheidssluiting op de seresto hoor, maar ik ben ook geen fan van bandjes bij buitenkatten.
, hij hing zichzelf dus letterlijk op! Gelukkig was ik thuis en kon ik hem snel oppakken, maar anders had ik een dooie kat aan het aanrecht gehad.
(ook de bekende merken) en sindsdien ben ik naar de dierenarts gegaan voor anti-vlooienmiddel (ook omdat 1 van onze katten een vlooienallergie ontwikkelde).
Anders zou ik er ook niet aan beginnen. Maar mijn katten eten ze uit zichzelf op..