wat is nu een echt goed anti vlooienmiddel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: wat is nu een echt goed anti vlooienmiddel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:26

Ik geef momenteel mijn 2 katten elke maand Stronghold. Bevalt in principe goed, al kan ik niet voorkomen dat er af en toe een vlo op mijn katten komt. Ze lopen ook buiten.

Misschien heb ik het niet goed begrepen maar is die Comfortis pil er nu ook voor katten of is het alleen voor honden?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:29

waarom zou je elke maand ontwormen (want dat doe je met stronghold, werkt alleen niet tegen lintworm)? Dan kan je beter advantage of activyl gebruiken en elke 3 maand een pipetje profender of pilletje milbemax.

Comfortis is ontvlooiing in pilvorm voor honden en katten.
Bravecto is ontvlooiing en anti-teek in pilvorm alleen voor honden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:32

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-05-14 08:35, in het totaal 1 keer bewerkt

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:33

Ja ook tegen vlooien (en oormijt), maar het is ook ontworming. En tenzij je een kat of hond hebt die veel rauw vlees ed eet is het niet nodig om elke maand ook te ontwormen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:36

WillemYntJee schreef:
Ja ook tegen vlooien (en oormijt), maar het is ook ontworming. En tenzij je een kat of hond hebt die veel rauw vlees ed eet is het niet nodig om elke maand ook te ontwormen.

Oh oke, dan begreep ik je niet goed. Mijn katten krijgen geen rauw vlees, alleen droge brokjes en water.

Ik ga eens even kijken naar die pipetten die je noemt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:57

WillemYntJee schreef:

Met rauw vlees ook niet. :+ Er is een onderzoek bezig, al een aantal jaar, over wormen bij honden en het voeren van vers vlees. Die honden hebben helemaal niet meer wormen dan brokken honden.

Gabsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:09

Na een vlooienplaag vorig jaar ondanks het gebruik van Frontline (of iets anders met Fipronil als werkzamestof) ben ik overgestapt op Stronghold, Exil Twinspot en Advantage. Deze hebben allemaal een andere werkzame stof. Tot dusver ben ik erg tevreden al kost het een vermogen met 12 katten!
Nu alleen nog iets vinden tegen teken. Eén van mijn katten loopt veel bij de buren in de tuin en heeft regelmatig teken... Daar werken die middeltjes kennelijk dus niet afdoende tegen. Iemand tips?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:18

MWM had t er misschien inderdaad beter niet neer kunnen zetten als rauw vlees maar wat ik bedoel is prooidieren als muisjes vogels etc. Dat is ook rauw vlees ;-)

Gabsie seresto bandje! Werkt een aantal maanden en beter dan de eliminall pipetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:23

WillemYntJee schreef:
MWM had t er misschien inderdaad beter niet neer kunnen zetten als rauw vlees maar wat ik bedoel is prooidieren als muisjes vogels etc. Dat is ook rauw vlees ;-)

Gabsie seresto bandje! Werkt een aantal maanden en beter dan de eliminall pipetten.

Oh dát eet mijn ene kat wel met regelmaat in het voorjaar. Tenminste hij kluift ze voor de helft af en legt de rest bij mij voor het aanrecht op de grond. Heb ik ook nog wat....

Bandjes ben ik niet zo'n fan van. Ben altijd bang dat ze ergens aan blijven hangen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:41

WillemYntJee schreef:
Dat zal de comfortis zijn. Voor honden heb je tegenwoordig ook bravecto: smakelijke pil tegen vlooien en teken die 3 maanden! Werkt, echt ideaal.

Comfortis is er niet voor katten dus denk niet dat ze dat bedoeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:45

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:46

Comfortis is er zeker wel voor katten! T nadeel van comfortis vind ik persoonlijk alleen dat de gewichtmarges zo klein zijn. Je moet t redelijk secuur doseren.

D'r zit wel een veiligheidssluiting op de seresto hoor, maar ik ben ook geen fan van bandjes bij buitenkatten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:50

Ik heb het bij mijn dierenarts nog gevraagd, die verkoopt comfortis voor honden en zei dat er geen middel voor katten was.
Dat is ook de reden dat ik nu bandjes heb besteld.

Wat kost die Bravecto?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:52

WillemYntJee schreef:
Comfortis is er zeker wel voor katten! T nadeel van comfortis vind ik persoonlijk alleen dat de gewichtmarges zo klein zijn. Je moet t redelijk secuur doseren.

D'r zit wel een veiligheidssluiting op de seresto hoor, maar ik ben ook geen fan van bandjes bij buitenkatten.

Ik heb in het begin wel eens vlooienbandjes gebruikt, maar toen kreeg mijn ene kat het voor elkaar dat hij tijdens het omhoogspringen op het aanrecht met zijn bandje aan een knop van het gasfornuis bleef hangen |( , hij hing zichzelf dus letterlijk op! Gelukkig was ik thuis en kon ik hem snel oppakken, maar anders had ik een dooie kat aan het aanrecht gehad.
Daar ben ik toen zo van geschrokken dat ik het inderdaad niet meer aandurf.

En pillen gaat bij mijn "dikke" minipanda echt niets worden. Op advies van mijn da gaf ik eigenlijk elke maand Stronghold.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:53

anneliesdj schreef:
Ik heb het bij mijn dierenarts nog gevraagd, die verkoopt comfortis voor honden en zei dat er geen middel voor katten was.
Dat is ook de reden dat ik nu bandjes heb besteld.

Wat kost die Bravecto?

Misschien moet je dierenarts ook eens googlen? ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:55

Mijn gedacht is dat je zo'n bandje vooral niet te los moet doen, als je er zelf maar net een vinger tussen krijgt, kan hij ook onmogelijk ergens achter blijven steken.
Maar evengoed hebben ze hier nooit met bandjes gelopen, gaat binnenkort dus wel gebeuren.

@afab, ik heb gister nog gegoogled op comfortis kat en dat leverde ook niets op, nu is het te laat, heb gister net seresto besteld.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:58

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 10:02

Dus 40 euro voor 3 maanden vlo en teekvrij, dat valt best mee dan.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:55

Ik gebruik al een tijdje de comfortis voor katten, ideaal! Het werkt als een trein (ook de hondenversie bij de honden overigens). Ik woon in een warm klimaat waar controle van vlooien een must is. Comfortis doet dat.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:40

Ik heb geen katten meer, maar toen ik ze nog wel had heb ik wel eens meegemaakt wat het inhoudt als vlooien resistent zijn geworden voor middeltjes uit de dierenwinkel :') (ook de bekende merken) en sindsdien ben ik naar de dierenarts gegaan voor anti-vlooienmiddel (ook omdat 1 van onze katten een vlooienallergie ontwikkelde).

Het nadeel van middelen uit de dierenwinkel: de eerste jaren, als ze nog redelijk nieuw zijn werken ze nog wel, maar na verloop van tijd zijn er altijd wel vlooien resistent en die planten zich voort en voor je het weet... je raadt het al.

De middelen bij de dierenarts (die vaak een paar jaar later in de dierenwinkel te koop zijn ) zijn nog te nieuw voor vlooien die resistent zijn voor de oudere middelen en daarom werken ze goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 07:15

Ik zou met pillen mijn katten niet kunnen ontvlooien.. ik denk dat ik dan zelf met spoed naar de EHBO kan :=

Stronghold werkt bij ons dikke prima, en ik ontvlooi ze echt niet elke maand :=

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:14

De comfortis pillen zijn lekker :-) Anders zou ik er ook niet aan beginnen. Maar mijn katten eten ze uit zichzelf op..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:21

picobello schreef:
De comfortis pillen zijn lekker :-) Anders zou ik er ook niet aan beginnen. Maar mijn katten eten ze uit zichzelf op..

Oke, dan ga ik het zeker eens proberen. Ben erg benieuwd of de mijne ze ook zo opeten.