Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

. Héél soms pikt de jongste teef dat dan even niet en is het hommeles, maar in de 5 jaar dat we ze samen hebben kan ik de momenten dat het mis ging (inderdaad wel eens bloed maar nooit hechtingen oid) op één hand tellen. Vumana89 schreef:Wel super dat je een goed huisje hebt kunnen vinden.
ik moet er niet aan denken... een van de twee. Dan huur ik liever een huis en neem tara mee.

HorseTopShop schreef:Nikki__ schreef:Wij hebben al jaren lang teven bij elkaar, met 3 volwassen teven op zijn max. Nooit, maar dan ook nooit gedonder gehad tussen de dames, maar met voer zijn we gewoon altijd heel voorzichtig. Ze hebben alle voernijd en eten dus alle apart. Kauwbotjes liggen niet in het huis en ook die krijgen ze alleen gescheiden van elkaar. Dat ze elkaar niet tolereren rondom het voer, wil niet zeggen dat ze elkaar naar het leven gaan staan hoor.
Ook nu de berichten om de teven direct van elkaar te scheiden vind ik onzin. Ze hebben knok gehad om eten, een externe factor. Zolang deze externe factor niet aanwezig is, is er geen reden tot vechten.
Teven die elkaar naar het leven staan, ja, die moet je van elkaar scheiden. Teven die op elkaar klappen uit het 'niets' ja, die haal je uit elkaar. Twee teven die met elkaar op de knok gaan omdat er een koekje op de grond valt, is imo normaal gedrag en geen reden om ze per direct te scheiden.
Horsetopshop:
http://www.puppies-en-honden.com/dominantietheorie.html
Er zijn genoeg links die dit tegenspreken. Zit nu op mijn tel dus kan niet veel.
Maar elke gek kan een website maken en er allemaal onzin op zetten.
Eten of snoep is niet van toepassing op de honden van ts.
Ik ga uit van mijn persoonlijke kennis en ervaring.
.Citaat:Mijn moeder vertelde dat ze Tara en Lizzy had uitgelaten. Ze waren elkaar in de haren gevlogen om een koekje. Ze krijgen nota bene beide een koekje op hetzelfde moment. Dus waar ze last van hadden....
JlnG schreef:Ik zou zelf nooit de teven uit elkaar halen, tenzij je ziet dat je écht niet anders kan. Jouw reactie kan hun reactie misschien zelfs heftiger maken.
Hier reageer ik vooraleer ze echt in de clinch gaan, komt het toch tot ruzie laat ik ze het zelf uitmaken.
edit: Voor het vechten reageren helpt hier wel, dan breng ik ze uit hun boze toestand en zijn ze afgeleid. Uit ervaring weet ik dat ze mij toch niet (willen) horen als ze eens begonnen zijn. Is vaak ook over nog voor je het door hebt. Duurt hooguit 15 sec?
Vumana89 schreef:Ja
mn paard staat in oudehoorn, ik woon in Zuidland.
Lauraa90 schreef:Ik verbaas me toch over de verhalen van teefjes die elkaar af willen maken en reuen die blijven vechten tot 1 opgeeft. Mijn reu en die van mijn schoonouders (allebei Chow Chow) vechten ook tot 1 van de 2 het lootje legt hoor, die geven echt niet op, ook niet als 1 opgeeft. Die hebben wij meerdere keren uit elkaar moeten halen en dat doen we ook zeker wel. Ik ga niet staan toekijken hoe ze elkaar af proberen te maken.
Daarnaast vertelde ik al van de reu die we uit het asiel hadden gehaald. Ook een Chow Chow, die vocht ook verschrikkelijk met mijn eigen reu en die gaven ook echt niet op. Sterker nog zodra een de ander zijn rug toekeerde was het al mis, ook die hebben we zelf regelmatig uit elkaar moeten trekken waardoor mijn vriend wel 2 keer gebeten is door de reu uit het asiel helaas. Maarja, wat moet je dan? Wachten tot het te laat is?
Wat ik hier dus mee wil zeggen is dat twee reuen zeker geen garantie is dat het goed gaat.
Ik weet nog dat ze me bij het asiel adviseerde om ze het een keer uit te laten vechten maar een gedragstherapeute zei dat dat het aller domste is om te doen omdat ze elkaar echt afmaken. Ik geloof vast wel dat dat bij bepaalde rassen/typen honden misschien wel kan maar bij zulke honden als die van mij is dat echt een gigantisch dom advies.
HorseTopShop schreef:Zijn het beide teven? Teven bij elkaar is vragen om ongelukken. Vroeg of laat gaan ze vechten.
Toch is dit voor mij een eye-opener, want ook ik laat de teven weleens samen zonder dat ik er oog op heb.
Even een bevestiging dat je ze nooit samen kan laten zonder dat je erbij bent.