Twee lieve honden en een waarschuwing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JlnG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:31

Ik zou zelf nooit de teven uit elkaar halen, tenzij je ziet dat je écht niet anders kan. Jouw reactie kan hun reactie misschien zelfs heftiger maken.
Hier reageer ik vooraleer ze echt in de clinch gaan, komt het toch tot ruzie laat ik ze het zelf uitmaken.

edit: Voor het vechten reageren helpt hier wel, dan breng ik ze uit hun boze toestand en zijn ze afgeleid. Uit ervaring weet ik dat ze mij toch niet (willen) horen als ze eens begonnen zijn. Is vaak ook over nog voor je het door hebt. Duurt hooguit 15 sec?

Lieffiefi

Re: Twee lieve honden en een waarschuwing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 19:33

Mocht het zover komen dan sleep ik er desnoods 1 de gang op. Deur dicht en koel maar af. Dan zijn ze even uit elkaar. Maar als ze elkaar het licht in de ogen niet gunnen pas dan kijk ik verder.

Voor nu hoop ik heel erg op een eenmalig incident. En ze slapen al sinds zondag "gewoon" samen.
Met zekerheid kun je het nooit zeggen maar het ziet er wel kalm en ontspannen uit.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:34

Zou wel een beetje opletten met het verwennen van Tara, als ze naast je op de bank zit dan staat ze al automatisch hoger in de rangorde. Niets gaan veranderen en zeker de gewonde hond niet meer aandacht dan de ander gaan geven.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 19:41

Tara krijgt de zorg die ze nodig heeft. Dus rondom het oog.
ze mogen beiden op de bank. Er word niet voorgetrokken. Ook niet nu tara ziekies is. Lizzy krijgt net zo goed een bot of koekje.
En beide een stuk pens. Voortrekken doe ik niet. Lizzy ligt ook lekker naast me :j

voortrekken of achterstellen vind ik zielig en zeker geen manier van straf ofzo.
daarnaast.. er heeft in deze niemand straf gehad :n
ik was er niet bij. En corrigeren doe ik direct. Niet na een uur ofzo.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:54

Dat 'de dominantietheorie' is achterhaald zoals sommigen zeggen wil natuurlijk niet zeggen dat dominantie niet bestaat. Bij ons in huis is het hartstikke duidelijk wie er de baas is en dat is de oudste teef, zij heeft duidelijk nog niet meegekregen dat de dominantietheorie achterhaald is :D . Héél soms pikt de jongste teef dat dan even niet en is het hommeles, maar in de 5 jaar dat we ze samen hebben kan ik de momenten dat het mis ging (inderdaad wel eens bloed maar nooit hechtingen oid) op één hand tellen.

Wel houden we onze oma apart met eten, want die durfde zelfs haar eigen pups af te snauwen als die ook maar naar haar eten kéken terwijl ze nog amper konden lopen. Mensen (ook vreemden) mogen aan haar eten zitten maar honden dus níet.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 20:25

Ahh wat sneu, eigen pup afsnauwen.. maar ik ben zo een droopy.. als een tijger een zebra pakt wil ik ook die zebra helpen.. terwijl het gewoon de natuur is.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:42

Vumana89 schreef:
Wel super dat je een goed huisje hebt kunnen vinden.
ik moet er niet aan denken... een van de twee. Dan huur ik liever een huis en neem tara mee.

Ik moest er ook niet aan denken, maar nu moet ik wel, ik heb er nog 3 lopen en die gaan zich er nu ook mee bemoeien incl een jonge berner van 9 maanden en dat heeft mij doen beseffen, dat het voor alle beestjes beter is als er rust komt, goddank ben ik via teckelwereld in contact gekomen met een super baasje, mocht dat niet zo zijn dan bleef ze gewoon nog hier hoor.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 20:52

Ja... soms gaat het gewoon echt niet meer.
Maar dan geeft het wel weet wat rust dat je een tophuisje hebt gevonden voor het diertje.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 00:13

Zometeen dr oogje druppelen en zelf ook eens mn mand opzoeken :)

Ze vind het druppelen nu wel vervelend worden... trekt haar snuitje weg enz.. maar dan nog, ze heeft het lang voorbeeldig gedaan :D
Trots op mn hondje.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 07:26

Vumana89 schreef:
@horsetopshop,
jij woont zo vet dichtbij mij!

Oh echt? :o

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:41

HorseTopShop schreef:
Nikki__ schreef:
Wij hebben al jaren lang teven bij elkaar, met 3 volwassen teven op zijn max. Nooit, maar dan ook nooit gedonder gehad tussen de dames, maar met voer zijn we gewoon altijd heel voorzichtig. Ze hebben alle voernijd en eten dus alle apart. Kauwbotjes liggen niet in het huis en ook die krijgen ze alleen gescheiden van elkaar. Dat ze elkaar niet tolereren rondom het voer, wil niet zeggen dat ze elkaar naar het leven gaan staan hoor.
Ook nu de berichten om de teven direct van elkaar te scheiden vind ik onzin. Ze hebben knok gehad om eten, een externe factor. Zolang deze externe factor niet aanwezig is, is er geen reden tot vechten.
Teven die elkaar naar het leven staan, ja, die moet je van elkaar scheiden. Teven die op elkaar klappen uit het 'niets' ja, die haal je uit elkaar. Twee teven die met elkaar op de knok gaan omdat er een koekje op de grond valt, is imo normaal gedrag en geen reden om ze per direct te scheiden.

Horsetopshop:
http://www.puppies-en-honden.com/dominantietheorie.html

Er zijn genoeg links die dit tegenspreken. Zit nu op mijn tel dus kan niet veel.
Maar elke gek kan een website maken en er allemaal onzin op zetten.
Eten of snoep is niet van toepassing op de honden van ts.
Ik ga uit van mijn persoonlijke kennis en ervaring.

Je vroeg om de naam van de persoon (En diegene is....?), dat staat daarin vermeld. De dominantietheorie is daadwerklijk achterhaald. En natuurlijk kan iedere gek een website maken, maar soms worden onderzoeken heronderzocht en komen er andere resultaten uit. Google maar eens, er zijn tegenwoordig meer personen 'tegenstander' dan 'voorstander' van de dominantietheorie.
Vroeger dacht men ook dat je een pup zindelijk maakte door zijn neus door de urine te slepen, want het werkte toch? Gelukkig weten we nu wel dat dat niet de juiste manier is, hebben we ons ontwikkeld.

En koek was wel degelijk de aanleiding voor de knokpartij :-).
Quote van TS:
Citaat:
Mijn moeder vertelde dat ze Tara en Lizzy had uitgelaten. Ze waren elkaar in de haren gevlogen om een koekje. Ze krijgen nota bene beide een koekje op hetzelfde moment. Dus waar ze last van hadden....

riona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:56

Ik heb 4 honden en soms 6. Waarvan 5 teefjes en 1 reu. De reu is nieuw die heb ik pas 5 weken. Maar de teefjes waar van 3 JR 1 friese stabij en 1 mechelse herder leven in 1 huis. Tuurlijk moet de mechelaar wel eens laten blijken dat zij de baas is. Dan legt ze er 1 plat gromt en klaar maar echt vechten heb ik geen last van. Heb altijd teefjes gehad die met elkaar leefden nooit problemen gehad.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:08

wij hadden jaaaren geleden ook 2 teefjes en een reutje ( rottweiler en mechelse herder waren teefjes en had een klein boomer reutje) de teven waren ook strontjaloers op elkaar en hebben idd ook zo vaak gevochten tot bloedens toe en eens in de zoveel tijd was het weer raak.. die moesten ook altijd apart als we weg gingen..

Nu heb ik 3 reuen en een teefje ( nu vechten de reuen soms echt heftig maar heb daarbij idd nog nooit geen bloed gezien) ons teefje is overigens geholpen.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 11:13

HorseTopShop schreef:
Vumana89 schreef:
@horsetopshop,
jij woont zo vet dichtbij mij!

Oh echt? :o

Ja :j
mn paard staat in oudehoorn, ik woon in Zuidland.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:16

Mijn drie chihuahua teefjes vechten ook nooit, de Dobermann teven die we hadden wel en dat was niet een partijtje knokken wat vanzelf weer over ging, maar serieuze pogingen om elkaar af te maken. Ik denk ook zeker dat het een beetje van de rassen afhangt. Een grote hond vs een kleintje zal vaker goed gaan, omdat de kleinste wel weet dat die geen kans maakt. Onze chihuahua's zullen het ook nooit opnemen tegen onze Cane Corso's.
Aan de andere kant hebben wij ook twee Cane Corso dames en die kunnen het dan weer prima met elkaar vinden gelukkig.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:43

JlnG schreef:
Ik zou zelf nooit de teven uit elkaar halen, tenzij je ziet dat je écht niet anders kan. Jouw reactie kan hun reactie misschien zelfs heftiger maken.
Hier reageer ik vooraleer ze echt in de clinch gaan, komt het toch tot ruzie laat ik ze het zelf uitmaken.

edit: Voor het vechten reageren helpt hier wel, dan breng ik ze uit hun boze toestand en zijn ze afgeleid. Uit ervaring weet ik dat ze mij toch niet (willen) horen als ze eens begonnen zijn. Is vaak ook over nog voor je het door hebt. Duurt hooguit 15 sec?

Dan is het bij jou dus geen echt gevecht/ruzie. Als je pech hebt vermoorden ze elkaar. Als teven echt gaan vechten is dat niet klaar als er 1 op geeft, in tegenstelling tot reuen, teven maken elkaar dood als ze de kans krijgen op zo'n moment. Er zijn zat verhalen waar het goed gaat, maar ook zat verhalen waar het mis gaat. Ook bij teven die al jaren samen leven en ineens echt ruzie krijgen.

TS, ik hoop dat het nu gewoon goed gaat! Opletten met snoepjes uitdelen dus ;)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 12:49

@mywishmax,

ik hoop ook dat het goed blijft gaan.
en de koekjes gaan ook weer prima. Gelukkig.

ik weet wel dat ik zelf hier een les uit heb en dat is 1 hond. Of in ieder geval niet meerdere teefjes... ik heb dat echt nooit geweten...
maar ikzelf ga het, in de toekomst bij 1 hond houden :j

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:50

inderdaad je moet ze wel bij de achter poten uitelkaar halen.. bij ons ging het ook tot de dood met die teven.. bleven doorgaan

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:01

Ik verbaas me toch over de verhalen van teefjes die elkaar af willen maken en reuen die blijven vechten tot 1 opgeeft. Mijn reu en die van mijn schoonouders (allebei Chow Chow) vechten ook tot 1 van de 2 het lootje legt hoor, die geven echt niet op, ook niet als 1 opgeeft. Die hebben wij meerdere keren uit elkaar moeten halen en dat doen we ook zeker wel. Ik ga niet staan toekijken hoe ze elkaar af proberen te maken.
Daarnaast vertelde ik al van de reu die we uit het asiel hadden gehaald. Ook een Chow Chow, die vocht ook verschrikkelijk met mijn eigen reu en die gaven ook echt niet op. Sterker nog zodra een de ander zijn rug toekeerde was het al mis, ook die hebben we zelf regelmatig uit elkaar moeten trekken waardoor mijn vriend wel 2 keer gebeten is door de reu uit het asiel helaas. Maarja, wat moet je dan? Wachten tot het te laat is?
Wat ik hier dus mee wil zeggen is dat twee reuen zeker geen garantie is dat het goed gaat.

Ik weet nog dat ze me bij het asiel adviseerde om ze het een keer uit te laten vechten maar een gedragstherapeute zei dat dat het aller domste is om te doen omdat ze elkaar echt afmaken. Ik geloof vast wel dat dat bij bepaalde rassen/typen honden misschien wel kan maar bij zulke honden als die van mij is dat echt een gigantisch dom advies.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:07

Vumana89 schreef:
Ja :j
mn paard staat in oudehoorn, ik woon in Zuidland.

Dat is heeeel dichtbij. Mijn paarden staan net op de grens Hellevoet/Oudenhoorn :D

Tja.... Uit laten vechten....
Aan de ene kant kom ik er niet graag tussen. Heb honden van +/- 60 kg. Zwaarden dan ik. Met kleinere honden zou ik ze zeker uit elkaar halen.
Maar voorkomen is altijd nog beter dan genezen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:21

Lauraa90 schreef:
Ik verbaas me toch over de verhalen van teefjes die elkaar af willen maken en reuen die blijven vechten tot 1 opgeeft. Mijn reu en die van mijn schoonouders (allebei Chow Chow) vechten ook tot 1 van de 2 het lootje legt hoor, die geven echt niet op, ook niet als 1 opgeeft. Die hebben wij meerdere keren uit elkaar moeten halen en dat doen we ook zeker wel. Ik ga niet staan toekijken hoe ze elkaar af proberen te maken.
Daarnaast vertelde ik al van de reu die we uit het asiel hadden gehaald. Ook een Chow Chow, die vocht ook verschrikkelijk met mijn eigen reu en die gaven ook echt niet op. Sterker nog zodra een de ander zijn rug toekeerde was het al mis, ook die hebben we zelf regelmatig uit elkaar moeten trekken waardoor mijn vriend wel 2 keer gebeten is door de reu uit het asiel helaas. Maarja, wat moet je dan? Wachten tot het te laat is?
Wat ik hier dus mee wil zeggen is dat twee reuen zeker geen garantie is dat het goed gaat.

Ik weet nog dat ze me bij het asiel adviseerde om ze het een keer uit te laten vechten maar een gedragstherapeute zei dat dat het aller domste is om te doen omdat ze elkaar echt afmaken. Ik geloof vast wel dat dat bij bepaalde rassen/typen honden misschien wel kan maar bij zulke honden als die van mij is dat echt een gigantisch dom advies.

Ik denk dat meerdere reuen ook niet altijd goed hoeft te gaan, maar het is niet zo hevig als met teven. Naast onze Cane Corso reu leeft hier ook nog een Friese Stabij reu en dat gaat goed. Ze vechten wel eens, maar dat is dus zo'n 15 seconden gevecht, omdat de Stabij wel weet dat hij niet tegen de CC op kan en zich onderwerpt. Maar een volwassen CC reu erbij.....

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 13:24

Joh?! Haha dan zijn we nog dichter bij elkaar dan ik dacht. Maaike staat bij vd brand.

Als ze niet meer reageren op het praten/ stem verheffen dan grijp ik in. Ik ga niet wachten op bloedbaden. Ik heb liever zelf een beet in mn arm waarmee ik naar mijn dokter moet maar dat heb ik liever dan wat ik zondag aantrof...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:27

HorseTopShop schreef:
Zijn het beide teven? Teven bij elkaar is vragen om ongelukken. Vroeg of laat gaan ze vechten.
Toch is dit voor mij een eye-opener, want ook ik laat de teven weleens samen zonder dat ik er oog op heb.
Even een bevestiging dat je ze nooit samen kan laten zonder dat je erbij bent.

Ik heb mijn leven lang al teefjes samen en dominante honden ook. Gaat prima hoor.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je dit niet hebt zien aankomen. Mijn honden zijn ook altijd gewoon samen ook als wij er niet bij zijn.
Ik denk ook dat t pech is dat het oog geraakt is. Had ze gewoon een paar tandgaten in haar nek of poot gehad dan was je vast minder geschrokken. Het lijkt erop dat de jongste de hiërarchie gaat overnemen.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:28

Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat ze flink hebben lopen vechten, één verkeerde beet op de verkeerde plek kan al een redelijke wond geven, zeker bij het oog is de huid heel dun dat het snel scheurt en dan bloed het daar ook nog eens flink, zeker als ze kleine mesjes in de mond hebben kan een simpele snauw al flink wat schade geven.
Met 2 teven moet je wel oppassen maar het is niet zo dat het altijd problemen geeft, mijn vorige teef zat vaak zat met de teef van mijn zus, dus niet dagelijks, en dat ging altijd goed, met spelen ging er af en toe eentje te ver zodat er een correctie kwam en klaar, en dat kon in de vorm van een grauw of een snauw zijn, en dat waren notabene twee amstaffs, waar alle wilde verhalen over rondgaan.
Wel had ik altijd het voer weg als ik weg was voor de zekerheid.
Je kent je eigen honden het beste en als je verstand van hebt hoe je ze moet lezen dan weet je ook hoe ver je kunt gaan.
De teef die ik nu heb gaat ook goed met die van mijn zus maar die vertrouw ik net wat minder omdat ik ze op latere leeftijd heb gehad dus die laat ik niet alleen samen. Ik ga ook het risico niet opzoeken als ik niet heel het verleden ken en daarbij weet ik dat ze een jaloers trekje heeft die ik heel goed kan corrigeren als ik er bij ben zodat het niet kan escaleren.
Heel veel beterschap voor haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:37

Volgens mij gebeurt het in de beste roedels dat er een hond de andere eens op zijn plaats zet. Je weet niet wat er die nacht/ochtend tussen je honden is gebeurd, en misschien was het geven van een koekje even de druppel. Als ze nu weer prima overeen komen is er geen probleem. Bloed en verwondingen lijken voor ons erger dan het daadwerkelijk voor die honden zelf is.

Ik had ooit het tegenovergestelde: 2 teven, kwamen altijd perfect overeen, op een dag plots niet meer, uiteindelijk heeft de ene de andere doodgebeten. Dat is niet meer gezond.